Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-04-2024, 00:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 17:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Masz absolutną rację. LPG w naszym kraju jest bardzo modne, bo mało się płaci tankując, a na resztę kosztów mało kto zwraca uwagę. Podobnie diesle. Moi teściowie kupili teraz Corse z dieslem. Jeżdzą mało, ale uparli się, że chcą diesla, bo mniej spala na setkę. Ot taka filozofia.

Co do GV i gazu. Jeśli jeździ się na tyle, że instalacja się zwróci oraz założy się dobrą instalację u gazownika, to szansa na wystąpienie problemów jest znikoma. Przypadek mojej GV jest dość specyficzny. Na problemy złożyło się kilka czynników. Był to nowy samochód i uważam, że mój ojciec wybrał zbyt słaby zakład (trzeba było zasięgnąć więcej opinii) poza tym uważam, że zawiniło też trochę ASO (szef serwisu jest zaciekłym przeciwnikiem lpg i uparcie to demonstrował, jak tylko auto było u nich). Mimo wszystko po podliczeniu kosztów przejechania tych kilometrów na benzynie i na gazie (plus koszt instalacji, regeneracji głowicy, przeglądy) wyszło mi na gazie taniej. Z oszczędności jazdy na lpg, które do tej pory mi wyszły mogę zrobić jeszcze jeden remont głowicy. Powstaje tylko pytanie, czy wszystkim się to równie opłaci? Ja na gazie mam juz ponad 178 000 km, a w sumie ponad 185 000 km. Ryzyko trzeba zawsze wkalkulować :)

Pozdr,
M.


Ostatnio zmieniony 25-08-2010, 15:43 przez Wunsch, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 18:20 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Ja mam LPG W lancerze 2.0 od 2005 roku - nigdy nie mialem problemu z gazem ani innymi rzeczami z powogu gazu - przejechalem troche ponad 50 000na LPG - instalacja OMVL DREAM XXI N - zaplacilem za nią 3500 - teraz taka instalacja to ok 2500. Do suzuki zaloze KMN DIEGO z lubryfikacją. Zobaczymy jak będzie dzialać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 23:05 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Wunsch pisze:
Co do GV i gazu. Jeśli jeździ się na tyle, że instalacja się zwróci oraz założy się dobrą instalację u gazownika, to szansa na wystąpienie problemów jest znikoma. Przypadek mojej GV jest dość specyficzny. Na problemy złożyło się kilka czynników. Był to nowy samochód i uważam, że mój ojciec wybrał zbyt słaby zakład (trzeba było zasięgnąć więcej opinii) poza tym uważam, że zawiniło też trochę ASO (szef serwisu jest zaciekłym przeciwnikiem lpg i uparcie to demonstrował, jak tylko auto było u nich). Mimo wszystko po podliczeniu kosztów przejechania tych kilometrów na benzynie i na gazie (plus koszt instalacji, regeneracji głowicy, przeglądy) wyszło mi na gazie taniej. Z oszczędności jazdy na lpg, które do tej pory mi wyszły mogę zrobić jeszcze jeden remont głowicy. Powstaje tylko pytanie, czy wszystkim się to równie opłaci? Ja na gazie mam juz ponad 178 000 km, a w sumie ponad 185 000 km. Ryzyko trzeba zawsze wkalkulować :)

Pozdr,
M.


A po jakim przebiegu gniazdo zaworów wypaliło się? Ja mam raczej dobry zakład ,w którym zagazowywałem mój poprzedni samochód. Co do wyższych kosztów przeglądu to tylko co roczny będzie droższy z tego co sięgam pamięcią 2 lata wstecz kosztuje 150zł ,a co do wymiany filtrów gazu mam nie daleko znajomego który mi to zrobi za 20-30zł plus sprawdzi na kompie parametry . Rocznie planuje przejeździć suzi 15-20 tys km (wyliczyliśmy ze przez 4 lata zyskamy na gazie około 20 tys zł )a sam samochód będziemy eksploatować jak najdłużej ponieważ przypadł nam bardzo do gustu ,poza tym to już taka nasza tradycja. Zawsze kupujemy nowy a później dbamy i jeździmy 7-9 lat . Ostatnio seata toledo II 1.6 miałem 9 lat z tego 4 na gazie i miałem zero awarii nie licząc zawieszenia.
Wracając do suzuki jaką instalacje polecacie ? Ja muszę pojechać do tego mojego warsztatu podejrzewam ,że zaproponują mi albo Staga albo LandiRenzo. Nie wiem co robić z tym lubrykatorem. Kolega wyżej zaproponował mi strone lpg-forum.pl z pierwszych postów wynika ,że nie jest ten dodatek polecany. Poszukam jeszcze głębiej może coś więcej znajdę .

