Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=18049 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | irongate [ 17-04-2019, 21:32 ] |
Tytuł: | [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Przyszła wiosna, robi się ciepło, więc czas odświeżyć kotleta. Wziąłem się za mój czołg, bo już całkiem przestał jeździć. Poniżej zamieszczam rezultat rozbierania mojego potworka. Okazuje się, że w kolektorze dolotowym jest nieco czarnego olejku oraz w "bananie" łączącym ramiona kolektora (tu chyba jest też EGR) znaleziono bliżej niezidentyfikowaną maź, takie kakałko, co martwi mnie jeszcze bardziej. Po wstępnych oględzinach pozostałych podzespołów widać, że płytki już ktoś szlifował i założył je szlifowanym do góry czyli pod krzywkę Chcemy z bratem pomierzyć wszystko, ale wychodzą nam herezje, bo chyba źle się zabieramy za pomiary. Próbowaliśmy mierzyć luz wg instrukcji obracając kołem pasowym co 120 stopni, ale krzywki o ile na 1-ym cylindrze ustawiają się od siebie, to po przekręceniu kołem o 120 stopni każda jest w inną stronę, choć w instrukcji jest info, żeby sprawdzić następnie na cylindrze nr 6. Wstępnie mierzyliśmy tak jak kiedyś mierzyło się we Fiacie czyli wąskie krzywki do góry na baczność i w niektórych miejscach nie wchodzi nawet szczelinomierz 0,05 mm. Może ktoś by podpowiedział jak wykonać poprawnie pomiar, jak mają być ustawione krzywki (w jakie położenie), ile kręcić kołem pasowym i czy oprócz tego jednego znaku zwracać uwagę na coś innego? |
Autor: | irongate [ 18-04-2019, 18:41 ] |
Tytuł: | [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Przyszła wiosna, robi się ciepło, więc czas pogrzebać przy "czołgu", bo już całkiem przestał jeździć. Poniżej zamieszczam rezultat rozbierania mojego potworka. Okazuje się, że w kolektorze dolotowym jest nieco czarnego olejku oraz w "bananie" łączącym ramiona kolektora (tu chyba jest też EGR) znaleziono bliżej niezidentyfikowaną maź, takie kakałko, co martwi mnie jeszcze bardziej. Po wstępnych oględzinach pozostałych podzespołów widać, że płytki już ktoś szlifował i założył je szlifowanym do góry czyli pod krzywkę Chcemy z bratem pomierzyć wszystko, ale wychodzą nam herezje, bo chyba źle się zabieramy za pomiary. Próbowaliśmy mierzyć luz wg instrukcji obracając kołem pasowym co 120 stopni, ale krzywki o ile na 1-ym cylindrze ustawiają się od siebie, to po przekręceniu kołem o 120 stopni każda jest w inną stronę, choć w instrukcji jest info, żeby sprawdzić następnie na cylindrze nr 6, 5 itd. Wstępnie pomierzyliśmy tak jak kiedyś mierzyło się w Polonezie czyli krzywki wąskim do góry na baczność i w niektórych miejscach nie wchodzi nawet szczelinomierz 0,05 mm. Może ktoś by podpowiedział jak wykonać poprawnie pomiar, jak mają być ustawione krzywki (w jakie położenie), ile kręcić kołem pasowym i czy oprócz tego jednego znaku zwracać uwagę na coś innego? Zdjęcia w pełnym formacie: https://drive.google.com/open?id=1E0IYJH6U5SL-I6GykpvLVw5K0c6W33kX Film ukazujący pracę silnika przed rozbiórką..(nie jest to nic przyjemnego).. https://drive.google.com/file/d/139ftlQzcxWH3sKFdKIhqoUlfF4MoUdDN/view?usp=sharing Pomóżcie chłopaki, bo u mnie na "wichurze" są same paprochy, którzy się przechwalają, a żaden się nie podjął wyzwania. |
Autor: | czoboki [ 19-04-2019, 09:03 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Przeniosłem Twoje posty z innego tematu do tego. Nie wygląda to najlepiej, ale wolę tak, niż to samo w dwóch miejscach. Mam nadzieję, że temat się rozwinie (bez dryfu ) i zostanie jako źródło wiedzy dla potomnych. |
Autor: | LukaszL [ 19-04-2019, 09:59 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Ja też mierzyłem obracając krzywkę ku górze. Jeśli nie ruszałeś płytek i nie wchodzi szczelinomierz to wychodzi na to, że masz podparte zawory. Sprawdz kompresję, teraz masz łatwy dostęp. Od razu Ci mówię, żebyś darował sobie szlifowanie płytek o ile jeszcze mieścisz się w zakresie z nowymi. Jeśli jednak musisz zejść poniżej minimum ( przed remontem głowicy musiałem zejść do 1,900) to oddaj płytki na ten zakład w Zielonej Górze koło objazdowej ( falubaz?) tam zrobili to porządnie, natomiast w czerwiensku w narzędziowni zniszczyli mi płytki na magnesówce. Poza tym feler ze szlifowanymi płytkami jest taki, że one są powierzchniowo utwardzane ( sprawdzone) i po szlifowaniu jednak są mniej odborne na odkształcenia. |
Autor: | irongate [ 19-04-2019, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
czoboki pisze: Przeniosłem Twoje posty z innego tematu do tego. Nie wygląda to najlepiej, ale wolę tak, niż to samo w dwóch miejscach. Mam nadzieję, że temat się rozwinie (bez dryfu ) i zostanie jako źródło wiedzy dla potomnych. Ok. Mogą być obydwa tutaj, ważne żeby ktoś pomógł, bo okazało się, że jeden z "super" mechaników urwał mi śrubę i się nie przyznał. Na szczęście pękła w połowie, więc można ją wyciągnąć. Niestety dostępne są tylko w serwisie. LukaszL pisze: Ja też mierzyłem obracając krzywkę ku górze. Jeśli nie ruszałeś płytek i nie wchodzi szczelinomierz to wychodzi na to, że masz podparte zawory. Sprawdz kompresję, teraz masz łatwy dostęp. Od razu Ci mówię, żebyś darował sobie szlifowanie płytek o ile jeszcze mieścisz się w zakresie z nowymi. Jeśli jednak musisz zejść poniżej minimum ( przed remontem głowicy musiałem zejść do 1,900) to oddaj płytki na ten zakład w Zielonej Górze koło objazdowej ( falubaz?) tam zrobili to porządnie, natomiast w czerwiensku w narzędziowni zniszczyli mi płytki na magnesówce. Poza tym feler ze szlifowanymi płytkami jest taki, że one są powierzchniowo utwardzane ( sprawdzone) i po szlifowaniu jednak są mniej odborne na odkształcenia. Płytek nie ruszałem, bo dopiero zabraliśmy się za sprawdzenie. Sprawdziliśmy szczelinomierzem tylko 2 cylindry, jutro jadę grzebać dalej na warsztacie, bo możemy robić tylko w soboty. Kompresja wstępnie: 14(6), 13(5), 8(4), 5(3), 13(2), ??(1). Jednego cylindra nie mogliśmy sprawdzić, bo jakiś tuman krzywo wkręcił świece i czujnik kompresji nie chce załapać na gwincie. W grę wchodzą tylko nowe płytki (nie lubię prowizory), a jeśli faktycznie będę musiał robić remont głowicy to raczej dla świętego spokoju go zrobię. Może znasz jakiegoś dobrego fachmana od planowania głowicy w ZG lub okolicach (może być do 50 km). |
Autor: | LukaszL [ 21-04-2019, 11:10 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Nie masz kompresji, ale to normalne jak zawory są podparte, być może wystarczy regulacja. Jeśli jednak głowice są do regeneracji to zapraszam do tekstu poniżej Nie ma w Zielonej dobrego fachowca od głowic, wszyscy wysyłają je do motoszlifu w głogowie, poza tym tutaj na planowaniu się nie skończy. U mnie zapadło się jedno gniazdo zaworowe i musiałem dorabiać płytki po 1,900mm, więc już nie było zakresu regulacji. Wszystkie lokalne zakłady i tak wysyłają głowice do motoszlifu w głogowie ( o tej przygodzie na koniec). Zrzucanie i montaż głowic wykonałem sam, ponieważ jak już ktoś chciał się tego podjąć to proponował chore kwoty za robociznę. Nie rób tego błedu co ja i wyciągnij silnik, ja tego nie zrobiłem i strasznie się męczyłem bo dostęp jest koszmarny. 