Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 17:24

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-02-2018, 13:54 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Zdecydowałem się i kupiłem :) 3.2 V6 !!!!! 2009r
akcyza ........tragedia......
no ale jest i będzie cieszyć :)
jest lekko uderzona w koło i stąd moje pytanie. W związku z tym że amortyzator i sprężynę muszę wymienić pomyślałem, że może to najlepszy czas na lift 2 cale. Koledzy, doradźcie proszę:
- jaki zestaw, jakiej firmy
- gdzie kupić taki zestaw
- może są firmy które coś takiego sprzedają i zarazem montują
- czy po zakupie danego zestawu potrzebna będzie ingerencja w pozostałe podzespoły auta.
Może ktoś się orientuje czy w standardowym zawieszeniu jest jakaś różnica między 2.4/2.7 a 3.2?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 09-02-2018, 14:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Kurcze następny będzie mnie wkurzał ;)

Co do różnic w zawieszeniu, to chyba jedyną różnica jest twardość sprężyn, ze względu na inną wagę silnika.

Jakie zestawy? Poczytaj forum, jest nieco informacji.
Tak są firmy sprzedające i montujące. Jest takich warsztatów dużo.
Wklep w googla "Suzuki Grand Vitara II lift zawieszenia" a będziesz miał co czytać. :)

Tak na marginesie, auto było sprawdzane przez kumatego mechanika? Patrząc na zdjęcia, to wcale tak lekko nie było...

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-02-2018, 14:30 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Nie bardzo rozumiem. Kupiłeś rozwalony samochód, nie jeździłeś nim, nie wiesz gdzie naprawić, gdzie kupić. Skąd wiesz że on w ogóle jest sprawny, czy automat w ogóle działa ? Na naprawę możesz wydać równowartość zakupu...

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 09-02-2018, 14:40 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
muszę przestać wychodzić z domu bo mnie coś przejedzie :)
pozdrowienia dla wszystkich tych, którzy kupili używane nieklepane :)
.............autko z pełnym serwisem, 109tys przebiegu.


Na górę
Post: 09-02-2018, 15:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Szanowni :) Proszę :)
Nie napisał, że nie wie gdzie naprawić, pyta tylko o lift zawieszenia.
Załóżmy, że kolega wie co robi, czy raczej zrobił. ;)

wj2000
Posprawdzaj w katalogach EFS, Ironman, Dobinsons co oferują dla Twojego auta w zakresie liftu zawieszenia. Producenci mają wyszukiwarkę uwzględniającą konkretny model, to znajdziesz to co oferują dla Twojego auta.

Co do ingerencji w inne podzespoły, to przy standardowych liftach rzędu 2-3 cale, nie ma takiej potrzeby.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-02-2018, 17:07 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Dziękuję za głos rozsądku :) ....
....wie bardzo dobrze co robi :)
a w temacie liftu, nie jest to takie oczywiste. Grzebię się w temacie od kilku dni, zadałem pytanie bo im więcej opinii tym lepszą średnią się wybierze. Okazuje się o czym nie było w żadnym wątku na tym forum że lifty 2 cale dzielą się na dwa rodzaje: komfort i twardy. komfort gdy motanie zamierzasz na tym zakończyć i drugi rodzaj gdy w przyszłości ma pojawić się inny zderzak z wyciągarką. Komfort jazdy w obu przypadkach jest inny.
Bardzo ale to bardzo zasmuciła mnie np reakcja w firmie http://radzikone.pl/stopnie-modyfikacji-suzuki-vitara na temat który podjąłem. Nie zajmują się tam GVII bo to nie terenówka w przeciwieństwie do GVI, którą motają na niemożliwe wręcz sposoby :) Stoję więc przed wyborem ........życie


Na górę
Post: 09-02-2018, 17:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Pewnie było o podziale na komfort i twardy, ale gdzie tego nie wie nikt. :)

Jeśli zamierzasz montować wyciągarkę i stalowy zderzak, to masz dwa wyjścia. Kupić od razu twardsze, kupić miękkie, a potem wymienić sprężyny :).
Musisz się zastanowić czy i co chcesz zmieniać później (i kiedy) w aucie. Na ile chcesz je motać?
Pamiętaj, że jeśli planujesz zmianę zderzaka, to chcąc być w zgodzie z przepisami, musi mieć homologację.

