Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Witam, ma ktoś z Was zamontowaną butle w GV2 pod podłogą??
Jak nie to polecam;-) Minus to większy koszt bo dochodzi przeróbka wydechu.
Ale jest to chyba jedyny sposób by mieć bagażnik w GVII:-)
Szukałem długo auta i ostatecznie wygrala Vitara ze względu na napęd i właśnie mozliwość zalożenia butli pod podłogą.
Trzeba też brutalnie wciąć schowek w bagażniku - ale co to za schowek....
Z drugiej stron można nie wcinać ale butla wtedy wygląda...kiepsko a i autko staje się zwykłą szosówką:
http://lpg-forum.pl/suzuki-grand-vitara-2-0-16v-t45792.html

Fotki mojej pokaże jutro bo dopiero odebrałem auto od tłumikarza:-)

Co do instalacji: stag qbox/barracuda/kme silver, butla 55litrów.
Wchodzi też 65litrów ale nie można mieć haka. Stelaż butli przykręca się do fabrycznych otworów w podłużnicach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2015, 17:50 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
I ja już też jestem po montażu. Niestety nie porwałem się na butlę pod samochodem bo nie starczyło by mi już kasy na takie gadżety, tak więc muszę żyć z butlą w bagażniku... Ale tankowanie rekompensuje mi to.

To co wsadziłem u siebie to:
-Stag Qbox Plus
-Reduktor AC R01 150
-Wtryskiwacze Hana 2001 Gold
-Butla walcowa 50l w bagażniku.

Instalacja sprawuje się wyśmienicie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-04-2015, 21:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
instalacja z butlą pod autem i te przewody ułożone jak od linijki:-):

Modedit - zmiana linku do zdjęć

Zdjęcia instalacji


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2015, 20:49 
Offline

Rejestracja: 26-06-2015, 09:24
Posty: 20
Kolego napisz ile Cie uczyniła instalacja,ile przeróbki, fajny patent
Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2015, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
andrzej84 pisze:
Kolego napisz ile Cie uczyniła instalacja,ile przeróbki, fajny patent
Pozdro


3100 instalacja
1000 wydech - cały jest z kwasówki i nierdzewki (na zwykłych rurach/tłumikach byla cena ok 500zł)


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2015, 05:49 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
a ile zostało prześwitu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2015, 06:36 
Offline

Rejestracja: 26-06-2015, 09:24
Posty: 20
ciekawe gdzie ja u nas znalazłbym takiego magika od tłumików..
jestem z mazur, okolice Iławy - zna ktoś zakład który by mi pomógł??
btw ciągle szukam auta,wczoraj obejrzałem piekną sztukę,ale pomiar miernikiem lakieru nie pozostawił złudzeń...
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2015, 07:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
MS pisze:
a ile zostało prześwitu ?



Prześwit nie zmienił się a nawet jest większy:-)
Tłumiki chowają się we wnękach, jedyne można się doczepić zakończenia
bo kolanko jest na wysokości wahacza tylnego - a dałbym je wyżej - bardziej po przekątnej do góry.

Sama butla chowa się cała - jak stoisz za autem to jej nie widać - odstaje mniej niż odstawał oryginalny tłumik.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2015, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
uciu super montaż L)


Na górę
Post: 27-02-2016, 14:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Posiadam instalacje w GV II rok 2009 od nowosci i zrobione mam juz 210 tys km.
Pamiętajcie o regulacji luzuów zaworowych co 30 tys km
Sredni przebieg na LPG silnikiem 2.0 to 170 tys km i zawory do wymiany, niestety wypalają sie.
Osobiście to przechodziłem.


Na górę
Post: 06-03-2016, 23:14 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
katar14 pisze:
Posiadam instalacje w GV II rok 2009 od nowosci i zrobione mam juz 210 tys km.
Pamiętajcie o regulacji luzuów zaworowych co 30 tys km
Sredni przebieg na LPG silnikiem 2.0 to 170 tys km i zawory do wymiany, niestety wypalają sie.
Osobiście to przechodziłem.


A jakie koszta regulacji luzów? Instalacja założona ok miesiąca temu na liczniku ok 136tys. Silnik 2.0 140km J20A 2006 R. W sumie nic się nie dzieje pracuje normalnie na bezynie jak i na gazie .Uszczelka pod deklem zaworów także do wymiany? No i jak to wygląda z czasem tego zabiegu?ogarnie mechanik w jeden dzień czy dłużej?