Co do awarii samochodów zasilanych gazem. Oczywiście ,że może coś się przydarzyć ale jak patrze na koszty napraw nowoczesnego diesla to mi włosy dęba stają. 3 tys zł za naprawę tej głowicy to koszty samej 2 masy ...pozostaje nam drogie sprzęgło , wtryskiwacze, Fap/PDF, zawór EGR, turbo ...jak to wszystko zsumujemy to ,żebyśmy się zmieścili w 20 tys zł to będzie dobrze.
Z dwojga złego LPG wychodzi lepiej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-06-2010, 23:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Problemy zaczęły się po ok. 120 000 km.
Ja mam lubryfikację. Została dołożona po regeneracji głowicy. Nie wiem, jak wiele to daje, ale została dołożona to jest. Od czasu regeneracji problemy ustały, odpukać :) Instalację mam OMVL Dream.
Po założeniu polecam sprawdzanie luzów zaworowych przy każdym przeglądzie. Jeśli coś ma się dziać, to pozwoli to szybko "wyhaczyć" problem. Do tego dobra listwa z wtryskami i odpowiedniego rozmiaru reduktor i byłbym dobrej myśli. :)

Jak założysz to podziel się wrażeniami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2010, 00:37 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Dziękuje serdecznie za odpowiedz :). Instalacje będę montował koniec czerwca początek lipca. Wręcz nie mogę się doczekać kiedy będę mógł nacieszyć się jazdą "suzi". Terenówka to fajna odskocznia od jazdy zwykłym cywilnym autkiem . Mam nadzieję ,że wrażenia będą jak najbardziej pozytywne. Jak już pisałem kiedyś posiadałem Seat w LPG i moje wspomnienia są bardzo pozytywne. Musze jeszcze tylko dowiedzieć się czy mogę uciąć trochę "kratki" która posiadam w bagażniku ( rejestracja jako ciężarówka). Zabiera ona bardzo dużo miejsca zwłaszcza ,że znajduje się dobre kilkanaście cm od siedzeń. Chciałbym zostawić część od połowy w górę. Dałoby to mi możliwość przewozu czegoś dłuższego oraz montażu większej butli.
Jeśli można mam jeszcze pytanka :
1)A jakiej pojemności ma kolega butlę i jakie jest średnie spalanie gazu w GV 2.0 ? Kolega ma zamontowaną butle w poprzek czy wzdłuż bagażnika ? Na gazie odczuwalna jest strata w mocy ?
2) czy w GV przy jakimś słuszniejszym przebiegu poprawia się nieco przyśpieszenie ? Ja mam dopiero 10 tys km na blacie i w porównaniu do nowego auto nabrała dużo wigoru ale jakoś tak wydaje mi się ,że powinno być jeszcze lepiej. Tak jakoś ociężale reaguje na gaz dopiero od 3.5 tys obr dynamika się poprawia. Ma się takie jakieś wrażenie ,że przyśpieszanie przebiega opornie.
Z góry dziękuje i Pozdrawiam. Życzę szerokości :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2010, 01:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Butlę 60-litrową mam w poprzek zaraz za siedzeniami (zajmuje miejsce od oparcia do mniej więcej pokrywy schowka w podłodze - między butlą a oparciem jest jeszcze trochę miejsca na jakieś drobne rzeczy). Jest na środku, więc po lewej i prawej stronie mam jeszcze dodatkowo trochę wolnej przestrzeni (np. na pojemnik 2.5l oleju do lubryfikacji, płyn do spryskiwacza, czy gaśnicę). Przy ok. 45 litrach włącza mi się rezerwa gazu. Średnio po Krakowie pali mi 12-13 litrów gazu. W trasie jak jadę spokojnie do 90-100 km/h to ok. 9-9.5 litra lpg. Średnio w cyklu mieszanym tak ok. 10.5 litra na setkę. Taki rozmiar butli daje dość znaczny komfort podróżowania, bo nie trzeba tak często tankować.

