Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-12-2020, 18:57 
Offline

Rejestracja: 04-03-2020, 14:24
Posty: 8
Pacjent suzuki gvII 2007 b+g 294 tys przebiegu automat
Gdy samochód się już rozgrzeje na postoju obroty powoli spadają aż do 600/min przez co aż delikatnie szarpie
silnikiem i budą..kombinowalem już z tym na wszystkie możliwe sposoby przepustnica przepływomierz itp itd... Ale ktoś mądry podsunął mi pomysł że to może być evap a dokładnie zbiornik z węglem aktywnym który filtruje opary z baku i daje je do kolektora ssącego... Nie wiem czy to ma jakiś związek ale faktycznie gdy odkręcę korek od benzyny to wali mocne ciśnienie oparów tak jakby ten evap nie pobierał tych oparów... Ma ktoś może jakas wiedzę Ne ten temat i jest w stanie coś podpowiedzieć?


Na górę
Post: 06-03-2021, 11:06 
Offline

Rejestracja: 06-03-2021, 11:04
Posty: 3
Suzuki: Gv II
Miałem to samo. U mnie problemem okazał się... korek wlewu oleju. Wyrobiła się uszczelka i nie było odpowiedniej kompresji silnika. 12 zł i po problemie.


Na górę
Post: 27-03-2021, 18:23 
Offline

Rejestracja: 04-03-2020, 14:24
Posty: 8
Niestety to nie to...


Na górę
Post: 27-03-2021, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2014, 20:46
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Suzuki: GV2 2.0 2007
Miałem podobnie w GV2 2007 2.0 po wymianie świec i akumulatora. Komputer nie był w stanie poprawnie zmapować silnika po odłączeniu aku. Pomogło czyszczenie przepustnicy i jej programowanie (w warsztacie).


Na górę
Post: 11-05-2021, 17:04 
Offline

Rejestracja: 11-05-2021, 16:49
Posty: 2
Miałem identyczny problem, były momenty, że silnik gasł na luzie gdy był porządnie rozgrzany. Objawy zaczęły się po wymianie sprzęgła (był na pewno odłączany akumulator).

Instrukcja zaleca, by po każdym odłączeniu aku włączyć zapłon na 10 sekund aby przepustnica się skalibrowała. U mnie to nie pomogło - po rozgrzaniu obroty 400-500 i gasł dalej.
Zgodnie z radami znalezionymi na forach zajrzałem do przepustnicy aby ją wyczyścić - niestety nie znalazłem praktycznie żadnych zanieczyszczeń.

Pomógł ciekawszy sposób, również znaleziony na polskim forum. Mianowicie na całkowicie zimnym silniku należy:
- odłączyć klemę minusową na 30 sekund i podłączyć ponownie
- włączyć zapłon na 10 sekund, nie odpalać. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu klima, światła, grzanie szyby.
- odpalić silnik i nie dotykać aż do chwili uruchomienia wentylatorów na chłodnicy

Po tym zabiegu mój motor chodzi idealnie, ani razu nie zgadł a obroty po rozgrzaniu utrzymują się w granicach 650.


Na górę
Post: 02-11-2022, 19:00 
Offline

Rejestracja: 02-11-2022, 18:55
Posty: 1
Suzuki: GV2
AndrzejP4 pisze:
Miałem identyczny problem, były momenty, że silnik gasł na luzie gdy był porządnie rozgrzany. Objawy zaczęły się po wymianie sprzęgła (był na pewno odłączany akumulator).

Instrukcja zaleca, by po każdym odłączeniu aku włączyć zapłon na 10 sekund aby przepustnica się skalibrowała. U mnie to nie pomogło - po rozgrzaniu obroty 400-500 i gasł dalej.
Zgodnie z radami znalezionymi na forach zajrzałem do przepustnicy aby ją wyczyścić - niestety nie znalazłem praktycznie żadnych zanieczyszczeń.

Pomógł ciekawszy sposób, również znaleziony na polskim forum. Mianowicie na całkowicie zimnym silniku należy:
- odłączyć klemę minusową na 30 sekund i podłączyć ponownie
- włączyć zapłon na 10 sekund, nie odpalać. Wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu typu klima, światła, grzanie szyby.
- odpalić silnik i nie dotykać aż do chwili uruchomienia wentylatorów na chłodnicy

Po tym zabiegu mój motor chodzi idealnie, ani razu nie zgadł a obroty po rozgrzaniu utrzymują się w granicach 650.


Pomogło, uratowałeś mi życie! Nigdy nie słyszałem że są jakieś procedury po zdjęciu klemy z akumulatora! Masakra ile strachu się na jadłem! Dziękuję! :skoczek: :skoczek:


Na górę
Post: 03-11-2022, 13:34 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
Też robiłem coś takiego u siebie po odpięciu klemy, i też pomogło. i też nigdy nie słyszałem o takiej adaptacji wolnych obrotów.
Japońce to mają ciekawe pomysły, a potem je wprowadzają w życie....

_________________
J.K.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]