Na górę
Post: 08-03-2016, 22:44 
Offline

Rejestracja: 07-02-2016, 21:17
Posty: 32
Suzuki: swift 1.3
zawory sie ustawia na zimnym silniku wienc te 3 godzinki musi postać, jak masz znajomego mechanika to w ten sam dzień ci odda, bo regulaja trwa godzinke moze dwie


Na górę
Post: 09-03-2016, 09:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
regulacja jest banalnie prosta, przy LPG należy wykonać co 30 tys km (tzn sprawdzić) wypalają sie zazwyczaj zawory wydechowe i jest ich 8 i 8 płytek, regulacja polega na tym że ściągasz dekiel (ja ja nigdy nie wymieniałem uszczelki zawsze na starej i nie było problemu z cieknięciem, kupowanie nowej jest bez sensu szkoda kasy)wiec sciągasz i mierzy luz szczelnomierzem (30 pln na allegro) pomiedzy krzywkami wałka a szklankami oczywiście w położeniu krzywki wałka dla poszczegulnej płytki tak był max luz, na zimnym silniku dla ssących zaworów (czyli patrząć na silnik od porzodu samochodu znajdują się po lewej stronie , po prawej zaś wydechowe) luz dla ssących na zimnym to 0,18-0,22 zaś dla wydechowych to 0,28-0,32 przy czym regulacji powinno się dokonać jeżeli brakuje już te powiedzmy 0,05 mm (5 setek) do dolnej granicy, - mierzysz wtedy dokładnie ile brakuje do gónej granicy i dodajesz setekę na zapas (tak sie robi przy LPG, dodaje tą setkę) czyli powiedzmy że na jednym zaworze przykładowo masz szczelinę 0,25 czyli brakuje do górnej granicy 7 setek + 1 setka zapasu i szlifuje sie taką płytkę o te 0,08 setek, regulacja właśnie w tym silniku polega albo na wymianie płytki na wymiar (są dostępne w aso w rozmiarach co 2 setki od grubości bodajże 2,2 do 2,9 (coś koło tego) ale jedna kosztuje 50 pln wiec drogo dlatego szlifuje sie z dokłądnością do jednej setki na szlifierce magnesowej i taką płytkę zpowrotem zakładasz ale stroną szlifowaną do dołu czyli strona nie szlifofwana idzie pod krzywkę, w zakładach gdzie remontują głowicę za szlifowanie połytki biorą około 5 pln od sztuki, trzeba im powiedziec o ile kazdą szlifofwac i po problemie bo wiadomo raczej mało kto ma taką szlifierkęmagnesowa.
i tak to wygląda z grubsza - płytki wycigą sie we dwie osoby samemu raczej cieżko, jedna wciska szklankę a druga podważa płytkę z boku (tam jest takie specjalne wycięcie) i najlepiej za pomocą magnesu elastycznego (na allegoro 20 pln) bardzo fajnie sie wyciąga
na youtube jest filmik pokazny jak we fordzie wyciągają płytki, tak samo robisz w grand vitarze
p.s mechanicy to cwaniaki popwiedzą że wymnienili ileś tam płytek skasują cię za każdą 50 pln a sami je zeszlifują, dlatego trzeba miec sie na baczności by nie oszukali
w ASO regulacja taka z tego co słyszalem 1000 pln ale oni nie bawią się w szlifowanie, u mechanika słyszalem że kasują 500, roboty jest jest na te 3 godz na spokojnie powolutki jeżeli to robi ktoś pierwszy raz, koszta to 30 pln szczlinomierz, 20 magens no i szlifowanie 5 pln od sztukii tyle. czasami do szlifowanie jest 7 pytek czasami mniej, ostanio po 30 tys km miałęm tylko 3 do szlifowania reszta mieściła się w toleranjci, co do zaworów ssących przez 200 tys km były szlifowane raptem kilka sztuk bo zazwyczaj tma zawory się nie wypalają ale warto też przemierzyć
jeżeli zaniedba się regulacją systematycznie to niestety te zwory będą wypalały się szybciej i zamiast np 200 tys zrobisz dużo mniej dlatego raz na te 30 tys warto je pomierzyć i przeszlifofwać. regualcja konczy się w momencie gdy grubosć płytki już jest na tyle mała że chowa się w szklance, ta grubość taka minimalna płytki do której ją można szlifować to jest mnikej więcej okolo 1,9 mm mniej już raczej nie, w sprzedaży najmniejsz są chyba coś koło 2,2a może i nawet troszkę mniejsze.

to wszystko co opisałem tyczy się silnika 2.0 bo 2.4 V6 już nie tam są zastosowane szklanki hydrauliczne i same się regulują.

p.s przepraszam za błędy ortograficzne ale nie przykładałem do tego uwagi ;)


