Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-04-2024, 07:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-07-2022, 23:58 
Offline

Rejestracja: 21-07-2022, 23:42
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 2
Dzień dobry, mam problem z moją Grand Vitarą 2 1.9ddis 2006r. Mianowicie ma duży spadek mocy i strasznego muła. Po podpięciu kompa wyskakują błędy: P0486-Obwód czujnika B recyrkulacji spalin P0235-Obwód czujnika A doładowania turbosprężarki/sprężarki mechanicznej P0638-Zakres działania/Parametry sterowania siłownikiem przepustnicy rząd 1, towarzyszy im równiez kontrolka zygzak, dpf oraz check engine. Po wymianie egr na nowego skv nic się nie zmieniło. Błędy próbowałem kasować ale wraz z odpaleniem silnika wracają. Gdzie mogę szukać problemu?
Z góry dziękuję za odpowiedz.


Na górę
Post: 22-07-2022, 08:56 
Offline

Rejestracja: 20-11-2020, 11:46
Posty: 32
Suzuki: SX4-1,9 DDiS
Miałem podobnie,ten sam silnik tylko w SX4,wymieniłem przepustnicę firmy Magneti Marelli bo taką miałem.Silniki 1,9ddis to są włoskie,stosowane w fiatach,trzeba szukać po VIN i najlepiej w sklepie motoryzacyjnym pewność że będzie pasować,ja kupiłem nową i już rok OK.1200zł.


Na górę
Post: 22-07-2022, 10:42 
Offline

Rejestracja: 21-07-2022, 23:42
Posty: 5
Suzuki: Grand Vitara 2
Jakie miałeś objawy?


Na górę
Post: 22-07-2022, 13:12 
Offline

Rejestracja: 20-11-2020, 11:46
Posty: 32
Suzuki: SX4-1,9 DDiS
Poczytaj moje posty.


Na górę
Post: 25-07-2022, 21:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3909
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Przede wszystkim poszukaj ogarniętego mechanika, który zna te auta.
O zygzaku itp jest tu bardzo dużo informacji. Poszukaj na forum, naprawdę o tym silniku jest chyba wszystko. ;)

Nie wiem jaki przebieg ma Twoje auto, ale to może być zasadzie wszystko. :|

Tak na szybko co można sprawdzić, to przede wszystkim czy przewody dpf są całe, warto sprawdzić pracę czujników temperatury przed i za DPF. Jak padnie jeden z nich, najczęściej pada ten "za", to auto przeważnie nie wypala DPF, jak nie wypali DPF, to zaczynają się cuda z resztą. Dalej, czujnik ciśnienia turbiny.
W jakim stanie jest DPF? Był wymieniany, czyszczony w maszynie czy w inny sposób?
Auto bierze olej?
Wymieniałeś EGR - one czasem potrzebują adaptacji.
Przepustnica - prawie na pewno warto do niej zajrzeć wyczyścić i sprawdzić, czy nie jest zalana olejem.
Turbina - była robiona?


Ranid, 1,9 DDIS są włoskie, ale tylko w SX-4 i to też nie we wszystkich. W GV II są z Renówki (F9Q) i tylko te. Innych klekotów do GV II nie wkładano. Proszę nie pisz, jeśli nie znasz auta. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]