Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-12-2017, 08:53 
Offline

Rejestracja: 24-07-2016, 14:10
Posty: 8
Suzuki: grand vitara 2007
Witam panowie mam pytanie co ile w waszych vitarkach wypala się dpf,jeżdżę głównie krótsze trasy 15km i jedna stronę i spowrotem(praca)lampka od dpf zapalila mi się raz jakieś 8000km temu po 15 min jazdy zgasła od tamtej pory nie zapalila się ani razu,ostatnio zauważyłem ze obroty silnika raz trzymaja 1000obr raz prawe 900,i przybylo oleju na bagniecie.czy orientuje się ktoś czy w okolicach otwocka jest jakiś dobry magik który usuwa ten wynalazek z auta.jakie sa koszta i ewentualne plusy i minusy usunięcia dpf.pozdr.


Na górę
Post: 02-12-2017, 21:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Wypala się gdy zapali się kontrolka ;). Różnie bywa. Moje auto ma przejechane 150 tyś i obecnie jeździ tylko po mieście. W efekcie kontrolka zapal mi się bardzo często, ale jak na razie, udaje się wypalić.

Wywalenie wynalazku - wielu usuwa, podobno auto jeździ lepiej. Okolice Otwocka - zapytaj na sąsiednim forum (http://forum.klubsuzuki.pl/index.php) użytkownika kzaremba2.

Podstawowy minus to taki, że jeśli wezmą się na serio za pomiary dymienia klekotów, to zwiększy się popyt na DPF, bo ludzie zaczną wstawiać to co usuneli lub zwiększy się ilość klekotów z usuniętym DPF w sprzedaży. A pewnie się wezmą.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-12-2017, 23:58 
Offline

Rejestracja: 24-07-2016, 14:10
Posty: 8
Suzuki: grand vitara 2007
A czy czasem lampka od dpf zapala się wtedy gdy dpf jest już prawie całkowicie zatkany?a jeszcze jedno pytanko czasami moja gv poszarpuje podczas ruszania jak jest zimna,właśnie wtedy gdy obroty silnika maja mniej więcej 1000-1050 obr,jak się zagrzeje obroty ma jakieś 850-900 i już wtedy jest ok.musze udać się do jakiegoś magika może cos poradzi.


Na górę
Post: 03-12-2017, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-04-2017, 22:04
Posty: 36
Ja nie polecał bym usuwania dpf-u, a to z takiego powodu,że powoli zaczyna sprawdzać się czystość emisji spalin. Nawet pieski na mieście stały z analizatorem i z tego co wiem kilka dowodów zabrali. Zawsze można zlecić profesjonalne czyszczenie w specjalnym urządzeniu. Wymaga to demontażu filtra,ale po takim czyszczeniu odzyskuje on pełną sprawność.


Na górę
Post: 04-12-2017, 09:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
marcin83otwock pisze:
A czy czasem lampka od dpf zapala się wtedy gdy dpf jest już prawie całkowicie zatkany?

Kontrolka sygnalizuje potrzebę wypalania. Jak to jest ustawione w kompie, w sensie procentowego zapchania nie wiem, natomiast pewne jest, że brak wypalenia doprowadzi do całkowitego zapchania i konieczność wymiany lub próby czyszczenia DPF po jego demontażu.


marcin83otwock pisze:
a jeszcze jedno pytanko czasami moja gv poszarpuje podczas ruszania jak jest zimna,właśnie wtedy gdy obroty silnika maja mniej więcej 1000-1050 obr,jak się zagrzeje obroty ma jakieś 850-900 i już wtedy jest ok.musze udać się do jakiegoś magika może cos poradzi.

