Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 11:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21-12-2012, 21:57 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Ja powtórzę Marku moją propozycję - LPGtech 214, AC r01 i hany.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2012, 10:12 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Planuję zagazować Suzi w lutym, najpóźniej marcu.
Jeszcze nie wiem co ..

O LPG Tech poczytałem sobie i faktycznie sterownik ma opinie dobrze dającego sobie radę z autokalibracją oraz zapętlaniem. Na LPG Forum są i negatywne opinie. Ale tak będzie z każdym systemem.

Na razie kombinuję co z butlą. Nie ma homologowanych toroidów pionowych, pozostaje chyba walec wzdłuż, za lewym fotelem. W poprzedniej był 40l o średnicy 315mm. Teraz chyba jednak spróbuję 50l. Są takie o średnicy 360 mm, o podobnej długości jak poprzednia.
Jest szansa, że taka wystarczy na 300km, co jest już rozsądną odległością i zostaje kawałek bagażnika

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2012, 10:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
A czy ktoś z forum ma i użytkuję butle pod spodem pojazdu? Czytałem już forum i wiem, że jeden kolega sam się za to zabrał i miał co przerabiać. A czy da się jakoś bez jakiś większych kombinacji? Widziałem w grafice googli butlę taką jak w koło zapasowe umieszczoną właśnie pod GV.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2012, 12:56 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Mówisz o GV I czy GV II? najlepiej wstaw link do tego zdjęcia. Chętnie popatrzę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2012, 17:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Cześć gajowy, tu myśliwy :)
Chodzi o GV II http://instalacjegazowe-bialystok.pl/ga ... 12-45.html
Tu jest butla pod ale walcowa, w sumie taka też może być. Nie mogę teraz znaleźć tego co widziałem niedawno...


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-01-2013, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ciekawym rozwiązaniem są tez dwa toroidy położone obok siebie na podłodze bagażnika,można wtedy zrobić tzw drugie dno :)

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-01-2013, 15:02 
jak spisuje się taka przeróbka


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 23-01-2013, 21:58 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Widział ktoś może w necie sensowne porównanie sterowników LPG dostępnych i montowanych w PL ?? Wady, zalety, jakaś tabelka ??

Czy brak brania pod uwagę sygnału z lambdy w Zenit Pro OBD może powodować jakieś problemy w eksploatacji instalki ?? W praktyce takie rozwiązanie to wada, czy zaleta ??

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-01-2013, 22:29 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
GV z tej fotki i butlą pod spodem nie wygląda ciekawie wręcz komicznie.

Po co kombinować z instalacjami.

Załóż BRC 24 Sequent, butle daj w bagażnik i zapomnij że masz instalkę.
Na początku jest stres że mało miejsca ale później okazuje się że jest dobrze.
Tankuje za 100zł i przejeżdżam prawie 300 kilometrów. Butle mam 45litrów. W 3 osoby pakuje się spokojnie na wakacje czy wyjazd zimowy w góry.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 08:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Ja się przesiadłem z mondeo kombi na gvII i zależy mi na bagażniku bo jak masz wózek i 3 torby to liczy się powierzchnia kufra. Najbardziej leży mi butla w pionie w bagażniku. Wolę częściej tankować i mieć miejsce.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 08:44 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Ciężko znaleźć poionową butlę.
Załóż 45 litra w poprzek samochodu.
Ja miałem Vectre C GTS hatchback i był tam spory bagażnik 3 razy większy niż w GV II. Większe wyjazdy odbywają się 3 razy w roku. Reszta roku to wożenie powietrza w bagażniku. Zastanów się nad boxem dachowym.
Montaż banalnie prosty, wygoda w użyciu. Ja spokojnie mieszcze się na wakacje do GV II. A wózki teraz są tak skonstruowane że można nawet zdjąć z nich koła / np. modele Mutsy /


Ostatnio zmieniony 24-01-2013, 08:45 przez tomko, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 08:44 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
tomko pisze:
GV z tej fotki i butlą pod spodem nie wygląda ciekawie wręcz komicznie.

Po co kombinować z instalacjami.

Załóż BRC 24 Sequent, butle daj w bagażnik i zapomnij że masz instalkę.
Na początku jest stres że mało miejsca ale później okazuje się że jest dobrze.
Tankuje za 100zł i przejeżdżam prawie 300 kilometrów. Butle mam 45litrów. W 3 osoby pakuje się spokojnie na wakacje czy wyjazd zimowy w góry.


