Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 23:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-05-2018, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Cześć,

od zakupu GVII 2.0 ponad 2 lata temu przy przebiegu 162k , teraźniejszy 195k coraz bardziej nasilają się objawy na skrzyni biegów objawiające się trudnym wbijaniem 1 biegu oraz wstecznego. Czasami wsteczny wchodzi nawet za piątym razem, a zmianę 1 biegu najlepiej poprzedzić wbiciem najpierw 2, żeby 1 weszła gładko. W ostatnim czasie nasilił się także objaw lekkiego chrupania przy zmianie biegu na 3, nie za każdym razem, ale coraz częściej.

Myślę, żeby zainteresować się tematem, szczególnie, że samochód już swój przebieg ma, a kiedy i czy było robione sprzęgła brak informacji.

Jak sprawdzić co jest problemem, czy to samo sprzęgło, wysprzeglik, synchronizator czy docisk?

Na jakie koszta się nastawiać i jakiej firmy sprzęgło (jeśli wymiana okaże się realna i konieczna) wybrać?

Z góry dzięki za informację i pomoc


Ostatnio zmieniony 30-05-2018, 21:20 przez Berias, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 18-06-2018, 18:16 
Offline

Rejestracja: 14-07-2014, 16:58
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Mam identyczne problemy z biegami. Czy coś z tym już zrobiłeś?


Na górę
Post: 18-06-2018, 18:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Jeszcze nic, samochód cały czas potrzebny i nie mam kiedy jechać do mechanika.

Mysie, że wymiana pomoże, choć robiłem test sprzęgła, tj. na zaciągniętym ręcznym puściłem sprzęgło na wbitym 3 biegu i samochód szybko zgasł, co by wykluczało tarcze sprzęgła, bo nic nie tyrkicze ani nie ślizga, ale problem z biegami jak był tak jest więc nie wiem czy to docisk czy wysprzeglik, ale zapewne zrobię już cały komplet jak już mechanik wszystko rozłoży.

Niestety, jak widać, nie sposób się nic dowiedzieć na forum o producentach zamienników, a wybór jest szeroki bo widziałem ceny za kpl od ~1000 do ~3000 i nie wiadomo co wsadzić i czego szukać.


Na górę
Post: 19-06-2018, 06:00 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:52
Posty: 95
Problem z biegami nie wynika bezpośrednio ze sprzęgła, a raczej jej tarczy której stan sprawdziłeś testem. Problem z biegami pojawia się z powodu zużytego wysprzeglika bądź pompy sprzęgła. Nie mniej wymiana wysprzeglika samego się nie opłaca bo to jedna robota z wymiana sprzęgła więc zawsze robi się to kompletem. U mnie mimo, że samo sprzęgło też było jeszcze znośne to wysprzeglik był dno i też miałem problem z biegami. Od wymiany zrobiłem jakieś 40kkm i jak na razie wszystko chodzi jak należy. Zdarza się nadal, że 1 się przyblokuje, ale to już mocno sporadycznie.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-06-2018, 07:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Dzięki za informację. Jakiej firmy podzespoły kupiłeś, tańsze czy raczej drogie?


Na górę
Post: 19-06-2018, 07:44 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:52
Posty: 95
Nie pamiętam, ale to było jakoś tak, że kupiłem Aisina a w środku pudelka był Sachs czy jakoś tak... W każdym razie było droższe niz kupiłem i to częste podobno. Najlepiej dodaj mechanika, oni na bieżąco wiedzą jakie marki aktualnie są ok.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-06-2018, 21:23 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
Berias pisze:
.... a zmianę 1 biegu najlepiej poprzedzić wbiciem najpierw 2, żeby 1 weszła gładko. ....

Miałem to samo, tylko ja "zaczynałem 3"

Oddałem auto do mechanika, wymienił kompletne sprzęgło (żeby za jakiś czas ponownie nie rozbierać), pompę, no i płyn w układzie.
Pomogło, po odebraniu auta trasa ponad 200 km, wszystko się "ułożyło", skrzynia chodzi bez problemów.

Sprzęgło Aisin, pompa nie wiem.

Koszty, ciężko powiedzieć ile robocizna, bo robiłem jeszcze tarcze, klocki, oleje, itd...


Na górę
Post: 21-06-2018, 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Dzięki za info ja się zabiorę za temat już po wakacjach, bo przede mną jeszcze trochę jazdy. Zapewne wymagana będzie kompleksową wymiana wszystkiego i na to się piszę


Na górę
Post: 05-07-2018, 17:37 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
Jeżeli synchronizator drugiego biegu jest w stanie wyrównać prędkości i umożliwia włożenie biegu, to coś mi się wydaje, że to nie będzie problem ze sprzęgłem, tylko ze skrzynią. Jest jeszcze jedna możliwość, luz wzdłużny na kole dwumasowym, ale nie wiem, czy występuje ono w GV II, auto u mnie w domu od wczoraj i dopiero zaczynam zgłębiać wiedzę o tym konkretnym pojeździe.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 05-07-2018, 19:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
W benzynie 2.0 nie o ile wiem nie ma dwumasy. Dwumasa jest w klekocie po 2008 roku.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 24-11-2018, 16:27 
Offline

