Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 09:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-06-2017, 15:26 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
Witam
mam pytanie do kolegów w związku z zakupem GV II 1.6 2006 rok (wcześniej użytkowałem GV I 2.0 benz. + LPG z 1999 roku) i dziwnym odczuciem "spięcia" stałego napędów poprzez sprzęgło z mechanizmem różnicowym międzymostowym (w starej tego zjawiska nie było z powodu odseparowania napędów , ciągły napęd tylko na tył) mam pytanie czy występuje to w skrzyniach z blokadą mechanizmów i czy jest możliwa zamiana samej skrzyni rozdzielczej np. z 2.0 benz. (mocowanie, długość itp).
Pozdrawiam


Na górę
Post: 18-06-2017, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
A wersja 3D nie posiada czasem torsena/haldexa i przy normalnej jezdzie napęd na tył nie jest przekazywany? Na stałe spięte napędy są w 5D


Na górę
Post: 19-06-2017, 10:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
O ile wiem, 3d nieposiadająca przełącznika, ma normalny napęd, tyle że bez reduktora i blokady centralnego mechanizmu różnicowego. Żadnych torsenów/haldexów itp., czyli stały napęd na 4 koła, z rozdziałem 47% przód 53% tył, tak jak modele z reduktorem.

Żadna GV II nie ma możliwości odpięcia jednej osi. Jeśli jest napęd 4x4, to zawsze jest stały.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-06-2017, 15:49 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
Według katalogu części i manuala ma miedzymostowy mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu coś w rodzaju lsd czyli przekazuje na dwie osie ale w momencie zablokowania jednej osi cały moment przekazywany chyba jest na mniej obciążoną.


Na górę
Post: 19-06-2017, 15:52 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
DIFFERENTIAL ASSY, CENTER LSD ,


Na górę
Post: 19-06-2017, 15:53 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
2971066J00 po wpisaniu nr katalogu w google wyskakuje rzeczywiście ten mechanizm.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4V00113438


Na górę
Post: 20-06-2017, 08:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Poszperałem i wychodzi na to, że w przypadku wersji GV II bez ESP montowano LSD, ale to trzeba by sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-06-2017, 18:10 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
no właśnie ale zastanawiam się czy w 2.0 jest też LSD połączone z blokadą? bo jeśli tak to o taką skrzynię pytałem na początku wątku.


Na górę
Post: 20-06-2017, 19:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
O ile zrozumiałem to co czytałem: jeśli jest ESP to nie ma LSD. LSD występuje tylko tam gdzie niema ESP. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie? :) O ile wiem, silniki 2.0 były tylko w 5d i tylko z reduktorem i ESP. Z drugiej strony na inne rynki mogło być inaczej...

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-06-2017, 21:55 
Offline

Rejestracja: 26-08-2016, 21:06
Posty: 9
Suzuki: Grand Vitara
No właśnie czały problem polega na tym,że o ile skrzynie rozdzielcze są identyczne , a według manuala chyba tak to czy można uruchomić reduktor i blokadę międzymostową. Wątpię oglądając serwisówkę żeby tak znacznie zmieniono skrzynie. Podczas jazdy w terenie strasznie brakuje reduktora do którego przyzwyczaiła mnie GV I .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]