Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-04-2024, 09:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12-07-2017, 10:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Witam
Jak w temacie.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów ( poza błędem czujnika nasłonecznienia - w warunkach warsztatowych)
Wygląda to tak: jak samochód się zagrzeje to sprężarka się wyłącza, trochę ostygnie i sprężarka rusza. Dopóki samochód nie zagrzany klima chłodzi jak marzenie.
Klimatyzacja nabijana, ciśnienia wg. komputera i manometrów na urządzeniu do napełniania klimatyzacji się zgadzają ciśnienie podczas pracy tuż przed nagrzaniem samochodu 16 bar. Czyli wszystko ok. Obydwa wiatraki pracują prawidłowo. Przy odłączeniu sprężarki na gorącym silniku wiatraki zwolniły.
Klimatyzacja przestaje pracować dokładnie przy górnej granicy temperatury - w zależności od szybkości nagrzewania się samochodu pracuje mi krócej lub dłużej. :( POMOCY !!!! :uznanie:


Na górę
Post: 12-07-2017, 16:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj
sprawdz jeśli możesz załącz wykresy:
temp zewnętrzna w chwili wyłączenia klimy
temp na parowniku w chwili wyłączenia klimy
wysokie ciśnienie w chwili wyłączenia klimy (16.3bara to górna granica właściwego ciś w tym systemie)
temp wody ( z komputera )w chwili wyłączenia klimy
temp przewodu wysokiego ciśnienia na wyjsciu z pompy

zapomniałbym - czy ściek wody z parownika jest drożny ?


pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 12-07-2017, 17:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Temp. zewn. - bez znaczenia: wyłącza się przy 36 stopniach (zeszłe wakacje) 26 stopniach - ten rok, ok.24 stopnie temp. w warsztacie.
Temp. wewn. - jak wyżej tzn. samochód był nagrzany ale trochę ostygł - wnętrze przewietrzone wjechałem na warsztat 2 min do pełnego nagrzania samochodu - wewnątrz nie zdążyło się nawet trochę schłodzić i kompresor się wyłączył ( wyłącza się przy różnych temperaturach wewnątrz pojazdu)
Ciśnienie w momencie wyłączenia klimy wynosiło równiutkie 16 bar. ( nie wyglądało to tak, że rosło i przy 16 się wyłączyło tylko pracowała klima na full ciśnienie 16 bar. i po jakimś czasie cpyk kompresor wyłączony).
Temp. wody z komputera - kurde nie sprawdzane - we wozie troszkę ponad połowa skali (mam tak zawsze jak jest na full rozgrzany)
Temp. przewodu wysokiego ciśnienia też nie sprawdzona jak i ściek :) , postaram się jeszcze raz podpiąć u kumpla pod kompa i sprawdzę.

Wielkie dzięki - tchnąłeś we mnie nadzieję.
Pozdrawiam


Na górę
Post: 13-07-2017, 06:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Kakti pisze:
Temp. zewn. - bez znaczenia: wyłącza się przy 36 stopniach (zeszłe wakacje) 26 stopniach - ten rok, ok.24 stopnie temp. w warsztacie.
Temp. wewn. - jak wyżej tzn. samochód był nagrzany ale trochę ostygł - wnętrze przewietrzone wjechałem na warsztat 2 min do pełnego nagrzania samochodu - wewnątrz nie zdążyło się nawet trochę schłodzić i kompresor się wyłączył ( wyłącza się przy różnych temperaturach wewnątrz pojazdu)


temp zewnętrzna: czy taką jaka jest pokazuje czujnik na wyśw. w kabinie ? Temp wew - nas nie interesuje - tylko temp na parowniku - system wyłączy klimę jeśli stwierdzi, że może dojść do oszronienia parownika - podoby efekt jest przy nie drożnym ścieku. Pozostaje jeszcze jedna kwestia - czy aby na 100% komputer wyłącza kompresor, czy też wyłącza go jego własny termik - trzeba rozgrzać auto jak tylko klima przestanie działać podłączyć do wtyczki kompesora żarówkę - czy świeci? Jakie było niskie ciś ?

pozdrawiam


Na górę
Post: 13-07-2017, 12:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Pokazuje mniej więcej temperaturę na zewnątrz, niestety dziś na krótkich odcinkach nie jestem w stanie zagrzać tak samochodu by klima się rozłączyła :( a rozłącza się tylko przy górnej temperaturze silnika.


Na górę
Post: 13-07-2017, 23:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Kakti pisze:
rozłącza się tylko przy górnej temperaturze silnika.



górnej granicy masz na myśli wskazówkę na środku (90oC) czy na czerwonym polu ??


Na górę
Post: 14-07-2017, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Znaczy nie wchodzi na czerwone pole tylko tak trochę ponad połowa wskaźnika - do czerwonego ma jeszcze kawałek. W sieci znalazłem podobną dolegliwość ale u VW i u niego był walnięty jeden z dwóch czujników temperatury płynu chłodzącego (sprawny pokazywał temp. prawidłową na wskaźniku w samochodzie a drugi niesprawny rozłączał klimę ) ale to u VW :niewiem:


Na górę
Post: 17-07-2017, 06:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
jaką temp silnika pokazuje tester w chwili wyłączenia klimy?
pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 22-07-2017, 11:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Niestety nie mam zbyt dużo czasu na wizyty u kumpla w warsztacie :placze: - jak tylko znajdę chwilkę sprawdzę pod kompem. Wczoraj (mokro i temp. zewn. ok23stopnie) klima działała przez 100 km aż wjechałem w Warszawskie korki i chwilkę potem klima przestała działać :sciana: . Pytanie z lenistwa :zakrecony: ile czujników temperatury wody jest w Suzi ?


Na górę
Post: 22-07-2017, 16:44 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeden, znajduje się na przyłączu płynu chłodniczego do głowicy, od strony ściany grodziowej.

Temperatura płynu w tym położeniu wskazówki to max. 94 stopnie. Dalej nie powinna "iść".

U Ciebie jeszcze dalej przesuwa się w stronę czerwonego pola?

Załącznik:
IMG_20170722_174117.jpg


Obrazek


Na górę
Post: 22-07-2017, 17:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Jest identycznie - dalej nie idzie z tym że po pewnym czasie (niesprecyzowanym - tzn wiem że silnik ma górną granicę np. wjechałem w korek, stanąłem na czerwonym w totalny upał itp. i wiem, że to teraz :roll: ) i nie ma klimy. Kurcze teraz pomyślałem czy to nie jest ten moment kiedy powinien się włączyć wentylator gdy mam wyłączoną klimę :niewiem: ale to tylko puste spekulacje .


Na górę
Post: 22-07-2017, 18:42 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Kolega drysiek napisał co jest do sprawdzenia. Inaczej to wróżenie z fusów.

A nie ma zapisanych błędów w module klimy?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]