Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 07:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-01-2020, 11:17 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Witam
Mam pytanko odnośnie problemu j.w. w temacie.
Podczas jazdy przy skręcaniu w lewo lub prawo słychać jakby coś strzelało,przeskakiwało.
Przy pełnym skręcaniu słychać głośniej,przy jeździe na wprost problem ustępuje ale nie do końca bo przy cofaniu czasami też coś przeskoczy/strzeli.
Po wymianie prawego przedniego przegubu dalej to samo.(było podejrzenie że to winowajca)
Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i doradzi w którym kierunku szukać przyczyny.


Na górę
Post: 28-01-2020, 12:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jak masz ustawione pokrętło napędów? Na 4H czy może przypadkiem na 4HL?
Dla przypomnienia ;) Bez urazy. :)
viewtopic.php?f=71&t=12862

Z opisu można wnioskować, że masz zablokowany centralny mechanizm różnicowy.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 28-01-2020, 13:50 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Pokrętło ustawione na 4H.


Na górę
Post: 28-01-2020, 17:33 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Czy w tym przypadku można jeździć?
Mam na myśli dojazd do warsztatu.


Na górę
Post: 28-01-2020, 17:35 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Ktoś może polecić kumatego mechanika na terenie śląska?


Na górę
Post: 28-01-2020, 18:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Na 4H można. To normalne położenie. W linku który podałem, masz rozpiskę kiedy jakie ustawienie ;)

Mechanik - na forum często bywa i pisze drysiek, on jest z Pszczyny. :) Czy jest dobry - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-01-2020, 07:10 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Dzięki,rozpiskę czytałem :)
jeśli chodzi o jazdę to mam tu na myśli czy z takim uszkodzeniem/objawami można tym autem jeździć ,nie chcę czegoś więcej rozwalić bo ogólnie jak już auto jedzie to nie słychać tych "strzelań"
bardziej wolna jazda np.parkowanie-wtedy tak
myślę też czy jest opcja zdemontowania uszkodzonego mechanizmu i jego naprawa i potem ponowny montaż


Na górę
Post: 29-01-2020, 13:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ja bym nie ryzykował. Dla mnie (z opisu) to problem na mechanizmach różnicowych.
A powiedz mi jeszcze. Podczas skręcania trzeba dużej siły do kierownicy i czy nie masz wrażenia, że auto nie chce skręcać? :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 29-01-2020, 19:12 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
dziś jeszcze raz sprawdzałem,
-podczas skręcania w lewo czy w prawo nie trzeba używać siły auto normalnie skręca ale tak jak już wspominałem są przeskoki/strzały przy pełnym skręcie na maxa strzelanie jest najgłośniejsze,
-przy cofaniu to samo ale już przy cofaniu na wyprostowanych kołach przeskakuje w równych odstępach czasu ale dużo ciszej ,czasami prawie nie słychać,
ciekawe jest to że przy jeździe do przodu nic nie słychać i nawracając na rondzie też nic nie słychać-pewnie to jest zależne jak mocno skręci się koła


Na górę
Post: 29-01-2020, 21:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie wiem :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-01-2020, 00:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Wjedz na trawę włącz 4HL i posłuchaj czy dźwięki się zmieniają, potem spróbuj sprawdzić czy na 4HL na skręconych max kołach auto chce jechać jakby bardziej na wprost niż na 4H - wstępnie sprawdzisz czy jest uszkodzony / zablokowany międzymostowy mechanizm różnicowy. Z opisu może to być przegub jednej z półosi lub przegub wału, ostatecznie reduktor. Wszystkie testy na trawie lub kamyczkach.
Skąd jesteś?
pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 30-01-2020, 08:31 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Dziś przetestuje to na trawie i dam znać co się dzieje,
Jestem z Sosnowca.
Docelowo i tak będe musiał to naprawić.


Na górę
Post: 30-01-2020, 18:49 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Sytuacja wygląda następująco:
-auto na trawniku pokrętło na pozycji 4HL
-zapaliła się ikonka napędu 4HL na stałe
Po ruszeniu na początku lekkie ciche stuki które po może niecałej minucie ucichły za to pojawiły się takie głuche z 2 lub 3 topnięcia które później też ucichły bardziej odczuwalne podczas jazdy na samochodzie niż słyszalne.
Jeździłem w lewo i w prawo do tył i przodu na maxa skręcałem kierownicą i cisza auto normalnie skręcało.
Po zjechaniu z trawy przełączyłem napęd z powrotem na pozycje 4H ikonka napędu 4HL na zegarze zaczęła migać ale nie gasła trwało to dobre 5 min zanim zgasła i niestety pojawiły się z powrotem te same objawy co wcześniej strzelanie/przeskakiwanie.


Na górę
Post: 01-02-2020, 21:22 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
drysiek ,
Co to może być?
Czy po tym tescie można coś więcej powiedzieć/stwierdzić?


