Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 17:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-06-2016, 20:51 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Witam.

Czy regulacja zaworów to skomplikowana operacja na silniku 2.4 ?
W samochodzie jest LPG i po zakupie chcę zrobić taką regulację wraz z oceną stanu zaworów.

Znacie mechanika na terenie Śląska/Zagłębia, który zna się na temacie regulacji za pomocą szklanek?


Na górę
Post: 24-01-2018, 19:09 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Właśnie zakupiłem ten model.Autko fajne ale zamierzam założyć gaz i pomyślałem o tej regulacji zaworów.Z tego co się dowiedziałem to silniki 2,4 i 3,2 mają regulację szklankami a nie jak 2,0 płytkami.Czyli gorzej i drożej.Trzeba wyciągać wałki rozrządu do regulacji i wymieniać całe szklanki a nie tylko płytki.Jutro zadzwonię do serwisu i dowiem się ile kosztują saklanki,choć gdzieś czytałem że ponad 110zł za sztukę.Muszę też podjechać do szlifierni i zapytać czy takie szklanki można szlifować tak jak się to robi z płytkami.Niemniej jednak sprawdzenia luzu dokam sam,bo jest to raczej proste a szczelinomierz posiadam.Nie wiem jaki ma być właściwy luz?Czy taki jak w 2,0?


Na górę
Post: 25-01-2018, 00:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Poczytajcie forum. Są tematy o regulacji zaworów w tych silnikach.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 26-01-2018, 15:44 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
No właśnie jakoś nie znalazłem.Dzwoniłem do serwisu.Koszt jednej szklanki to 116zł.Luz na ssących ma wynosić 0,18-0,25 a na wydechowych 0,3-0,35.Jutro biorę się za sprawdzenie luzów.Serwis w Zielonej Górze za kontrole życzy sobie 300zł.Byłem u znajomego w szlifirni i on mówi ze nie ma możliwości zamówwienia tych szklanek i pozostaje tylko serwis.Jak pomierze to dam znać ile szklanek do wymiany.Wiadomo że wymiany wymagają głównie wydechowe.Moje auto było krótko serwisowane a deklarowany przebieg to 91tys.Podejrzewanm że te zawory nigdy nie były regulowane.Aha i jeszcze jedno,zakres wysokości szklanek zawiera się między 7,55 a 8,150.


Na górę
Post: 26-01-2018, 17:50 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Osobiście nie polecam serwisu w ZG. Cała dobra załoga, odeszła do VW przy Trasie Północnej.

A dołów szklanek nie można na magnesówce zeszlifować? Z płytkami zaworowymi można tak działać :-)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Tylko przy plytkach zaworowych nie trzeba rozpinac rozrządu. Szczerze mowiąc to spotkałem się z opinią, że szklanki też się szlifuje. Najlepiej będzie podjechać tam na koncu ulicy dąbrowskiego jest zakład Falubaz czy tam Zastal, ciągle mi się mylą. Za szlifowanie 13 plytek zaplacilem 250zl i zrobili to porządnie, a w Czerwiensku w narzędziowni rozwalili mi plytki


Na górę
Post: 29-01-2018, 11:46 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Ze szlifowaniem płytek też się spotkałem i myślałem że ze szklankami będzie podobnie.W szlifierni(w Głogowie) powiedzieli mi jednak że tego nie robią.Może mnie zbyli,a może faktycznie szklanki nie nadają się do szlifowania.Płytke szlifujesz z jednej strony a montujesz tak że współpracuje z krzywką stroną nieszlifowaną.W szklance trzeba zebrać z góry i nie wiadomo jak jest utwardzona ta powierzchnia.Wydaje mi sie że zebranie dwóch setek powinno być bezpieczne,ale to tylko moje przypuszczenia niepotwierdzone praktyką.


Na górę
Post: 02-02-2018, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
MartinTeo pisze:
Ze szlifowaniem płytek też się spotkałem i myślałem że ze szklankami będzie podobnie.W szlifierni(w Głogowie) powiedzieli mi jednak że tego nie robią.Może mnie zbyli,a może faktycznie szklanki nie nadają się do szlifowania.Płytke szlifujesz z jednej strony a montujesz tak że współpracuje z krzywką stroną nieszlifowaną.W szklance trzeba zebrać z góry i nie wiadomo jak jest utwardzona ta powierzchnia.Wydaje mi sie że zebranie dwóch setek powinno być bezpieczne,ale to tylko moje przypuszczenia niepotwierdzone praktyką.


Witaj jak najbardziej szklanki się szlifuje - tylko nie po górze (tam gdzie pracuje krzywka) a ten dziubek wewnątrz który naciska na zawór :-)

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 14-05-2018, 10:01 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Dzięki Adrian.Opini na ten temat jest wiele i sa zwolennicy za i przeciw.Pomierzyłem luzy i są prawie fabryczne.Chyba na dwóch tylko lekka odchyłka,ale w granicach błedu pomiarowego.mam problem z odpalaniem bo na ciepłym długo mi kręci zanim odpali,myślałem ze to luzy ale to odpada.Podejrzewam także rozrząd i będę musiał go sprawdzić.Błędów brak.


Na górę
Post: 29-10-2018, 15:56 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Suzuki: GVII'11 2.4/AT
Koledzy, a przy jakich przebjegach pojawia się u Was konieczność regulacji zaworów? Zastanawiam się czy jest jakaś określona reguła czy może po jakimś przebiegu warto jest to zrobić?


Na górę
Post: 27-02-2019, 17:46 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
mmati,wydaje mi się że cięzko jest określić jakiś przebieg.Znaczenie ma to czy auto ma lpg i jak jest eksploatowane.Wiadomo że jak jeździsz po normalnych drogach i w długich trasach to taki przebieg może być znaczny.Najbardziej niszczące dla silnika jest odpalanie jego odpalanie na zimno.Wtedy jest,przez chwilę mniejsze ciśnienie w układzie smarowania a silnik już pracuje.Czyli od odpalenia do momentu zgaśnięcia kontrolki oleju.lpg zaś podnosi temperaturę spalania i gniazda zaworowe zużywają się szybciej.W efekcie tego,w uproszczeniu,zawory wchodzą głębiej w gniazda i zmniejsza się luz między szklanką zaworową a wałkiem rozrządu.Jest to moje pierwsze Suzuki ale z mojej wiedzy myślę że na benzynie w przciętnym ruchu ulicznym powinny wytrzymać bez problemu 150tys.km.W innych popularnych modelach z takim rozwiązaniem do takich przebiegów zwykle się nic nie wymienia(np.Mazda).Mogę się oczywiście mylić,więc jak ktoś ma szerszą wiedzę w tym temacie to proszę się podzielić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]