Ile na niej przejechałeś i jak się sprawuje ?? Żonie w Aveo zaczęła coś świrować. Jutro jedzie do warszattu by obadali temat. Nie przełącza samoczynnie z gazu na benzynę, wczoraj przy 100 km/h, coś zaczeło piszczeć i zgasł silnik. Diody wskazywały pół butli gazu.

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 08:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
MarekC pisze:
Widział ktoś może w necie sensowne porównanie sterowników LPG dostępnych i montowanych w PL ?? Wady, zalety, jakaś tabelka ??

Czy brak brania pod uwagę sygnału z lambdy w Zenit Pro OBD może powodować jakieś problemy w eksploatacji instalki ?? W praktyce takie rozwiązanie to wada, czy zaleta ??

Porównania sterowników raczej nie znajdziesz,nikt też Ci nie powie jednoznacznie którego masz wziąć,gdyż obydwa są tak samo dobre...
Ja mam w rodzinie trzy instalacje na stagu i działają świetnie,tech to nowość,ponoć łatwiejszy w strojeniu-jeszcze nie miałem okazji się pobawić :szalony:
Jeśli chodzi o sygnał z sondy lambda,to nie jest on potrzebny komputerowi lpg do poprawnego działania,korektami składu mieszanki zajmuje się komp Pb...

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 08:51 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
MarekC pisze:
tomko pisze:
GV z tej fotki i butlą pod spodem nie wygląda ciekawie wręcz komicznie.

Po co kombinować z instalacjami.

Załóż BRC 24 Sequent, butle daj w bagażnik i zapomnij że masz instalkę.
Na początku jest stres że mało miejsca ale później okazuje się że jest dobrze.
Tankuje za 100zł i przejeżdżam prawie 300 kilometrów. Butle mam 45litrów. W 3 osoby pakuje się spokojnie na wakacje czy wyjazd zimowy w góry.


Ile na niej przejechałeś i jak się sprawuje ?? Żonie w Aveo zaczęła coś świrować. Jutro jedzie do warszattu by obadali temat. Nie przełącza samoczynnie z gazu na benzynę, wczoraj przy 100 km/h, coś zaczeło piszczeć i zgasł silnik. Diody wskazywały pół butli gazu.


Instalacje założyłem w Energy Gaz Polska. Zobacz sobie na ich stronie galerie montażu. Instalacja z gwarancją 2 lata bez limitu kilometrów. Sprawuje się doskonale. Niedawno byłem na przeglądzie gwaranycjnym po 15 000km / można wykonać w dowolnym warsztacie z sieci ogólnopolskiej /. Wszystko ok. Zapomniałem że mam instalkę LPG. Samochód przełącza na gaz niezauważalnie. Wszystko działa bardzo sprawnie. Gdy zabraknie LPG bezszelestnie przełącza na benzynę, informując o tym fakcie brzęczykiem.
Energy Gaz gazowali już kilkanaście GVII więc warsztat sprawdzony i bardzo polecany.
Jak masz więcej pytań zapraszam na PW


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 09:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
Ja vitare kupiłem dla żony bo jej się podobała. Mnie skłonił dodatkowo reduktor i blokada dyfra. A pakowanie wózka i toreb jest codziennie. Na razie szkrab jest jeden więc kufer na dachu jeszcze nie potrzebny
. Po za tym poluję więc trzeba mieć miejsce. Widziałem w googlach butlę w pionie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2013, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
Zobacz sobie na ich stronie galerie montażu

Szału nima :roll: wszędzie czerwone waldemary :szok:
Porównaj zdjęcie spod maski z mojego auta(jest w moim temacie o butli pod podłogą) a ich zdjęcie tego samego auta...
Miejmy nadzieję,że przynajmniej wystrojone dobrze,bo estetyka montażu nie powala... :roll:

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-01-2013, 10:41 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Jednak zdecydowałem się na BRC - montaż we wtorek.
Nie wiem jeszcze czy Seq24 (zdaniem montera całkowicie wystarczająca do J20A) za 2500 zł, czy P&D za 3000 zł (ponoć precyzyjniejsza, nie wymaga korygowania).