Na górę
Post: 03-02-2020, 08:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Trudno z opisu powiedzieć ale boję się, że jednak reduktor - skoro na 4HL nie ma przeskakiwania, zobacz czy na trawie na 4H też nie cichnie - są wtedy inne naprężenia niż na twardym.


Na górę
Post: 03-02-2020, 22:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A nie na stałe spięte 4HL? Może moduł napędów zgłupiał lub padł?

Na śliskiej/luźnej nawierzchni może tego nie wyczuć (przy braku znajomości auta) i nie usłyszeć. U mnie nic nie słychać. Zaczyna być słychać dopiero jak się kończy uślizg koła.

Nico - nie ma wyjścia, szukaj warsztatu, który się zna na autach 4x4 albo jedź do Pszczyny ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-02-2020, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Zapraszam ;-)
Uważam, że bezpieczniej dla auta byłoby przyjechać na lawecie :-(

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 05-02-2020, 12:48 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
jeszcze jeden temat się pojawił a mianowicie że uszczelniacz na reduktorze nie trzyma jak należy i jest wyciek oleju ,niestety poprzedni właściciel chyba nigdy nie wymieniał oleju a tym bardziej sprawdzał jego poziom.na chwilę obecną przypuszczam że poziom oleju jest za niski i nasuwa się pytanie czy może mieć to jakieś powiązanie z tymi objawami.
próbowałem sprawdzić poziom oleju ale niestety nie mogę odkręcić korka wlewu,kluczem ręcznie nie idzie ,preparat do luzowania śrub itp. nie działa,przygrzałem opalarką na 300 stopni i nic.
może ktoś ma pomysł jak go odkręcić ,


Na górę
Post: 20-02-2020, 13:02 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Na chwilę obecną auto trafiło do warsztatu do dryśka.
Jak już coś będe wiedział więcej to dam znać co nowego w temacie.


Na górę
Post: 23-02-2020, 19:32 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Po diagnozie przez Adriana okazało się że jednak reduktor :(
a dokładnie ten element: DIFFERENTIAL ASSY CENTER LSD (OE Number 29710-66J00)
jestem na etapie poszukiwania używanego reduktora bo niestety koszt tej "zębatki" to kosmos.
Jeżeli ktoś posiada reduktor/zębatkę j.w. na sprzedaż jak najbardziej jestem zainteresowany kupnem-wersja pod automat,
Reduktor o numerze 6J10808TE 001V -ewentualnie pasujący z innych silników.


Edycja - poprawiłem literówkę ;) Czoboki


Na górę
Post: 02-03-2020, 23:14 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
informacja dla potomnych może komuś się przyda.
Reduktor zakupiony używany od wersji 2.0 automat pasuje-tu się zdaje na wiedzę sprzedającego i fachowość Adriana który go sprawdził i zamontował.
Sam koszt reduktora to 900zł plus koszt samej wymiany z 750zł trzeba liczyć bo robiłem jeszcze tłumik.
Jestem na etapie testowania po naprawie na chwilę obecną nic nie stuka nic nie strzela :)
Ja już trochę pojeżdżę to dam znać czy wszystko jest w porządku bo w moim odczuciu auto ma jakieś wibracje przy rozpędzaniu do 50 km/h.
to be continue...


Na górę
Post: 03-03-2020, 11:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Dzięki za informację.
O wibracjach poczytaj na forum, bo jest chyba kilka tematów, choć nie pamiętam czy o automacie.

Ewentualne problemy z wibracjami opisuj proszę w istniejącym lub nowym temacie. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-03-2020, 06:50 
Offline

Rejestracja: 27-01-2020, 12:28
Posty: 17
Suzuki: Grand Vitara
Nie jeździłem dużo ale wczoraj postanowiłem pojeździć po trawie jak ostatnio żeby sprawdzić czy napędy włączają się prawidłowo.Włączyłem 4HL i napęd się włączył ikonka na liczniku zapaliła się na stałe.Pojeździłem trochę zatrzymałem auto dźwignia na N spowrotem na 4H i czekam ikonka miga czekam 5 min. i nic ,15 min i nic-ikonka nadal miga i mniemam że napęd nie chce się rozpiąć dopiero po dłużej chwili jak pojeździłem trochę do przodu i tyłu głuche tąpniecie i ikonka napędu zgasła.Niestety muszę znowu wrócić do warsztatu bo chyba nie tak to ma działać :(


Na górę
Post: 11-03-2020, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Nico 102 pisze:
mniemam że napęd nie chce się rozpiąć dopiero po dłużej chwili jak pojeździłem trochę do przodu i tyłu głuche tąpniecie i ikonka napędu zgasła.


Czasami tryby mocno się zakleszczą, albo sam silniczek przesuwający wodziki. Spróbuj jeszcze pobawić się w przełączanie napędów, może mu "przejdzie".

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
Post: 11-03-2020, 14:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A po co na N i potem dopiero na 4H? Przecież z 4HL można na 4H bez cudowania z N. Można też w czasie jazdy byle po prostej.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]