2.7 ma eleganckie łapy do wyciągnięcia silnika A więc zdemontowałem głowice, zawiozłem je do głogowa, trwało to wszystko prawie 1,5 miesiąca, bo musieli ją robić dwa razy. Chciałem, żeby wymienili wszystkie wydechowe gniazda zaworowe i osadzili je w taki sposób, żeby przywrócić wartości fabryczne - inaczej mówiąc, żeby znowu zacząć od najgrubszych płytek i mięc pełen zakres regulacji. Schody zaczęły się już na samym początku bo nie mieli żadnej serwisówki do 2.7, starałem się jak mogłem i podsyłałem im materiały. W końcu zadzwonili, że głowica jest gotowa, ale trzeba załatwic płytki o wymiarze....1,900 :/ Nawet dzwonili do salonu suzuki, ale dowiedzieli się, że takich cienkich nie ma w sprzedaży. A więc wymienili gniazda i wstawili nowe tak, że już na dzien dobry gniazda były zapadnięte i jak po 200tyś na gazie... Sporo nerwów mnie kosztowało naprostowanie sytuacji, zwłaszcza, że pracownik i jakaś pani w zakładzie twierdzili, że naprawa wykonana i proszę zabierać głowice. Dopiero jak właściciel przyjechał to w końcu przyznał się do błedu i zaproponował ponowną naprawę, a po wszystkim sam dostarczyłem płytki i zmierzono luzy zaworowe. Masakra jakaś... Za regenerację 2 głowic tj: - wymiana wszystkich gniazd wydechowych - wymiana wszystkich zaworów wydechowych - wymiana popychaczy - wymiana uszczelniaczy - próba szczelnośći - mycie - planowanie zapłaciłem 4000tyś złotych + 600-700 złotych za płytki w ASO + 300zl uszczelki pod glowicę Do tego trzeba doliczyć uszczelki pod pokrywy zaworów ok 300zł, tak więc cała impreza to ponad 5tyś złotych za dwie głowice . Myślę, że teraz po moim przypadku, gdy mają wszystkie wymiary i wiedzą o co chodzi to naprawa przebiegnie bezproblemowo. Gdybyś chciał zrzucać głowice to generalnie musisz rozkręcić prawie cały osprzęt, bo żeby zdjąć pokrywę rozrządu to trzeba zdjąc wszystkie koła pasowe, rolki, pompę wspomagania. |
Autor: | irongate [ 27-05-2019, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
No i jestem po pomiarach. Trochę się napociliśmy, ale stworzyliśmy własnego special toola i poszło Sytuacja nie wygląda za ciekawie. O ile zawory ssące są w zakresie, tak wydechowe praktycznie wszystkie to niezły kibel. Poniżej przedstawiam to co zastałem: Załącznik: IMG_20190526_140058.jpg Załącznik: IMG_20190526_140010.jpg Załącznik: IMG_20190527_235234.jpg Załącznik: IMG_20190527_235250.jpg Jak na moje to głowice do zdjęcia |
Autor: | irongate [ 29-06-2019, 23:54 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Cześć. Po mega upałach przyszedł czas na kontynuację walki garażowej z moim potworkiem. Dziś zajęliśmy się rozkręcaniem klamotów, kolektorów, pokrywy jak i samego rozrządu. Zdążyliśmy dzisiaj zdjąć wszystko z prawej strony, głowica jest już przygotowana do zdjęcia. Lewej strony nie zdążyliśmy ruszyć, bo komary nas dopadły. Niedługo kontynuacja i wysyłka głowic na regenerację. |
Autor: | koyot [ 30-06-2019, 06:44 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Jaki rocznik ? Podobno rozrząd teraz jest nowego typu jednorzędowy. Pochwale się ja za 400zł kupiłem 2 głowice po remoncie uzbrojone kompletne !!!!!!!!! Koleś zrobił górę i po założeniu padł dół, znalazł używany silnik, stary oddał po cenie złomu INTERES życia teraz mam 2 komplety głowic z płytkami |
Autor: | irongate [ 30-06-2019, 11:39 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
koyot pisze: Jaki rocznik ? Podobno rozrząd teraz jest nowego typu jednorzędowy. Pochwale się ja za 400zł kupiłem 2 głowice po remoncie uzbrojone kompletne !!!!!!!!! Koleś zrobił górę i po założeniu padł dół, znalazł używany silnik, stary oddał po cenie złomu INTERES życia teraz mam 2 komplety głowic z płytkami 2007. W kwitach z USA jest 01.01.07 r. Faktycznie Ci się trafiła złota góra |
