Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 20:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-04-2018, 13:10 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Witam.
Mam problem z dpf-em. Mam błąd P1435 i nie chce on się skasować (kontrolka zygzaka na zegarach). DPF był wypalany i nic nie pomaga. Podmieniałem czujnik ciśnienia spalin, ale daje takie same wyniki jak stary czyli 0 hPa na biegu jałowym, a po obciążeniu silnika 1-2 hPa. (nie jestem pewien czy to są prawidłowe wyniki)

Mam pytanie czy jest ktoś z forum na terenie Warszawy i pozwolił by zlogować swoją Grand Vitare 1.9 DDiS ze sprawnym DPF-em, lub ma ktoś jakieś logi i może podesłać??
Mam komputer G-scan. Mogę sczytać błędy, skasować lub postawić jakiegoś czteropaka za to. :) Pozdrawiam


Na górę
Post: 07-04-2018, 13:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Co prawda nie mam GV z DDIS, ale ogólnie zasada jest taka sama w innych silnikach z DPF. To co Ci pokazuje komputer ( stawiam raczej na literówkę, bo pewnie pokazuje w kPa, a nie hPa) to różnica ciśnienień w układzie wydechowym. To, że pokazuje 0 czy 1 kPa to całkiem normalne na bieg jałowym, podczas jazdy wartości raczej powinny oscylować w okolicy 15kPa.


Na górę
Post: 07-04-2018, 14:27 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Właśnie w czasie jazdy pokazywał maksymalnie 3 i chciałem zobaczyć jak to jest w zdrowych DPF-ach i przy okazji zobaczyć jak się zachowują temperatury przed i za filtrem.


Na górę
Post: 08-04-2018, 10:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jak wypalałeś DPF? Jeśli się świeci zygzak, to komp nie zainicjuje wypalania DPF (podobnie podczas jazdy na tempomacie) i pozostaje wypalanie samoczynne czyli temperaturą, a to przy braku mocy bywa problemem.
Próbowałeś zresetować poprzez zdjęcie klemy na minutę?
Auto jeździ normalnie czy brakuje mocy?
Jestem z Wawy, ale najwcześniej mógłbym się spotkać dopiero po 15.04. :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-04-2018, 22:14 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Auto jeździ normalnie, a wypalanie wywołałem komputerem diagnostycznym (taki proces trwał 35min, wypaliło go do 0, ale błędu nie dało się skasować).
Jeszcze nie zdejmowałem klemy, bo jeśli kasuje błąd a on od razu wchodzi to nie wiem czy zdjęcie klemy pomoże, ale spróbuje.


Na górę
Post: 09-04-2018, 12:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A jaki jest kod błędu? Może tym razem chodzi o coś innego? :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-04-2018, 21:31 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Kod błędu P1435


Na górę
Post: 09-04-2018, 22:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli niby DPF... Sprawdzałeś przewody DPF? One nie są zbyt trwałe.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-04-2018, 21:11 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Tak, są miękkie i elastyczne. Jak zdjąłem czujnik to dmuchnąłem w obie rurki i nie czułem jak by były jakoś zapchane.


Na górę
Post: 11-04-2018, 08:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ale mogą być dziurawe. One się nie zapychają tylko rozpadają. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-04-2018, 18:34 
Offline

Rejestracja: 07-04-2018, 12:57
Posty: 6
Suzuki: GVII
Tak dokładnie ich nie oglądałem pod względem dziur. Jeśli twoja propozycja jest dalej aktualna to z chęcią bym zlogował Twój samochód.


Na górę
Post: 12-04-2018, 21:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Chwilowo jestem 300km od Warszawy (jak pisałem). Co gorsza mam problem z zygzakiem. :sciana: :lol: Zapala się gdy jadę w trasie przez chwilę mając powyżej 3000 obrotów, wywala błąd P1431 i traci moc. Zwolnię do 90km/h (~2300 obr) i po chwili gaśnie. I tak w kółko. :) Jak doczłapie się w niedzielę do Warszawy, to muszę do warsztatu podjechać i poszukać przyczyny.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-10-2018, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
czoboki pamietasz co miałeś z tym P1431, jak to rozwiązałeś??

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Post: 30-10-2018, 14:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie rozwiązałem, ale myślę, że znalazłem przyczynę. Przynajmniej w moim przypadku to, co opisuję poniżej jest regułą.
To co zauważyłem:
Przy normalnej miejskiej jeździe, jeśli mam mało oleju (ledwo na miarce), to wyskakuje zygzak i błąd P1431 (wyłączenie turbiny). Pojechanie w trasę gasi kontrolkę i przywraca moc. Trasa zrobiona tak jak przy wypalaniu DPF.
Natomiast jeśli mam oleju odpowiednią ilość zapala się kontrolka DPF i tyle. Jadę w traskę, wypalam i jest ok.

Wnoszę z tego, że mój problem z częstym zapalaniem się zygzaka wynika ze spalania oleju i w konsekwencji zbyt małym poziomem co skutkuje zapewne wyższą temperaturą turbiny i zapychaniem DPF.
To że zapala się zygzak jest chyba spowodowane hierarchizacją błędów, ale to już moje choć mam podstawy, bo jak dolałem oleju, to po paru km na obwodnicy zgasł zygzak i od razu zapalił się DPF.

Zbieram szelesty i będę pewnie wymieniał uszczelniacze zaworowe, ale najpierw chyba wymienię całą odmę z wlewem oleju i separatorem, bo taniej :D ;). Ale przed tym spróbuję sprawdzić, czy z odmy leje się olej, czy tylko dymi. :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-11-2018, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
Dzięki za wyjaśnienie ;-) Mnie napewno też czeka taka wymiana w przyszłości, bo jeszcze tego nie robiłem.

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Post: 01-11-2018, 18:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A masz jakieś problemy, czy dmuchasz na zimne? ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-11-2018, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
Dmucham na zimne :D

Po wymianie DPF nie zrobili adaptacji, zrobiłem ja dopiero w zeszłym tygodniu. Ujechałem kilkadziesiąt km bardziej dynamicznie i zapalił się zygzak. Podpiąłem OBD, błąd P1431, skasowałem narazie jest ok.

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Post: 01-11-2018, 20:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Pilnuj poziomu oleju. Jak wygląda intercooler? Nie poci się? Ja niedawno wymieniałem. Jeśli jest nieszczelny, to też wpływa na kwestia pojawiania się zygzaka.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-11-2018, 21:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
InterCooler wymieniłem razem z DPF, oleju trochę ubyło, dolałem.

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]