Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 19:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-02-2017, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Czy ktoś stosował poliuretanowe podkładki pod orginalne sprężyny? Przy 50mm seryjny amortyzator będzie raczej dobijał, ale 20mm jest chyba do zaakceptowania?

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/podklad ... -4szt.html


Na górę
Post: 19-02-2017, 22:21 
Offline

Rejestracja: 19-02-2017, 21:54
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara II
Ja założyłem dokładnie takie tej firmy tylko te grubsze właśnie 50mm. Miałem zakładać te 20mm , ale po pomiarach okazało się że auto siadło prawie 20 mm więc :roll:
Autko o dziwo nie straciło na stabilności, jest jakby sztywniejsze, ale to normalne, bo amorki pracują w nieprzystosowanym i niewyrobionym dla siebie zakresie. Nie podskakuje i odbija na nierównościach jakoś tragicznie. Debilnie wygląda nieco, bo kupiłem z mniejszymi zimówkami, a że praktycznie nowe.. :]

Te 20mm możesz śmiało zakładać, nie będzie żadnego problemu. Każde auto po jakimś czasie przysiada, więc dla mojego 10-cio latka to byłby powrót do fabryki prawie .
Większe trzeba zakładać z głową, wiedząc na co się decydujesz. Bez przeróbek to na moje i nie tylko moje zresztą oko to właśnie max te 50mm.
Na 100% szybciej polecą przeguby i amorki. Przeguby,nie poradzisz, amorki docelowo jak padną to trzeba dać zestaw z liftem i już. No dobra tanie nie są, ale...
Zdecydowałem się na 50mm bo czasami po koleinach jeżdżę i nie lubię szorować "brzuchem". Na wielokilometrowe tarki nie polecam, bo amorki na pewno wybuchną, ale to chyba nie te auto.


Na górę
Post: 20-02-2017, 16:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Super dzięki za odpowiedź :ok: Właśnie chodziło mi o taka odpowiedź. Przy okazji pomierzę wysokość i porównam z fabryką, a z wymiana na Ironmana poczekam, az którys amorek się zużyje.


Na górę
Post: 20-02-2017, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
gdzie Wy tam 20mm widzicie bo ja widze tylko 30 i 50:-) i na 30 chyba się skuszę:-)


Na górę
Post: 21-02-2017, 16:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Mój bład, miałem na myśli 30mm ;)


Na górę
Post: 27-02-2017, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
LukaszL pisze:
Mój bład, miałem na myśli 30mm ;)


kupiłeś te dystanse?
Ja zdecydowałem się na 30mm - może przyjdą do weekendu to powalcze z założeniem ;-)
Mam nadzieje ze jakoś szybciej zawiecha nie pójdzie :-)


Na górę
Post: 28-02-2017, 07:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Zamówię je w tym tygodniu, bo mam straszny młyn i dopiero a weekend będę miał czas na dłubanie. Tylko nie wiem czy nie przetocze ich jednak do 20mm, ale trzeba sprawdzic najpierw zakres amortyzatora w jakim pracuje.


Na górę
Post: 28-02-2017, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Czy po montażu takich podkładek trzeba ustawiać zbieżność na nowo?


Na górę
Post: 28-02-2017, 09:40 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Moim zdaniem tak.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-03-2017, 20:47 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 18:56
Posty: 13
Czy mógłby ktoś z forum wstawić zdjęcia podniesionej GV o te 30mm, ciekawi mnie jak by wyglądało takie auto przy standardowym rozmiarze opony.


Na górę
Post: 22-03-2017, 18:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
voilla oto moja krótka 1.9 ddis ze wstawionymi polibuszami olkusz +30mm, amory i spręzyny standard, opona 225/70/16


polibusze gorąco polecam, przód mógłby byc jeszcze ciut wyżej także podejrzewam +50 też by było super


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 23-03-2017, 16:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
I jak wrażenia z jazdy? Nic nie dobija, zawieszenie zachowuje się inaczej?


Na górę
Post: 24-03-2017, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
LukaszL pisze:
I jak wrażenia z jazdy? Nic nie dobija, zawieszenie zachowuje się inaczej?

nie dobija, biorąc pod uwagę większy prześwit zadziwiająco dobrze na zakrętach, polecam, uważaj tylko żebyś miał zdrowe amory - inaczej będzie się huśtał....