Rejestracja: 24-11-2018, 13:20
Posty: 3
Witam

Chciałem nieco odgrzać temat, bo niedawno kupiłem samchód tacie (Grand Vitara II 2007, benzyna 2.0) i zauważyłem, że ciężko jest wbić bieg pierwszy i wsteczny, a i czasami dwójka wchodzi z lekkim oporem. Dodatkowo zauwazyłem że dawniej sprzęgło brało raczej przy końcu jak puszczało się do końca a teraz to 1/3 sprzęgła mogę palcem wcisnąć, tak że ewidentnie opadł pedał. Dodatkowo na płaskim zauważyłem że jak na luzie przy max. wciśnietym sprzęgle wsadzam "jedynkę" to samochód lekko (około 3 cm) przesuwa się do przodu, podobnie przy wsadzeniu "wstecznego" lekko do tyłu. Tak, że z tego co się orientuję wskazuje to na problem z wysprzęglikiem, a że ten jest centralny to pewnie jak już się będzie rozbierało to lepiej wymienić komplet.
Stąd moje pytanie - macie może jakies info które sprzęgło wybrać? Mechanik pewnie podpowie ale może jest ktoś kto robił jakiś mały research na ten temat??
Poza tym samochód jest na prawdę spoko, przy czym widze że woli teren od asfaltu, a że interesuje mnie fotografia to czasami pożyczam samochód od rodziców i jadę polnymi ścieżkami :):)

Pozdrawiam Was i dzięki za pomoc
Michał


Na górę
Post: 24-11-2018, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Ja u siebie w tamtym miesiącu wymieniłem sprzęgło przy 200k przebiegu. Miałem identyczne objawy. Co do samego sprzęgła Suzuki ponoć od 2010 montuje fabrycznie sprzęgła Valeo. Nie wiem kiedy moje było robione ostatnio, ale włożone miałem właśnie Valeo. Ja zdecydowałem się na zakup całego kpl Aisin granicach 900 zł. Kiedy osprzęt przyszedł okazało się, że w kartoniku Aisin miałem tarcze i docisk Valeo.

Po demontażu starego sprzęgła zużyty okazał się wysorzęglik, miał spory luz ale żeby było śmieszniej rozsypały mi się wszystkie tłumiki drgań na starej tarczy, a sama tarcza była dosyć gruba.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-11-2018, 17:26 
Offline

Rejestracja: 24-11-2018, 13:20
Posty: 3
Berias dzięki za szybką odpowiedź

Patrzyłem na sprzęgła Aisin jest za kwotę nieco ponad 800 PLN:
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... ARA-II-(JT)-2.0-NAP%C4%98D-NA-4-KO%C5%81A-140KM/103KW-[J20A]#opis_start
jest jeszcze wersja tańsza ale ona jest dla wersji bez wyprzęgnika centralnego za około 500PLN:
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... ARA-II-(JT)-2.0-NAP%C4%98D-NA-4-KO%C5%81A-140KM/103KW-[J20A]#opis_start
Suzuki ojca to wersja z 2006 roku benzyna 2.0 - nie wiem jeszcze jaka wersja sprzęgła jest w tym modelu montowana.

A możesz powiedzieć ile wyniosła "robocizna"?

Parę minut temu byłem się jeszcze przejechać i zauważyłem że kompletnie zmieniło się jednak zachowanie sprzęgła w stounku do stanu sprzed miesiąca, bierze od niemal samej podłogi a brało raczej u góry. Przez co mam jeszcze podejrzenie że jest możliwoś, że pompa sprzęgła daje ciała. Samo sprzęgło reaguje poprawnie, puszczone szybko działa natychmiast z dużą dynamiką, samochód na wyższych biegach po puszczeniu (nawet na wyższych nieco obrotach) gaśnie natychmiast. Nie zauważyłem żadnego ślizgania się sprzęgła pod górę itp. wszytko gra. Jedynym problemem jest to że nie mogę do konca wysprzęglić (jak wbiję wsteczny i trzymam sprzęgło w podłodze samochód bardzo delikatnie się porusza, bez żadnej siły ale jednak) - sprzęgło w podłodze a ja mam wrażenie że do poprawnego wysprzęglenia potrzebuję jeszcze dosłownie cm!

Dzięki za pomoc
Michał


Na górę
Post: 24-11-2018, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
U mnie mechanik policzył mnie ulgowo, bo wraz ze zmianą klocków i płynu hamulcowego zapłaciłem 400 zł także ciężko mi się wypowiedzieć ile to będzie kosztować w twoim przypadku. Mój samochód jest z tego samego rocznika co twój więc będziesz mieć centralny wysprzęglik. Jak pisałem wcześniej udało mi się zakupić kpl , tj tarcze, docisk i wysorzęglik za 900 zł. Co do objawów u mnie też nie było problemu że ślizganiem się sprzęgła dlatego obstawiałem i jak się okazało słusznie wysprzęglik. Po demontażu miał dobre 0,5 cm luzu co by tłumaczyło problem z wbiciem biegów. Nie mam zdjęcia starej tarczy, ale na oko nic jej nie dolegało póki nie wziąłeś jej do ręki, wszystkie tłumiki były rozsypane. Wszystkie elementy po nr VIN kupiłem na necie, na stronie Suzuki-części.pl bo mechanik w hurtowni dostał cenę 1200 za kpl.

Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 24-11-2018, 19:50 
Offline

Rejestracja: 24-11-2018, 13:20
Posty: 3
Hej

Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź i pomoc. W sumie ceny nie są aż tak wysokie jak sądziłem więc pewnie wymienię tacie całość, będzie spokój.

Dzięki jeszcze raz za pomoc
Michał


Na górę
Post: 17-09-2019, 20:38 
Offline

Rejestracja: 15-09-2019, 10:59
Posty: 3
Suzuki: Vitara II
Miałem taki sam problem jak autor wątku, doszło już do tego momentu że 2-ka nie chciała wchodzić, problemem u mnie była belka na której się wspiera skrzynia biegów - rozsypała się, sam ją wymieniłem i problem się rozwiązał, wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i nie ma z nimi problemu, auto ma 170 tyś zrobione, może się komuś przyda ta informacja.
Pozdrawiam


Na górę
Post: 06-04-2021, 20:39 
Offline

Rejestracja: 13-03-2021, 07:35
Posty: 48
Suzuki: 2.4
mam czasami problemy żeby wbić 1 lub w szczególności 2. wbicie na chwilę 3 a potem od razu 1 pomaga i jest dużo płynniej ale to żadne rozwiązanie na dłuższą metę... przy przebiegu 83k oczekiwałbym zdecydowanie płynniejszej i lżejszej zmiany biegów. sprawdzę te rzeczy o których pisaliście powyżej, dzięki za rady!

inna kwestia, może przesadzam a może to jest typowe ale i tak spytam. drżenie drążka zmiany biegów. co da się zrobić żeby je zminimalizować?


Na górę
Post: 12-04-2021, 20:57 
Offline

Rejestracja: 03-03-2021, 21:24
Posty: 10
Suzuki: Grand Vitara
Witam,
też przeszedłem problemy z załączaniem biegów i skończyło się na wymianie całego kompletu włącznie z wysprzęglikiem. Na jedną rzecz chciałbym zwrócić uwagę to dokładne odpowietrzenie wysprzęglika. Jak zostanie choć bąbelek powietrza to będą problemy ze zmianą biegów.


Na górę
Post: 04-07-2021, 09:49 
Offline

Rejestracja: 21-06-2021, 07:57
Posty: 3
krulas pisze:
mam czasami problemy żeby wbić 1 lub w szczególności 2. wbicie na chwilę 3 a potem od razu 1 pomaga i jest dużo płynniej ale to żadne rozwiązanie na dłuższą metę... przy przebiegu 83k oczekiwałbym zdecydowanie płynniejszej i lżejszej zmiany biegów. sprawdzę te rzeczy o których pisaliście powyżej, dzięki za rady!

inna kwestia, może przesadzam a może to jest typowe ale i tak spytam. drżenie drążka zmiany biegów. co da się zrobić żeby je zminimalizować?


Na górę
Post: 04-07-2021, 09:51 
Offline

Rejestracja: 21-06-2021, 07:57
Posty: 3
Ja dodałem ceramizer do skrzyni i drżenie bardzo się zmniejszyło.


Na górę
Post: 04-07-2021, 10:01 
Offline

Rejestracja: 21-06-2021, 07:57
Posty: 3
Przy wymianie sprzęgła warto zastanowić się nad czujnikiem położenia wału korbowego. U mnie w j20 z 2007 czujnik jest pomiędzy silnikiem a skrzynią i jego wymiana wiąże się z demontażem skrzyni.


Na górę
Post: 09-08-2021, 13:44 
Offline

Rejestracja: 03-05-2021, 08:33
Posty: 18
Lokalizacja: Ełk
Suzuki: GV 2,4 B+G 2010r
Pytanie mam, sprzęgło bierze bardzo wysoko ale nie czuję jeszcze problemów z wrzucaniem biegów czy innych. Jest możliwość ręcznej regulacji ? Moja GV to 2010 rok 2.4 B+G


Na górę
Post: 10-04-2022, 20:19 
Offline

Rejestracja: 13-03-2021, 07:35
Posty: 48
Suzuki: 2.4
panie i panewki, jak teraz żałuję, że sprzęgła nie zmieniłem wcześniej! teraz to jest zupełnie inne auto. sprzęgło miękkie, bierze z samego dołu a biegi można zmieniać dwoma palcami. zero problemów z szukaniem jedynki czy wrzucaniem trójki żeby wbić jedynkę.
u mnie po 97k km tarcza była tak dojechana, że nie zostało już nic okładziny... docisk i wysprzęglik ok ale zmieniłem już od razu całość. zamówiłem sprzęgło aisin, zadzwonili ze sklepu że taniej mają valeo a to jest dokładnie to samo sprzęgło. w oryginale też było valeo, wszystko pasowało bez problemu. koszt całościowo nie jest taki mały ale naprawdę się opłaca dla przyjemności z jazdy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]