Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

1.9 DDIS 2008 blad p0340
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=19059
Strona 1 z 1

Autor:  lakiluk [ 26-01-2020, 15:52 ]
Tytuł:  1.9 DDIS 2008 blad p0340

Witam,

Zuzka 1.9 ddis od jakiegos czasu sie buntuje i swiruje itp.itd. Mam problem z odpalaniem, musi chwile pokrecic zanim zlapie. Jak dodaje gazu w czasie krecenia jest troche lepiej (krocej kreci..ale niewiele). W wiekszsci przypadkow wyskauje mi blad p0340 (camshaft p0sition sensor, bank 1 malfunction etc.) i kontrolka zygzak. Czasem jak odpalam ja z gazem kontrolka gasnie ale blad pozostaje. Usuwam i tak w kolo macieju.wymienilem juz czujnik polozena walka na nowy .Bez zmian. Filtr paliwa wymieniony rowniez. Rece mi opadaja poprostu. Wczesniej byl wymieniany rozrzad bo pompa wody zaczela cieknac. Zaraz po wymianie autko jezdzilo ok i po paru dniach problem z odpalaniem i blad. Do tego cudowny dpf ktory nie dawal mi ciagle spokoju zostal usuniety i chyba gosc zrobil kiepsko mapy bo wyskakuje blad p2002. Bracia i siostry pomocy bo mnie krew przy tym aucie zaleje :] :lol:

ps pacjentka jest 2008 i ma 230000 km.

Autor:  czoboki [ 26-01-2020, 18:55 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Przespaceruj się do jakiegoś warsztatu robiącego mapy.
A świece żarowe masz sprawne? Ma znaczenie temperatura zewnętrzna na czas kręcenia?

Autor:  lakiluk [ 26-01-2020, 20:38 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

czoboki pisze:
Przespaceruj się do jakiegoś warsztatu robiącego mapy.
A świece żarowe masz sprawne? Ma znaczenie temperatura zewnętrzna na czas kręcenia?


Wlasnie temperatura zewnetrzna nie wplywa w ogole na czas krecenia. Jak ja pokrece pare razy z rzedu (gasze i krece od razu) to czasem zlapie ksiazkowo a potem jakby odcielo jej paliwo kreci ,kreci i nic. Swiec nie sprawdzalem ale raczej powinien wyskoczyc blad. Jezeli chodzi o zygzak to zapala sie po uruchomieniu silnika a czasem bywa ze nie ale blad i tak jest.Co do map do gosc dalej walczy bo oprocz p2002 dodal za duzo doladowania na turbo i zuza idzie jak przeciag ale potrafi doladowac do 3 barow w turbo takze nie jest dobrze.

Autor:  czoboki [ 26-01-2020, 23:20 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Przy świecach nie wyskoczy żaden błąd. Nie ma sygnalizacji. :) Objawem jest długie kręcenie, aby odpaliła. Szczególnie jak jest zimno. ;)

No i masz przyczynę zygzaka. :) I myślę, że również problemów z uruchamianiem. Zastanów się nad zmianą magika... :roll:

Autor:  lakiluk [ 27-01-2020, 06:47 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Sprawdze jeszcze swiece dla swietego spokoju. Jest jakis w miare szybki sposob zeby ich nie wykrecac? Magikowi dam dzis ostatnia szanse bo bedzie wgrywal nowe mapy,choc problem z odpalaniem to nie jego wina bo pojawil sie dlugo przed wycieciem DPF'a. Wracajac do tego bledu p0340. to martwi mnie jeszcze jedna sprawa,mianowicie jak wypne wtyczke z czujnika polozenia walka to jest zero reakcji, ba moge odpalic auto z takim samym skutkiem jak z podpietym czujnikiem (nowy i stary czujnik). I to mnie dziwi bo chyba auto powinno sie zachowywac inaczej.

Autor:  czoboki [ 27-01-2020, 19:33 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Tu nie pomogę. Miejmy nadzieję, że ktoś podpowie. :)

Autor:  lakiluk [ 29-06-2020, 20:39 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Witam,
Temat mozna zamknac,problem rozwiazany. Ku przestrodze dla tych wszystkich ktorych spotka podobny problem po wymianie rozrzadu.Kiedy jakis babrak zepsuje robote. Mianowicie w mojej zuce poszedl klinik na kole pasowym walka rozrzadu. Uzywka zalozona blad zniknal autko teraz zapala na dotyk. podejrzewam ze babrak ktory wymienial mi rozrzad ,zle napial pasek ,ten sie slizgnal przeskorzyl i zerwal slabiutki aluminowy kilinik w kole.Rozrzad spieprzyl o jakies 45 stopni. tyle w temacie.


P.S
Zostal jeszcze tylko jeden problem .Ow ten sam babrak usuwal mi DPF i mapowal. Problem w tym ze podcisnienie w turbo bylo podpiete na krotko (taki tani tuning z pominieciem solenoida) wczesniejszy wlasciciel/blazen mial chyba za malo mocy. Kiedy sie zorientowal inny mechanik o tej sytuacji podlaczylismy to prawidlowo i d.pa. Turbo nawet nie dgrnie. Podejrzewam ze babrak niepotrzebnie odlaczyl zawor EGR przy eliminacji DPF i teraz solenoid od turbo nie dostaje sygnalu i nie dziala. taka moja teoria ale moze ktos z was mial podobny problem i rozwiazanie jest inne wiec prosze o podpowiedzi. Pozdrawiam

Autor:  czoboki [ 29-06-2020, 20:47 ]
Tytuł:  Re: 1.9 DDIS 2008 blad p0340

Dzięki za informację.

Co do softu, to chyba najlepiej było by znaleźć solidny warsztat, wgrać oryginał i jego modyfikować, czyli od początku... Tak mi się wydaje.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/