Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-12-2018, 10:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13-05-2017, 23:34 
Offline

Rejestracja: 13-05-2017, 23:21
Posty: 3
Witam. Chciałem się dowiedzieć coś na mój problem. Posiadam od 2lat suzuki grand vitara 2005 II 2,0 benzyna 140km kupiłem go w komisie (i to był błąd). Po kupnie założyłem gaz. I po przejechaniu 5000 km nie miałem oleju silnika okazało się ze samochód bierze 1l oleju na niecałe 2000km. Zrobiłem remont silnika mechanik powiedział ze prawdopodobnie był po rozwalony rozrzadzie i zrobiony tylko żeby odpalił. Po kapitalnym remoncie po przejechaniu 6000km awaria rozrządu tzn ślizg górny się urwał i wpadł między zebatkami no i rozwalilo rozrzad i zawory. I pytanie czym to jest spowodowane czy to może być wada fabryczna samochodu ze rozwala rozrzad czy wada rozrządu?


Ostatnio zmieniony 14-05-2017, 21:13 przez cinek891111, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Zależy jak ten remont został wykonany... Jeśli silnik był po kolizji rozrządu możliwe że powstają nienominalne naprężenia i po jakimś czasie każdy rozrząd będzie pękał. Mogą być też zwyczajnie nieszczelności gdzieś w bloku na zaworach, tłokach czy przy pompie oleju. Jeśli poszedł rozrząd to w silniku jest totalna mlucka, kto wie co tam się stało. Druga rzecz to pobór oleju - czy po remoncie silnika problem zniknął? Jeśli olej nadal uciekał to tu też należy szukać przyczyny.
Generalnie jak widzę silniki J20A są bardzo dobre dopóki coś się z nimi nie zaczyna dziać. Są wtedy bardzo wrażliwe i każdy mały problem może spowodować duży problem, który często kończy się generalką...

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 11:55 
Offline

Rejestracja: 04-04-2017, 22:33
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Tak nawiasem jaki koszt wymiany rozrządu?


Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 13:33 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
J20A ogolnie biora olej... Jedne mniej, drugie wiecej ale biora i trzeba tego pilnowac. Moj wciaga jakies 0,3l/1000km. Zaniedbanie tego poczatkowo prowadzi do wyciagniecia lancucha rozrzadu i zaczyna dzwonic o gorny slizg. Na tym etapie trzeba rozrzad wymienic zanim soe zerwie. Co do urwania slizgu po remoncie to szukal bym tu winy mechanika, bo nie slyszalem jeszcze o takim przypadku. A jesli z Twoim samochodem sa takie problemy to moze lepiej poszukac kompletnego silnika i wymienic go w calosci?

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 16:45 
Offline

Rejestracja: 13-05-2017, 23:21
Posty: 3
Po pierwszym remoncie już nie brał oleju. Była wymieniana tulejka i pierścienie, planowanie głowicy, rozrząd świece i przy okazji sprzęgło. Dzisiaj właśnie odebrałem samochód od mechanika całe szczęście tylko rozrząd i jeden zawór poszedł na trzecim cylindrze. Mechanik powiedział ze prawdopodobnie wadliwy był napinacz łańcucha rozrządu ale to tylko przypuszczenia są. Ale przed ta awaria na zimnym silniku było słychać ze coś jest za głośno w silniku a jak się trochę rozgrzal to już ciszej było


Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 16:48 
Offline

Rejestracja: 13-05-2017, 23:21
Posty: 3
Koszt wymiany rozrzadu zależy jaka firma i jako sklep ja placilem 1200zł za rozrzad


Ostatnio zmieniony 14-05-2017, 20:24 przez cinek891111, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł: Re: rozrząd
Post: 14-05-2017, 18:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Mam prośbę. Wpisz w temat o jaki silnik chodzi :)

I nie pisz, proszę, postu pod postem :) Używaj edycji.

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 18-05-2017, 09:22 
Offline

Rejestracja: 24-04-2012, 07:54
Posty: 36
generalnie ceny zestawów wahają się różnie jak widać http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 03278.html ale chyba najlepiej japanpartsa kupić no i plus wymiana jakieś 300zł pewnie krzyknął


Na górę
Post: 18-05-2017, 19:24 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 90
Lokalizacja: stalowa wola
Nie kombinuj z jakims badziewiem zamow u p/Slawka on doradzi jakiej firmy np;Dokuji u niego masz pewnosc ze wrazie czego reklamacja zostanie uwzgledniona. http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 03278.html tego nie zakladaj to chinski badziew pakowany w belgi.


Na górę
Post: 19-05-2017, 09:23 
Offline

Rejestracja: 04-04-2017, 22:33
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
ja się pokusiłem na zestaw z SKF'a, mam nadzieję, że nie wybrałem źle ;-)


Na górę
Post: 19-05-2017, 10:51 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Ja mam założony oryginalny zestaw z ASO, z robocizną dwa lata temu dałem 1600zł. Od tamtego momentu jak na razie (odpukać) wszystko jest ok.


Na górę
Post: 19-05-2017, 12:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 199
Lokalizacja: śląsk
zapytaj tu:
http://nippon-drive.com/pl/

mają oryginalne części suzuki tylko wysyłka długo trwa(jak nie ma na stanie) bo wysyłają z Japoni, przez Chiny do Polski :-)
Ale jak coś kupowałem to zawsze było 50% ceny salonu.


