Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-02-2018, 12:47 
Offline

Rejestracja: 07-12-2017, 13:46
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara II
Koledzy mam taką mechaniczną zagadkę i prośbę do Was o pomoc.
Grand Vitara II 2008 r. 2.0 benzyna.
Problem dotyczy silnika, na którym okresowo pojawia się błąd – P0304 – wypadanie zapłonu na cylindrze 4. Dzieje się to średnio 2-3 razy w tygodniu od około roku. Mam złącze diagnostyczne i często monitoruję błędy i najpierw taki błąd pojawia się w tzw. błędach oczekujących, kiedy nie zapala się jeszcze „check engine” ,ale jak tego nie wykasuję to za 2-3 dni zapala się już check i tzw. błąd stały (zapisany). Ogólnie ten zapłon wypada bez ostrzeżenia i przy normalnej jeździe ale czasem też przy szybkim starcie na światłach…
Po pojawieniu się błędu z wypadającym zapłonem na cylindrze 4 często pojawia się kolejny błąd - P0420 "System katalizatora rząd 1 - wydajność poniżej progu ".
Na pewno ten błąd wynika z plucia benzyną przy wypadającym zapłonie. Ale skąd ten wypadający zapłon? Oczywiste jest że funkcjonowanie układu zapłonowego wpływa na katalizator ale katalizator raczej nie wpływa na układ zapłonowy?...
Wymienione wszystkie świece na NGK (model wskazany w instrukcji), zamieniałem miejscami zarówno cewki jak i wtryskiwacze żeby wykluczyć ich wady ale dalej problem występuje na cylindrze 4…
Żadnych objawów typu spadek mocy, przerywanie, “pyrkanie”, kopcenie z rury itd.
Coś poradzicie?
Ja obstawiam problem z kompresją lub luzy zaworowe, ewentualnie przewody zasilające cewke do przejrzenia...

Paweł Przybylski


Na górę
Post: 14-02-2018, 09:48 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
A kiedy był sprawdzamy luz zaworowy? Sądząc po objawach to będzie luz na zaworach.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-02-2018, 09:43 
Offline

Rejestracja: 07-12-2017, 13:46
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara II
Witam. Luzów jeszcze nie sprawdzałem, na razie sprawdziłem cewki, świece, przewody, wtryskiwacze i kompresję na cylindrach i wszystko jest z nimi OK. Luzy zostały na koniec. A czy jeśli kompresja jest w porządku i jest równa na wszystkich cylindrach to możliwe jest że mimo wszystko są luzy zaworowe na którymś cylindrze?


Na górę
Post: 20-02-2018, 19:29 
Offline

Rejestracja: 31-03-2010, 12:14
Posty: 25
Witam
Mam to samo od roku. Zrobiłem mimo tych problemów już 40 tyś km. Wkurzające to jest bardzo. Ale co począć jak nikt nie ma pomysłu co to może być. Świece wymieniałem ze 4 razy na rożne od najtańszych do najdroższych. Zawory wyregulowane. Teraz uczepiłem się instalacji gazowej chociaż trzech gazowników twierdzi, że jest zrobiona zgodnie ze sztuką. Ten trzeci fachowiec zasugerował zmianę reduktora. U mnie jak napisałem jest gaz. U Ciebie chyba nie. Moje auto dodatkowo na benzynie chodzi idealnie. Problem pojawia się tylko na gazie. A i mój szarpie co jakiś czas.

Maciek


Na górę
Post: 21-02-2018, 08:38 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Kompresja równa ale jakie wartości, czy mieści się w normie tak jak podaje instrukcja?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-02-2018, 13:01 
Offline

Rejestracja: 07-12-2017, 13:46
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara II
Mechanik gdzieś mi odczyty zapisał - jak odnajdę to podam...A jakie normy podaje instrukcja dla tego silnika?


Na górę
Post: 21-02-2018, 14:28 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Hehe nie wiesz jaka powinna być kompresja ale "chyba jest dobra bo wszędzie taka sama" . Poszukaj instalacji w przypiętych wątkach ją początku, ja ma 2,7 i nie wiem czy kompresja jest taka sama w tych silnikach, a nie chce siać zamętu. Zdejmij pokrywę, zmierz samemu luz będziesz wiedział co dalej.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-02-2018, 15:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
W temacie z linkami są linki do instrukcji serwisowej oraz "Sam naprawiam...". Tam pewnie znajdziesz. Obie instrukcje w języku angielskim.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-10-2020, 16:17 
Offline

Rejestracja: 31-03-2010, 12:14
Posty: 25
Miałem podobną sytuację. U mnie była to wina cewek zapłonowych. Wymieniłem na tanie zamienniki i auto jeździło do sprzedażny bez problemów.

Maciek


Na górę
Post: 20-01-2021, 21:59 
Offline

Rejestracja: 04-03-2020, 14:24
Posty: 8
Witam u mnie jest podobny problem i na benzynie i na gazie ale nie wywala wypadania zapłonu.. Wczoraj na postoju przez chwilę pracował tak jak na 3 cylindrach i check mrygal a i tak nie pokazało na kompie żadnego błędu wypadania zaplonu... Czasem przejadę 300 km bez problemów a czesem na trasie 15 km zacznie przerywać czesem jest to pojedyncze szarpnięcie a czasem dławienie przez kilka sekund również wywala błąd katalizatora cewki podmieniałem wszystkie 4... świece mają 15 tys km a kupowałem najdroższe... Nie sprawdzałem luzów zaworowych... Ale czy jest taka możliwość że przy dużych luzach na zaworach czasem przez 300 km nic się nie dzieje a czasem na odcinku 15 km zdąży się to kilka razy?


Na górę
Post: 01-02-2021, 22:09 
Offline

Rejestracja: 04-03-2020, 14:24
Posty: 8
Luzy zaworowe wyregulowane było do zebrania po 0,15mm na wydechowych a mimo to jest nadal ten sam problem macie może jeszcze jakieś pomysły?


Na górę
Post: 11-02-2021, 21:07 
Offline

Rejestracja: 26-11-2019, 00:02
Posty: 18
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV II 2.0B 2007
Panowie podepnę się... Też mam problem P0303 wypadający zapłon na 3 cyl. Świece górna półka przejechane mają 20tys - powinny być dobre ponieważ wytrzymują ogrom więcej.... Luzy 10tys temu zrobione... Cewki podmieniałem i dalej 3 cylinder... Czasami odpali na 3 gary... Czasami po 2 min pracy mu trzepnie.. Jak się delikatnie podgrzeje to wszystko wraca do normy i działa prawidłowo na pb jak i LPG... Jakieś pomysły? Zacząłem się zastanawiać nad wtryskiem pb lub poprostu banalny filtr paliwa... Koledzy ratujcie pomysłami...


Na górę
Post: 11-02-2021, 21:22 
Offline

Rejestracja: 26-11-2019, 00:02
Posty: 18
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV II 2.0B 2007
Pomyślałem o filtrze ponieważ auto mam 2 lata a wiadomo woda się w nim zbiera(nie wymieniałem) a problemem mam jakoś dwa tyg tak jak temp. solidnie spadła...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]