Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 10:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-02-2018, 16:11 
Przez kilka dobrych lat jeździłem Suzuki Liana gdzie z racji wysokości samochodu bez problemu montowałem 2 rowery. Rodzina się powiększyła, samochód też się kilka lat temu powiększył, a zostały mi uchwyty dachowe do rowerów. Stosowałem je następnie do GV II 5d. Jednak przy transporcie na poprzednie wakacje kiedy już musiałem zamontować trzy rowery na dachu, było to trochę problematyczne, a dodatkowo w trakcie jazdy musiałem korzystać z objazdów bo auto nie mieściło się pod wiaduktami, a do tego na szybszej, ale dziurawej drodze jeden rower się osunął.

To wszystko wpłynęło na to, że podjąłem decyzję o konieczności zakupu haka oraz bagażnika rowerowego na tenże hak o pojemności 3 lub 4 rowery, tak aby ułatwić obsługę. No i tu pojawiają się problemy, bo w GV II jest koło zapasowe na drzwiach, a drzwi otwierają się na bok.

Przeszukałem forum i znalazłem leciwe już wpisy dotyczące kompatybilności haków Brink oraz platformy Thule EUROWAY 945 lub większej 947. Niestety tych platform już raczej nie uda się zakupić, a dodatkowo nie wiem jaki to model haka Brink.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=125&start=25

Jest też wątek dotyczący również haka Brink, z którego wynika coś zupełnie innego, tzn hak jest za krótki i uniemożliwia mocowanie większości platform z uwagi na koło zapasowe lub można stosować adaptery ale jak zrozumiałem kosztem jednego miejsca na rower.
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10870

Pytanie czy ktoś "przerabiał" temat i jest w stanie mi doradzić jaki hak, odpowiednio długi, zakupić oraz jaką platformę wybrać? Może coś się zmieniło przez ten czas?

Dodatkowo pojawia się temat wiązki elektrycznej co wybrać czy 7 czy 13 pinów, bo może się zdarzyć że będę chciał też pociągnąć lekką przyczepkę sporadycznie.

Z góry dzięki za pomoc.


Na górę
   
Post: 02-02-2018, 22:09 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
Jeśli chodzi o platformy do rowerów to niewiele pomogę, ale polecam Ci sklep z hakami w Krakowie na Azorach

http://www.incar.pl/?haki-holownicze

ja tam kupowałem, dobrej jakości haki połowę tańsze od Brinka/Thule.

a co do gniazda to teraz normą jest 13 pin, ale jak nie zamierzasz korzystać z samochodowego aku do np. oświetlania przyczepy kempingowej to moim zdaniem nie ma sensu. Lepiej zainwestować w osobne oświetlenie do przyczepy lub dodatkowy akumulator. Tak to będzie kusić żeby ciągnąć napięcie z samochodu a potem zonk bo auto nie odpali.

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 03-02-2018, 00:27 
Offline

Rejestracja: 02-11-2017, 00:21
Posty: 20
Witam. W zasadzie tego auta będę używał tylko i wyłącznie na wyjazdy z rowerami lub z łódką. Kupiłem go niedawno, a tydzień temu zamontowałem hak Steinhoff bodajże za około 400 złotych. W ubiegłym roku kupiłem bagażnik na cztery rowery Interpack Quattro, którym ciągałem rowery Toyotą RAV4 też z kołem zapasowym. Dla mnie ten model jest świetny ale to moje zdanie i nie kosztuje za wiele coś ponad 1000 złotych. Jest odchylany ale ja z tego nie korzystam. Dla mnie wożenie rowerów na haku to najbardziej komfortowe rozwiązanie. Szczerze jeszcze nie przymierzałem platformy do haka bo mam ją poza miastem. Jeżeli chcesz to prywatnie wyślę Ci kilka fotek jak to wygląda. Ponadto montaż haka banalny z tym, że Suzuki to rdzewiaki i gotowe otwory montażowe z gwintem są często skorodowane i tam może być delikatny problem.


Na górę
Post: 03-02-2018, 14:58 
Cytuj:
ja tam kupowałem, dobrej jakości haki połowę tańsze od Brinka/Thule.


Dzięki za podpowiedź, czyli to hak ze Słupska pewnie, czytałem gdzieś, że są dobrej jakości. Tyle, że ta firma na Azorach chyba nie oferuje montażu? Hak pewnie automat, a jak z jego długością?

Cytuj:
a co do gniazda to teraz normą jest 13 pin, ale jak nie zamierzasz korzystać z samochodowego aku do np. oświetlania przyczepy kempingowej to moim zdaniem nie ma sensu. Lepiej zainwestować w osobne oświetlenie do przyczepy lub dodatkowy akumulator.


Głównie zamierzam używać platformy rowerowej więc gniazdo będzie służyło do połączenia z oświetleniem platformy

Cytuj:
zamontowałem hak Steinhoff bodajże za około 400 złotych.


Czy tak "na oko" jest odpowiednio długi ten Steinhoff żeby zamontować Interpack Quatro?

Cytuj:
bagażnik na cztery rowery Interpack Quattro, którym ciągałem rowery Toyotą RAV4 też z kołem zapasowym. Dla mnie ten model jest świetny ale to moje zdanie i nie kosztuje za wiele coś ponad 1000 złotych. Jest odchylany ale ja z tego nie korzystam.


Wygląda dobrze, jak będę wiedział że da się go do GV zastosować to rozważę zakup wersji Trio bo wystarczy mi na 3 rowery

Cytuj:
Jeżeli chcesz to prywatnie wyślę Ci kilka fotek jak to wygląda. Ponadto montaż haka banalny z tym, że Suzuki to rdzewiaki i gotowe otwory montażowe z gwintem są często skorodowane i tam może być delikatny problem.


Dzięki za pomoc. Jasne podeślij chętnie zobaczę, a co do otworów do haka to mam nadzieję, że mechanikowi uda się mimo wszystko zamontować.


Na górę
   
Post: 04-02-2018, 13:52 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
Tak hak ze Słupska, automat, montażu nie oferują.

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 07-02-2018, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
U mnie hak thule - używka z allego za 300zł chyba + platforma volvo/thule g5 i pasuje idealnie :-)


Na górę
Post: 07-02-2018, 21:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Szczerze mówiąc używanego haka bym nie kupił, chyba że byłbym na 100% pewny jego historii. Ot taka dygresja.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-02-2018, 16:46 
uciu pisze:
U mnie hak thule - używka z allego za 300zł chyba + platforma volvo/thule g5 i pasuje idealnie :-)

Ciekawa opcja taki adapter do auta z zewnętrznym kołem zapasowym. Tylko czy to nie zabiera jednego miejsca na platformie i np. zamiast 3 miejsc na rowery są 2?

czoboki pisze:
Szczerze mówiąc używanego haka bym nie kupił, chyba że byłbym na 100% pewny jego historii. Ot taka dygresja.
Używanego rzeczywiście też bym się bał.


Na górę
   
Post: 08-02-2018, 21:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
grzesko nie zabiera miejsca bo nie trzeba pałąka zmieniać :-) Pasuje ten standardowy na normalne auta :-) - zresztą tę samą platforme używam jużw 3 aucie - a tamte to zwykłe kombiki były. Hak wystaje na tyle że między pałąkiem a osłoną koła jest jeszcze 5cm - jak nie więcej. Jak chcesz fotke to w weekend moge zapodać.

