Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

[Grand Vitara] instalacja gazowa
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=2172
Strona 9 z 12

Autor:  kazimierz [ 29-01-2013, 20:40 ]
Tytuł:  instalacja BRC seguent Suzuki GV 2007, 2,0 l benzyna

Instalację założyłem w grudniu 2011, przejechałem 45000 km, tylko przeglądy. Spalanie 11 l LPG, głównie trasa. Na autostradzie/130-140 km/h/ około 13 l. W instalacji jest lubryfikator, koszt 3200 zł. Instalacja zwróciła sie po 15000 km. Pozdrawiam

Autor:  ciapus4 [ 14-02-2013, 17:46 ]
Tytuł: 

Witam, przymierzam się do instalacji gazu, jaką byście polecili firmę w łodzi, która jest solidna i zna się na rzeczy, czy miał, może ktoś styczność z firmą TOMGAZ na Strykowskiej, zaproponowali mi instalacje za 2500,- ze smarowaniem z wtryskami hany niebieskimi, a czy istnieją może zbiorniki, takie płaskie, żeby można je było, położyć w bagażniku na płask ?

Pozdrawiam

Autor:  MarekC [ 14-02-2013, 19:19 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Tak. BRC Sequent 24. Po rozebraniu jej okazało się, że jest mokra. W jakiś sposób dostała się do niej woda. Kilkudniowe suszenie nie dało rady, konieczna wymiana. Dlatego zwracajcie uwagę na miejsce montażu. Po dokładnych oględzinach okazało się, że woda kapała na centralkę poprzez element mocowania podszybia (mała naprawa blacharska była).


Zamontowali mi pod ECU.. miejmy nadzieję, że to dobre miejsce.

Autor:  gajowy [ 17-02-2013, 11:12 ]
Tytuł: 

ciapus4 pisze:
Witam, przymierzam się do instalacji gazu, jaką byście polecili firmę w łodzi, która jest solidna i zna się na rzeczy, czy miał, może ktoś styczność z firmą TOMGAZ na Strykowskiej, zaproponowali mi instalacje za 2500,- ze smarowaniem z wtryskami hany niebieskimi...

Pozdrawiam


A po co niebieskie Hany? czerwone wystarczą w zupełności. Cena atrakcyjna jak na instalkę z hanami. A jaki sterownik?

Autor:  leniwiec [ 17-02-2013, 12:06 ]
Tytuł: 

Hmm,jak chcą niebieskie hany montować do silnika 2,0 140KM to już zapewne jest jakiś podejrzany zakład :]
No i ta cena coś podejrzanie niska :roll:

Autor:  gajowy [ 03-03-2013, 11:56 ]
Tytuł: 

No i moja suzuki jeździ już na lpg. Postawiłem na innowację i wmontowano mi sterownik LpgTech 214. Wtryski Hana. Jeśli chodzi o pracę silnika - żadnych różnic przy pracy na benzynie czy gazie. Co do spalania - jeszcze się nie wypowiem, muszę więcej pojeździć. Butla w bagażnik 45l (36l użyteczne). Całość cacy :)

Autor:  MarekC [ 04-03-2013, 07:47 ]
Tytuł: 

Miałem pierwsze nieprzyjemności z powodu gazu. Nie zauważyłem napisu nad wjazdem do parkingu podziemnego o zakanie dla samochodów z LPG.
Przy wyjeździe podszedł cieciu, poinformował że wpisują rejestrację Suzi na czarną listę i bramki nie wpuszczą mnie następnym razem :|
Nie było tłumaczenia, że to dobrej klasy instalacja.
"Nawet z fabrycznymi nie wolno".

Autor:  Wunsch [ 04-03-2013, 09:45 ]
Tytuł: 

MarekC, mi się na szczęście zawsze udaje :). Staram się parkować tyłem do ściany, żeby nie było widać korka od gazu :P

Autor:  MarekC [ 04-03-2013, 11:57 ]
Tytuł: 

Mam "korek" pod klapką wlewu benzyny. Butle zauważyli, gdy pakowałem zakupy.

