Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 12:09

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-03-2016, 16:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-03-2016, 14:39
Posty: 25
Lokalizacja: Grün Berg
Suzuki: Grand Vitara 2.7 V6
Witajcie,

i stało się. Zapaliło się "los kontrolos silnikos" :D czyli MIL albo jak kto woli, Check Engine. Podłączyłem ELM'a pod "Czołg" i wylazły mi takie błędy w programie ScanTool:

P0171,"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
P0430,"System katalizatora (Bank 2) - wydajność poniżej progu"

i teraz: z tego co szukałem, ale pewności nie mam, trzeba by było zamontować emulator sondy lambda na drugą sondę za Katem, tylko teraz którą, bo jak się domyślam są 4? 2 regulacyjne i 2 diagnostyczne. Czy emulator założyć tylko na tą od strony pasażera czy na kierowcy też, bo jak widać, błąd kata jest od strony pasażera, a błąd mieszanki od strony kierowcy i zgłupiałem? Jaki zastosować, bo są różne tzn. prosty lub kątowy i o różnych rozmiarach otworu w mm tzn. D2, D4 itd.

No i byłbym zapomniał, ale "Czołg" zasilany jest również LPG firmy BRC. Niestety po wyłączeniu gazociągu i jeździe na Pb, błąd nadal występuje, co mnie martwi.

Przypominam również, że nie interesują mnie wywody teoretyków, tylko rzeczowe konkrety.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 24-03-2016, 20:31 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Kolego temat emulatorów przerabiałem i bez efektów. MIL zapalała się nieco rzadziej ale i tak ją musiałem kasować co dwa, trzy dni. Używałem prostego i kątowego skręconego razem - na oba banki. Z powodu ciasnoty w kabinie silnika. Tak więc nie polecam. Kupiłem sobie interfejs bluetooth i kasuję telefonem. Jak wiadomo zapalenie się kontrolki uniemożliwia korzystanie np. z tempomatu. Poza tym po pewnym czasie zaczął pojawiać się błąd za bogatej mieszanki. Nie znam przyczyny ale dla pewności zdemontowałem emulatory. Uznałem , że nieprawidłowe wskazania sond diagnostycznych (tych za katem - z przykręconymi "emulatorami") spowodowały wzbogacenie mieszanki. I faktycznie, jeszcze czasami błąd się pojawi ale duuuużo rzadziej. Komputer chyba potrzebuje troszkę czasu aby wrócić do normy - tak jak potrzebował go by zgłupieć :] Ale tu już teoretyzuję a ciebie to przecież nie obchodzi ;)
O ile błąd kata możesz zbagatelizować, to zajmij się zbyt ubogą mieszanką. Podobno to dużo groźniejsze niż zbyt bogata - wzrasta temperatura spalania. Nie mam tu doświadczenia więc się nie będę wypowiadał.
ps. zastanawiam się nad własnoręcznym wyregulowaniem luzów zaworowych. Jak się zdecyduję to prawdopodobnie zdemontuję przy okazji kolektory i wyślę na wspawanie nowych katalizatorów - koszt 400 zł za jeden.


Na górę
Post: 25-03-2016, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Panowie samo zamontowanie amulatora nie zawsze daje radę tzn daje ale trzeba dobrać otwór w emulatorze tzn w moim przypadku fabrycznie było coś koło 3,5 srednica otworku, było to za mało tzn błąd niewydolnosci kata juz nie okazywało ale poazywało zbyt ubogą mieszankę - i rozwiercalem na 4,5 potem 5, i wkoncu na 6 mm i od tego momentu wszystko ok żadnego błędu tak że musicie pobawić sie z rozwierceniem otworku i tyle


Na górę
Post: 26-03-2016, 17:26 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
katar14 pisze:
Panowie samo zamontowanie amulatora nie zawsze daje radę tzn daje ale trzeba dobrać otwór w emulatorze tzn w moim przypadku fabrycznie było coś koło 3,5 srednica otworku, było to za mało tzn błąd niewydolnosci kata juz nie okazywało ale poazywało zbyt ubogą mieszankę - i rozwiercalem na 4,5 potem 5, i wkoncu na 6 mm i od tego momentu wszystko ok żadnego błędu tak że musicie pobawić sie z rozwierceniem otworku i tyle

Masz 2.7?


