Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 15:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-12-2016, 14:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Szukam od tygodnia, po krajowych i zagranicznych forach i nie mogę rozwiązać drażniącego mnie problemu.
Chodzi o wibracje w dwóch sytuacjach:
a) jazda na niskich obrotach na 1ce i dwojce, poniżej 1400obr drży cała karoseria aż plomby wypadają
b) drgania jak powyżej ale głównie na 4ce w okolicach 2200 obr i tylko w trakcie przyśpieszania

A było odkąd kupiłem samochód, inne vitary tak nie drżały ale myślałem że łatwo to będzie znaleźć i poprawić.
B pojawiło się niedługo po chiptuningu na 150km

Rozwiązania obydwu upatrywałem w prawej poduszce silnika, była padnięta, silnik był przechylony na prawo. Kupiłem używaną lewą poduchę bo liczyłem że będzie mniej zużyta i oddałem do warsztatu by założyli zamiast prawej.
Niestety po odbiorze jedyne co się poprawiło to praca na obrotach jałowych, wcześniej drżał aż uszczelka w drzwiach dźwięki wydawała, teraz jest lepiej.
Niestety nie ma żadnej poprawy w kwestii A i B

Podczas poszukiwań na jednym z zagranicznych forów znalazłem opis sytuacji B i rozwiązania w postaci zatkania EGR. Probowałem to na próbę zrobić ale w Vitarze nie wystarczy płaska blaszka, potrzebna jest z dużym wgłębieniem lub toczona na łączenie kolektora z rurą do egr. Zatyczkę zamówiłem a tymczasowo odpiąłem wtyczke z nadzieją że EGR jest zamknięty i zrobiłem jazdę próbną.
A i B dalej występują ale samochód zyskal na elastyczności poniżej 2tys obr, za to bardzo wzrosło średnie spalanie w trakcie jednostajnej jazdzy 90km/h.

Nie mam dwumasy
Obejżałem wszystkie poduchy silnika, skrzyni, mostów i żadna nie wygląda na zmęczoną. Przebieg teoretycznie 165tys km ale kto wie czy nie cofneli o 100tys....

B może mieć coś wspólnego z którymś z przegubów wewnętrznych, samochód był uderzony w okolicy przedniego prawego koła, dodatkowo podczas jazdy z zablokowanym centralnym dyfrem pojawiają się pojedyncze pukniecia w napędzie, może to właśnie luz na przegubie wewnętrznym... do weryfikacji.
Jakieś propozycje?


Na górę
Post: 19-12-2016, 12:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
U mnie jest dokładnie tak samo. :) Moim zdaniem TTTM. Dlatego unikam takich sytuacji :)
Co do jazdy na 1 i drgań, to nie zauważyłem, ale na 2 owszem i to, co opisujesz na 4, też.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-12-2016, 14:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Jak się trochę czasu znajdzie to pozdejmuję płyty z podwozia i pojeżdżę z kamerą skierowaną na półosie, przeguby, wał itd. Może na nagraniu będzie coś widać tak jak tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=-tvgifVKDWA&t=227s


Na górę
Post: 21-12-2016, 17:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Nowe spostrzeżenie:
- w sytuacji B na gałce od zmiany biegów nie czuć drgań czyli problem jest w okolicach przedniego lub tylnego dyfra. Zostają przeguby wewnętrzne oraz bardzo małe szanse że to przedni lub tylny wał od strony dyfra.


Na górę
Post: 21-12-2016, 20:21 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Obstawiam przegub wewnętrzny. Początek jego końca objawia się drganiem lewarka, oraz wibracjami podczas przyspieszania przy obciążeniu, jednym słowem, kiedy delikatnie przyspieszasz jadąc z górki, wibracji nie czuć, kiedy depczesz w pedał gazu, czujesz drgania.


Na górę
Post: 21-12-2016, 23:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Mam tak chyba od zawsze czyli od 9 lat. Przynajmniej tak mi się wydaje. :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-01-2017, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
taki tam news: nieświadome zaatakowane ponad metrowej zaspy śniegu z rozpędu owocuje zawiśnięciem 4 kołami w powietrzu, problemami z wyjściem z samochodu bo nie da się drzwi otworzyć oraz co najciekawsze... zaklejeniem zwałami śniegu całego podwozia co owocuje zniknięciem drgań na 1ce i 2ce poniżej 1500 obr.
Niestety przyszło ocieplenie i drgania wróciły wraz ze zniknięciem śniegu z podwozia.