Autor:  Wunsch [ 04-03-2013, 22:14 ]
Tytuł: 

MarekC, to trzeba im było wygarnąć, że naruszają Twoją prywatność bezpodstawnie lustrując wnętrze Twojego bagażnika. ;)

Autor:  MarekC [ 05-03-2013, 08:38 ]
Tytuł: 

Daj spokój - rozmowa z takim cieciem to jak rzucanie grochem o ścianę. Zakupy w tym miejscu robiłem sporadycznie, bo zwykle nie jest mi po drodze. Teraz wogóle nie będę tam jeździł i to jest ich strata, nie moja :-)

Gorzej, że taki sam zakaz wywiesili nad wjazdem do podziemnego w pracy. Miesiąc temu, po tym gdy gaz eksplodował w parkującym samochodzie. Skończyło się na zadymieniu, ewakuacji jedengo z budynków, wypchnięciu felernego samochodu na zewnątrz.
Nie sprawdzają czy ktoś ma LPG, bo w regulaminie jest zapis, na mocy którego firma może obciążyć właściciela takiego samochodu kosztami związanymi z takim wybuchem.
Ponadto gdy jakiś czujnik "wywącha" ulatniający się z instalacji gaz - od razu traci się przepustkę na parking. Dlatego najbezpieczniej ostatnie kilkaset metrów jechać na Pb.

Autor:  bladyrunner [ 07-03-2013, 14:38 ]
Tytuł: 

Ten zakaz nie wziął się z kosmosu i klasa instalacji nie ma tu nic do rzeczy. LPG jest cięższy od powietrza, w razie wycieku nie ulotni się, lecz może się nagromadzić i doprowadzić do eksplozji. Ale lepiej ponarzekać na ciecia...

Autor:  Drezbinko [ 18-03-2015, 15:15 ]
Tytuł: 

A jaki warsztat polecicie w Warszawie.
Chcę nadmienić iż interesuję mnie instalacja landi renzo.

Autor:  tomko [ 20-03-2015, 18:10 ]
Tytuł: 

Ja polecam EnergyGaz na Ostrobramskiej. Montowałem u nich swoje BRC. / Landirenzo też montują /
Lub AutkoGaz na terenie AWF. Jeździłem do nich na przeglądy okresowe gwarancyjne jak i teraz pogwarancyjne.

Polecam bo to sprawdzone i bardzo solidne warsztaty.

Instalacja założona w styczniu 2012, przejechane 60 000 km, tylko przeglądy.

Autor:  Drezbinko [ 21-03-2015, 17:05 ]
Tytuł: 

Dzięki sprawdzę co tam mają w ofercie.
A co zamontowałeś ? I ile dałeś.
Wybacz takie rutynowe pytania.

Autor:  tomko [ 21-03-2015, 17:40 ]
Tytuł: 

BRC Sequent + lubryfikacja
Około 3 tys.zł

Autor:  Drezbinko [ 23-03-2015, 11:58 ]
Tytuł: 

Widziałem fajne zdjęcia z landi renzo. No brc i stag też jest ciekawy. Ale do mnie przemiawia landi, wydaje mi się bardzo dobrą instalacją. Cena jest przystępna. Zobaczymy ile mi zapropuje mechanik.
Bardzo ciekawa instalacja i mi pasuje :)

Dużo nie zapłaciłeś jak za instalację :)

Autor:  Drezbinko [ 23-03-2015, 12:00 ]
Tytuł: 

tomko pisze:
BRC Sequent + lubryfikacja
Około 3 tys.zł


Masz jakieś zdjęcia swojej instalacji?

Autor:  tomko [ 23-03-2015, 12:37 ]
Tytuł: 

Drezbinko pisze:
tomko pisze:
BRC Sequent + lubryfikacja
Około 3 tys.zł


Masz jakieś zdjęcia swojej instalacji?


Na stronce EnergyGaz jest galeria aut, które robili.