Na górę
Post: 26-03-2016, 19:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
mam 2.0 , wiem ze u ciebie jest Vka i dwa katy ale nie pozostaje ci nic innego jak pokombinować.


Na górę
Post: 26-03-2016, 20:17 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Chodzi mi o to, że znalazłem informację,że emulatory spełniają swoją rolę w 2.0. Niestety u mnie już się nie sprawdziły. Otwory fabryczne około 3mm i błędy nadal wyskakiwały.


Na górę
Post: 26-03-2016, 22:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
ale jaki błąd ci wyskakiwał??


Na górę
Post: 27-03-2016, 01:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Witam
1. Kiedy sprawdzane były zawory? - wałkowane ostatnio na forum ;-)
2. W jakim stanie jest przepustnica ?
3. Jak szybko po wykasowaniu i jeździe na beznzynie pojawia się 0171, jakie są zamrożone ramki, zapisuje na ciepło na zimno przy jakich obrotach ?
- ile jeździsz na benzynie ? BRC szybko przełącza na gaz
4. Czy jest system lubryfikacji zaworów ? Jaki lejesz płyn, ile go ubywa ?
5. Czy jest pod maską naklejka o dopuszeniu do Californi, jeśli jest, system katalityczny jest znacznie bardziej wymagający..

pozdrawiam


Na górę
Post: 27-03-2016, 23:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-03-2016, 14:39
Posty: 25
Lokalizacja: Grün Berg
Suzuki: Grand Vitara 2.7 V6
drysiek pisze:
Witam
1. Kiedy sprawdzane były zawory? - wałkowane ostatnio na forum ;-)
2. W jakim stanie jest przepustnica ?
3. Jak szybko po wykasowaniu i jeździe na beznzynie pojawia się 0171, jakie są zamrożone ramki, zapisuje na ciepło na zimno przy jakich obrotach ?
- ile jeździsz na benzynie ? BRC szybko przełącza na gaz
4. Czy jest system lubryfikacji zaworów ? Jaki lejesz płyn, ile go ubywa ?
5. Czy jest pod maską naklejka o dopuszeniu do Californi, jeśli jest, system katalityczny jest znacznie bardziej wymagający..


1. Nie wiem, ale w sierpniu 2015 była regeneracja głowic [wg wpisu w książce obsługi]
2. Nie mam pojęcia, auto mam zaledwie miesiąc.
3. Błąd 0171 pojawia się po około 100 milach jazdy na benzynie i podobnie na LPG. Ramek nie zamraża. Pokazuje jako błąd bieżący. Na benzynie jeżdżę do przełączenia na gaz. BRC ustawione na przełączenie jak się dobrze rozgrzeje, podejrzewam 30 stopni. Mam interfejs, ale nie mam jak się wpiąć, bo auto zamknięte.
4. Lubryfikacji nie ma. Chcę wkrótce założyć Flash&Lube.
5. Pod maskę narazie się nie dostanę, bo coś rozładowało mi bateryjkę i nie mogę dostać się do auta.


Na górę
Post: 28-03-2016, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Otworzyć możesz dając prąd na kabel z rozrusznika, lub rozruszać zamek - jakiś odrdzewiacz itp po trochu delikatnie, np w samochodach z urwaną linką zamka maski trzeba długim śrubokrętem/hakiem pociągnąc w miejscu gdzie jest zaczepiona linka - w GV2 tego nie robiłem ale jest tam sporo miejsca między atrapą a maską..

1. Luzy na zaworach zakładamy, że są ok
2. przepustnicę przy głowicach pewnie wyczyścili
3. czyli raczej na ciepło.. ale bez szczegółów :-( jakie są wartości korekt na wolnych obrotach i przy 2500rpm, do sprawdzenia króćce z gazu przy kolektorze czy nie są luźne , szczelność od zaworka (czasem zaworek pęka) odpowietrzenia zbiornika do kolektora, rurkę EGR (wszystko w kierunku lewego powietrza), uszczelki kolektora itp. to na początek
Można obserwując na testerze wartość korekt i prądu sond (zakładam, że sondy już szerokopasmowe) "psikać" samostartem po wszystkich w/w punktach - zauważysz wzbogacenie mieszanki i wzrost korekty krótkoterminowej

4. Flash lube jest bardzo dobre polecam

powodzenia z maską!


Na górę
Post: 18-04-2016, 22:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-03-2016, 14:39
Posty: 25
Lokalizacja: Grün Berg
Suzuki: Grand Vitara 2.7 V6
Witam po dłuższej przerwie. Ze względu na brak czasu, nie mogłem w pełni zająć się swoim czołgiem. Ten mój, to naprawdę zagadka :-) Na początku kwietnia wyłączyłem gazociąg, zalałem świeżym paliwem i dodałem 100ml Valve Saver w wersji do baku. Po przejechaniu około 250 mil zgasła lampka od silnika. Szok :szok: . Podłączyłem kompa, a tam czysto, brak błędów. Wychodzę z założenia, że problemem jest gaz. Wyjeżdżę paliwo z preparatem do maksa, a później włączę gaz i zobaczę czy błąd wraca. Jeśli tak to będzie trzeba przeprowadzić regulację gazociągu.


Na górę
Post: 30-01-2017, 23:29 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
U mnie zamontowałem Elektroniczny emulator sond lambda i po kłopocie. koszt 400zł.
Nie wiem do końca jak to ustrojstwo działa, ale czasem po odpaleniu na benzynie po chwili zapali się CHECK, a po przełączeniu na LPG zgaśnie. O tyle to niekomfortowe że w tym cyklu uruchomienia silnika nie działa tempomat, ale po restarcie zapłonu o ile nie zdąży zapalić sie na PB Check, to już wszystko działa jak należy.
Generalnie polecam bo sam pomarańcz na liczniku na mnie działał drażniąco- teraz jest spokój :)

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 31-01-2017, 00:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Ważne jest kontrolowanie mapy LPG (by nie było zbyt ubogo to wpływa gorzej na wypalanie zaworów przy LPG)
Polecam interfejs i samemu kontrolować - nie jest to trudne.Emulator sondy 2 jak najbardziej polecam natomiast co do sondy 1 to juz nie bardzo - może okazać sie że mieszanka uboga a emulator okłamuje i check nie świeci - sonda 1 pokaże zbyt ubogą mieszankę ale komp tego nie wychwyci dlatego polecam interfejs do LPG i kontrola mapy.


Na górę
Post: 02-02-2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
katar14 pisze:
Ważne jest kontrolowanie mapy LPG (by nie było zbyt ubogo to wpływa gorzej na wypalanie zaworów przy LPG)
Polecam interfejs i samemu kontrolować - nie jest to trudne.

Jaki interfejs polecasz? Bo akurat myślę sobie taki sprawić?


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 03-02-2017, 10:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Jak, musisz wiedzieć jaki masz sterownik czy na przykład stal czy LPG tech kupujesz najprostszy interfejs obsługujący twój sterownik i tyle ze strony producenta ściągasz za darmo Soft bo są udostępnione instrukcje ustawienia gazu także są dostępne na stronie producenta


Na górę
Post: 03-02-2017, 10:53 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Mam staga 300 czyli na stronie staga poszukać?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 03-02-2017, 16:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
tak ze strony staga sciągasz za free instrukcję regulacji LPG i program do obsługi twojego sterwonika stag 300
a jakie masz wtryski? (czerwone valteki 3 omowe?)? jak otworzysz maskę bedziesz widział co na nich pisze i ile masz już zrobione na tych wtryskach przebiegu?


Na górę
Post: 03-02-2017, 17:58 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
W zasadzie nie wiem ile musiałbym w papiery zajrzeć ale około 30 tys km może 40 max. I są srebrne w zasadzie nie czuć różnicy gaz czy benzyna-tylko na portfelu czućObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 17-04-2019, 21:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
to masz lepsze wtryski, długo będą żyły. na valtekach przejechałem 200 tys km i wcale nie musiałem ich wymieniać a są najtansze i 4 sztuki kosztują 120 pln.
Twoję są ok. kupuj interfejs tylko nie wiem czy czasem interfejs do stag 300 nie musi być czasem na com hmm, nie wiem czy da sie połączyć przez USB ale nie jestem pewny. (poprostu nie wiem czy czasem w menu do stag 300 jest opcja usb czy tylko com) musisz sprawdzić


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]