Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=16335
Strona 1 z 1

Autor:  stasiak5 [ 07-04-2018, 13:10 ]
Tytuł:  GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Witam.
Mam problem z dpf-em. Mam błąd P1435 i nie chce on się skasować (kontrolka zygzaka na zegarach). DPF był wypalany i nic nie pomaga. Podmieniałem czujnik ciśnienia spalin, ale daje takie same wyniki jak stary czyli 0 hPa na biegu jałowym, a po obciążeniu silnika 1-2 hPa. (nie jestem pewien czy to są prawidłowe wyniki)

Mam pytanie czy jest ktoś z forum na terenie Warszawy i pozwolił by zlogować swoją Grand Vitare 1.9 DDiS ze sprawnym DPF-em, lub ma ktoś jakieś logi i może podesłać??
Mam komputer G-scan. Mogę sczytać błędy, skasować lub postawić jakiegoś czteropaka za to. :) Pozdrawiam

Autor:  LukaszL [ 07-04-2018, 13:47 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Co prawda nie mam GV z DDIS, ale ogólnie zasada jest taka sama w innych silnikach z DPF. To co Ci pokazuje komputer ( stawiam raczej na literówkę, bo pewnie pokazuje w kPa, a nie hPa) to różnica ciśnienień w układzie wydechowym. To, że pokazuje 0 czy 1 kPa to całkiem normalne na bieg jałowym, podczas jazdy wartości raczej powinny oscylować w okolicy 15kPa.

Autor:  stasiak5 [ 07-04-2018, 14:27 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Właśnie w czasie jazdy pokazywał maksymalnie 3 i chciałem zobaczyć jak to jest w zdrowych DPF-ach i przy okazji zobaczyć jak się zachowują temperatury przed i za filtrem.

Autor:  czoboki [ 08-04-2018, 10:06 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Jak wypalałeś DPF? Jeśli się świeci zygzak, to komp nie zainicjuje wypalania DPF (podobnie podczas jazdy na tempomacie) i pozostaje wypalanie samoczynne czyli temperaturą, a to przy braku mocy bywa problemem.
Próbowałeś zresetować poprzez zdjęcie klemy na minutę?
Auto jeździ normalnie czy brakuje mocy?
Jestem z Wawy, ale najwcześniej mógłbym się spotkać dopiero po 15.04. :(

Autor:  stasiak5 [ 08-04-2018, 22:14 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Auto jeździ normalnie, a wypalanie wywołałem komputerem diagnostycznym (taki proces trwał 35min, wypaliło go do 0, ale błędu nie dało się skasować).
Jeszcze nie zdejmowałem klemy, bo jeśli kasuje błąd a on od razu wchodzi to nie wiem czy zdjęcie klemy pomoże, ale spróbuje.

Autor:  czoboki [ 09-04-2018, 12:59 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

A jaki jest kod błędu? Może tym razem chodzi o coś innego? :)

Autor:  stasiak5 [ 09-04-2018, 21:31 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Kod błędu P1435

Autor:  czoboki [ 09-04-2018, 22:40 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Czyli niby DPF... Sprawdzałeś przewody DPF? One nie są zbyt trwałe.

Autor:  stasiak5 [ 10-04-2018, 21:11 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Tak, są miękkie i elastyczne. Jak zdjąłem czujnik to dmuchnąłem w obie rurki i nie czułem jak by były jakoś zapchane.

Autor:  czoboki [ 11-04-2018, 08:23 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Ale mogą być dziurawe. One się nie zapychają tylko rozpadają. ;)

Autor:  stasiak5 [ 12-04-2018, 18:34 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Tak dokładnie ich nie oglądałem pod względem dziur. Jeśli twoja propozycja jest dalej aktualna to z chęcią bym zlogował Twój samochód.

Autor:  czoboki [ 12-04-2018, 21:13 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Chwilowo jestem 300km od Warszawy (jak pisałem). Co gorsza mam problem z zygzakiem. :sciana: :lol: Zapala się gdy jadę w trasie przez chwilę mając powyżej 3000 obrotów, wywala błąd P1431 i traci moc. Zwolnię do 90km/h (~2300 obr) i po chwili gaśnie. I tak w kółko. :) Jak doczłapie się w niedzielę do Warszawy, to muszę do warsztatu podjechać i poszukać przyczyny.

Autor:  Balzac [ 30-10-2018, 13:08 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

czoboki pamietasz co miałeś z tym P1431, jak to rozwiązałeś??

Autor:  czoboki [ 30-10-2018, 14:01 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Nie rozwiązałem, ale myślę, że znalazłem przyczynę. Przynajmniej w moim przypadku to, co opisuję poniżej jest regułą.
To co zauważyłem:
Przy normalnej miejskiej jeździe, jeśli mam mało oleju (ledwo na miarce), to wyskakuje zygzak i błąd P1431 (wyłączenie turbiny). Pojechanie w trasę gasi kontrolkę i przywraca moc. Trasa zrobiona tak jak przy wypalaniu DPF.
Natomiast jeśli mam oleju odpowiednią ilość zapala się kontrolka DPF i tyle. Jadę w traskę, wypalam i jest ok.

Wnoszę z tego, że mój problem z częstym zapalaniem się zygzaka wynika ze spalania oleju i w konsekwencji zbyt małym poziomem co skutkuje zapewne wyższą temperaturą turbiny i zapychaniem DPF.
To że zapala się zygzak jest chyba spowodowane hierarchizacją błędów, ale to już moje choć mam podstawy, bo jak dolałem oleju, to po paru km na obwodnicy zgasł zygzak i od razu zapalił się DPF.

Zbieram szelesty i będę pewnie wymieniał uszczelniacze zaworowe, ale najpierw chyba wymienię całą odmę z wlewem oleju i separatorem, bo taniej :D ;). Ale przed tym spróbuję sprawdzić, czy z odmy leje się olej, czy tylko dymi. :D

Autor:  Balzac [ 01-11-2018, 12:32 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Dzięki za wyjaśnienie ;-) Mnie napewno też czeka taka wymiana w przyszłości, bo jeszcze tego nie robiłem.

Autor:  czoboki [ 01-11-2018, 18:40 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

A masz jakieś problemy, czy dmuchasz na zimne? ;)

Autor:  Balzac [ 01-11-2018, 20:45 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Dmucham na zimne :D

Po wymianie DPF nie zrobili adaptacji, zrobiłem ja dopiero w zeszłym tygodniu. Ujechałem kilkadziesiąt km bardziej dynamicznie i zapalił się zygzak. Podpiąłem OBD, błąd P1431, skasowałem narazie jest ok.

Autor:  czoboki [ 01-11-2018, 20:49 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

Pilnuj poziomu oleju. Jak wygląda intercooler? Nie poci się? Ja niedawno wymieniałem. Jeśli jest nieszczelny, to też wpływa na kwestia pojawiania się zygzaka.

Autor:  Balzac [ 01-11-2018, 21:01 ]
Tytuł:  Re: GVII 1.9 DDiS Logi Parametrów DPF

InterCooler wymieniłem razem z DPF, oleju trochę ubyło, dolałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/