Moja czasem też. Może to kwestia wtryskiwaczy.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-01-2018, 02:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
obywatelmk pisze:
Ja nie polecał bym usuwania dpf-u, a to z takiego powodu,że powoli zaczyna sprawdzać się czystość emisji spalin. Nawet pieski na mieście stały z analizatorem i z tego co wiem kilka dowodów zabrali. Zawsze można zlecić profesjonalne czyszczenie w specjalnym urządzeniu. Wymaga to demontażu filtra,ale po takim czyszczeniu odzyskuje on pełną sprawność.


nie ma techniki pomiarowej pozwalającej stwierdzić brak filtra, nawet w Niemczech, gdzie panuje zamordyzm podczas badania technicznego diagnosta sprawdza wzrokowo obecność puszki z filtrem (jeśli auto ma go mieć) , natomiast inspekcja ruchu drogowego ma od jakiegoś czasu aparaty do wykrywania czarnej sadzy , test polega na trzykrotnym wkręceniu zagrzanego auta do 4000 obrotów i jeśli auto puści czarnego dyma aparat pokaże alarm i wtedy zabiorą dowód - natomiast gv2 ze sprawnym silnikiem bez filtra nigdy nie zadymi na czarno, dpfa nie da się wyczyścić to wszystko to bzdura, można kupić nowy (jeśli kogoś stać) albo... amputować - gorąco polecam


Na górę
Post: 09-01-2018, 19:46 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
u mnie nie zapala się kontrolka od dpf lecz zygzak.....samochód nie ma mocy po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy ale po około 100 km znowu się zapala.....wcześniej nie miałem problemu z tym po zakupie auta ale kiedyś wymieniłem przewód gumowy od ciśnienia przy dpf i problem się pojawił (link http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.p ... 12#p193812) Ktoś pomoże w tym temacie?? Auto użytkowane jest nie w mieście ale na krótkich trasach.... jeśli dpf jest zatkany wraz z zygzakiem nie powinna się świecić kontrolka od dpf???


Na górę
Post: 09-01-2018, 23:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Niestety nie musi się świecić :( Kłopoty z kontrolką zaczęły się po wymianie przewodu? Wymieniałeś oba? Może tu jest problemem, jakaś nieszczelność, średnica przewodów (nie wiem zgaduję)? Może EGR zapchany?
Sprawdzałeś jakie błędy są zapisane? Podjedź do jakiegoś przyzwoitego ASO lub mechanika z kompem, niech sprawdzą dokładnie co się dzieje, bo tak to trochę wróżenie z fusów. :(

Coś ten link nie działa :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-01-2018, 21:40 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
Do wymiany tego przewodu http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=18263 nic się nie działo dopiero po wymianie co jakieś 100 km zapala mi się zygzak....wymieniłem tylko jeden bo tylko ten był przepalony.Przewód dobrany był po wymiarach tego starego także chyba średnica itp jest ok....założyłem na inne objemki bo te orginalne ciężko znowu założyć i są teraz zwykłe skręcane na śrubokręt. EGR nie sprawdzałem.Podjadę aby podłączyli .....muszę wtedy gdy zygzak się świeci? czy w suzuki komp zapamiętuje błędy?? Dziwne jest to że gdy przewód był nadpalony nic się nie działo a po zmianie krótki czas i problem.......


Na górę
Post: 11-01-2018, 22:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ciekawe...
Tak komp zapamiętuje błędy, niestety DDIS nie zapisuje daty :( ale będzie zapisane jakie błędy były ostatnio.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-01-2018, 20:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
wincenty,
Właśnie doczytałem, że ktoś miał taką sytuację:
Cytuj:
okazalo sie ze waz od dpfu byl zapchany i nie wypalalo jak trzeba i wlaczal sie tryb awaryjny i wyskakiwal zygzak

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-01-2018, 20:58 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
Podasz link do tego tematu ? szukałem ale nic mi nie znajduje


Na górę
Post: 12-01-2018, 21:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Na FB czytałem :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 095&type=3

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 15-01-2018, 18:18 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
czoboki co to za grupa bo z linku tylko wyskakuje facebook