Na dynamikę na gazie nie narzekam. Jeśli jest jakaś różnica, to nieodczuwalna. Faktycznie GV zaczyna się zbierać od ok. 3.5 tys. obr/min. To jest chyba specyfika motoru dwulitrowego. Moja mama ma wersję 3d i muszę przyznać, że 1.6 jest bardziej elastyczny na niskich obrotach. Ale od 3.5 tys nie czuć tego "budzącego się potwora" ;) jak w 2.0


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2010, 08:49 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Bardzo mało pali Ci tego gazu. Jak na razie moja GV tyle co twoja gazu to mi benzyny potrafi pali. Może jest to kwestia małego przebiegu, po prostu silnik jeszcze się do końca nie ułożył . Ostatnio jeżdżąc spokojnie wychodzi mi 10.3 l/100 km benzyny. Zima jest o litr więcej czyli 11.5 /100km. Jazda mieszana z prędkościami maks 100 km/h. Chciałbym ,żeby LPG paliła tak 12-13 l/100 km w tedy już będę zadowolony.
Wielkie dzięki za odpowiedz na moje pytania ,już chyba nie mam żadnych :) Nic tylko robić gaz :) Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-06-2010, 11:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Wiesz pewnie składa się na to trochę różnych czynników. Styl jazdy, ciśnienie w kołach i przebieg na bank też. Żeby to potwierdzić powiem Ci, że mój ojciec, jak czasami zamienimy się autami nigdy nie może zejści poniżej 10 litów na setkę, a mi się jakoś udaje.

Cieszę się, że mogłem pomóc. :)

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 08:29 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 11:21
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Niestety im mniej auto pali gazu, tym bardziej narażone jest na wypalenie gniazda zaworu (uboga mieszanka). Nie wiem jak w silniku 2.0, ale jak pisałem w 2.7 lubryfikacja jest zbędna.

http://autonagaz.net/grand_vitara_2006_27_v6.htm
Vitarka nie moja, ale moje kolektory (zdjęcie dodane po moim montażu) :lol: Jak na razie odpukać "0" problemów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 16:33 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
ostatnio dużo czytałem o instalacjach oraz lubrykacji. Wszyscy twierdzą ,że lubrykacja nie jest potrzebna. Gazownicy twierdzą ,ze w ogóle ona nic nie daje ważniejsza jest dobra instalacja oraz kalibracja. Dziś byłem u jednego polecanego przez www.lpg-forum.pl specjalisty. Polecano mi instalacje (nie pamiętam dokładnie wszystkich nazw) Stag 4 lub 300 premium , wtryski matrix oraz reduktor scorpions (jakiś do aut do 200KM) cena 3000zł .Jeśli tylko transakcja dojdzie do sutku dam oczywiście znać jak się na tym jeździ.

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 16:45 
Offline

Rejestracja: 20-12-2009, 12:17
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
Gaz zalozony we wtorek. Zrobilem juz na gazie 1000km i powiem ze jest super. Auto w trasie pali 11-11,5 l gazu. Nie odczuwam zadnych spadkow mocy. Zaplacilem za instalacje 2100zl.(moglem wziasc instalacje za 2500zl ale gazownik powiedzial ze bedzie taki sam efekt nic ona nie zmieni).


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 17:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
kaman01 pisze:
Zaplacilem za instalacje 2100zl.

Mógłbyś napisać jakie masz graty włożone?
Jestem bardzo ciekaw co dostałeś za taką kasę.
Może jakieś fotki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 18:35 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Dokładnie Jak możesz to opisz co za tą cenę dostałeś .Ja planuje
zamontować gaz za 3000zł (to co wypisałem wyżej).

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 18:39 
Offline

Rejestracja: 12-04-2010, 11:21
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
Czy w profilu nie powinno być informacji o posiadanym samochodzie? Nie bardzo można się odnieść do postów.
Instalacja do 1.6, a 2.7 to dwie zupełnie inne instalacje (jeszcze zależy od modelu).


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 19:41 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Pamietajcie że w instalacjach sekwencyjnych uboga mieszanka nie oznacza malego spalania - wręcz odwrotnie - im bardziej uboga miesznka tym bardziej program bedzie sie staral ją zwiększyć poprzez wydlużenie czasu wtrysku gazu - a co za tym idzie lanie gazu tak dlugo że dochodzi do zapętlenia - leje gaz na zamkniety zawór - spalanie wzrasta moc maleje - mam lancera 2.0 - przy ubogiej mieszance spalal nawet 18 w miescie - przy bogatej - 14. W maździe 6 2.3 bylo to samo - im bardziej uboga tym więcej pali - do 20 w miescie dochodzilo. po zestrojeniu na trasie 160KM palilo 9.8.