Co do tego czy GV II jest terenówką czy nie... Ortodoksi są wszędzie ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-02-2018, 11:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
wj2000 pisze:
Nie zajmują się tam GVII bo to nie terenówka


Trochę mają racji, jeszcze benzyna w automacie, to typowy miejski suv.
A do tematu ...zacznij od postawienia tego auta na fabrycznym zawieszeniu, i zrobienia geometrii. Bo może być taka sytuacja że trzeba będzie za kielich pociągnąć do zewnątrz (a na 90% będzie) , i jak założysz kitowe wyższe zawieszenie, to nikt nie ustali czy wahacz, ława ,magiel , kielich itd nie są przesunięte.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 10-02-2018, 15:58 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Racja......o tym nie pomyślałem. Prawdopodobieństwo znikome ale możliwe. Tak też zrobię. Pozdrawiam.


Na górę
Post: 20-02-2018, 22:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-04-2017, 22:04
Posty: 36
Fakt najpierw należało by doprowadzić samochód do orginalnego stanu, a dopiero potem bawić się w tuning. Chociaż nie ma co ukrywać rasowa terenówka to to nie jest, nie ma ramy;-( A dziękuję za pozdrowienia, moja Suzi nie klepana, ba nawet nie malowana:-)


Na górę
Post: 21-02-2018, 10:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
GV II ma ramę :) Fakt, nie taką jak poprzednie GV, ale ma. :)

Tak na marginesie, czy Jeep Grand Cherokee XJ albo WJ jest rasową terenówką, czy nie? ;)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-02-2018, 16:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Dał byś już spokój z tymi swoimi wywodami . To nie jest żadna rama, tylko kratownica konstrukcji samonośnej. Wszystko Ci się pomieszało. A Jeep, to samochód w gruncie rzeczy nie wiadomo do czego :lol: , po dobrym skoku możesz już drzwi nie otworzyć.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 25-02-2018, 21:12 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Nie kratownica tylko rama kratownicowa połączona z konstrukcją samonośną jeśli jesteś już taki dokładny.


Ostatnio zmieniony 25-02-2018, 21:41 przez smoki1, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 25-02-2018, 21:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
mały v8 pisze:
Dał byś już spokój z tymi swoimi wywodami .

Nie ma opcji. Choćby po to, aby poczytać Twoje komentarze. :]
Mnie po prostu śmieszą wszelkiego rodzaju ortodoksi i zawsze szukam okazji, aby ich sprowokować. :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 26-02-2018, 19:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Hm...dziwne forum, moderator sam wszczyna krzywe akcje, prowokuje draki, żeby miał co potem moderować. Jedno jest pewne ...masz średniej klasy miejskiego suv-a z reduktorem, a nie żadne auto terenowe Ot tyle :lol:

A do założyciela tematu, jak tam fura stanęła na "nogach" ?

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 26-02-2018, 21:49 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Ma drake bo pełno tu użytkowników którzy dopiero co kupili swoje GVII i chyba nie do końca sprawdzili wozy przed zakupem

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 26-02-2018, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-02-2018, 21:32
Posty: 26
Lokalizacja: Piła
Suzuki: GV II J24B
mały v8 pisze:
Jedno jest pewne ...masz średniej klasy miejskiego suv-a z reduktorem, a nie żadne auto terenowe Ot tyle :lol:

Swego czasu miałem nieco taniego ubawu pokazując miłośnikom "premiumu" we wszelkich odmianach wycinek z faktury zakupu:
Obrazek

Mnie samo "premium" ani ziębi ani grzeje, nawet kiełbasę w Lidlu widziałem kiedyś z takim napisem. Ale jak się trafi ktoś, kto traktuje te rzeczy bardzo serio, to bywa śmiesznie.


Na górę
Post: 26-02-2018, 22:43 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Premium określa się segment aut luksusowych a nie poziom wyposażenia jak z faktury.
Ciekawe ile będzie kosztować autora postu doprowadzenie auta do ludzi.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 27-02-2018, 10:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
mały v8 pisze:
Hm...dziwne forum, moderator sam wszczyna krzywe akcje, prowokuje draki, żeby miał co potem moderować.

