Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 17-04-2024, 00:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-11-2021, 07:54 
Offline

Rejestracja: 30-04-2019, 09:57
Posty: 33
Suzuki: Grand Vitara 2
Panowie od czego zacząć szukanie , brak podciśnienia na gruszce turbiny pacjent to Grand Vitara II 1,9 ddis 129 km , wężyki są ok, słychać że minimalnie zasysa , ale nie podnosi gruszki.


Na górę
Post: 08-11-2021, 09:48 
Offline

Rejestracja: 30-04-2019, 09:57
Posty: 33
Suzuki: Grand Vitara 2
Orientuje się ktoś czy napięcie na wtyczce od elektrozaworu sterującego podciśnieniem do turbiny jest zmienne czy cały czas powinno być 12v u mnie jest 11,4 v a po podpięciu do elektrozaworu zanika i pokazuje 0,03v dodam że podmieniłem też zawór z innej vitarki i jest to samo .Dodatkowo jak żądam napięcie z zewnątrz z prostownika lub bezpośrednio z akumulatora zaworek przepuszcza podciśnienie i gruszką turbiny idzie do góry


Na górę
Post: 09-11-2021, 08:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2019, 07:32
Posty: 20
Lokalizacja: Malbork
Suzuki: GVII DDiS
jak znika napięcie pod obciążeniem to uwalony kabel (przetarty pewnie i gdzieś zwiera)

albo słabe połączenie gdzieś po drodze

_________________
Była GV1 RF
Jest GV2 DDiS


Na górę
Post: 16-11-2021, 11:47 
Offline

Rejestracja: 30-04-2019, 09:57
Posty: 33
Suzuki: Grand Vitara 2
Dzisiaj rozgrzebałem cała wiązkę elektryczna , wymieniłem kable na nowe jeden podłączony do komputera ecu ,a drugi do wspólnej masy , niestety wymiana nic nie dała , na kompie zero błędów , ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić


Na górę
Post: 16-11-2021, 23:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
1. Zawór jest na stałe podłączony do "+" a komputer steruje sygnałem PWM "zwierając" do masy stąd takie zachowanie napięcia - podłącz żarówkę 5W zamiast zaworka i zobacz czy świeci potem żarówę miedzy zasilanie zaworka i masę (nie komputer/przewód do komputera) i sprawdź czy świeci. Ta sama linia zasila przepustnicę...

2. Nie lubię diesli ale jak już muszę to diagnozuję DDisa poprzez program do Renault->Megane->F9Q - zwykle są błędy ;-)

3. Mierzyłeś podciśnienie na wejściu do zaworka ile tam dochodzi (-0,5 -0,6 -0,8 ??? )

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 19-11-2021, 07:32 
Offline

Rejestracja: 30-04-2019, 09:57
Posty: 33
Suzuki: Grand Vitara 2
Niestety nie mam czym zmierzyć podciśnienia , ale co do tego co napisałeś że plus jest na stałe podłączony, a steruje masa na zasadzie zwarcia , to u mnie z tego co zaobserwowałem przy wymianie przewodów , że to masa jest na stałe połączona do wspólnej wiązki masowej która jest podpięta bezpośrednio do przewodu masowego akumulatora , tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie tematem , ale chyba przyszedł czas na to żeby przyznać się że nie jestem alfą i omegą i wszystkiego sam nie ogarnę , więc dzisiaj Vitarka ląduje u elektromechanika , po wczorajszej rozmowie z tymże panem mam trochę nadziei że autko będzie szybko naprawione , gdyż twierdzi że to nie jego pierwsza Vitara z tą przypadłością , niestety nie zdradził co może być przyczyną , ale to zrozumiałe że fachowiec który zna się na robocie musi na tej wiedzy zarobić , po wszystkim napisze co było przyczyną , pozdrawiam


Na górę
Post: 19-11-2021, 12:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Załącznik:
boost1.jpg

Załącznik:
boost2.jpg

Załącznik:
boost3.jpg


Z doświadczenia 99% obwodów sterowanych pwm'em sterowane jest od strony masy ze stałym plusem. Wynika to z tańszych i sprawniejszych tranzystorów z kanełm N (czasem npn..) gdzie podanie niemalże bezpośrednio z mikrokontrolera logicznej 1 "zwiera sygnał do masy" bez komplikacji po drodze jak to ma miejsce przy sterowaniu od str plusa. W GV2 powinno być podobnie

pozdrawiam, daj znać jak się zakończy naprawa :-)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 25-11-2021, 19:44 
Offline

Rejestracja: 30-04-2019, 09:57
Posty: 33
Suzuki: Grand Vitara 2
No i Vitarka naprawiona , trochę to dla mnie dziwne ale przy syna leżała w przepustnicy powietrza która służy do gaszenia , cały czas zgłaszała błąd nie widoczny dla mojego komputera , po wyprogramowaniu jej podciśnienie odrazy się pojawiło, ot tyle w temacie , a czy był jeszcze jakiś powód , nie wiem tyle dowiedziałem się od majstra.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]