Autor: | koyot [ 30-06-2019, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Jak spasują uszczelki pod pokrywą daj namiar na kod . 2 razy zamawiałem, 2 razy przyszło do starej wersji. Mechanior stracił cierpliwość i mam ciętą i upacianą silikonem |
Autor: | koyot [ 30-06-2019, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Naprawdę musiałeś SUKĘ tak rozebrać ? Widziałem wymianę łańcuchów i była zdjęta tylko chłodnica np: https://www.youtube.com/watch?v=rD-a6GUNEbY |
Autor: | koyot [ 30-06-2019, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Może przetestujesz dla kolegów rozrząd za 130$ ??? A może wersja EXTRA i za 160$ zestaw z pompą wody i oleju od Chinola https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-K ... SwfHJa~cq1 Edycja - usunąłem obrazek. Czoboki |
Autor: | koyot [ 30-06-2019, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Zestaw: Tksz270a https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-K ... SwfHJa~cq1 |
Autor: | irongate [ 01-07-2019, 00:04 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
koyot pisze: Jak spasują uszczelki pod pokrywą daj namiar na kod . 2 razy zamawiałem, 2 razy przyszło do starej wersji. Mechanior stracił cierpliwość i mam ciętą i upacianą silikonem Dam znać, nie ma problemu. Na razie robię listę zakupów uszczelek itd. A na temat "mechaniorów" i ich "pracy" na silkonie to szkoda gadać. koyot pisze: Naprawdę musiałeś SUKĘ tak rozebrać ? Widziałem wymianę łańcuchów i była zdjęta tylko chłodnica np: https://www.youtube.com/watch?v=rD-a6GUNEbY Dla mnie prościej jest zdjąć zderzak i cały pas [zajęło mi to 2 godziny z opisaniem części, śrubek i zrobieniem zdjęć] i mieć idealny dostęp do zdjęcia całego rozrządu, a następnie głowicy. koyot pisze: Zestaw: Tksz270a https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-K ... SwfHJa~cq1 Nic nie będę testował, bo nie wymieniam rozrządu tylko regeneruję głowicę. Proszę, nie zasypuj tematu śmieciami, jeśli nie masz nic konkretnego. Taka prośba, co byś wywalił te posty o rozrządzie, zajmujące pół ekranu. |
Autor: | czoboki [ 01-07-2019, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
Szanowni, proszę w tym temacie rozmawiać o regulacji zaworów, a nie wymianie rozrządu. Niedługo wydzielę posty o rozrządzie do nowego tematu. |
Autor: | irongate [ 03-09-2019, 00:01 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Problem z regulacją zaworów |
koyot pisze: Jak spasują uszczelki pod pokrywą daj namiar na kod . 2 razy zamawiałem, 2 razy przyszło do starej wersji. Mechanior stracił cierpliwość i mam ciętą i upacianą silikonem Niestety, ale uszczelki trzeba było zamówić oryginalne, ponieważ Elring oferuje pod oryginalnym kodem OEM, wersję dla "jedynki", a Victor Reinz nie ma w ogóle w ofercie. Ja zamawiałem [koszt 105 zł/szt.] z tego sklepu internetowego https://suzuki-czesci.pl/, bo w serwisie chcieli "nieco" więcej. Przy okazji u nich kupiłem też parę rzeczy, ale opiszę je w następnych postach, gdy już skleję materiał. Czas oczekiwania? zamówienie do godz. 12.00 i następnego dnia już klamoty są, zresztą sklep od razu pisze o wysyłce i wysyła elektroniczny dowód zakupu, także bezproblemowo. https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-L-Grand-Vitara-2.7-2005-/1313 https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka-pokrywy-zaworow-P-Grand-Vitara-2.7-2005-/1315 https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelki-silnika-komplet-Grand-Vitara-2.7-2005-/2693 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |