Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-11-2018, 11:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20-10-2018, 20:19 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Na wstępie Witam wszystkich!!!
Jestem od dwóch tygodni posiadaczem GVII 2011, 2.4/169 automat, 75000km.
To moje pierwsza fura ze stajni Suzuki i pierwsza w takim układzie napędowym, Póki co uczę się jej.
Z auta jestem zadowolony, natomiast zastanawiają mnie takie oto objawy:
Na zimnym silniku po odpaleniu wszystko jest ok do momentu zmiany położenia wybieraka.
Po przełączeniu na R/D wyczuwam drżenie auta i lekkie "buczenie". Brak tych objawów w położeniu P/N. Wszystko ustaje po około 2 minutach kiedy skrzynia i silnik złapią temperaturę. No i tu się zastanawiam nad kilkoma kwestiami: Wg instrukcji olej w automacie należy wymieniać co ok. 160.000km. Ja jestem w połowie drogi z przebiegiem. Z tego co ustaliłem poprzedni właściciel nie wymieniał dotąd olejów w mostach i reduktorze. Co do napędu nie mam"ale". Niemniej wiem, że są tu na forum starzy wyjadacze GV i będziecie mieli pomysły jak ugryźć temat.
:?:


Na górę
Post: 20-10-2018, 21:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2627
Lokalizacja: Warszawa
O skrzyni i wibracjach się nie wypowiem, bo mam inny silnik i manualną skrzynię.
Oleje w mostach i reduktorze - wymień. Na jakie? Ja leję Mobil w specyfikacjach jak w instrukcji. Wymieniam co rok lub po jeździe w głębokiej wodzie.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 21-10-2018, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
W skrzyni też wymień - 75kkm to najwyższy czas. Trudno opisać drżenie - bardzo lekkie po włączeniu D/R jest normalne i nie ma się czym przejmować. Umyj przepustnicę - zbyt mało powietrza na biegu jałowym także może dawać taki efekt a niczemu nie zaszkodzisz, stary olej w skrzyni może powodować nieprawidłową pracę sprzęgła hydrokinetycznego... poziom oleju sprawdzałeś na ciepło ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 24-10-2018, 11:21 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Dźwięk rzeczywiście trudno jest opisać. Myślę, że brzmi podobnie jak przepalony tłumik tyle, że cicho. To raczej niski dźwięk. Tłumik jest ok, więc to nie to :) ale brzmi podobnie.
A w przypadku wymiany oleju, generalnie instrukcja zaleca wymianę co 160000km, ale pewnie warto to robić częściej. W drugim aucie rzeczywiście wymieniam co 70.000 (skrzynia Aisin). Czy przy zabiegu wymiany oleju trzeba wymienić uszczelkę od miski (bo pewnie trzeba miskę zdemontować) oraz filtr? Widziałem zestawy części miska+filrt i rozkminiam czy to jest niezbędne.
Pzdr.
m.


Na górę
Post: 24-10-2018, 11:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
Tu też Aisin :-)
do wymiany potrzeba olej, filter oring nad filter, uszczelkę miski ewentualnie oring rurki bagnetu.

pozdrawiam


Na górę
Post: 24-10-2018, 12:01 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
OK, Dzięki. Zmierzę się jutro z tematem wymiany oleju. I zobaczymy jak będzie z rezonowaniem.


Na górę
Post: 25-10-2018, 21:17 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Oleje wymienione i niestety opisana usterka nie zniknęła. Żadnych wycieków nie było. Natomiast naszła mnie pewna myśl: Poduszka skrzyni w automacie gdy jest do wymiany objawia się m.in. głośną pracą na biegach R/D. Czyli jak u mnie tyle, że krótko i tylko na zimnym silniku. W tym momencie również silnik i skrzynia pracują pod największymi wibracjami dopóki nie złapią temperatury. Co ciekawe, zrobiłem test: Otworzyłem maskę, zapiąłem D, ręczny co by fura nie czmychnęła i nasłuchując mam wrażenie, że od strony komory silnika opisywany dźwięk rezonansu/buczenia jest bardziej słyszalny. Zatem czy może to być poduszka od skrzyni? Czy ktoś już się spotkał z taką ustetką w przypadku GVII?


Na górę
Post: 27-10-2018, 17:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
Poduszkę pod skrzynią wymieniłem w mojej GV AT przy około 120000km. Z ciekawości ile i jaki olej użyłeś do skrzyni ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 29-10-2018, 12:32 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Mechanik podpowiada mi aby sprawdzić kółko na alternatorze. Wiem, że to trochę jak szukanie igły w stogu, na dodatek, który jest tylko o poranku. Moją uwagę zwróciło kółko od napinacza, które nie kręci się osiowo ale jeszcze wibruje. Buczenie narasta kiedy oczywiście na zimnym silniku włączam klimę i kręcę kierownicą w pozycjach wybieraka D/R. Zatem można postawić tezę, że problem leży w okolicach któregoś kółłka/rolki. Czy spotkaliście się w swoich furach z jakimiś problemami wokół alternatora? I pytanie czy można wymienić same kółko alternatora czy trzeba cały alter wymieniać?

Co do skrzyni biegów weszło niecałe 3 ltr. Trochę sporo, bo wg instrukcji powinno wejść 2,5 ltr. Wlałem olej Febi Bilstein spełniający normy dedykowanych Mobila i Suzuki.

Pzdr
m.


Na górę
Post: 29-10-2018, 20:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
3 litry to 1/3 tego co wchodzi (tylko to co w misce bez filtra i przewodów...) - takiej wymiany nie poczujesz. Skrzynia jest droga - nie leje się Febi itp tylko MOBILA takiego jak w książce i na bagnecie :nono:

Podaj nr nadwozia sprawdzimy jaki tam masz alternator :-) - nie kojarzę żeby były tam alternatory z kołem pasowym jednokierunkowym itp - a tylko takie może powodować wibrację.

Jeżeli napinacz / rolka nie kręcą się płynie równo trzeba się tym zając - możesz nagrać film ?

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 29-10-2018, 22:35 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Wrzucam link do filmidła:
https://youtu.be/FqeMnUbIjyk
VIN: JSAJTDA4V00231532

Dzięki m.


Na górę
Post: 30-10-2018, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
Według nadwozia masz zwykłe koło na alternatorze - nie winiłbym go. To co widać na filmie to praca automatycznego napinacza - 17540-54L00 - kompensuje zmiany obciążenia "agregatami". Spróbuj zrzucić pasek i pokręcić ręką - jeśli łożysko w rolce nie wydaje szumiących odgłosów i rolka jest w jednej linii z innymi to nie ma się czym przejować. By może te wibrace są normalne ;-)

pozdrawiam serdecznie

P.S.
na przyszłość filtr do skrzyni:
26570-65D10 - filtr
24782-57B00 - uszczelka
0928010016 - oring rurki bagnetu


Na górę
Post: 30-10-2018, 22:02 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Dzięki za info. Czytałem, że w 2011 na napinacze była akcja serwisowa. Niepokoi mnie to huśtanie rolki. Dzisiaj po odpaleniu silnik rozgrzany 1/2 po przerzuceniu na R/D, któraś rolka zaczęła przez chwilę świszczeć. Zakładam, że coś się kończy. Być może właśnie ta wibrująca rolka. Raczej wymienię albo cały napinacz albo rolkę.
No i teraz mam pytanie czy jest Wam znany patent jak wyjąć napinacz w rozumieniu dojście. Miejsca patrząc z góry jest krucho. Może ktoś już wymieniał, ma manual albo filmidło. Będę wdzięczny.

Pzdr.
m.


Na górę
Post: 02-11-2018, 13:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 347
Lokalizacja: Pszczyna
Odkręć rolkę z tego napinacza wtedy zobaczysz śrubę nad i pod rolką - wisi tylko na tych 2 śrubach, faktycznie była seria z wadliwymi rolkami - możesz profilaktycznie wymienić samą rolkę - ale wystrzegaj się tanich "no name" rolek - plastik na nich nie wytrzyma. Możesz kupić np inę do toyoty 531 0891 10 - powinna pasować a kosztuje grosze (około20zł).

pozdrawiam Adrian

P.S. sprawdz też aku - sporo warszatów jest w programie Varty - testowanie za darmo (ja też ;-) ) sprawdzą Ci za free prof. testerem


Na górę
Post: 10-11-2018, 13:06 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Hej,
Wymieniłem napinacz, pasek i ... i problemy zniknęły!!! Nic nie brzęczy, nie buczy nie hałasuje. Zatem wina leżała w napinaczu. Teraz mogę się w 100% cieszyć z bryki.

Akumulator wymieniłem po zakupie, bo stary kiepsko kręcił co powodowało m.in. Słynny komunlkat o esp. Po wymianie akumulatora żadnych problemów z napięciem.

Pzdr
m.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl