Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 06:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
Post: 31-07-2016, 17:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Witajcie,

korzystając z deszczowej aury i gwałtownych burz udało mi się trochę podtopić moja GVII tak pod okolice maski w dużej kałuży.

Samochód bardzo dzielny, ale podczas przejazdu słyszalny był chyba pasek alternatora i wyskoczyła mi kontrolka akumulatora na zegarze. Niby nic, ale samochód na chwilę stracił wspomaganie, kierownica zaczęła ciężko chodzić tak, że trudno było wyjść w zakręt, mocniejsze przegazowanie rozwiązało problem. Czy to normalne, że samochód tak zareagował czy nie? Chcąc nie chcąc jest to samochód terenowy, który można podtapiać...


Na górę
Post: 01-08-2016, 09:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Poprostu pasek byl/paski byly mokre i zaczely sie slizgac ... Sprawdz napiecie i czy nie sa zuzyte :)

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 01-08-2016, 14:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Berias pisze:
Chcąc nie chcąc jest to samochód terenowy, który można podtapiać...

To nie jest samochód terenowy :) To najbardziej terenowy SUV. Tak przy okazji, głębokość brodzenia tego auta według instrukcji to 40 cm :)
Sugeruję zajrzeć do mostów, bo jeśli nie było modyfikowane (wyprowadzane wyżej) odpowietrzenie, to prawie na pewno zassały wodę.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-08-2016, 14:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Yhy, paski sprawdzę. Co do mostów odpowietrzniki oryginalne, olej w mostach wymieniłem na początku roku na świeży. Jak sprawdzić czy dostała się tam woda, będzie inna konsystencja oleju?


Na górę
Post: 01-08-2016, 14:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Trzeba odkręcić korek i sprawdzić. Kolor będzie mętny i jasny (o ile pamiętam to u mnie była taka kawa z mlekiem). Konsystencja - nie sprawdzałem, widziałem tylko co wylali w trakcie wymiany. Jeśli bajki piszę proszę mnie poprawić :)
Jeśli planujesz częściej odwiedzać głębsze kałuże to proponuję wyprowadzić odpowietrzenie wyżej. Tył do bagażnika, przód do komory silnika.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-08-2016, 15:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Czytałem gdzieś na forum o odpowietrznikach i przy wymianie oleju zwróciłem na nie uwagę. Nie planuje często go topic więc myślę, że temat zbędny, ale widząc taką kałuże nie mogłem się powstrzymać ;-)

Swego czasu widziałem dużo filmów na YT jak topią GV, ale oni zapewne mieli wprowadzone modyfikacje.

=========

Panowie dziś znów trochę padało i zrobiły się kałuże mniejsze bądź większe. Niespecjalnie jadąc do sklepu wyjechałem prawym kołem w koleine i ku mojemu zdziwieniu znów wyskoczyła kontrolka aku i odcieło mi wspomaganie, co skutkowało przy skręcie w prawo wyjazdem na przeciwległy pas ruchu. Na szczęście nikt nie jechał z naprzeciwka...

Mechanik na wakacjach ,będzie po 20tym, więc jakoś muszę się prześlizgać, ale trochę strach jeździć w deszczu... Zastanawia mnie coś innego, czy to normalne, że pasek się ślizga i powoduje taki objaw, czy to wina czegoś innego? Może ktoś z was miał już taki przypadek? Dręczy mnie tylko, że samochód klasy SUV dość mocno uterenowiony, gdzie producent, wg. instrukcji dopuszcza brodzenie do 40cm jest podatny na taki mankament, który może spowodować wypadek / najmniej kolizję... Co o tym sądzicie?


Na górę
Post: 17-08-2016, 21:48 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
Moim zdaniem luźny jest pasek alternatora i przy odrobinie wody ślizga. Ja jeździłem przez masakryczne kałuże jak były te ostatnie burze i nic się nie działo. Rozumiem, że osłony te plastikowe spodu silnika jeszcze są?...


Na górę
Post: 18-08-2016, 11:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Tak, osłony są oby dwie. Dan, a powiedz mi jak wygląda u ciebie sprawa odpowietrzniów na mostach? Masz fabryczne czy przerabiałeś na dłuższe do głębszego brodzenia samochodem? Pytam bo nie wiem czy przy moim przejeździe przez kałuże gdzieś ta woda mogła podejść czy też nie...


Na górę
Post: 18-08-2016, 12:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Przy zwykłych kałużach, nawet rozległych, nic się nie powinno dziać z mostami (o ile się nie grzeje przez nie i woda spod kół nie zalewa mostów). Problem głownie pojawia się gdy jedziesz po głębszej wodzie. Odpowietrzenia na są na górze mostów, więc trzeba dość głęboko wjechać.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 18-08-2016, 19:14 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
Nic nie robiłem z odpowietrzeniami, te wężyki nie są na tyle szerokie żeby dostała się przez nie woda dopóki je nie przykryjesz taflą wody, czyli jak np. brodził bym po rzece z 30 cm to bał bym się, że woda mi się do mostów naleje. Po przejeżdżaniu przez bardzo duże kałuże to jedynie obryzgasz to odpowietrzniki i tyle, a wrażania kiedy każda osobówka przejeżdża bokiem a Ty ciśniesz przez środek i nic Cię nie rusza bezcenne :D


Na górę
Post: 19-08-2016, 09:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
W sumie racja, bezcenne dlatego też wjechałem :-P

Pytałem bo nie wiem czy włazić pod samochód żeby sprawdzić stan oleju w mostach czy też nie.


Na górę
Post: 19-08-2016, 18:55 
Offline

Rejestracja: 09-11-2015, 22:20
Posty: 27
Lokalizacja: Krzeszowice
Suzuki: Grand Vitara 2.0 AT
Tam oleju nie powinno ubywać ale można sprawdzić dla świętego spokoju. Polecam wymienić oleje w mostach i mechanizmie różnicowym jeśli nie były wymieniane od nowości, u mnie po wymianie oleju w mechanizmie różnicowym ustały stuki przy załączaniu reduktora czyli coś już było na rzeczy :/


Na górę
Post: 19-08-2016, 20:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Oleje wszystkie wymieniałem zaraz po zakupie, czyli z początku roku. Mechanizmy troszkę ciszej pracują i bądź co bądź na korkach w mostach miałem sporo opiłek metalu. Dlatego martwiłem się o tą wodę z uwagi niedawnej wymiany ;-)


Na górę
Post: 12-10-2016, 03:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
czoboki pisze:
Berias pisze:
Chcąc nie chcąc jest to samochód terenowy, który można podtapiać...

To nie jest samochód terenowy :) To najbardziej terenowy SUV. Tak przy okazji, głębokość brodzenia tego auta według instrukcji to 40 cm :)
Sugeruję zajrzeć do mostów, bo jeśli nie było modyfikowane (wyprowadzane wyżej) odpowietrzenie, to prawie na pewno zassały wodę.


Nie no nie przesadzaj, odpowietrznik to tak na oko będzie ze 40cm nad piastą , więc brodzenie 80+ bezpieczne konstrukcyjnie (przynajmniej dla mostów)

Załącznik:
dyftył.jpg


ostatnio nowym bedać na forum po małych przygodach z moją gv zgłębiam temat, mój most był statycznie zatopiony ze 2 godziny grubo ponad odpowietrznikiem i.... wymieniłem olej po całej akcji i ... gnój był ale wody za bardzo to nie :-D


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 12-10-2016, 07:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie przesadzam, opieram się jedynie na 9 letnim swoim doświadczeniu z autem i doświadczeniach kolegów :) Dlatego zdania nie zmienię, że GV II bez modyfikacji, to najbardziej terenowy SUV jaki jeszcze niedawno był w sprzedaży.

kysioo pisze:
brodzenie 80+ bezpieczne konstrukcyjnie (przynajmniej dla mostów)

Skoro twierdzisz, że dla mostów bezpiecznie jest 80+, to skąd się tam woda wzieła? Samej wody w moście raczej nie znajdziesz, ona się miesza z olejem :)
Poza tym głębokość brodzenia nie jest raczej ograniczana mostami, a raczej położenie elementów elektronicznych/elektrycznych i ich zabezpieczenia przed wodą.

kysioo pisze:
odpowietrznik to tak na oko będzie ze 40cm nad piastą

Jakie 40 cm nad piastą? Proponuję wejść pod auto z miarką. Prześwit fabryczny GV II to 19-20 cm. :) Nie bardzo widzę miejsce na takie odległości :) Ale może się mylę, przy okazji sam zmierzę :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-10-2016, 12:43 
Offline

Rejestracja: 21-04-2012, 05:40
Posty: 395
Lokalizacja: WPI
Inna sprawa, że takie wyprowadzenie wężyków kosztuje grosze..
Chyba też trzeba założyć wężyk na odpowietrzenie napędów .. chyba nad skrzynią biegów czy rozdzielczą (nie pamiętam).

No i jeśli ktoś chce cokolwiek "podtapiać" to niech choćby AT-ki założy - np. w rozmiarze 235/65/R17

_________________
Pozdrawiam,
MarekC


Na górę
Post: 17-10-2016, 17:00 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
czoboki pisze:
Poza tym głębokość brodzenia nie jest raczej ograniczana mostami, a raczej położenie elementów elektronicznych/elektrycznych i ich zabezpieczenia przed wodą.

No i dobrze by było aby silnik wody nie łykną ;)


Na górę
Post: 17-10-2016, 18:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Wlot powietrza jest na wysokości maski i cofnięty nieco, trzeba by nurkować dość solidnie, ale fakt lepiej, aby nie był z tej strony ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-10-2016, 19:03 
Offline

Rejestracja: 20-02-2013, 18:35
Posty: 141
Większy "bryzg" wody i kłopot ;). Jak zamierzamy czasem pobrodzić w wodzie naprawdę warto w snorkel zainwestować, bo co tam "śmietana" w mostach jak silnik padnie. Oczywiście tzw śmietana gdy przyjdą mrozy też jest bardzo szkodliwa.
Komputer też wysoko nie jest :roll:
No i generalnie elektronika :(


Na górę
Post: 17-10-2016, 19:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
To musi być naprawdę duży bryzg wody, a raczej nurek. Widziałem GV II wjeżdżające w wodę tak, że fala zalewała maskę na chwilę i nic im się nie stało. Oczywiście nie zachęcam :D

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 24-07-2018, 20:53 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 23:10
Posty: 37
koledzy jak sie taki snorkel instaluje, montuje, szukam w necie i nie moge znalezc informacji jak zamontowac w grand vitara II, glowne pytanie ktore mnie nurtuje, czy trzeba wiercic ten otwor z boku..?


Na górę
Post: 24-07-2018, 21:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak trzeba wiercić.

Echhh... Szukaczu ;)
https://www.safari4x4.com.au/images/pro ... nstall.pdf

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]