matheusz16 pisze:
Chodzi o temperaturę płynu chłodniczego. Na zegarach pokazuje dobra temperature, a na komputerze pokazuje okolo 100stopni i chodzi wentylator i zastanawiami sie, że może czujnik jest wadliwy.
Ja mam silnik 2,4 i mam taki sam problem.
Wymieniłem już czujnik temperatury, korek chłodnicy, termostat, pompę wody i nic nie pomogło.
Temperatura na zegarach jest w normie, a komputer wyświetla, że przy czujniku jest ponad 100 stopni. Przy termostacie jest poniżej 82 stopni, więc się nie otwiera. Włączają się za to wentylatory, bo przy czujniku jest o około 20 stopni ciepłej, niż przy termostacie.
Dodam, że termostat kupiłem oryginalny w serwisie.
Zaczynam podejrzewać, że to wina uszczelki pod głowicą. Może jest minimalny przedmuch w okolicach czujnika temperatury i stąd taki problem.
Dodam jeszcze, że gdy silnik rozgrzewa się na biegu jałowym, to termostat się otwiera i układ pracuje prawidłowo. Problem występuje tylko w czasie jazdy.
Wentylatory mielą przy zamkniętym termostacie, więc niewiele to daje, bo w chłodnicy nie krąży płyn. Chodzące wentylatory pogarszają tylko w tym przypadku sprawę, bo zimne powietrze schładza przód silnika, gdzie zamontowany jest termostat.
Edycja - połączyłem posty. Czoboki