Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 16:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-10-2017, 19:58 
Offline

Rejestracja: 18-06-2010, 13:01
Posty: 42
Lokalizacja: lubelskie
Cześć,

Mam dziwny problem, który chciałem z Wami skonsultować. Mam Grand Vitarkę 2 z 2008 roku w wersji 2.0 DOHC, deluxe ze stałym napędem na 4 koła. Auto zaczęło mi wywalać rdzę na nadkolach z tyłu. Po otwarciu drzwi, uszczelka która zbiera piach wyrysowała mi pasek w lakierze i poszła po tym rdza. Nie mam dobrych wspomnień z żadnym z lakierników, którzy cokolwiek robili w moich autach i tutaj znów dziwna rzecz.

Auto trzymali mi tydzień. Oczyścili dokładnie całe nadkola bo też zaczęły być rudawe, w niektórych miejscach blacha na krawędziach robiła się dziurawa. Poszedł grubszy kawałek blachy na to, malowanie i pełną konserwa. Odebrałem auto, a na wyświetlaczu świecił mi się ABS i ESP. Zapytałem czy wszystko podpięte czy coś przy czyszczeniu nie rozwalili, to dowiedziałem się, że jedyne co robili, to odpinali klemy od akumulatora. Przeczytałem na forum, że sterownik musi skalibrować się i faktycznie. Po 20 km zgasły obie kontrolki.

Następnego dnia rano znów jedna i druga na dzień dobry. Przejechałem ponad 20km po mieście i nie zgasły. Wracając z pracy to samo ale nagle zapalił się check-engine. Myślałem, że to znów katalizator mówiący, że spaliny są brudne, ale sprawdziłem torque i zaskoczenie. Nowy błąd P2771: 4WD Low Switch Circuit. Jutro postaram się podnieść auto, ale proszę Was o podpowiedzi.W sieci przeczytałem, że może ten błąd mieć związek z problemami ze zwarciem, spięciem lub uszkodzoną wiązką przewodów lub nawet komputerem.

Aha. Wcześniej, co jakiś czas, gdy auto parkowało na skręconych kołach, gdy była duża wilgotność, przy odpalaniu migały napędy. Jak się zagrzała woda do około 30 st. C. wystarczyło zgasić go i zapalić i błędy znikały. Teraz miałem wrażenie, że po skręcie i po chwili jazdy na wprost, słyszę takie pstryknięcie, jakby coś się nastawiło z przodu.

1. Co się mogło stać?
2. Czy to zbieg okoliczności czy lakiernik w trakcie pracy mógł coś zjechać?
3. Może to faktycznie wina odpięcia aku na blisko tydzień?


Na górę
Post: 04-10-2017, 09:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
To wszystko wina odpięcia akumulatora, ale co chłopaki mieli zrobić jak chcieli wspawać łatę? W te pudełeczka dopinane żywcem na klemy co niby można przy nich spawać , to ja też nie wierze. Podjedź do jakiegoś kumatego elektryka, niech podłączy jakiś lepszy tester i wszystko poadoptuje.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 23-08-2019, 16:21 
Offline

Rejestracja: 18-06-2010, 13:01
Posty: 42
Lokalizacja: lubelskie
Napiszę tylko aktualizację dla potomnych.

Lakiernik uszkodził wtyczkę od ABS w tym kole - po prostu nie odsunął dobrze przewodów, mocowanie wtyczki urwał, a szlifując rdze przegrzał czujnik abs, stąd cały problem. Lakiernik nie przyznał się do błędu, wręcz zawinął interes :)

Wymieniłem czujnik ABS i skończył się problem ze świecącym losowo czujnikiem i miganiem napędów co jakiś czas.

_________________
Swift Sport 2018
185 km@ 310 nM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]