Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 22:41

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-10-2017, 18:29 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Po licznych perypetiach z chłodzeniem silnika (opisanych w innych wątkach) pora na wymianę pompy wody. I tu moje pytanie - czy da się zdjąć w tym silniku osłonę rozrządu bez rozbierania kolektora dolotowego, układu paliwowego i dekli? Wie ktoś jakie czekają mnie niespodzianki?
Pompa już kupiona (Valeo)


Na górę
Post: 24-10-2017, 18:43 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Układ chłodzenia trzeba rozpiąć z tego co pamiętam. Uważaj na osłonę rozrząd u mnie jest klejona. Dostęp jest jaki jest trochę gimnastyki i wymienisz sam.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-10-2017, 18:09 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Ale rozumiem , że bez podnoszenia dekli się nie obędzie? Zgadza się? Zdejmowałeś kolektor dolotowy itp?


Na górę
Post: 27-10-2017, 18:33 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
A po co dekle podnosić

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 30-10-2017, 23:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
sebano79 pisze:
Ale rozumiem , że bez podnoszenia dekli się nie obędzie? Zgadza się? Zdejmowałeś kolektor dolotowy itp?

wywal zbiornik płynu chłodzącego, paski oraz koło pasowe pompy wody (koło możesz popuścić nim zdejmiejsz paski) pompa jest na 4 śrubkach i dużym oringu.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 02-11-2017, 13:24 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Jeszcze się za to nie zabrałem i jeżdżę drugim autem, ale na filmikach w sieci zauważyłem, że aby dostać się do pompy trzeba zdjąć obudowę rozrządu. A aby ją zdjąć trzeba zdjąć dekle. Tak mówi też instrukcja. Znacie łątwiejszy sposób?
Obrazek


Na górę
Post: 04-11-2017, 13:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Faktycznie - przepraszam za wprowadzenie w błąd - w 2,7 tak jak w 2,5 śruby pompy są pod obudową rozrządu :( uszczelki dekli leżą płasko na pokrywie rozrząu - możesz zdjąc bez zdejmowania dekli ale nie będziesz miał możliwości idealnie doczyścić i wkleić pokrywy rozrządu. Jeśli masz tam nowe uszczelki to ryzykuj - jeśli stare to będzie ciekło.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 04-11-2017, 13:57 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Ok, uszczelki mają dwa lata ale chyba jednak zdejmę dekle i sprawdzę przy okazji luz zaworowy.
Ale mam kolejne pytanie - jak odkręcić koło pasowe z wała? Znalazłem taki patent:
https://www.youtube.com/watch?v=d2EJlu4_WUk
minuta 34:30
Gość zablokował śrubę i zakręcił silnikiem. To bezpieczne? Jest inny sposób?

I jeszcze jedno. Nie opisałem objawów , jakie skłoniły mnie do wymiany pompy wody. Otóż przypomina to jej zacięcie - brak obiegu chłodziwa. Po porannym uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów temperatura niebezpiecznie rośnie. Do tego auto nie przełącza się na gaz i nie działa ogrzewanie. Czyli właśnie wygląda to jak by "woda" nie krążyła w układzie. Po dojściu do niebezpiecznej , czerwonej kreski nagle temperatura spada, auto przełącza się na gaz , działa ogrzewanie i wszystko dalej jest OK. Z góry założyłem , że to pompa. A może przyczyną braku obiegu jest inny element? Czy instalacja LPG może spowodować zatrzymanie obiegu wody w układzie? Jest gdzieś jakiś zaworek, który zamyka obieg wody i to właśnie on się zepsuł?
Po zdjęciu pasków klinowych i zakręceniu pompą słychać bulgotanie, brak wycieków i oporów ruchu pompy. Wygląda na sprawną.


Na górę
Post: 06-11-2017, 07:34 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Witam, a układ jest odpowietrzony? Nagrzewnica nie jest zakorkowana?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 06-11-2017, 17:12 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Gdy obieg działa , to nagrzewnica działa. Więc raczej zatkana nie jest. Co do zapowietrzenia, to chyba jest to układ samoodpowietrzający się, o ile się nie mylę. Pompa już kupiona, więc i tak ją wymienię. Zobaczymy co dalej...
ps. odkręcał ktoś koło pasowe wału korbowego rozrusznikiem?