Na górę
Post: 15-01-2018, 20:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Dobrze wyskakuje. To grupa na facebooku. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-02-2018, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-04-2017, 22:04
Posty: 36
kysioo pisze:
obywatelmk pisze:
Ja nie polecał bym usuwania dpf-u, a to z takiego powodu,że powoli zaczyna sprawdzać się czystość emisji spalin. Nawet pieski na mieście stały z analizatorem i z tego co wiem kilka dowodów zabrali. Zawsze można zlecić profesjonalne czyszczenie w specjalnym urządzeniu. Wymaga to demontażu filtra,ale po takim czyszczeniu odzyskuje on pełną sprawność.


nie ma techniki pomiarowej pozwalającej stwierdzić brak filtra, nawet w Niemczech, gdzie panuje zamordyzm podczas badania technicznego diagnosta sprawdza wzrokowo obecność puszki z filtrem (jeśli auto ma go mieć) , natomiast inspekcja ruchu drogowego ma od jakiegoś czasu aparaty do wykrywania czarnej sadzy , test polega na trzykrotnym wkręceniu zagrzanego auta do 4000 obrotów i jeśli auto puści czarnego dyma aparat pokaże alarm i wtedy zabiorą dowód - natomiast gv2 ze sprawnym silnikiem bez filtra nigdy nie zadymi na czarno, dpfa nie da się wyczyścić to wszystko to bzdura, można kupić nowy (jeśli kogoś stać) albo... amputować - gorąco polecam



Owszem ze sprawnym silnikiem nie powinna puszczać czarnego dyma,ale zanim kupiłem swoją GV obejrzałem kilkanaście suzuk bez filtra i teoretycznie z filtrem i co ciekawe wszystkie miały rurę wydechową oklejoną sadzą,a moja ze sprawnym filtrem rurę ma czystą zupełnie jak w benzyniaku. Są urządzenia do czyszczenia filtra, oczywiście nie do samodzielnego, piszą o tym w prasie motoryzacyjnej, na allegro masz w sprzedaży taką maszynkę. Dysponujesz 200000 złotych i możesz rozpocząć działalność.


Na górę
Post: 13-02-2018, 00:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
Wiadomo, że sprawny filtr nie puszcza sadzy, a te okopcone auta z filtrem, to musiały być z filtrem poważnie zapchanym i po wymuszonym dopalaniu, generalnie mam praktykę taką co do filtrów w dieslach, jeździć aż nie zacznie regularnie meldować o problemach... a potem to już żadne wymuszone dopalania, czy czyszczenia .... ciąć albo wymieniać, takie jest moje zdanie jako mechanika, ja swój filtr dawno dawno temu wyciąłem, vitare kupiłem ponad trzy lata temu z niemiec, po około 3miesiącach miejskiej eskploatacji zaczęło migać, to go się pozbyłem, przy przebiegu +- 200kkm, słyszałem u takich suzukach gdzie problemy zaczynały się już w granicach 100tys (choć tu akurat wierzę bardziej w "kreatywność" uczciwych sprzedawców) . Wszystko zależy od tego jak auto jest ekspolatowane, był u mnie w warsztacie ostatnio mercedes vito 2014' 450tys - auto cały czas intensywnie wozi ludzi po europie - zmienaliśmy sprzęgło i dwumas , rozmawiałem z właścicielem mówił zero jakichkolwiek problemów z filtrem, natomiast mój kolega ma od nowości sprintera 2013' z tym samym silnikiem jeździ dużo po mieście (firma budowlana) i filtr usuwaliśmy już jakiś czas temu przy stanie licznika 220kkm. W cieżarówkach po 2013 wraz z wejsciem euro6 wszystkie mają filtry i jakoś nie słychać o kłopotach - auta jeżdżą w trasach....


ModEdit: nie cytujemy całego posta bezpośrednio pod którym odpowiadamy. Czoboki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]