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 01-12-2017, 23:11 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 19:48
Posty: 21
Suzuki: Grand Vitara II
uciu pisze:
Witam, ma ktoś z Was zamontowaną butle w GV2 pod podłogą??
Jak nie to polecam;-) Minus to większy koszt bo dochodzi przeróbka wydechu.
Ale jest to chyba jedyny sposób by mieć bagażnik w GVII:-)
Szukałem długo auta i ostatecznie wygrala Vitara ze względu na napęd i właśnie mozliwość zalożenia butli pod podłogą.
Trzeba też brutalnie wciąć schowek w bagażniku - ale co to za schowek....
Z drugiej stron można nie wcinać ale butla wtedy wygląda...kiepsko a i autko staje się zwykłą szosówką:
http://lpg-forum.pl/suzuki-grand-vitara-2-0-16v-t45792.html

Fotki mojej pokaże jutro bo dopiero odebrałem auto od tłumikarza:-)

Co do instalacji: stag qbox/barracuda/kme silver, butla 55litrów.
Wchodzi też 65litrów ale nie można mieć haka. Stelaż butli przykręca się do fabrycznych otworów w podłużnicach.


Widzę że wywalili Ci końcowy tłumik i zastąpili go samymi rurami. Nie czepiają się na przeglądzie ? Jak Ci się sprawuje to rozwiązaniu po 2 latach użytkowania ? Jakieś wady wyszły podczas eksploatacji ?
I ostatnie pytanie ? Czy rurę wydechową przerabiali Ci w serwisie gazowym czy gdzieś indziej ? Udało się to zgrać ?
Bardzo spodobało mi się Twoje rozwiązanie i na pewno będę chciał coś takiego zrobić tylko chcę u siebie zamontować hak holowniczy i nie wiem czy to wszystko zagra....

Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł: Re: Re:
Post: 02-12-2017, 05:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
cabage pisze:
Widzę że wywalili Ci końcowy tłumik i zastąpili go samymi rurami. Nie czepiają się na przeglądzie ? Jak Ci się sprawuje to rozwiązaniu po 2 latach użytkowania ? Jakieś wady wyszły podczas eksploatacji ?
I ostatnie pytanie ? Czy rurę wydechową przerabiali Ci w serwisie gazowym czy gdzieś indziej ? Udało się to zgrać ?
Bardzo spodobało mi się Twoje rozwiązanie i na pewno będę chciał coś takiego zrobić tylko chcę u siebie zamontować hak holowniczy i nie wiem czy to wszystko zagra....

Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.


Tłumik końcowy jest wywalony i zastąpiony 2 mniejszymi tłumikami zamontowanymi po środku auta - idealnie się tam chowają - są tam nawet fabryczne uchwyty na tłumi bo ponoć V6 tam ma wydech. Ni ma kto się kto czepiać bo wszystko wygląda jak fabryczne:-)
Tłumiki przerabiała mi osobna forma od tłumików (jak jesteś ze śląska -> Gawrońscy Katowice). Tylke ten tylny wyciął gazownik
Jeżdżę tak już od 2015 i nie zauważyłem żadnych wad :-) Dodatkowo plusem jest to, że w aucie jest cieszej. NIgdy butlą nie zahaczyłem - zresztą jak tu zahaczyć jak jej w ogóle nie widać stojąc za autem i elementy zawieszenia i hak są niżej:-)

Mam założony hak, z tym, że hak założyłem przed montażem instalacji.

Czyli wpierw hak, potem gaz z wycięciem tłumika, potem tłumiki

Jak chcesz wiedzieć jakie tłumiki mi zamontowali to poszukam i wkleję tu nazwy modeli.

Aha, musisz się liczyć z wycięciem tego schoweczka pod podłogą bagażnika... jeśli chcesz butle 52l. Widziałem na forum lpg również butle mniejszą bez wycinania schowka... ale butla 52 jest akurat. Wchodzi 45l gazu i robię na tym 320-350km

Schowek wycinałem sam :-) Tzn wpierw ściągnąłem wykładzinę bagażnika i stałem nad bagażnikiem i zastanawiałem sie czy dobrze robie:-) Obaw 100tysiecy - nowe auto i mam w nim dziure wycinać???? Potem wiertarka - mała dziurka, wyrzynarka i jazda po górnej krawędzi:-) -> Fotki gdzieś mam :-) Potem krawędź zabezpieczyłem chlorokauczukiem, wszystko wyczyściłem i na klej do szyb wkleiłem blachę ocynkowaną (od dołu) - blacha musi być wygięta mniej więcej tak [______ - zrobił mi ją za darmo warsztat blacharski - wpierw im marudziłem by to oni mi zrobili ale mówili, że nie mają czasu na takie pierdoły - powiedzieli ze dadzą materiał i mam se zrobić sam :-) Tak więc zrobiłem. Potem powierciłem dziurki i dałem dodatkowo nity. Na to poszła wygłuszająca mata butylowa.

