Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-12-2022, 16:00 
Offline

Rejestracja: 03-11-2022, 18:38
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SGVII 3.2
Hej,
W najbliższym czasie chciałbym kupić GVII i zastanawiam się nad kilkoma kwestiami:

1. Ponoć 2.0 piją nadmiernie olej, czy to prawda i czy każde czy zależy w jaki sposób była eksploatowana?

2. Ponoć w 2.4 jest problem z pękającym blokiem, czy to wada materiałowa czy kwestia sposobu eksploatacji? Jak duży to problem? Czy często zdarzały Wam się takie awarie?

3. Czy 2.0 w automacie w ogóle jedzie? jeździłem GVI w takim setupie i powiem Wam, że było wolniuuuuutko.

4. Czy problem z korozją mocowań wahaczy to nagminna sprawa i czy po 2010r. się to jakoś zmieniło? W sensie, że młodszy to jeszcze nie koroduje czy może polifty coś wnosiły w tym zakresie?

5. Czy - jeśli mam daleko do potencjalnego sprzedającego - jest możliwość żeby ktoś z Was podjechał i obadał autko? Oczywiście za odpowiednią - wcześniej ustaloną - opłatą :P

6. Jeśli planujecie sprzedaż swojej GVII to jestem otwarty na propozycje :)

To chyba wszystko póki co, będę wdzięczny za każde słowo komentarza :)
Pozdrawiam


Na górę
Post: 25-12-2022, 12:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
michalm70s pisze:
1. Ponoć 2.0 piją nadmiernie olej, czy to prawda i czy każde czy zależy w jaki sposób była eksploatowana?

Nie nadmiernie. Te silniki po prostu zużywają olej. TTTM - Ten Typ Tak Ma.

Cytuj:
3. Czy 2.0 w automacie w ogóle jedzie? jeździłem GVI w takim setupie i powiem Wam, że było wolniuuuuutko.

Jedzie i już. W manualu podobnie.

Cytuj:
4. Czy problem z korozją mocowań wahaczy to nagminna sprawa i czy po 2010r. się to jakoś zmieniło? W sensie, że młodszy to jeszcze nie koroduje czy może polifty coś wnosiły w tym zakresie?

Nie ma znaczenia rocznik. GV II są bardzo lubiane przez rudą i to nie tylko mocowanie wahaczy.

Cytuj:
5. Czy - jeśli mam daleko do potencjalnego sprzedającego - jest możliwość żeby ktoś z Was podjechał i obadał autko? Oczywiście za odpowiednią - wcześniej ustaloną - opłatą :P

Być może ktoś się znajdzie, ale to musisz działać na bieżąco.

Nie wiem jaki masz budżet, ale rozważ silnik 3,2, choć to biały kruk i ceny wysokie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 28-12-2022, 10:20 
Offline

Rejestracja: 09-09-2022, 16:48
Posty: 16
Suzuki: Grand Vitara 2.7
2.0 w automacie ma tylko 4 przełożenia, co może powodować głośną pracę przy wysokich obrotach. Posiadam 2.7 i ogólnie jestem zadowolony. Spalanie lpg w mieście przy spokojnej jeździe 17l/100km, ale jak mocniej depne to i 25 spali. Duży silnik uczy spokojnej jazdy...


Na górę
Post: 05-01-2023, 14:30 
Offline

Rejestracja: 24-07-2022, 07:59
Posty: 1
Suzuki: Grand Vitara Ii
Ja mam kolego 2.0 + LPG w automacie i jestem zadowolony. Nie jest to co prawda demon prędkości, ale zależy kto do czego auta potrzebuje. Biorąc pod uwagę dzisiejsze ceny paliw to spalanie na poziomie 12-15l LPG to jest cena 5-6 l ON , a wskaż mi auto ze stałym napędem 4x4 w automacie, które tyle spali. Spalanie oleju wnosi jakieś 0.5l na 2 tys. km. po prostu ten typ tak ma. Generalnie noszę się z zamiarem sprzedaży swojej GV na początku lutego. Pozdrawiam