Na górę
Post: 25-03-2017, 09:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Amorki mam zdrowie, wiec zamontuje przekladki, tylko caly czas waham sie czy je przetoczyc na 20mm, ale skoro nic nie dobija to chyba tez zaloze 30mm. A moglbys zrobic w wolnej chwili zdjecie z profilu obejmujac przod i tyl?


Na górę
Post: 26-03-2017, 09:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
LukaszL pisze:
Amorki mam zdrowie, wiec zamontuje przekladki, tylko caly czas waham sie czy je przetoczyc na 20mm, ale skoro nic nie dobija to chyba tez zaloze 30mm. A moglbys zrobic w wolnej chwili zdjecie z profilu obejmujac przod i tyl?



a prosżę cię bardzo :-P


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 26-03-2017, 10:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Dziekie wielkie ;) Taki przeswit powinna miec GV fabrycznie, od razu powazniej wygląda :)


Na górę
Post: 06-04-2017, 14:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Wczoram zamontowałem podkładki w swojej GV. Wrazenia jak najbardziej pozytywne, prześwit jest teraz w pelni mnie satysfakcjonujący. Minusem zabiegu jest zmiana kąta koła. Zrobiła się taka minimalna " TATRA", czuć, że układ kierowniczy jest naprężony. Z tyłu to nie problem, jednak do przodu zamowię śruby mimośrodowe i pojadę na geometrię. Nie czuje większego bujania niż na serii, ogólnie zawieszeni nie zmieniło cha-ki, może nawet lepiej się prowadzi, ale to wrażenie subiektywne.

Polecam ;)


Na górę
Post: 06-04-2017, 14:57 
Offline

Rejestracja: 18-01-2017, 00:54
Posty: 20
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: GV 2,7 V6
Dzięki za tę opinię. A co to te śruby mimośrodowe i do czego to?
Tak pytam bo moje podkładki już są w drodze i dobrze byłoby wiedzieć co mnie jeszcze czeka z zakupów.


Na górę
Post: 06-04-2017, 16:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Obrazek
Obrazek

Zastępuje się zwykłą śrubę ( pierwszą od góry, patrząc na dół amorka przedniego) taką i poprzez jej obrót regulujemy kąt pochylenia koła w niewielkim zakresie. Z tyłu zawieszenia, z tego co widziałem to są fabrycznie dwie sztuki, więc chyba to wystarczy do ustawienia.

Tył wygląda u mnie tak
Obrazek


Na górę
Post: 06-04-2017, 22:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ciekawe, bo jak pamiętam moje zabawy z liftem, to problemem była zbieżność z tyłu nie z przodu :) A lift mi w pewnym momencie wyszedł prawie 10 cm :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-04-2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: 29-05-2016, 08:12
Posty: 59
Suzuki: Grand Vitara 2006
Dużo jest zabawy z tymi podkładkami? Da się to samemu w domu ogarnąć bez jakiś bardzo specjalistycznych narzędzi?


Na górę
Post: 08-04-2017, 07:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Przede wszystkim sciągacze do sprężyn i to porządne, nie takie jajca jak te:
https://bau-tec.pl/pl/p/Kute-sciagacze- ... sgodRnICeg


Na górę
Post: 08-04-2017, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
LukaszL pisze:
Przede wszystkim sciągacze do sprężyn i to porządne, nie takie jajca jak te:
https://bau-tec.pl/pl/p/Kute-sciagacze- ... sgodRnICeg




taa bo takimi to.... szczęke można stracic :-P


Na górę
Post: 11-04-2017, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzisiaj przyszly śruby mimośrodowe, zaraz je zamontuje i jutro postaram się ustawić geometrię.

Obrazek


Na górę
Post: 11-04-2017, 15:36 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
czoboki pisze:
Ciekawe, bo jak pamiętam moje zabawy z liftem, to problemem była zbieżność z tyłu nie z przodu :) A lift mi w pewnym momencie wyszedł prawie 10 cm :D

Zgadza się. Z przodu też mam mimosrody, z tyłu skończyła się regulacja , ale jest ok. Sam Lift wyszedł ok 7 -8cm
plus większe oponki, już wystarczy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]