Dużo roboty ale warto bo bagażnik i tak nie jest duży i nie wyobrażam sobie by w nim była butla:-)


Na górę
Post: 02-12-2017, 17:45 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 19:48
Posty: 21
Suzuki: Grand Vitara II
Dzięki za wyczerpujące informacje. Byłbym wdzięczny za info o tłumikach i namiary na mniejszą butlę bez przerabiania i robienia dziury. Auto jeździ głównie po mieście,troszkę w terenie i ciągać będzie przyczepę z łódką, zadowolony będę jak wejdzie gazu na 200-250 km :) Ilość stacji w Europie gdzie można kupić gaz (nie wspominając o Polsce ) jest już tak duża że nie ma problemu zatankować po trasie raz na 2-3 godziny drogi :)

Ps. Napisz mi proszę jaki masz zamontowany hak holowniczy .


Na górę
Post: 10-03-2018, 13:59 
Offline

Rejestracja: 10-03-2018, 13:23
Posty: 2
Witam bede sie rozglądał za Vitarką w benzynie i założeniu lpg, jak po czasie sprawuje się ten silniczek?? nie ma problemów z tymi gniazdami ? i czy rzeczywiście taki mały ten bagażnik po włożeniu butli?


Na górę
Post: 10-03-2018, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
U mnie Vitara lata na podtlenku LPG już 2 lata i wszystko w najlepszym porządku (silnik 2.0). Butla cylindryczna w bagażniku, gdzie mieści się max 36l gazu (dystans ok 240km). Instalacja Zenit pro OBD bez lubrykantu, serwisowana co 10k kilometrów. Średnie spalanie ok 13l/100km , a Suzi lubi się kręcić.

Co do samego bagażnika raczej jest ok, podczas pobytu w górach spakowałem 3 osoby plus 2x sanki.

Regulacją luzu zaworowego co 30k. Jak dotąd żadnych problemów, ani płytek do wymiany.


Na górę
Post: 11-03-2018, 07:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
zgadza sie, regulacja co 30 bez wymiany płytek czyli są szlifowane, to dużo tansze rozwiązanie i tak samo dobre jak wymiana na nowe, niedługo skonczy ci sie zakres regulacji i wtedy głowica up-do wymiany zawory.


Na górę
Post: 11-03-2018, 07:13 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
2 lata to żaden okres dla instalacji. Tyle trwa gwarancja BRC . Ja mam 6 lat instalkę LPG. Gniazda są miękkie a zawory wyglądały jak pofalowane. Ocenić instalkę można po >100 tys.km przebiegu. Silnik J20A nie za bardzo lubi gaz.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 11-03-2018, 07:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
J20A max 160 tys km na lpg przy regularnych kasowaniach luzów zaworowych, potem koniec regulacji - to i tak optymistyczne założenia - to wszystko


Ostatnio zmieniony 11-03-2018, 07:26 przez katar14, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 11-03-2018, 07:23 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Najlepiej pojeździć 100kkm i sprzedać. Wtedy zaoszczędzimy na remoncie głowicy itd.
Po 100kkm zawory są już pofalowane. Lubryfikacja nic nie daje.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 11-03-2018, 07:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
tomko pisze:
Najlepiej pojeździć 100kkm i sprzedać. Wtedy zaoszczędzimy na remoncie głowicy itd.
Po 100kkm zawory są już pofalowane. Lubryfikacja nic nie daje.

zgadza sie.


Na górę
Post: 11-03-2018, 07:33 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Nie wiem jak młodsze roczniki ale moja z 2006r.
Suma sumarum opłaca się mieć LPG. GVII pali niewiele mniej niż Jeep 3,7 litra więc na 100kkm to dobry interes. Potem na sprzedaż.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 30-06-2018, 11:12 
Offline

Rejestracja: 19-06-2018, 20:58
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Witam Wszystkich i pozdrawiam. Jestem nowym członkiem forum i posiadaczem Suzuki Grand Vitara II 2.0 z 2007 roku. Chce założyć LPG i szukam jakiegoś sprawdzonego zakładu, który ma doświadczenie w montażu w Suzuki GV II w Białymstoku lub okolicach. Czy ktoś może zakładał w okolicy gaz do Suzuki i może podzielić się opinią, będę wdzięczny.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 277 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]