Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10-04-2016, 10:42 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: GV II
Witam,
koledzy nie znalazłem w szukajcie interesujących mnie informacji - przymierzam się do wymiany olejów w reduktorze, skrzyni biegów, mostach. Jeżdże GV II z 2005 roku, silnik 2,0l benzyna (zagazowana 5 tyś km temu), przebieg 137 tysięcy (raczej autentyk). Z tego co wyczytałem do tej pory w necie to polecany olej do wszystkich interesujących mnie mechanizmów - API GL-4 SAE 80W90. A jakiego producenta polecacie i drugie pytanie (może ważniejsze) olej mineralny, syntetyk czy półsyntetyk bo tu odpowiedzi nie znalazłem.
Ile oleju trzeba na wszystkie mechanizmy, czy faktycznie 5,5litra starczy na wszystko :?:


Z góry dziękuje za pomoc :uznanie:


Na górę
Post: 10-04-2016, 15:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Silnik 5w30 5l
Reduktor 75w90 1,6l GL4
Skrzynia biegów 75W90 1,9L GL4
Most tył 80W90 0,9L GL5
Most przód 80W90 1L GL5

Ja lałem Valvoline do skrzynki i reduktora, a do mostów jakiś zwykły nie drogi. GL5 do mostów, reszta GL4.

Przy wymianie powinno się dać uszczelniacz na korki/śruby, ale ja nie dawałem bo nigdzie nie mieli.

Co do samej wymiany zaopatrz się w duża strzykawke, najlepiej typową do oleju, bo ja się mordowałem największą jaka mieli w aptece, tj. 100ml... Aha i kawałek rurki do strzykawki. Co do samych korków to jest kwadrat 10, kup albo samą nasadke do grzechotki, albo sama "średnia" grzechotka ma łącze 10. Most z przodu miał jeszcze śrubę 17 taką samą jak do misy olejowej.


Na górę
Post: 10-04-2016, 19:57 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
Suzuki: GV II
dziękuje za podpowiedź, jutro odstawiam Suzi na wymianę olejów.


Na górę
Post: 14-04-2016, 22:13 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Serwis też namawiał mnie na wymianę oleju w mostach, choć sam producent w wypadku "normalnej" jazdy tego nie przewiduje.... :-) Oczywiście nie zaszkodzi i nikogo nie chcę od tego pomysłu odwieść. Drażni mnie tylko niekompetencja ASO - przynajmniej w mojej okolicy.
Taki trochę off-top :P


Na górę
Post: 15-04-2016, 18:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem. Co do mostów zauważyłem, że ciszej pracują. Generalnie z mostami jest podobno tak, że podczas jazdy po mokrym (przytapianie czy jazda w dużym deszczu) przez odpowietrznik może się dostać woda do mostu więc raczej powinno się go wymieniać.


Na górę
Post: 15-04-2016, 21:01 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Racja, off-road-owcy na odpowietrznik zakładają przewód, który biegnie do bagażnika. Zapobiega to dostaniu się wody do mostu. "Zważony" z wodą olej robi się "mleczny". Też oleje wymieniam sam. Jestem z grupy paranoików, którzy uważają, że jak chcesz coś mieć zrobione porządnie musisz zrobić to sam :-)
ps. brodzenie owszem, ale z deszczem nie przesadzajmy :D


Na górę
Post: 15-04-2016, 21:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Pisząc o deszczu miałem na myśli przypadek, który gdzieś przeczytałem na jakimś forum. Gość opisywał dokładnie odpowietrznik z przodu auta , który jest umieszczony zaraz nad mostem (krótki przewód) i jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika... Nie wiem czy faktycznie to mogło być przyczyną, ale inni uczestnicy dyskusji narzekali na zbyt niskie położenie odpowietrznika i polecili przedłużenie go na kolumnę mcpersona nad błotnik gdzie jest sucho.

Tak czy owak myślę, że warto raz na te 50k wymienić oleje bo koszt nie wielki w porównaniu z kosztem remontu mostu. U mnie było sporo opiłek na korku spustowym, a same mosty na pewno pracowały głośniej.

Odnośnie grupy paranoików, tez się do nich zaliczam, a grzebać koło samochodu lubię ;-)


Na górę
Post: 02-05-2016, 19:25 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
Berias pisze:
Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem...


"Z cyklu gdzieś usłyszane" dowiedziałem się, że w przypadku problemu z pierwszym biegiem, podobno warto "odpowietrzyć skrzynię", szczególnie jak wcześniej był wymieniany olej.
Tak więc poproszę łopatologicznie, jak to zrobić.


Na górę
Post: 02-05-2016, 20:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Nie spotkałem się nigdzie z taką informacją, ale jestem posiadaczem suzuki od 5 miesięcy :-). Przy wymianie oleju są tylko 2 korki (!?) do spustu oleju i zalania go (od strony kierowcy w połowie długości i wysokości skrzyni). Może po prostu wystarczy odkręcić ten korek...?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 04-05-2016, 07:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Berias pisze:
jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika...

Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) :) Ja bym w nadkolach nie zostawiał odpowietrzenia, bo tam to dopiero bywa mokro o tonie piachu nie wspominając.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-05-2016, 21:47 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
czoboki pisze:
Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) .....

Rozmawiamy o odpowietrznikach mostów, dobrze zrozumiałem...

Moje pytanie o odpowietrzenie skrzyni nadal aktualne ;)


Na górę
Post: 04-05-2016, 22:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak o mostach, niestety w kwestii skrzyni nie pomogę :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-02-2019, 11:20 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
O opowietrzaniu skrzyni maualnej słyszę pierwszy raz,a z wykształcenia jestem mechanikiem.Jakby to miało działac?I tak po zatrzymaniu auta i dłuższym postoju ciepły olej spłynie do najniższego punktu,oczywiście pozostawiając tylko film olejowy na smarowanych częściach.Żadnej pompy oleju tam nie ma bo smarowanie jest rozbryzgowe.Ale z drugiej strony nie raz juz producenci zaskoczyli swoją pomysłowością,choć raczej nie ci japońscy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]