Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 13:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 12:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Co 30 kkm to jest normalnie regulacja przewidziana. Na lpg zalecane jest co 15 kkm. ASO w Świlczy nie polecam do regulacji. Sprawdzałem szczelinomierzem kiedyś po nich i było źle wyregulowane, a zapłaciłem ponad 500 zł.

A jakie są dokładnie warunki tej gwarancji? Musisz się liczyć z tym, że jak zrezygnujesz to winę za każdą usterkę warsztat może zrzucać na brak lubryfikacji i będziesz się, za przeproszeniem, z tym woził pomiędzy serwisem a warsztatem lpg.

Pamiętam, że zbytnia oszczędność czasami nie popłaca.

Ps. Ja jeżdzę na regulację do Korczyny k/Krosna. Kosztuje to dużo taniej. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-10-2012, 08:09
Posty: 32
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Do Korczyny k.Krosna mam nie tak strasznie daleko, 60km - warto tyle podjechać do dobrego mechanika. Jak gość jest dobry, wie co robi, u ciebie nie spieprzył roboty i jesteś zadowolony z jego usług to na pewno bym te 60km podjechał.

Mógłbym prosić o dokładniejsze namiary na tego mechanika i jak mniej więcej kosztowo u niego taka regulacja wychodzi? (ew. na pw)

Rzeczywiście wszyscy, którzy macie gazazowane Vitarki, jeździcie na regulację zaworów co 15 tys km? Szczerze, to myślałem co 20-25tys km;)

No bo jakby wziąć pod uwagę moje BRC Sq24 z lubryfikacją i kontrolą zaworów co 15kkm to czy ta instalacja się kiedykolwiek zwróci i czy ma sens... hmm ;/


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 13:44 
Offline

Rejestracja: 05-10-2012, 14:07
Posty: 12
Z tego co mi mówili w ASO w Warszawie to bez lubryfikacji po kilkudziesięciu tysiącach km jest głowica do remontu.
Lubryfikacja zmniejszy częstotliwość regulacji zaworów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 14:15 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Ja rozmawiałem z warsztatem który para się regulacją zaworów do wszelakich aut.
Twierdził że co 15tys.km to lekka przesada. Powinno się to robić co 30-40 tys.km jazdy na gazie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko każdy robi jak uważa. :) Nie wiem, czy ludzie z tego warsztatu jeżdzili i ile Grand Vitarą na lpg. Zasada jest taka, że na lpg skraca się interwał, a skoro producent zaleca regulację co 30 kkm, to na lpg raczej nie będzie to 40 kkm :P Ja tam ich wiedzy nie neguję, ale swoje wiem, poza tym jedną głowicę w poprzedniej GV już z ojcem zajeździliśmy m.in. przez brak regulacji w odpowiednim czasie :P Od remontu regulacja była co 15 kkm i problemu nie było. I to jest ta różnica pomiędzy teorią a praktyką. Niestety za takie doświadczenie płaci użytkownik, a nie warsztat, który coś zalecił ;P


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 14:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-10-2012, 08:09
Posty: 32
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Decyzja co do wyboru instalacji podjęta: BRC Sq24 z lubryfikacją!
Koszt instalacji: 2900zł
Moje roczne przebiegi to max 10 tys km, niby nie cuda, ale na samym paliwie po 2 latach mam już oszczędność 4000zł.
Oprócz kosztów instalacji BRC 2900zł, przez te 2 lata/20tys km dojdą dodatkowe koszty:
+ 2x70zł droższy przegląd,
+ płyn do lubryfikacji ok 100zł
+ regulacja zaworów ok 300zł (powiedzmy raz na te 20 tys km)
+ wymiana filtrów fazy ciekłej/lotnej (do 100zł)
Jakbym nie liczył, nawet przy tych moich małych przebiegach do 10 tys km rocznie, po 2 latach powinienem już być na plus.

A jeździć moją Czarną Suzi zamierzam aż się rozleci.. oby nie silnik ;>


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 14:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
slawekd moją poprzednią GV II jeździł najpierw ojciec, a później ja. Jak ją sprzedawałem to miała ponad 220 kkm w tym ponad 210 kkm na lpg. Gdyby nie fakt, że okazyjnie przesiadłem się na młodszą GV to dalej bym nią jeździł, myślę, że bezawaryjnie. Także nie ma co panikować ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-11-2012, 16:54 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
A mi zbliża się pierwszy przegląd po 15 tys.km. Instalkę założyłem pod koniec lutego.
Zobaczymy w jakim stanie są filterki.

Slawekd - zakładaj BRC i śmigaj bezproblemowo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2012, 10:04 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Slawekd - i ja zaczynam się rozglądać za LPG dla obecnej Suzi. Chyba pójdę w Twoje ślady: BRC albo LR Omegas.
W poprzedniej miałem zamontowany STAG 300 PREMIUM i co chwila były problemy z niskimi obrotami, ciągle śmierdziało gazem - nie przeczę być może to sprawa montażu, nie wnikam, nie znam się ..

BRC Sequent ma żona w Aveo, przejechała na tym prawie 16kkm bez najmniejszych problemów. Przegląd z filtrem poniżej 110 zł brutto.
Nigdy nie czuć gazu, zero problemów z obrotami, itdd
Żona po prostu jak to kobieta, tankuje LPG, co 1000km na gazie robi ze 30km na benzynie, jak jej zalecili w ASO Chevroleta i tyle ją obchodzą technikalia..
Dzwoniłem do warsztatu BRC w Radomiu, który montował tę "fabryczną" instalację w temacie lubryfikacji - powiedzieli wprost, jeśli producent instalacji zaleca (bo nakazać nie może) - to nie zastanawiać się, tylko montować.

LR Omegas z kolei polecał mi mąż poprzedniej właścicielki mojej Suzi. Polecił mi jakiś warsztat na Bemowie. Tę samą instalację polecili mi w ASO Suzuki w Radomiu - ponoć takie montują jako "fabryczne" w Antoniówce pod Radomiem. Problem tylko z ceną - Omegas do GVII 2.0B kosztuje od 4300 zł

Większym problemem dla mnie jest brak na rynku toroidalnego, pionowego zbiornika.
Irene produkuje, ma homologację, ale nie ma odbioru TDT, dlatego całość produkcji idzie za granicę (głównie do Niemiec). Jakbym chciał zamówić - średnica 58cm, wysokość 27cm, pojemność całkowita 62l - kosztuje 700 zł
Stako nie produkuje z powodu braku wielozaworu, z którym zbiornik był homologowany

Na LPG-Forum wyczytałem tylko masę wymądrzania się, wylewania pomyj - pewnie jednego gazownika na drugiego. z polecanych tam warsztatów "pod Wawą" zapamiętałem kogoś spod Nasielska (dcauto chyba) i jakiegoś szpenia z Mławy (kawał drogi).. ciekawe, czy faktycznie w tak dużym mieście jak Wawa nie ma innych, godnych zaufania warsztatów LPG, czy różnej maści spamerzy internetowi jakoś nie pozwalają im zaistnieć na forach typu LPG forum.

W Alltop na Chodeckiej nie zlecę więcej instalacji (tam był montowany STAG w poprzedniej SUZI) , choćby z 2 powodów:
1. Samochód zostawiłem im ok południa w pn, zgodnie z umową miał być gotowy na 16 we wtorek (mieli jakieś 2 proste instalacje - na 4h roboty każda, więc Suzi miała być gazowana w "międzyczasie"). Samochód odebrałem w południe w czwartek, po kilku telefonach do właściciela. Opóźnienie usprawiedliwiali "skomplikowaną konstrukcją pod butlę, bym zachował dostęp do schowka). Dostęp był, ale ta "konstrukcja" to dodatkowy stalowy kształtownik pod stelażem butli..
2. Jako zastępczy dostałem rozpadającego się, brudnego jakby nigdy nie był myty Lanosa. W bagażniku śmietnik, do tego szyby oblepione folią, co bardzo ograniczało widoczność. Wstyd mi było sąsiadów gdy stał przed garażem..

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
Post: 21-11-2012, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-10-2012, 08:09
Posty: 32
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Jakby tak się zastanowić... w instalacjach Lovato Smart i zwłaszcza w LandiRenzo Omagas, uważanej obecnie za bodajże najlepszą (i najdroższą) instalację sekwencyjną, to z lubryfikacji się śmieją, twierdząc wprost, że to nic nie daje! i tylko stosują dotrysk benzyny w odpowiednich interwałach czasowych i powyżej określonych obrotów silnika (jeśli się dobrze orientuję;)

Więc jeśli tak dobre, nowoczesne instalacje mają takie zdanie o tej całej lubryfikacji i żywcem olewają temat, to dlaczego w BRC uparcie przekonują, że lubryfikacja nie tylko dobrze zabezpiecza zawory ale że jest wręcz niezbędna dla takiej przykładowej GrandVitary, wręcz grożąc skutkami braku gwarancji na życzenie klienta?

We wtorek mam montaż BRC Sequent 24 i pomimo zaleceń monterów BRC i straszenia uszkodzeniami silnika "z mojej lekkomyślności", to rozważam montaż raczej bez lubryfikacji. Zaoszczędzone pieniążki (300zł na instalację tego ustrojstwa + na późniejszy płyn) wolę przeznaczyć na częstszą regulację zaworów.
Wiem, że najlepiej dla świętego spokoju byłoby założyć i stosować tą lubryfikację i do tego często (np co 20tys km) jeździć na regulację zaworów. Ale czy ma to sens? Nie lepiej olać lubryfikację i po prostu tylko dbać o regularne przeglądy stanu zaworów? Np co 20tys km?

We wtorek montaż a ja kurcze dalej się biję ze swoimi myślami, grrr.... ;/

EDIT:
Z cyklu "Ekspert radzi", z portalu o samochodach na gaz

link: http://www.okgaz.pl/ekspert-radzi/48-ek ... tarze.html
Pytanie:Mąż zamontował instalację gazową do Suzuki Grand Vitara 2.0 2006 r. Spotkaliśmy się ze sprzecznymi informacjami czy montować w tym aucie lubryfikację czy nie. Proszę o rozwianie moich wątpliwości w tej kwestii..
Renata
EKSPERT RADZI: Krzysztof Rodels: Nie ma konieczności montażu systemu lubryfikacji w tym samochodzie . W przypadku samochodów marki Suzuki należy minimum co 20.000 km sprawdzać i ewentualnie dokonywać regulacji luzów zaworowych. System lubryfikacji w tym przypadku nie spełni swego zadania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2012, 14:28 
Offline

Rejestracja: 05-10-2012, 14:07
Posty: 12
Problem w tym, że do regulacji zaworów będziesz stosował coraz cieńsze płytki, a jak już nie będzie można zastosować najcieńszych to czeka remont głowicy za pare tysi.
Ponoć tylko lubryfikacja jest w stanie zatrzymać/zwolnić ten proces.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2012, 15:08 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Dziś dla odmiany rozmawiałem z warsztatem Landi Renzo po sąsiedzku (Max Car w Nowej Woli - chyba tak się nazywa). Gościu w pierwszych słowach stwierdził, że ten silnik nie nadaje się do gazu, bo ma za delikatną "głowicę". Zamontować może i tańsze Lovato i droższy Omegas, ale poradził bym się zastanowił, bo zna przypadki gdy już po 50kkm na gazie ludzie remontowali głowice w tym silniku.
Twierdził, że z lubryfikacją można być trochę spokojniejszym, bo ona "chłodzi zawory", ale nie jest czymś co likwiduje problem.
U niego Lovato kosztuje ok 2500, a Omegas jakieś 3 kPLN (aż zapytałem czy napewno)... Koszt lubryfikacji do ekstra do 200 zł.
I mętlik w głowie coraz większy..

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
Post: 21-11-2012, 16:31 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
slawekd pisze:

We wtorek montaż a ja kurcze dalej się biję ze swoimi myślami, grrr.... ;/



Na pewno zawsze są obawy o instalację i strach przed nieznanym.
Ale statystycznie to z nowszymi dieslami jest więcej problemów niż z LPG.

Na forach jest tyle opini ile użytkowników. Też miałem mentlik w głowie. Ale jak miałem co 125km zostawiać 100zł na stacji to zdecydowałem się na LPG. Teraz za 100zł robie ponad dwa razy tyle.
Miałem poprzednio 2 auta na LPG- zero problemów.

