Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-04-2024, 01:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-04-2017, 19:58 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
Witam!
Mam problem ze swoją GV.
Od momentu rozgrzania,w zbiorniczku wyrównawczym ( i oczywiście pod korkiem chłodnicy)
zaczyna się bąblowanie powietrza.
Przeprowadzony-kilkakrotnie(w przeciągu roku) test na co2 daje wynik negatywny.
Brak wycieków na chłodnicy.
Ta sama reakcja na lpg i Pb
Ciśnienie w trakcie jazdy na dłuższych odcinkach jest na tyle duże,że wyrzuca płyn przez zbiorniczek.
Profilaktycznie wymieniony termostat,korek chłodnicy.
Byłem u 4 mechaników-żaden nie jest w stanie określić przyczyny.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?


Ostatnio zmieniony 19-12-2017, 21:22 przez mwalewski, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 19-04-2017, 20:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3908
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A jak z temperaturą?
Kiedyś ktoś sugerował problem z pompą wody. Jest kilka tematów z tym problemem, niestety autorzy nie podali informacji, czy i jak rozwiązali problem.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-04-2017, 20:31 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
Temperatura wzrasta ponad miarę, tylko wtedy gdy wyrzuci za dużo płynu z obiegu.
Jeżeli chodzi o nagrzewanie się-przebiega normalnie.
Też myślałem o pompie- ale bąble pojawiają się niezależnie,od wysokości obrotów-zaczynają się już na b. jałowym,tylko rozgrzanym silniku..

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Post: 19-04-2017, 21:36 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Mialem to samo winny byl reduktor od gazu.Wyklucz z obiegu podgrzewanie gazu-poprostu odlacz go calkowicie na pewien czas zakrec gaz odlacz przewody wodne od reduktora i polacz jakas rurka zeby byl obieg i zobaczymy czy to pomoglo.Nie sugeruj sie tym ze jak odlaczysz gaz elektronicznie [przelacznik]to bedzie cacy musisz wykluczyc gaz z obiegu calkowicie!!


Na górę
Post: 20-04-2017, 06:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Gaz to spora ingerencja w układ chłodzenia - niepoprawne wpięcie lub wiek instalacji może skutecznie zakłócić przepływ lub doprowadzić do wycieku płynu. Wypnij go jak słusznie mówi kolega aug21 i wtedy sprawdzaj.

U mnie problemem z wzrastającą temperaturą był termostat, wymiana na zamiennik często nie pomaga, trzeba brać oryginał z serwisu Suzuki. Kwestia odpowiedniego zestrojenia temperatur otwarcia i zamknięcia obiegu, to dobrze robi tylko oryginał.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 20-04-2017, 09:25 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
Witam kolegów!
Niestety ten wątek sprawdziłem jakiś miesiąc temu-bo też typowałem nieszczelny reduktor
Całkowicie wypiąłem gaz z obiegu chłodzenia-połączyłem przewody chłodzenia jak w oryginale i dalej to samo.
W zbiorniczku z płynem po rozgrzaniu non stop "bąbluje"
U mnie podwyższona temperatura,jest dopiero skutkiem-zapowietrzania układu przez bąble powietrza.
Ale dzięki za podpowiedzi.;)

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Post: 20-04-2017, 16:03 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
A spruboj kolego jeszcze wykluczyc z obiegu nagrzewnice kabiny tez moze byc z nia problem i ostatnia opcjia rura metalowa biegnaca nad kolektorwm wydechowym ma wejscie w blok z tylu silnika na taka dziwna uszczelke.A jaki masz korek chlodnicy 0,9 czy 1,1 do tego modelu zalecany jest 1,1.


Na górę
Post: 20-04-2017, 16:25 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
Ok,spróbuję wykluczyć nagrzewnicę,chociaż nie kapie mi na dywaniki.(czy mogłaby zasysać powietrze nie puszczając jednocześnie płynu?)
Co do korka,to już to przerobiłem-stosowałem również korek od mazdy puszczający dopiero na 1.7 bara-efekt był taki,że przestało wyrzucać płyn w trakcie jazdy,ale tworzyło się takie ciśnienie,że wylatywały tylko bąble powietrza,rosła mi temperatura od zapowietrzonego układu a rury gumowe były tak wypchane,jakby miały pęknąc..jednym słowem było to zaleczanie skutków a nie przyczyny..

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Post: 25-04-2017, 08:03 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Też jestem w trakcie problemów z chłodzeniem (spuchła i rozszczelniła mi się chłodnica) , więc trochę rozmawiałem ze znajomymi na ten temat. Jeden z nich miał duże ciśnienie w układzie chłodzenia z winy uszczelki pod głowicą. Płyny "ustrojowe" nie przedostawały się a ciśnienie w układzie rosło.


Na górę
Post: 25-04-2017, 11:06 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
A wiesz może,czy wykonywał on test na co2 w płynie chłodniczym?
Chodzi mi o to czy test dał wynik negatywny, a pomimo to poszła mu uszczelka?

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Post: 06-05-2017, 18:39 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
Kolejne podejście do tematu-zauważyłem że poza wspomnianymi objawami,spuchła mi chłodnica, i widzę delikatne ślady płynu pod okienkiem rewizyjnym pompy płynu.
W tygodniu wymiana zarówno chłodnicy jak i pompy.
Mechanik zarzeka mi się ,że na pewno przez to się zapowietrza układ, ja tylko boję się czy obie te rzeczy nie są jedynie skutkiem dużego ciśnienia w układzie a nie jego przyczyną..

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Post: 08-05-2017, 19:18 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Wymieniłem chłodnicę na oryginał DENSO około 2 tyg temu i póki co jest OK. A z tym testem to nie mam pojęcia. Ale wątpię ,żeby coś takiego robił... :?


Na górę
Post: 10-05-2017, 17:57 
Offline

Rejestracja: 01-08-2016, 20:48
Posty: 8
No i jednak uszczelka.
Po montażu nowej chłodnicy i pompy wody,poszedł kolejny test na co2,tym razem zabarwił płyn..
Najlepsze jest to, że test był robiony już 4 razy i ani razu nie wykazywał spalin w płynie.
Orientuje się ktoś z Was jaki jest średni koszt robocizny + części?

_________________
Pozdrawiam,
Michał


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]