15.06 zakladam gaz do SX4 2.0 J20A - silnik jak w vitarze - napisze co i za ile tam siedzi i z czasem jak sie sprawuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-06-2010, 21:27 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
uboga mieszanka = głowica do wymiany


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-06-2010, 20:20 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Gaz zalozony:
Reduktor - KME SILVER
Komputer - KME DIEGO G3
Wtryski - HORIZON
Dysze - 2.4 mm
Przejechane 100km
Obserwacje:
Lepsza dynamika przy normalnej jeździe 1500 - 2500obr - przy dynamicznej jeździe
Przy gazie w podlogę - slabszy.
Reduktor położony 15cm od silnika (dlugosc przewodów ukladu chlodzenia) - przelaca na LPG po ok 1min od odpalenia (30st cels) - po rozgrzaniu i wylaczeniu samochodu temp ta trzyma przez ok 5 godzin - po zapaleniu od razu przelacza na LPG - niezauważanie - brak szarpniec itp.
Na razie do 1000km jezdze i testuje - sddssdspotem na regulację - co prawda dzisiaj podregulowali mieszankę na wolnych - mial za ubogo na Drive - ale po 1000 konkretniej bedzie - potem zaopatrze sie w koncówkę do interfejsu i sam zobacze jak tam mapy.
Spalanie póki co na komuterze benzynowym skoczylo z 16.2 srednio na 18.2 - co w 90% moze oznaczać ubogą mieszankę - komputer wydluza czasy wtrysków Pb i zawyża wskazanie spalania - ale póki co przed 1000km nie ma co regulować bo instalka musi się ulozyc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2010, 21:09 
Offline

Rejestracja: 08-03-2008, 00:02
Posty: 275
Lokalizacja: Suwałki
Pierwsze tankowanie po przejechaniu 100km po miescie - krótkie odcinki ok 2km do pracy i sporotem - spalanie 17.8LPG - wg komputera spalanie wynioslo 18.5 - ale to tylko orietacyjne spalanie wg wskazań komputera benzynowego. Jutro tankuje po przejechaniu 177mil na trasie i troche po miescie - zobaczymy ile wciągnął - a potem na regulacje :) - jak narazie ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2010, 17:26 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Witam,

Zalozylem instalasje na Stagu300.
Po pierwszym tankowaniu wyszlo mi spalanie okolo 20 litrow :? w jezdzie mieszanej.

Czy to sie unormuje potem? Na regulacje mam jechac po okolo 1000km, czy oni cos tam zmienia?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2010, 19:07 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
wg mnie wszystko w porządku, u mnie po po pierwszym wyszło też ponad 20, następne już lepiej. po 1000 km unormowało się

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2010, 20:10 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
OK dzieki,

Samo sie u Ciebie unormowalo czy musiales jechac na regulacje?

gaziarz powiedzial, ze mam przyjechac po 1000km ale na sprawdzenie map- regulacji raczej nie bedzie musial robic.

Jakie masz srednie spalanie teraz?


Dzieki i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-07-2010, 21:57 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
samo się poprawiło, chociaz po 1000 robili jakąś regulację.
teraz pali średnio 13-14, na trasie po autostradzie przy prędkości max 110 km/h spalił średnio 10 l

Proszę nie cytować ostatniego komentarza - Sebastian


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-08-2010, 08:35 
Offline

Rejestracja: 19-07-2008, 14:58
Posty: 79
Witam,

Vitara pali juz jak powinna- średnio 14 lpg.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-08-2010, 10:51 
Offline

Rejestracja: 19-09-2009, 13:12
Posty: 21
Lokalizacja: Bydgoszcz / Włocławek
Witam . Gaz założony :) Jestem z niego bardzo zadowolony z niskich obrotów idzie nawet jakby lepiej niż na benzynie natomiast na wysokich nie czuje różnicy. Przyśpieszenia wychodzą tak samo a prędkość maksymalna czy to na gazie czy na benzynie oscyluje w okolicach 180km/h. Przypominam ,że mój silnik to 2.0 16V 140KM J20A.
Specyfikacja instalacji.
- system sekwencyjny : Stag 300-4 premium
- reduktor : Scorpion ST
-przełącznik centralny : Stag
- listwa wtryskowa : 4 x Hana
- Zbiornik walcowy 45L (39l wchodzi)
- wlew pod klapką
Koszt 3000zł

Przez miesiąc przejechałem 2 tys km. Co do spalania trasa 11-12.5l/100km Średnio 12.5-13.5/100km Miasto 15l /100km. Nie duża różnica w porównaniu do benzyny bo w okolicach 2 l a koszty jazdy spadły o połowę :). Teraz już jestem zadowolony z mojej GV . Ciesze się również ,że nie wybrałem diesel-a. Na pewno jazda wychodziłaby drożej poza tym koszty napraw oraz ich ilość jest nieporównywalnie większa niż w silniku benzynowym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-08-2010, 09:15 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 18:11
Posty: 1
Lokalizacja: Mirsk
Montaż pod samochodem butli.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 512 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]