Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-04-2024, 00:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05-12-2021, 17:00 
Offline

Rejestracja: 05-12-2021, 16:55
Posty: 3
Suzuki: Grand vitara II
Dzien dobry. Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury w grand vitara II 2.0. Jest w niej jeden czujnik czy dwa? Przy okazji drugie pytanie korek chłodnicy tylko oryginał czy może być zamiennik? Dziekuje i pozdrawiam.


Na górę
Post: 05-12-2021, 17:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Korek - lepiej oryginał. Z zamiennikami bywają problemy.
Czujni - chodzi o temperaturę zewnętrzną?
Na przyszłość, bardzo proszę, nie wrzucamy dwóch różnych pytań do jednego tematu. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-12-2021, 17:34 
Offline

Rejestracja: 05-12-2021, 16:55
Posty: 3
Suzuki: Grand vitara II
Okay przepraszam. Chodzi o temperaturę płynu chłodniczego. Na zegarach pokazuje dobra temperature, a na komputerze pokazuje okolo 100stopni i chodzi wentylator i zastanawiami sie, że może czujnik jest wadliwy.


Na górę
Post: 05-12-2021, 17:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
O ile pamiętam, to on jest za silnikiem.
Użyj wyszukiwarki na forum, działa. Na bank znajdziesz gdzie szukać. Niedawno szukałem informacji o czujnikach i widziałem coś o podobnych problemach. Uważaj przy wyborze działu do przeszukania, bo okno jest małe i łatwo pomylić ten dział z galerią. ;)
Możesz też spróbować poszukać w poradniku sam naprawiam (link w temacie z przydatnymi linkami) tyle, że jest po angielsku. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 06-12-2021, 11:24 
Offline

Rejestracja: 20-03-2021, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Grand Vitara 2
matheusz16 pisze:
Chodzi o temperaturę płynu chłodniczego. Na zegarach pokazuje dobra temperature, a na komputerze pokazuje okolo 100stopni i chodzi wentylator i zastanawiami sie, że może czujnik jest wadliwy.

Ja mam silnik 2,4 i mam taki sam problem.
Wymieniłem już czujnik temperatury, korek chłodnicy, termostat, pompę wody i nic nie pomogło.
Temperatura na zegarach jest w normie, a komputer wyświetla, że przy czujniku jest ponad 100 stopni. Przy termostacie jest poniżej 82 stopni, więc się nie otwiera. Włączają się za to wentylatory, bo przy czujniku jest o około 20 stopni ciepłej, niż przy termostacie.
Dodam, że termostat kupiłem oryginalny w serwisie.
Zaczynam podejrzewać, że to wina uszczelki pod głowicą. Może jest minimalny przedmuch w okolicach czujnika temperatury i stąd taki problem.

Dodam jeszcze, że gdy silnik rozgrzewa się na biegu jałowym, to termostat się otwiera i układ pracuje prawidłowo. Problem występuje tylko w czasie jazdy.
Wentylatory mielą przy zamkniętym termostacie, więc niewiele to daje, bo w chłodnicy nie krąży płyn. Chodzące wentylatory pogarszają tylko w tym przypadku sprawę, bo zimne powietrze schładza przód silnika, gdzie zamontowany jest termostat.

Edycja - połączyłem posty. Czoboki


Na górę
Post: 06-12-2021, 17:45 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
MarcinBrz pisze:
Chodzące wentylatory pogarszają tylko w tym przypadku sprawę, bo zimne powietrze schładza przód silnika, gdzie zamontowany jest termostat.

To nic nie wnosi do sprawy bo powietrze słabo chłodzi silnik. Posiada za małą możliwość wystudzenia go.....
Problemem może być uszczelka pod głowicą, lub jej mikro pęknięcie...

_________________
J.K.


Na górę
Post: 06-12-2021, 20:04 
Offline

Rejestracja: 20-03-2021, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Grand Vitara 2
jacek2 pisze:
MarcinBrz pisze:
Chodzące wentylatory pogarszają tylko w tym przypadku sprawę, bo zimne powietrze schładza przód silnika, gdzie zamontowany jest termostat.

To nic nie wnosi do sprawy bo powietrze słabo chłodzi silnik. Posiada za małą możliwość wystudzenia go....

Według moich doświadczeń jednak wnosi, bo jeśli odłączę wentylatory, to termostat się w końcu otwiera i układ wówczas działa prawidłowo. Problemem jest trudna do wytłumaczenia różnica temperatur między górą, a dołem silnika.
Domniemuję, jak wcześniej pisałem, że może to być mały przedmuch z uszczelki pod głowicą w okolicy czujnika temperatury, który daje znać o sobie dopiero podczas jazdy, gdy obroty silnika i ciśnienie w nim wzrastają.
Piszę o tym wszystkim, bo może ktoś miał już taki problem i może napisać jak go rozwiązał.


Na górę
Post: 07-12-2021, 07:44 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
To może sprawdź płyn chłodzący na obecność spalin w nim. Będziesz miał punkt zaczepienia....

_________________
J.K.


Na górę
Post: 07-12-2021, 08:53 
Offline

Rejestracja: 20-03-2021, 10:42
Posty: 8
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: Grand Vitara 2
jacek2 pisze:
To może sprawdź płyn chłodzący na obecność spalin w nim. Będziesz miał punkt zaczepienia....

Próbowałem i tego, ale słabo mi z tym szło, bo w Suzuki nie ma zbiorniczka wyrównawczego ( jak np. w Mercedesie, czy VW) do płynu, a gdy podłączyłem rurkę testera bezpośrednio do chłodnicy, to podczas nagrzewania płyn wyrzucało mi do tej rurki.
Później próbowałem podłączyć ten tester do zbiorniczka przelewowego. W testerze pojawiały się wówczas sporadycznie pojedyncze bąbelki, ale płyn nie zmienił barwy.
Czy robił ktoś z szanownego grona taki test w Suzuki i czy jest jakiś inny sposób na jego przeprowadzenie?.


Na górę
Post: 24-12-2021, 09:06 
Offline

Rejestracja: 05-12-2021, 16:55
Posty: 3
Suzuki: Grand vitara II
Też robiłem na zbiorniczku przelewowym, silnik pracowal z pol godziny z dodawaniem gazu do 3 tys obrotow, potem przejażdżka butowanie i znowu test. Kolor płynu nie zmienił sie. U mnie czujnik zmieniony, chłodnica nowa, termostat nowy co prawda zamiennik. Nie zmienilem pompy i chyba to zrobię. A jaki koszt oryginalu termostatu?
U mnie jak jade przy taki temp to 95-97 jak ma ciężej to wzrasta na 98 i włącza się wentylator. Jak jej przycisne na nizszym biegu do 5 tys obrotów do gwałtownie spada do nawet 72 stopni. A jak po jezdzie się zatrzymam to wzrasta na 100 stopni i za nim sie schlodzi do tych 96 to 5-10 minut. Zeby to było 30 stopni na dworze to ok, ale przy temp okolo zera to cos nie tak :/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]