Rozmawiałem z chlopakiem, w którego rodzinie są 3x GVII, wszystkie z 2.0B (roczniki 2006, 2007). Wszystkie gazowane jakieś 2 lata temu u jednego fachowca. W dwóch (z 2007) instalacja BRC, w jego Suzie (2006) KME Diego.

W ubiegłym tygodniu wymienił KME na BRC, bo miał dość problemów. U rodziców z BRC (instalacja za radą fachowca) nic, kompletnie ZERO problemów z gazem, u niego było fajnie przez pierwsze 1,5 roku.
Później smród gazu, jak się okazało z ... chłodnicy. Wymiana parownika. Później poszarpywania, wreszcie samochód zatrzymał się w trasie - wracał kilkaset km na benzynie. Wymiana listwy wtryskiwaczy (zielona Hana). Deko spokoju i znowu samochód stracił moc, zaczął jarać jak opętany. Podjechał wyregulować luzy zaworowe.. Ale niewiele to pomogło.

Wrócił do fachowca, który to montował, podpieli instalkę pod oscyloskop i okazało się, że cantralka LPG zbyt późno i ze zmiennym opóźnieniem wyzwala wtryskiwacze. Przemierzyli kable - jest OK. Więc coś padlo w centralce. Wysłali do producenta, odpowiedź co z tym zrobią ma być w ciągu miesiąca. Naprawią, albo wymienią na nową..

Po wymianie na BRC - zabrał Suzi na wycieczkę do Tyrolu, w 11 dni zrobił nią ponad 3500km, bo deko pozwiedzali. Jak na razie ZERO problemów..

Przyznam, że on mnie przekonał ... Mam nadzieję, że nie będę żałował wyboru .

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-01-2013, 12:25 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Tak jak pisałem. BRC24 jest sprawdzone w tym aucie, a jak coś jest sprawdzone u wielu uzytkowników to nie widzę sensu eksperymentować.
Załóż w EnergyGaz, potrójnie nie będziesz załował.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2013, 10:18 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Rzecz w tym że sterownik zawsze można zmienić. 300-400zł z wiązką a stary opchnąć na allegro. Więc nie ma co się obawiać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-01-2013, 18:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
BRC to też dobry wybór,mają bardzo trwałe wtryski,a to najważniejszy element instalacji,reduktor na drugim miejscu,elektronika na samym końcu..
Cytuj:
Rzecz w tym że sterownik zawsze można zmienić. 300-400zł z wiązką a stary opchnąć na allegro. Więc nie ma co się obawiać.

To raczej nieopłacalne,do tego czujniki też są inne... no i robocizna :roll:

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-01-2013, 11:31 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Wiem że staga 4 plus można zamienić z LPGtech 214 bo wiązka jest taka sama. Może mapsensor też trzeba by wymienić, a czujniki - działają z inną rezystancją ale można przecież interpolować temperatury (pokazuje 20 to wiemy że jest około 30 i analogicznie).


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-01-2013, 22:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
leniwiec pisze:
BRC to też dobry wybór.......,elektronika na samym końcu...

Pogadaj, pogadaj. A mnie właśnie w SX-ie centralka padła. Nowa 550PLN, używka z aledrogo do mnie jedzie. 275PLN z kosztem przesyłki. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2013, 08:09 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
waldis pisze:
leniwiec pisze:
BRC to też dobry wybór.......,elektronika na samym końcu...

Pogadaj, pogadaj. A mnie właśnie w SX-ie centralka padła. Nowa 550PLN, używka z aledrogo do mnie jedzie. 275PLN z kosztem przesyłki. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.


BRC ?

_________________
Pozdrawiam,

MarekC


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-01-2013, 19:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Tak. BRC Sequent 24. Po rozebraniu jej okazało się, że jest mokra. W jakiś sposób dostała się do niej woda. Kilkudniowe suszenie nie dało rady, konieczna wymiana. Dlatego zwracajcie uwagę na miejsce montażu. Po dokładnych oględzinach okazało się, że woda kapała na centralkę poprzez element mocowania podszybia (mała naprawa blacharska była).


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-01-2013, 07:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
No tak,ale to sama z siebie nie padła,tylko przez zalanie wodą,chyba każdy sterownik by padł w takich okolicznościach....chociaż to dziwne,obudowy sterowników są przecież hermetycznie szczelne.... :roll:

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1012 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]