Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Strony zjazd
Post: 03-11-2018, 13:11 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Cześć wszystkim ,mam pytanie odnośnie napędów czytałem artykuł ,ale dalej nie wiem który wybrać czy zmieniać czy nie ,mam strony podjazd i zjazd ostatniej zimy dość mnie ciaglo i moje pytanie jest takie czy któryś napęd jest do stromych i śliskich zjazdów który działa tak jak bezpieczny zjazd w niektórych samochodach ?


Na górę
Post: 03-11-2018, 13:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Bo to trudno jednoznacznie określić. :)
Ja jeżdżąc w górach rzadko zmieniam rodzaj napędu. Przeważnie jeżdżę na normalnym ustawieniu (4H). Trzeba pamiętać, że zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego powoduje, że auta zdecydowanie mniej chętnie skręca i można się zdziwić. :)
Przy stromym podjeździe czasem używam reduktora (4L).
Przy zjeździe - najważniejsze to nie jechać na luzie i możliwe jak najmniej używać hamulca, czyli hamować silnikiem. Czy użyć reduktora i kiedy? Na drogach publicznych jeszcze mi się nie zdarzyło. Na bocznych, leśnych tak. Zjazd na reduktorze pozwala na wolniejsza jazdę, czyli mniejszą szanse na poślizg, a w najgorszym przypadku mniejsze szkody...

To tak na szybko z własnego doświadczenia. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 03-11-2018, 21:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2014, 20:46
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Suzuki: GV2 2.0 2007
Z mojego zimowego doświadczenia w górach:
grunt to dobra opona zimowa, ewentualnie łańcuchy na tył,
ponadto stromy ośnieżony podjazd na 4HL bieg 1 lub 2
natomiast zjazd na 4L bieg 1 lub 2 gdy łagodniej. Nie hamować ! jeśli już to delikatnie.

_________________
Pozdrawiam
JanS


Na górę
Post: 03-11-2018, 22:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ja przy podjazdach nie używam 4HL, bo działa ESP i gadzina odcina gaz przy uślizgu koła. Często powoduje to zatrzymanie się. Jeśli już to 4L. 4HL bardzo rzadko używam.
O oponie nie wspominałem, bo to podstawa.
Dla mnie 4HL to tryb do jazdy po płaskich drogach. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-11-2018, 10:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Raczej na reduktorze. Wbić 2 bądź jak jest bardzo stromo 3 bieg i zjeżdżać bez dodawania gazu lekko pilnując hamulca. Bez sprzęgła. Gdzieś na YT jest film instruktażowy na przykładzie VW gdzie gość pokazuje jak jeździć w terenie w tym z góry i pod nią.

https://youtu.be/dC6bXAKQAp0

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Berias pisze:
jak jest bardzo stromo 3 bieg

Raczej 1 :)

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 19-11-2018, 09:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Jak masz stroma i długą górkę, zjazd na 1 biegu będzie to niebezpieczne. Na filmie widać mały zjazd, 1 bieg jest krótki

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 10:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Dlaczego? Raczej właśnie bezpieczniej. Na długim zjeździe jest większe ryzyko że silnik się rozkręci - na 1 będzie wolno ale pod większą kontrolą. https://youtu.be/dC6bXAKQAp0?t=1271

Poza tym, inaczej hamuje diesel a inaczej mała benzyna. Przy wjazdach i zjazdach, tam gdzie diesle jeżdżą na 2 lub nawet 3, suzuki piłują na 1 :]

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 19-11-2018, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Zerknij na podesłany link filmu, akcja zaczyna się od 1:01. Myślę, że jest dosyć obrazowy odnośnie warunków oraz używanych biegów.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 19:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
No właśnie w tym filmie :] jest sprawdź mój link czas od 21 minut.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 19-11-2018, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Widziałem cały film, sam zamieściłem go w 5 poście i wiem o czym pisze. Jeśli jesteś najmądrzejszy i głuchy na to co pisze szkoda mojego czasu na konwersacje z tobą. Gość dokładnie tłumaczy jak należy jeździć i dlaczego. Polecam obejrzeć cały film. Reasumując do kolegi, który zamieścił frapujące go pytanie, myślę, że temat został wyczerpany.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-11-2018, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 424
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Łomatko, aż mi się zechciało...
Cytuj:
No to jeszcze raz dla przypomnienia: reduktor low, naped na 4 koła, 1. bieg, obydwie stopy na podłodze...

Czas filmu 21:10

Jak już przepychamy się konkretnym filmem. Generalnie dobrze jest zjeżdżać o jeden bieg niżej niż byśmy wjeżdżali na to samo zbocze.

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 19-11-2018, 23:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Hmmm... Nie oglądałem filmu. Obejrzę przy okazji. ;) :D
Z mojego doświadczenia: stromy zjazd w ustawieniu 4L, 1 i pomalutku na dół. Poza tym bardzo dużo zależy od podłoża, od długości zjazdu, od tego co po bokach. Ja przeważnie stosowałem metodę im bardziej luźna nawierzchnia tym wyższy bieg, aby uniknąć poślizgu i ustawienia auta bokiem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]