Dalej obstawiam poduchę przedniego lub tylnego dyfra ale czekam na okazję do pogrzebania z kanału.

https://www.dropbox.com/sc/wdwn9yq3lmza ... XQhr1lLmpa


Na górę
Post: 25-01-2017, 15:31 
Offline

Rejestracja: 25-01-2017, 15:06
Posty: 7
Lokalizacja: Rzeszow
Suzuki: Grand Vitara 1,9ddis
miałem podobnie jezeli chodzi o punkt A samochod drzał mocno przy ruszaniu trzeba było dawac wiecej gazu. Było to denerwujące zrobiłem chip na 150km i 370nm i zaczeło slizgac sprzegło 135tys km od nowosci wiec wymieniłem na nowe akurat miałem bez dwumasy i jak reka odja samochod rusza płynnie cicho az miło a przyczyna sa zuzyte sprezyny w tarczy sprzegłowej i nie tłumia dobrze drgań oraz zuzyta tarcza do nitów!
Tak jak u ciebie po chipie zaczołem odczuwac drgania przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu lecz jest to tylko jak depne gaz wiecej niz 70% i kolo 1800-2000 obrotow powyzej tego niema a takze przy lekkim przyspieszaniu tez tego brak.
sam sie zastanawiam co moze byc przyczyna???

_________________
4x4 To jest Tto!!!


Na górę
Post: 16-02-2017, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2017, 21:07
Posty: 35
Lokalizacja: Lubuskie
Suzuki: grand vitara jt
u mnie dostaje drgań podczas przyśpieszania powyżej 2000 obr przy oględzinach podwozia okazało się że spadła opaska z lewego zew przegubu i smarowanie było tam wodą i piaskiem napchałem tam odpowiedniego smaru i drgania ustały ale na krótko więc przegub do wymiany i oby pomogło


Na górę
Post: 22-02-2017, 09:55 
Offline

Rejestracja: 21-02-2017, 19:36
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1.9 ddi
Witam. Mam identyczny problem z moim autem daj znać jak wymienisz przegub czy pomogło.
Ja obstawiam na sprzeglo.


Na górę
Post: 22-02-2017, 14:33 
Offline

Rejestracja: 25-01-2017, 15:06
Posty: 7
Lokalizacja: Rzeszow
Suzuki: Grand Vitara 1,9ddis
To nie sprzegło bo wymieniałem a drgania przy mocnym przyspieszaniu ponizej 2 tys obrotów pozostały

_________________
4x4 To jest Tto!!!


Na górę
Post: 22-02-2017, 17:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
I pewnie pozostaną. Mam auto od 10 lat i mam tak od zawsze. Sprzęgło ok, docisk ok, wszystko ok, a przy przyspieszaniu na 4 czy 5 biegu przy obrotach poniżej 2000 są drgania. Będę w poniedziałek w ASO to popytam co oni o tym myślą (o ile nie zapomnę), ale kiedyś sprawdzali u mnie i nic nie znaleźli co mogło by to powodować (w sensie uszkodzenia, zużycia).

Generalnie uważam, że te klekoty najlepiej jeżdżą powyżej ~2200 obrotów tak do ~3400 :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 22-02-2017, 21:02 
Offline

Rejestracja: 21-02-2017, 19:36
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1.9 ddi
Dziś byłem u innego mechanika który wyklucza sprzego i twierdzi ze to przegub wewnetrzny. Juz sam nie wiem co o tym myslec


Na górę
Post: 23-02-2017, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2017, 21:07
Posty: 35
Lokalizacja: Lubuskie
Suzuki: grand vitara jt
Jaduk pisze:
Witam. Mam identyczny problem z moim autem daj znać jak wymienisz przegub czy pomogło.
Ja obstawiam na sprzeglo.

Sprawdź dokładnie gumy przegubów u mnie spadła opaska wywaliło smar zalało go wodą i wibracji dostawał już na 3 4 5 biegu po napełnieniu smarem z dodatkiem molibenu ustało teraz trochę zatelepie na 4 powyżej 2 tyś obr wcześniej obstawiałem wał przedni bo puścił uszczelniacz mostu i w jego przegubach też było sucho wiec napchałem tam smaru zmieniłem uszczelniacz ale to nie dało żadnego efektu na niskich obrotach drgania to norma z paroma właścicielami gv rozmawiałem każdy na to narzeka taki urok mocno terenowego suwa brat ma tuscona 4x4 to jeździ się jak osobówką ale w terenie trochę niedosyt


Na górę
Post: 05-03-2017, 22:52 
Offline

Rejestracja: 05-03-2017, 22:33
Posty: 2
Suzuki: Grand Vitara II
Ostatnio też ślizga mi się sprzęgło ... Vitara jest słaba a jak depcze w gaz to obroty idą w górę a prędkość stoi i w miejscu. Diagnoza mechanika - ślizgające się sprzęgło. Miałeś takie same objawy i na jakie wymieniłeś sprzęgło bo właśnie teraz szukam czegoś trwałego i dość budżetowego ;)
Ogólnie panowie to jak z tym Chipem na 150 km? Jakieś zwiększenie spalania? Widać różnicę? i czy opłaca się inwestować tego tysiaka właśnie na chipa? Występują jakieś efekty uboczne?