Tylko nie mogę znaleźć jeszcze jakiegoś warsztatu z Wawy co regulują zawory.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2012, 14:04 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
slawekd założyłeś instalację gazową?

jaki płyn kupujecie do lubryfikacji? Flashlube Valve Saver ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 08:29 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Serwisant z Gadmiexu powiedział mi, że J20A bardzo źle znosi LPG.
Jeśli gazujemy, to koniecznie co 30 kkm regulacja luzów (napewno będą jakieś płytki do wymiany) i dobrze zainstalowana lubryfikacja.
Dobrze, czyli tak by płynu ubywało, co w tym silniku nie jest takie proste.
Przy spełnieniu obu warunków silnik pojeździ. Inaczej nie wróży mu więcej niż 60kkm do remontu głowicy. :roll: :roll: :roll:

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 09:34 
Offline

Rejestracja: 05-01-2009, 10:42
Posty: 17
rozbierali silniki z lubryfikacja i bez. jest roznica. lubryfikator musi bardziej "brac" plyn niz instalatorzy lpg zalecaja (u mnie x3 ustawione). sam przechodzilem remont glowicy z powodu lpg (zreszta w gadimexie).


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 09:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Niech mnie ktoś oświecić,co daje to smarowanie...?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 09:57 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
szahid pisze:
rozbierali silniki z lubryfikacja i bez. jest roznica. lubryfikator musi bardziej "brac" plyn niz instalatorzy lpg zalecaja (u mnie x3 ustawione). sam przechodzilem remont glowicy z powodu lpg (zreszta w gadimexie).


Dokładnie tak usłyszałem. Plus - w tym silniku trudniej jest prawidłowo zainstalować lubryfikację..

Co to daje - nie wiem, trzeba poczytać jw necie ak to dokładnie działa, jak powinno być prawidłowo zainstalowane, itd..

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 10:01 
Offline

Rejestracja: 05-01-2009, 10:42
Posty: 17
gaz jest suchym paliwem, lubryfikacja ma podobno "zmiekczac". ja jestem sceptyczny, ale wiem jak u mnie wygladalo wypalone gniazdo. Koszt plynu nie duzy, a podobno widac roznice na rozebranym silniku (im dalej od wlotu tym gorzej, i silnik bez i z - duza roznica). ale kazdy robi jak chce. ja dolewam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 10:10 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
znalazłem coś takiego ..

http://www.lpg-additive.com/fileadmin/downloads/erc.doc

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Olej jest wpuszczany w kolektor ssący,więc rozumiem,że gniazda ssące może to smarować,bo wydechowe kiedy?,po zapaleniu się mieszanki?to już chyba nie ma czym smarować :roll:

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 11:27 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Z opisu w załączonym DOCu wynika, że działa na zasadzie osadzania się produktów spalania lubryfikatora na gniazdach zaworów wydechowych.
Sa to zwiazki sodu i chyba potasu

Pisza również, że lubryfikator powinien być dozowany sekwencyjnie, w zalezności od chwilowego zapotrzebowania silnika na LPG. Samo wkręcenie pojemniczna, z którego lubryfikator jest wysysany podciśnieniem w kolektorze ssącym niewiele daje.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2012, 16:52 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Wole jeździć na LPG niż na nowym dieslu.

W instalacji BRC prawidłowe zużycie lubryfikantu to 0,5 litra na 5000km.
Tak jest zalecane w BRC.
Nawet jak trzeba robić remont głowicy to i tak o wiele taniej niż lać PB i za 100zł robić tylko 100km. Po dwóch latach jazdy na LPG zostają ciężkie pieniądze w portfelu z racji oszczędności na LPG.

Gorzej już chyba wychodzi jazda na nowoczesnym dieslu: pompowtryskiwacze, turbina, DBF, EGR - porażka


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 07:54 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Zaproponowano mi za 2700 (przed negocjacjami) zestaw:
Zenit Pro OBD (AG Centrum), KME Silver, Hana 2000, lubryfikacja - zbiornik cylindryczny 45l (większy nie wejdzie wzdłuż)..

Co o tym sądzicie ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 08:35 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Jeśli chodzi o Grand Vitarę sprawdzony jest zestaw BRC Sequent 24. Gwarancja 2 lata bez limitu km. Dużo osób na tym jeździ i sobie chwali.
Wejdz na http://www.egp.pl/.
Sprawdzony warsztat na Ostrobramskiej, gazowali już niejedną Vitarkę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]