Autor:  Drezbinko [ 28-03-2015, 19:16 ]
Tytuł: 

Hej dzięki stary tu z tego ci widzę też jest vitarka z ladni. Dziękuję za pomoc, zobaczymy ile za taką przyjemność sobie jeszcze zażyczą.
http://www.egp.pl/galeria/Suzuki%20Gran ... enzo/2.jpg

Z tego co rozumiem to jest jakiś (?) reduktor
http://www.egp.pl/galeria/Suzuki%20Gran ... enzo/3.jpg

A to pewnie jest ta puszka - sterownik
http://www.egp.pl/galeria/Suzuki%20Gran ... enzo/4.jpg

Autor:  Drezbinko [ 30-03-2015, 17:36 ]
Tytuł: 

MarekC pisze:
Daj spokój - rozmowa z takim cieciem to jak rzucanie grochem o ścianę. Zakupy w tym miejscu robiłem sporadycznie, bo zwykle nie jest mi po drodze. Teraz wogóle nie będę tam jeździł i to jest ich strata, nie moja :-)

Gorzej, że taki sam zakaz wywiesili nad wjazdem do podziemnego w pracy. Miesiąc temu, po tym gdy gaz eksplodował w parkującym samochodzie. Skończyło się na zadymieniu, ewakuacji jedengo z budynków, wypchnięciu felernego samochodu na zewnątrz.
Nie sprawdzają czy ktoś ma LPG, bo w regulaminie jest zapis, na mocy którego firma może obciążyć właściciela takiego samochodu kosztami związanymi z takim wybuchem.
Ponadto gdy jakiś czujnik "wywącha" ulatniający się z instalacji gaz - od razu traci się przepustkę na parking. Dlatego najbezpieczniej ostatnie kilkaset metrów jechać na Pb.


A nie wiesz gdzie montował gaz ten człowiek ?

Autor:  Drezbinko [ 13-04-2015, 13:57 ]
Tytuł: 

tomko pisze:
Drezbinko pisze:
tomko pisze:
BRC Sequent + lubryfikacja
Około 3 tys.zł


Masz jakieś zdjęcia swojej instalacji?


Na stronce EnergyGaz jest galeria aut, które robili.


Dziękuję wam za pomoc. Zdecydowałem się na montaż landi renzo, instalacja z tego co zapłaciłem. Zdaje . . . mi się nieco droższa od pozostałych ale stoi wysoko podzespołami. Przynajmniej tak mi tłumaczono. Wiadomo każdy chce sprzedać to najdroższe :)

Dzięki raz jeszcze ! Szerokości ! Przyczepności !

Autor:  r3b [ 13-04-2015, 17:25 ]
Tytuł: 

Z polecaniem Energy Gaz Polska to bym się tak nie zapędzał... W galerii umieszczają zdjęcia instalacji które nie są najlepsze. I tak na przykład:
1.
Obrazek
Wtryskiwacze zamontowane wysoko, prawie płasko, bardzo długie wężyki od wtryskiwaczy.
2.
Obrazek
Tutaj już wtryskiwacze bliżej założeń, ale dalej leżą, a do tego komputer sterujący zamontowany wtyczką na bok (powinien być do dołu).
3.
Obrazek
Reduktor powyżej minimalnego poziomu płynu chłodzącego... I wtryskiwacze znów na płasko i dodatkowo dalek od nawiertek (długie wężyki).

Praktycznie na każdym ich zdjęciu w galerii da się do czegoś przyczepić, dodatkowo słyszałem, że np. w Warszawie, ponieważ mają bardzo duży przemiał, często decydują się robić nawiertki bez zdejmowania kolektora.

Pozatym ładują lubryfikację która na dobrą sprawę nic nie daje. Montują BRC bo to w zasadzie instalacja idioto odporna, zapuszcza się autokalibrację i po temacie. Natomiast w tym silniku (J20A) zamiast lubryfikacji, jeśli prawidłowo zrobi się mapę wtrysków i mnożnik to beż żadnych lubryfikatorów silnik będzie pracował prawidłowo a degradacja gniazd i zaworów będzie podobna jak dla jazdy na benzynie... Dla naprawdę ostrożnych lepszy od lubryfikacji będzie VRS czyli dotrysk benzyny. Ale to już tylko kwestia ustawień, czyli zasługa dobrego "Gazownika".