Na górę
Post: 07-03-2017, 19:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Chipowanie - nie ten temat, proszę tu o tym nie pisać.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-03-2017, 10:46 
Offline

Rejestracja: 21-02-2017, 19:36
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1.9 ddi
Witam. Wymienilem przegub a auto wciąż wpada w wibracje.Czy aby należności nie będzie to sprzeglo?


Na górę
Post: 30-03-2017, 10:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A jak tam pozostali hazardziści? Zwalczyliście drgania? ;)
Ja niestety zapomniałem pogadać o tym podczas pobytu w ASO.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-03-2017, 12:49 
Offline

Rejestracja: 21-07-2015, 19:36
Posty: 12
Ja to mam tylko na 2 biegu , i też w serwisie Suzuki powiedzieli mi że TTTM . Zostawiłem i jeżdżę sobie tak od dwóch lat.
Tzn na drugim biegu w korku auto jedzie bez gazu swoim ślimaczym tempem, ale jak dodam gazu to jest od razu " BRUUUUWRRUUU " i telepanie budą (auto się denerwuje) , aż do momentu osiągnięcia prędkości 20km /h i wtedy jest ok :) :) Też myślałem że przegub ale to ni to.

Co do 4 biegu nie mam wibracji .
Pomijam szarpanie ale to inny problem co poruszyłem w wątku dot. niskich obrotów i przyspieszania.

Pozdrawiam , Rachciach

Ps. tyle , że ja jeżdże benzyną a temat dotyczy diesla - przepraszam jeśli robię offtop w temacie.


Na górę
Post: 30-03-2017, 13:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ja tak jeżdżę od 10 lat :D i nic nie odpadło ;)
A spróbuj przyspieszać na 4 czy 5 biegu, ale tak od 1700 obrotów albo i niżej, nie znam tego silnika? Fakt, że w benzynie może tego nie być :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-03-2017, 14:22 
Offline

Rejestracja: 21-07-2015, 19:36
Posty: 12
Hmm na tak niskich obrotach 4 i 5 idzie, auto jedzie - ale mułowato :) to jest ten mini silnik 1.6 VVTi benzynowy - do kosiarki :)

Tyle że takie niskie obroty jak 1700 na wysokich biegach to chyba zabójcze dla benzyniaka, te japonskie silniki lubią wysokie tak 3000 - 3700 rpm.

Tyle że po wymianie swiec mi troche szarpie na takich obrotach jak 1900 , 2000, 2200 ... na 5 biegu właśnie ...
ale to dopiero jak silnik mocno rozgrzany, musi długo pojeździć, nie chcę robić tu offtopu, problem z szarpaniem jest w innym temacie opisany dokładnie.

viewtopic.php?f=71&t=14662

Pozdrawiam Jakub


Na górę
Post: 01-04-2017, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2014, 20:46
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Suzuki: GV2 2.0 2007
Benzyna 2l 140KM też na 2 biegu ma drgania przy niskich obrotach. Widocznie jak stwierdzono wcześniej - TTTM.
Ja w takiej sytuacji daję "pół sprzęgło" i zwiększam obroty. Natomiast na 2 biegu przy obrotach 3100-3400 jadąc pod górę silnik dostaje drugie życie tak, że czasem trudno zakręt wyrobić. Widocznie taka jest charakterystyka tych silników.

_________________
Pozdrawiam
JanS


Na górę
Post: 01-04-2017, 21:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli drgania na wyższych biegach dotyczą tylko DDIS.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 05-06-2017, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Zapodaję rozwiązanie mojej zagadki: tylne gumy tylnego dyferencjału
http://www.hdmot.pl/p14068,tuleja-mocow ... 66j00.html


Na górę
Post: 05-06-2017, 13:03 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
DeMaDeS pisze:
Zapodaję rozwiązanie mojej zagadki: tylne gumy tylnego dyferencjału
http://www.hdmot.pl/p14068,tuleja-mocow ... 66j00.html


Też mnie czeka wymiana tulei tylnego dyfra. Swoją droga ile zapłaciłeś za samą robotę? Bo mi mechanik zaoferował 500zł i zastanawiam się czy to nie przesada.

Edit:

Jesli trzyma Ci się to na kleju do szyb to tak jezdzij... Wymiana tego jest bardzo kosztowna:

1.Tuleje (2 sztuki) - 250zł
2.Robocizna - 500zł

Dodatkowo jeśli przy demontażu ramy zawieszenia tylnego śruby są zapieczone ( tak jak u mnie) to istnieje ryzyko zerwania takich aluminiowych tulei ramy - koszt - 600zł...

Samochód w warsztacie a ja czekam jak na skazanie, czy uda im się to odkręcić bez zerwania tych tulei ramy :( Trzymajcie kciuki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]