Hak jak hak - kupiłem używany - nie miał nawet grama rdzy i wyglądał jak nowy. Dokupiłem tylko nową wiązke thule za 50zł i koniec. Sprzedawca dał nawet oryginalne śruby. Ciągnąłem już 2 tonową przyczepe:-)


Na górę
Post: 08-02-2018, 21:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
uciu, w używanym haku problemem nie jest rdza, problemem jest potencjalne uszkodzenie mechaniczne, niewidoczne gołym okiem.
Uprzedzając komentarze - firma ubezpieczeniowa Hestia, a przynajmniej jej rzeczoznawcy, w przypadku uderzenia w tył, kwalifikują hak do wymiany bez oglądania, z definicji. Tak przynajmniej było w moim i kolegi przypadku. Auto bite w tył i mające hak - hak na złom (a w rzeczywistości pewnie na alezdzierstwo... :( ). Coś w tym jest.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-02-2018, 13:30 
uciu pisze:
grzesko nie zabiera miejsca bo nie trzeba pałąka zmieniać :-) Pasuje ten standardowy na normalne auta :-) - zresztą tę samą platforme używam jużw 3 aucie - a tamte to zwykłe kombiki były. Hak wystaje na tyle że między pałąkiem a osłoną koła jest jeszcze 5cm - jak nie więcej. Jak chcesz fotke to w weekend moge zapodać.


uciu będę wdzięczny za fotę :ok: , chętnie zobaczę jak to wygląda bo już najwyższy czas zdecydować się na jakieś rozwiązanie.


Na górę
   
Post: 11-02-2018, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
tak to wygląda u mnie:
hak thule + platforma volvo/thule g5 (pałąk standardowy - nie te dedykowany do aut z kołem)


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 12-02-2018, 16:36 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1819
Suzuki: SuziQuattro
Platforma jest pochylana ? Można wtedy otworzyć drzwi ?


Na górę
Post: 12-02-2018, 20:21 
uciu pisze:
tak to wygląda u mnie:
hak thule + platforma volvo/thule g5 (pałąk standardowy - nie te dedykowany do aut z kołem)

Super dzięki teraz już wszystko widzę dokładnie :)


Na górę
   
Post: 12-02-2018, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Platforma jest pochylana - w starym aucie z klapą otwieraną do góry można ją było otworzyć całą.
Tutaj, w GV po pochyleniu platformy klapa otwiera się mniej więcej do 1/3 ale bez problemu mozna bagaże wyciągać i wkładać :-)


Na górę
Post: 06-06-2018, 21:36 
Zdecydowałem się na nowy hak ze Słupska, umówiłem się na montaż w ASO, jak będę miał już zamontowane to przymierzam się do zakupu platformy interpack'a. Będzie na wakacje. Jak zmontuje zestaw wrzucę zdjęcia..


Na górę
   
Post: 08-06-2018, 14:07 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
A ilu pinowe gniazdo bierzesz? Teraz ponoć nie zarejestrują już z 7 pinowym tylko musi być 13. Ja jak montowałem jakiś czas temu to wybrałem 7 bo taką miałem instalację w przyczepie i nie chciałem się bawić z przejściówką. Oczywiście wtedy bez problemu przeszedł przegląd, ale nie pomyślałem o tym, że nie mam wstecznego światła we wtyczce gdybym chciał podłączyć platformę rowerową...

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 19-05-2019, 22:44 
Dawno tu nie zaglądałem, tak to z czasem jest. Wziałęm gniazdo 13 pin żeby nie mieć problemów z nieprzepisowym oświetleniem platformy. Platformę kupiłem w rezultacie aguri active bike 3. Kilka razy przewiozłem 3 rowery, w tym na dłuższe trasy Kraków - Bałtyk - Kraków. Generalnie wszystko fajnie się sprawuje, poza tym, że hak jest długi i samochód przy obciążeniu i 3 rowerach na platformie przychaczył elementem platformy delikatnie przy wyjeździe z garażu podziemnego, w którym na codzień parkuje samochód. Koło na klapie wymaga długiego haka i platforma jest daleko od bryły samochodu niestety. Dodatkowo zamiast osłony oryginalnej, plastikowej na koło, przy jeździe z rowerami zakładam osłonę miękką, żeby bagażnik nie obijał się o lakier.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]