Autor:  Drezbinko [ 15-04-2015, 08:29 ]
Tytuł: 

r3b pisze:
Z polecaniem Energy Gaz Polska to bym się tak nie zapędzał... W galerii umieszczają zdjęcia instalacji które nie są najlepsze. I tak na przykład:
1.
Obrazek
Wtryskiwacze zamontowane wysoko, prawie płasko, bardzo długie wężyki od wtryskiwaczy.
2.
Obrazek
Tutaj już wtryskiwacze bliżej założeń, ale dalej leżą, a do tego komputer sterujący zamontowany wtyczką na bok (powinien być do dołu).
3.
Obrazek
Reduktor powyżej minimalnego poziomu płynu chłodzącego... I wtryskiwacze znów na płasko i dodatkowo dalek od nawiertek (długie wężyki).

Praktycznie na każdym ich zdjęciu w galerii da się do czegoś przyczepić, dodatkowo słyszałem, że np. w Warszawie, ponieważ mają bardzo duży przemiał, często decydują się robić nawiertki bez zdejmowania kolektora.

Pozatym ładują lubryfikację która na dobrą sprawę nic nie daje. Montują BRC bo to w zasadzie instalacja idioto odporna, zapuszcza się autokalibrację i po temacie. Natomiast w tym silniku (J20A) zamiast lubryfikacji, jeśli prawidłowo zrobi się mapę wtrysków i mnożnik to beż żadnych lubryfikatorów silnik będzie pracował prawidłowo a degradacja gniazd i zaworów będzie podobna jak dla jazdy na benzynie... Dla naprawdę ostrożnych lepszy od lubryfikacji będzie VRS czyli dotrysk benzyny. Ale to już tylko kwestia ustawień, czyli zasługa dobrego "Gazownika".


Hahahah Tak na pewno umiejscowienie wtyczki od sterownika ma kolosalne znaczenie na jego działanie. No bo jak to jest, że wtyczka działa w pionie i w poziomie ? A może na boki jak się ją wepnie to też kontaktuje ? Z tego co pisał jeden Pan na forum Brc jest sprowadzane z Włoch i może być dla zwykłego Kazika niedostępne. Dlatego tak to hejtujecie. Dobrze, że mam landi to nie masz się do czego przyczepić. A podobno tylko jeden człowiek jest odpowiedzialny za sprzedaż Brc na terenie polski ale to tylko zasłyszane. Instalacja idioto odporna - to chyba jakiś chwyt antymarketingowy. Może ludzie mają problem z uzyskaniem autoryzacji na serwis i szpanują Polskimi bo łatwiej i coś tam założyć. I ze sprzedawcą się dogada.

Autor:  r3b [ 15-04-2015, 08:44 ]
Tytuł: 

Drezbinko pisze:
Hahahah Tak na pewno umiejscowienie wtyczki od sterownika ma kolosalne znaczenie na jego działanie. No bo jak to jest, że wtyczka działa w pionie i w poziomie ? A może na boki jak się ją wepnie to też kontaktuje ? Z tego co pisał jeden Pan na forum Brc jest sprowadzane z Włoch i może być dla zwykłego Kazika niedostępne. Dlatego tak to hejtujecie. Dobrze, że mam landi to nie masz się do czego przyczepić. A podobno tylko jeden człowiek jest odpowiedzialny za sprzedaż Brc na terenie polski ale to tylko zasłyszane. Instalacja idioto odporna - to chyba jakiś chwyt antymarketingowy. Może ludzie mają problem z uzyskaniem autoryzacji na serwis i szpanują Polskimi bo łatwiej i coś tam założyć. I ze sprzedawcą się dogada.


Nie mam najmniejszego zamiaru hejtować BRC bo to bardzo dobre instalacje. Zwracam uwagę na nie dokońca prawidłowe montaże wykonywane przez EGP.

Strona 9 z 12 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/