Cześć,
Orientuje się ktoś z Was czy po wymianie rozrządu należy ustawiać kąt wyprzedzenia zapłonu, tak jak to robiło się w J20A z GV1? Niedawno miałem zmieniany zestaw rozrządu i z tego co wiem mechanik nie ruszał kąta wyprzedzenia. Ostatnio pojawiły się problemy z przygasaniem auta na zimnym silniku (przy temp poniżej 10°), jego praca zaraz po odpaleniu też wygląda średnio. Przy wyższych obrotach i pracy na ciepłym silniku wszystko jest okej. Mechanik zaufany, korzystam z jego usług od 15 lat, więc raczej odrzucam możliwość złego ustawienia łańcucha rozrządu.
Drugie pytanie - czy kąt wyprzedzenia ustawia się za pomocą lampy czy też trzeba uderzać bezpośrednio do elektryka?
Z góry dzięki za pomoc!
____________________________
Dla potomnych - kąt wyprzedzenia zapłonu ustawia się sam. Ustawiony w komputerze samochodu można sprawdzić podłączając się przez złącze OBDII, tam też można zobaczyć jaki jest kąt wyprzedzenia po odpaleniu silnika. Dodatkowo sprawdza się go na kole od paska alternatora tj. czy jest właściwy. Ustawienia zapłonu możliwości brak.
Pozdrawiam.
|