Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=21525
Strona 1 z 1

Autor:  Bartek00 [ 21-07-2022, 23:58 ]
Tytuł:  Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine

Dzień dobry, mam problem z moją Grand Vitarą 2 1.9ddis 2006r. Mianowicie ma duży spadek mocy i strasznego muła. Po podpięciu kompa wyskakują błędy: P0486-Obwód czujnika B recyrkulacji spalin P0235-Obwód czujnika A doładowania turbosprężarki/sprężarki mechanicznej P0638-Zakres działania/Parametry sterowania siłownikiem przepustnicy rząd 1, towarzyszy im równiez kontrolka zygzak, dpf oraz check engine. Po wymianie egr na nowego skv nic się nie zmieniło. Błędy próbowałem kasować ale wraz z odpaleniem silnika wracają. Gdzie mogę szukać problemu?
Z góry dziękuję za odpowiedz.

Autor:  Ranid [ 22-07-2022, 08:56 ]
Tytuł:  Re: Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine

Miałem podobnie,ten sam silnik tylko w SX4,wymieniłem przepustnicę firmy Magneti Marelli bo taką miałem.Silniki 1,9ddis to są włoskie,stosowane w fiatach,trzeba szukać po VIN i najlepiej w sklepie motoryzacyjnym pewność że będzie pasować,ja kupiłem nową i już rok OK.1200zł.

Autor:  Bartek00 [ 22-07-2022, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine

Jakie miałeś objawy?

Autor:  Ranid [ 22-07-2022, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine

Poczytaj moje posty.

Autor:  czoboki [ 25-07-2022, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Brak mocy, kontrolka zygzak, dpf oraz check engine

Przede wszystkim poszukaj ogarniętego mechanika, który zna te auta.
O zygzaku itp jest tu bardzo dużo informacji. Poszukaj na forum, naprawdę o tym silniku jest chyba wszystko. ;)

Nie wiem jaki przebieg ma Twoje auto, ale to może być zasadzie wszystko. :|

Tak na szybko co można sprawdzić, to przede wszystkim czy przewody dpf są całe, warto sprawdzić pracę czujników temperatury przed i za DPF. Jak padnie jeden z nich, najczęściej pada ten "za", to auto przeważnie nie wypala DPF, jak nie wypali DPF, to zaczynają się cuda z resztą. Dalej, czujnik ciśnienia turbiny.
W jakim stanie jest DPF? Był wymieniany, czyszczony w maszynie czy w inny sposób?
Auto bierze olej?
Wymieniałeś EGR - one czasem potrzebują adaptacji.
Przepustnica - prawie na pewno warto do niej zajrzeć wyczyścić i sprawdzić, czy nie jest zalana olejem.
Turbina - była robiona?


Ranid, 1,9 DDIS są włoskie, ale tylko w SX-4 i to też nie we wszystkich. W GV II są z Renówki (F9Q) i tylko te. Innych klekotów do GV II nie wkładano. Proszę nie pisz, jeśli nie znasz auta. :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/