Na górę
Post: 07-11-2017, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
sebano79 pisze:
ps. odkręcał ktoś koło pasowe wału korbowego rozrusznikiem?


możesz uszkodzić klinek na wale - w skrajnym przypadku przestawi rozrząd i zniszczysz silnik... wał zablokujesz śrubokrętem poprzez okienko lub zaślepkę za wieniec koła zamachowego.

płyn przez nagrzewnicę powinien płynąć nawet na zimnym silniku jak zdemontujesz wąż z parownika gazu i uruchomisz silnik powinna być fontanna.

wciąż mam wątpliwości co do termostatu - jeśli dobrze pamiętam jeździłeś bez niego jakie były efekty ? Jeździłeś bez parownika z gazu ? Mi parownik puszczał gaz do układu chłodzenia i zapowietrzał go.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 08-11-2017, 18:14 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Kiedyś gdy miałem podobną sytuację na trasie to po drodze wymontowałem termost i dalej było OK. Do pewnego czasu. Po około miesiącu (lato) sytuacja powtórzyła się mimo braku termostatu. Tylko raz, ale zawsze.
Kurcze, już sporo rozebrałem i redukora LPG na razie nie sprawdzę. Bez niego nie jeździłem.
Dzięki za ostrzeżenie z kołem pasowym. I za częstą pomoc oczywiście.
ps. mógłbyś dokładniej wytłumaczyć, jak zablokować koło pasowe bez special toola?


Na górę
Post: 09-11-2017, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, w obudowie sprzęgła są okienka w ostateczności można zdemontować rozrusznik - wał trzeba zablokować trzymając np śrubokręt wciśnięty we wieniec koła zamachowego oparty o korpus, trzeba zwrócić uwagę żeby zablokować o wieniec a nie nadajnik czujnik prętkości silnika - na obrazku kiepsko to widać ale zawsze.. czerwone źle, zielone dobrze ;-)

Załącznik:
h27a.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 09-01-2018, 10:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Szkoda, ze wczesniej nie widziałem tematu, pożyczyłbym Ci blokadę własnej roboty - prowizorka na wzór orginału, ale działa. Po wymianie pompy jest juz ok?


Na górę
Post: 16-01-2018, 19:28 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
No niestety , na wymianie pompy poległem. Oddałem do warsztatu. Zapłaciłem 400zł + 200 pompa i... miałem dwa dni spokoju :wsciekly:
Wymieniłem też reduktor LPG i miałem dwa tygodnie spokoju. Wymieniona już chłodnica, pompa i reduktor. Na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak , że brak obiegu płynu przy obrotach poniżej 2000. I poniżej tej wartości brak ogrzewania. Monitoruję o od jakiegoś czasu temp. układu aplikacją "Torque lite" i przy działającym układzie oscyluje pomiędzy 88-90'. Przy szwankującym na ogół waha się w okolicach 94'C. Oczywiście najgorzej jest na światłach, tu skacze do prawie 100'C.
Jeszcze raz pojadę na wymianę reduktora ( w ramach gwarancji) i zostanie chyba tylko uszczelka i blok. Ps. jak sprawdzić , czy blok jest cały?
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Zastanawia mnie, że gdy jeździłem z odłączonym reduktorem wszystko było Ok. Dlatego zdecydowałem się na wymianę pompy - myślałem , że stara ma za małą sprawność żeby obsłużyć układ i LPG. Reduktor jest wpięty przed zasilaniem nagrzewnicy.
Jeszcze jedno pytanie, na schemacie widać , że układ przechodzi przez korpus przepustnicy - może tam coś się zapowietrza?
Obrazek


Na górę
Post: 17-01-2018, 16:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Hmm, ale skoro bez reduktora było ok to raczej stawiałbym na instalacje LPG. U mnie też był taki problem, ale po wymianie korka na nowy było już ok. Aczkolwiek przed tym jak zrzuciłem głowice, to też się minimalnie zapowietrzył. Głowice i uszczelka były w porządku. Gdyby przy przepustnicy była nieszczelność to raczej widziałbyś płyn, który zostałby wyrzucony pod ciśnieniem. Ja już zacząłem podejrzewać, że do zapowietrzenia dochodzi jak silni zostaje zgaszony, płyn się kurczy i robi się podciśnienie. Profilaktycznie wymienię wszelkie oringi w układzie chłodzenia: rura przy termostacie - chłodnica i termostat - tył silnika ( taka rura aluminiowa pomiędzy głowicami) wydaje mi się, że prędzej tutaj może dojśc do rozszczelnienia.