Na górę
Post: 08-01-2023, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-10-2022, 07:17
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Suzuki: Grand Vitara II 2,4B
odp. pkt 1 - nie podpowiem bo nie mam tego motoru (ale dla jednostki 2,4B jest zapis iż oleju może brać (odczytano z książki instrukcji) że max to 1litr oleju na 1000km (to nie błąd max zużycie 1 litr na 1000km - Instrukcja - Użytkowanie Pojazdu strona 3-3) - ale bez obaw ja nie odnotowałem żadnego ubytku oleju po przejechaniu 10 000km

odp. pkt 2 - Że pękają bloki w silniku 2,4B - słyszałem że ponoć tak się zdarza ale nigdy nie słyszałem od osoby "że jemu się to zdarzyło" tylko i wyłącznie z jakichś tam "plotek" typu że "ktoś komuś mówił"
a) Ja osobiście znam człowieka osobiście który ten silnik przegrzał (wyciekł mu płyn - przeciekała chłodnica) i po sprawdzeniu i naprawie silnika jeździ dalej bez żadnych problemów i żaden uszczerbek na bloku badania mu nie wykazały - naprawę wykonywał w aso.
b) Osobiście podejrzewam że tu chodzi o kwestię sposobu eksploatacji samochodu - samochód kupują osoby mieszkające w trudnym terenie, dlaczego?? Boon jest stworzony do takiego terenu - on sobie w nim po prostu radzi. Więc wielokrotnie zapewne ma ciężko.
Cięzko jest kupić pojazd który nie jeździł w teren (bo po co taki kupować - chyba że dla splendoru)

odp. pkt 3 - Posiadam jednostkę 2,4B posiadającą 169KM i ... no cóż szału nie ma. Demonem zrywu to on nie jest, to nie jest samochód który "zerwie asfalt" :D , Ty zastanawiasz się nad jednostką 2,0 B - to samochód jest jeszcze bardziej ospały (posiada 140KM) ale do normalnej jazdy....

odp. pkt 4 - Trzeba szukać pojazdu z jak najmniejszą ilością korozji.... Ja szukałem samochodu dla siebie ponad 8 miesięcy (i nie był tylko brany SUZUKI - akurat On był na którymś tam miejscu na mojej liście... ale jego stan techniczny był OK - więc kupiłem) Na dzień dzisiejszy jest trudno kupić pojazd w miare dobrym stanie. Korozja to mały problem bo jesteś w stanie sam ocenić - wystrzegaj się pojazdów które mają nie oryginalną powłokę zabezpieczającą (tzw. "baranek" ) zazwyczaj sprzedający chce coś ukryć - a uwierz mi czasami dużo chce ukryć.

odp. pkt 5 - Osobiście w Lublinie mogę dla ciebie to zrobić ale z uwagi na fakt iż jak wcześniej pisałem bardzo ciężko jest ogólnie teraz kupić jakikolwiek samochód w dobrym stanie, dodatkowo TEN konkretny pojazd jak już pisałem kupują (w przeważającej większości) osoby które mieszkają w trudno dostępnym terenie, dodatkowo serwis jest drogi i co niektórzy aby zejść z kosztów serwisują u "pana Zdzicha" , napędy też są skomplikowane - ale trzeba przyznać że trwałe) - podsumując nie będzie łatwo coś kupić w dobrym stanie.
Osobiście nie lubię automatów - bo ciężko o ich historię eksploatacyjną ( a koszt naprawy duży ), Diesel tak samo - ale to moje prywatne zdanie.

odp. pkt 6 - Na razie nie sprzedaję i w najbliższym czasie nie planuję.

Spalanie Benzyny w silniku 2,4B u mnie to w mieście Lublinie to miasto 12,5 l/100km ( ale łatwo może być więcej ) poza miastem to coś ok. 8,5litra/ 100km (ale łatwo może być więcej) Podane wartości to prawie Eco Drive. (zakres obrotów zazwyczaj 1600 -3800 obr/min) ale ładnie ciągnie i wyżej.
Osobiście kupiłem 2,4B i uważam że przy jego masie ilość koni jest wystarczająca (nie wiem czy bym był zadowolony z silnika 140 konnego (wersja 2,0)) ale szalu nie ma, dla mnie słaby "dół" to znaczy że w zakresie dolnym obrotów bardzo mi brakuje mocy.. i czasami zdarzy mi się iż zaduszę go (zgaśnie mi po prostu) - ale ja sprzęgam zespół napędowy bez dodawania gazu (czytaj rozpoczynam ruszanie) - nie ruszam na pół sprzęgle. :D
I oczywiście preferuję manualną skrzynię biegów (chociaż biorąc pod uwagę te siłowniki w niej zamieszczone to jak taka chybryda manualu z automatem)

_________________
Zrób coś dla innych... Napisz co konkretnie ci pomogło... (czyli jak naprawiłeś auto)


Na górę
Post: 09-01-2023, 07:46 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
No i wszystko jasne. dodawanie czegokolwiek zbędne. Kolega ładnie opisał wszystko co jest najistotniejsze....

_________________
J.K.


Na górę
Post: 15-01-2023, 21:53 
Offline

Rejestracja: 13-03-2021, 07:35
Posty: 48
Suzuki: 2.4
1. kupujesz japońca to szykuj się na zabezpieczenie podwozia. wcześniej lub później - jeśli nie chcesz mieć sita.
2. 140 kunia przy tej masie i aeorydnamice kiosku to jak to może jechać? niezależnie już od skrzyni. w 2.4 na autostradzie brakuje szóstki, przy 140 jest wir w baku i szum w uszach - ale z kolei jak często się tak jeździ? plus mój sposób, zmiana audio na lepsze i już nie jest tak głośno ;)
3. potencjalnego sprzedającego sugeruję sprawdzić najpierw przez telefon. potem nasłać na niego ze dwóch kumpli przez telefon. jeśli przejdzie te weryfikacje to wykładasz parę stów na jakiegoś zdalnego machera (pełno tych ofert w necie teraz) i masz pełen raport z opisem i zdjęciami. uwierz mi, że lepiej jest wywalić parę stów na inspekcję niż parę stów na paliwo, poświęcić czas a potem jeszcze ewentualnie utopić w zły zakup... i wątpię, żeby któryś user forum był chętny wziąć na siebie taką odpowiedzialność za raport stanu dla Ciebie
4. swojej Suzi nie sprzedaję i nie planuję. jest super odpicowana i wszechstronna oraz daje mnóstwo frajdy z jazdy


Na górę
Post: 17-01-2023, 23:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Osobiście znam 2 osoby, którym pękł blok. Jednemu 2 razy. Czytałem w grupie na fb posty jeszcze kilku osób, którym bloki poleciały. Suzuki przyznało że z silnikami 2,4 taki problem się pojawiał.

Jak napisano wyżej - bardzo dokładnie sprawdzaj auta. Znam przypadek, gdzie kolega sprzedał swoje (do roboty były błotniki z tył, mocowanie wahaczy i progi), a parę dni później to samo auto wystawiono niby dobre blacharsko. :)

Zastanów się nad wersją 2,7. Starsze niż szukasz, ale da się trafić dobry egzemplarz. Kolega trafił w Polsce bardzo ładną sztukę.
Tylko trzeba pamiętać, że 2,7 występują również z napędem na jedną oś.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-01-2023, 20:50 
Offline

Rejestracja: 03-11-2022, 18:38
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SGVII 3.2
Cześć,
Dziękuję za wszystkie rady i podpowiedzi :)
Jedna z nich przeważyła szalę w kierunku 3.2 i dziś kupiłem takową właśnie - udało się być pierwszym - krajowa sztuka od I właściciela :)
A myślałem, że w PL 3.2 się nie sprzedawało ;P


Na górę
Post: 20-01-2023, 22:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Sprzedało się chyba kilkadziesiąt sztuk. Gratulacje.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-01-2023, 14:12 
Offline

Rejestracja: 12-09-2019, 15:05
Posty: 97
100szt.

Gratuluję i zazdroszczę, choć sam szukałem czegos młodszego i 2.4 był naturalnym wyborem.
Po zakupie zacząłem od zabezpieczenia podwozia przed korozją i wstawieniem aluminiowej plyty ochronnej silnika.
Warto sprawdzić stan drzwi pod uszczelkami bo można się zdziwić.

taptarapta


Na górę
Post: 29-01-2023, 18:33 
Offline

Rejestracja: 03-11-2022, 18:38
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SGVII 3.2
Też szukałem młodszego, ale zwyciężyło serducho w pojedynku z rozumem i jest 3.2 :)

I teraz mam problem z wymianą żarówki pozycyjnej, tam jest tak mało miejsca, że chyba bez wyciągania reflektora się nie da :/


Na górę
Post: 29-01-2023, 20:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Proszę, nie pytaj o to samo w kilku miejscach. Mieszasz tematy i potem wyszukiwanie jest katorgą.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-01-2023, 20:45 
Offline

Rejestracja: 03-11-2022, 18:38
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: SGVII 3.2
Sorry :(

Tak więc tutaj temat wyczerpany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]