Zamiast wycieczek osobistych sugeruję sięgnąć po argumenty merytoryczne, dlaczego auto bez ramy nie jest autem terenowym. Tych niestety brak. Twierdzenie, że auto bez ramy nie jest autem terenowym, jest całkowicie pozbawione sensu.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-02-2018, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-02-2018, 21:32
Posty: 26
Lokalizacja: Piła
Suzuki: GV II J24B
tomko pisze:
Premium określa się segment aut luksusowych a nie poziom wyposażenia jak z faktury.

Premium określa się teraz wszystko - plastikowe Suzuki, kiełbasę z Lidla, nawet pieluchy w Rossmanie, nie dalej jak przedwczoraj kupiłem paczkę z takim nobilitującym napisem.
Jest to poniekąd zrozumiałe w przypadku niemieckich bubli od VAGa, które nazwane "premium" przestają być pozłacaną Skodą i można zażądać wagonu waluty za silnik niezdolny przejechać 100k km bez generalnego remontu lub wymiany. A żeby było zabawniej, to swego czasu na pytanie o różnicę między Kią Venga a Hyundaiem ix20 usłyszałem odpowiedź, że Hyundai to taki więcej premium ma być.


Na górę
Post: 27-02-2018, 19:44 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Chyba się pochlastam przez tą Suzuki, nie mam terenówki, nie mam premium... jak żyć z tą myślą?


Na górę
Post: 01-03-2018, 13:13 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Odpowiadając na pytania:
- autko w sobotę wyjedzie z lakierni,
Koszty ? :) Nie wiem czy chce pisać, ale co mi tam:
- Auto + transport 30.300
- rzeczoznawca, akcyza 4300
- wymiana zawieszenia - 2100
- przeglądy + rejestracja 500
- LPG 3400
- stopnie boczne 800
- koła 1900
- wymiana stacji multimedialnej + kamera cofania 1400 (chętnie oryginalnego Clariona odsprzedam za grosiki)
- lakiernik + błotnik i listwy 1600
- myjnia 200
- startowy serwis i wymiany 600
+ ubezpieczenie i zapewne coś jeszcze pominięte.
Mam jeszcze problem z pompą ABS ale szybko się z tym uwinę.
Drogo, ale w zamian mam autko z przebiegiem 110 tys które jest po prostu .....BRAK SŁÓW :)
Jak to jeździ...........Panowie ........sprzedawać i kupować 3.2 :)

Dlaczego wybrałem 3.2 ?
Szukając auta natknąłem się na taki mniej więcej opis GV 3.2
Drogi kupujący, jeśli do tej pory jeździłeś 2.0 2.4 2.7 to po przejechaniu się 3.2 uznasz że tamte były jakieś takie zepsute :)


Ostatnio zmieniony 01-03-2018, 13:35 przez wj2000, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 01-03-2018, 13:30 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Co do liftu......bardzo dokładnie wgryzłem się w temat.
NIE MA SENSU !
Auto było na feldze 16/215/70, teraz ma 17/225/65
Poprzez wymianę kół zrobił się lifting o 4 cm (tyle jest wyższe koło), wydając około 4 tys zł podniósłbym o 3,5 cm (piszą 2 cale, ale netto 3,5cm)
Na zimę kupię 17/70 i przybędzie kolejne 3 cm


Na górę
Post: 01-03-2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Super. Najważniejsze że auto pewne i przebieg udokumentowany. Niech służy.
Jaką masz instalację LPG i jakiej pojemności zbiornik? Ciekawe ile pali w mieście..z 18l/100 pewnie będzie ciągnął.
Przemek Saleta kiedyś jeździł takim potworem.

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 01-03-2018, 14:30 
Offline

Rejestracja: 15-12-2017, 16:42
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Suzuki: GVII 3.2V6
Wbrew informacjom zaczerpniętym z tego forum 3.2 ma hydrauliczną regulację zaworów. To najważniejsze.
Do wyboru miałem BRC 4700zł i polską za 3700, która to wg gazownika równie dobrze się sprawuje. Miałem taką w Vectra 2008r 1.8. Gwarancja 2 lata bez limitu km z tą różnicą w stosunku do BRC że przeglądy co 10 tys
Jako że robiłem u niego już chyba z 7 raz instalację LPG cena była promocyjna. Zbiornik netto 43 litrów. Zakład z bardzo dobrą renomą.
a co do spalania....na benzynie komputer pokazywał 18+ :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]