Jakbyś chciał coś podejrzeć na "terenie" to daj znać, bo silnik obecnie mam rozebrany i zrzuconą całą górę. A ewentualne przedmuchy spalin do układu sprawdzisz płynem na wodorosty + korek do wina, albo kupujac gotowy zestaw na allegro za okolo 10zl


Na górę
Post: 17-01-2018, 18:46 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
No właśnie korka nie wymieniłem. Uznałem, że on ma za zadanie upuścić ciśnienia gdy te zostanie przekroczone - czyli temperatura będzie za wysoka. Nie pomyślałem, że może on być przyczyną zapowietrzenia układu. Jak go sprawdzić? Nowy kosztuje 130zł... chciał bym uniknąć kolejnego zbędnego wydatku.
Test uszczelki już robiłem i za pierwszym razem płyn zmienił barwę tylko na chwilę. Ponownie wrócił do pierwotnej barwy i kolejne testy wypadły już negatywnie.
:wsciekly: Tak mi pompę wody wymienili, że teraz pod autem mam plamę oleju :wsciekly: Dekli nie chciało się podnosić więc zapaćkali wszystko silikonem i myśleli , że będzie git :wsciekly:
Druga sprawa - dopiero dopatrzyłem się, że nie działają też wentylatory. Niestety pożyczyłem multimetr ale mało prawdopodobne, że oba na raz padły. Raczej czujnik temp.? Tylko który ? Gdzie on jest?


Na górę
Post: 18-01-2018, 16:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja za nowy korek zapłaciłem 20zł w sklepie motoryzacyjnym :) Wziąłem na wzór i dobrali taki sam. Podczas testu na obecność CO2 warto odczekać, aż cały obieg się otworzy i minimalnie dodać gazu,żeby porządnie pobulgotało tym płynem.

Hmm, szczerze mówiąc to myślałem, że bez podnoszenia dekli od klawiatury, nie zejdzie pokrywa rozrządu. Na bank trzeba też wykrecić wszystkie przednie śruby od miski olejowej, zobacz czy tam też się nie sączy olej. Czujnik temperatury jest z tyłu silnika


Na górę
Post: 18-01-2018, 18:45 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Cieknie z pokrywy prawego banku, już do nich dzwoniłem - mają naprawić wyciek w przyszłym tygodniu.
No właśnie się dobrałem do czujnika i jestem w trakcie kupna nowego. Na bank zepsuty, bo temp. w "torque" 100'C a na blacie wskazówka na środku. Poza tym wentylator "na krótko" działa. I teraz czujnik ... oryginał 110 ale sobie daruję. Jakiś tam hiszpański FAE 35zł znalazłem (w Intercars 55zł :-) ). Chwalą się, że suzuki bierze od nich na pierwszy montaż i biorąc pod uwagę, że mają tam fabryki to całkiem możliwe.
Dzięki Panowie za wskazówki !


Na górę
Post: 19-01-2018, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Wielokrotnie pisałem na forum, że korek jest bardzo ważny, polecam przy gazie korki na ciśnienie poniżej 1bar. Poniżej zdjęcie korka z GVII 2.7 ze spuchniętą uszczelką (od lpg...) oraz nowy do Maruti - są bliźniacze, oraz korek z Hyundaya Pony 1,5 :-)

https://drive.google.com/file/d/1X-yvur ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1p126OE ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/16wUS5s ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/124EPOK ... p=drivesdk

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 26-01-2018, 22:00 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Panowie a do wersji 3.2L jaki korek zamiennik polecicie?
Również się borykam z problemem mizernego grzania na wolnych obrotach. Także zagazowany.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]