Na górę
Post: 20-05-2017, 21:16 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 90
Lokalizacja: stalowa wola
[Buzz]ja się pokusiłem na zestaw z SKF'a, mam nadzieję, że nie wybrałem źle]-dobry wybor sa to lancuchy firmy DID producent lancuchow do motocykli jedyny problem to zakup zebatki posredniej.Zalozylem SKF do 3 Gv sprawuja sie dobrze jedna ma przejechane na tym zestawie 40tys i nic nie slychac jakichkolwiek dzwiekow.W tych zestawach na prowadnicach jest nalozona guma ktora doskonale tlumi wszelkie szumyi jest mniej scieralna jak tekstolitowa.Zebatke posrednia oraz tulejke zakupuje w orginale u p/Slawka.


Na górę
Post: 26-05-2017, 07:40 
Offline

Rejestracja: 04-04-2017, 22:33
Posty: 25
Lokalizacja: Kraków
Okej jestem po wymianie rozrządu - auto chodzi dużo lepiej.

Całość wyszła mnie 2200zł z robotą tj. 1200zł komplet rozrząd SKF + 470zł za koło pośrednie rozrządu kupowane w ASO oraz jakieś tam pierdoły jeszcze porobiłem, więc ogólnie z kwoty jestem zadowolony.


Na górę
Post: 04-08-2017, 23:12 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
Koledzy podepnę się pod wątek z swoim problemem. Wracając z wakacji padł mi termostat, nim się zorientowałem wskaźnik temperatury był zamknięty. W skrócie pisząc wywaliłem na trasie termostat, przejechałem ok. 180km, ściągnęło mi węża z pompy wody (ciśnienie) i zaczął ocierać łańcuch rozrządu o ślizg. Wolałem nie ryzykować - auto ostatnie 120km wróciło na lawecie do mechanika. Tutaj nastąpiła wymiana termostatu, planowanie głowicy, wymiana uszczelki oczywiście, wymiana oleju. Odpalenie silnika - łańcuch napierdzielał (cały rozrząd wymieniany był 1,5 roku po zakupie auta, przejechane miał ok. 24 tyś. km) - wymiana rozrządu (górny łańcuch ocierał o ślizg). Odebrałem auto wszystko cacy, minęły niespełna 4 tygodnie, przejechane 1,5tyś.km i łańcuch znów ociera się o ślizg. Dziwna sprawa jest taka, że czasem ociera, a czasem nie. I zarówno jedno czasem jak i drugie potrafi trwać dwa-trzy dni. Co to może być - czy napinacz nie napina łańcucha, czy coś ze smarowaniem, czy ki pieron... Dodam że napinacz także był wymieniany.


Na górę
Post: 07-08-2017, 18:43 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
czyli na pomoc nie mam co liczyć :sciana:


Na górę
Post: 07-08-2017, 19:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 2643
Lokalizacja: Warszawa
Daj nam szansę :) Wakacje, weekend był. ;) Nie upadaj na duchu :)

_________________
Pozdrawiam
Marek

GV II 2007 5d DDIS
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)


Na górę
Post: 08-08-2017, 05:12 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
czoboki pisze:
Daj nam szansę :) Wakacje, weekend był. ;) Nie upadaj na duchu :)


No właśnie ja jestem przed wakacjami i nie wiem czy Suzi podoła trasie, jutro jedzie z powrotem do mechanika.


Na górę
Post: 13-08-2017, 08:11 
Offline

Rejestracja: 18-10-2015, 07:35
Posty: 24
Lokalizacja: Katowice
czyli jednak :sciana:


Na górę
Post: 30-10-2017, 12:48 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 170
kubik-suzi pisze:
Koledzy podepnę się pod wątek z swoim problemem. Wracając z wakacji padł mi termostat, nim się zorientowałem wskaźnik temperatury był zamknięty. W skrócie pisząc wywaliłem na trasie termostat, przejechałem ok. 180km, ściągnęło mi węża z pompy wody (ciśnienie) i zaczął ocierać łańcuch rozrządu o ślizg. Wolałem nie ryzykować - auto ostatnie 120km wróciło na lawecie do mechanika. Tutaj nastąpiła wymiana termostatu, planowanie głowicy, wymiana uszczelki oczywiście, wymiana oleju. Odpalenie silnika - łańcuch napierdzielał (cały rozrząd wymieniany był 1,5 roku po zakupie auta, przejechane miał ok. 24 tyś. km) - wymiana rozrządu (górny łańcuch ocierał o ślizg). Odebrałem auto wszystko cacy, minęły niespełna 4 tygodnie, przejechane 1,5tyś.km i łańcuch znów ociera się o ślizg. Dziwna sprawa jest taka, że czasem ociera, a czasem nie. I zarówno jedno czasem jak i drugie potrafi trwać dwa-trzy dni. Co to może być - czy napinacz nie napina łańcucha, czy coś ze smarowaniem, czy ki pieron... Dodam że napinacz także był wymieniany.


1. ile zapłaciłeś planowanie głowicy i wymianę rozrządu ?
2. czytam że dwa razy wymieniałeś rozrząd. Jakiej firmy były części, ile płaciłeś za graty ?

_________________
GVII + BRC


Na górę
Post: 17-08-2018, 18:58 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 83
Panowie, można jakoś sprawdzić czy był wymieniany rozrząd ?


Na górę
Post: 17-08-2018, 20:15 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:52
Posty: 90
Raczej ciężko to sprawdzic. A po co chcesz sprawdzac?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 18-08-2018, 20:55 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 83
Sąsiad od którego kupowałem auto twierdził że wymieniał (przy 100tyś) ale nie wiem czy mu ufać (mam niecałe 130tyś przebiegu)


Na górę
Post: 18-08-2018, 21:23 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:52
Posty: 90
Ale w tym silniku nie wymienia sie rozrzadu cyklicznie. Jesli pracuje cicho (nie dzwoni) to nie masz sobie czym zawracac glowy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl