Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:51

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: 13-08-2017, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
To by tłumaczył niski poziom oleju, przestroga żeby dbać


Na górę
Post: 13-08-2017, 21:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
ile kosztował cię rozrząd? masz 2.0 benzyna 140 km???


Na górę
Post: 13-08-2017, 22:57 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 07:40
Posty: 4
NIPARTS 500zł
FAI 600zł
Oba zestawy kompletne z 4 kołami zębatymi. Dla przykładu zestaw SKF który zamierzałem kupić za 650zł był bez środkowego (podwójnego) koła zębatego. Ja zamówiłem nipartsa. I tak obie firmy podobno pakują tylko zestawy. Może się okazać że w obu opakowaniach będą te same podzespoły więc po co przepłacać.


Na górę
Post: 13-08-2017, 23:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
to do 2.0 benzyna?


Na górę
Post: 14-08-2017, 12:15 
Offline

Rejestracja: 13-08-2017, 07:40
Posty: 4
Tak, 2.0 benzyna 140KM - J20A.


Na górę
Post: 21-08-2017, 15:26 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Mam pytanie do michu1978 czy po regulacji zaworów stukanie na zimnym silniku ustało. Mam podobny problem od pewnego czasu na zimnym słychać stukanie. Na początku po kilku sekundach ustawało teraz słychać ten dźwięk dopóki silnik się nie rozgrzeje. Samochód w warsztacie jednak mechanik twierdzi że luzy są w normie. Może ktoś podrzuci inne pomysły.


Na górę
Post: 21-08-2017, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
a jaki masz silnik i rok produkcji?


Na górę
Post: 22-08-2017, 05:09 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Silnik J20A rok 2005 benzyna bez gazu.


Na górę
Post: 22-08-2017, 10:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
stukają szklanki hydrauliczne, w naszych na płytkę nie spotkałem sie osobiście by stukały, ja nawet jak miałem już wraki tak że auto nie miało mocy to też nie stukały.
Może co innego ci stuka.


Na górę
Post: 22-08-2017, 13:49 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Racja, luzy sprawdzone wszystko w normie. Mechanik stwierdził luźny górny łańcuch. Zamówię komplet rozrządu mam nadzieję że stukanie ustąpi. Jednak zastanawia mnie dlaczego nie słychać tego przy ciepłym silniku.


Na górę
Post: 22-08-2017, 20:43 
Offline

Rejestracja: 18-06-2017, 12:46
Posty: 39
U mnie stukała płytka zaworowa. Ktoś przeprowadzał regulacje luzu chyba używając szlifierki kątowej a nie magnesówki i płytka na środku była wypukła co objawiało się tym że jak krzywka wałka jej dotykała to drugi koniec płytki się unosił jak krzywka była na środku to płytka się "kładła" uderzając o szklanke. Ale działo się to u mnie zawsze powyżej 2500 rpm.


Na górę
Post: 22-08-2017, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
smoki1 pisze:
Racja, luzy sprawdzone wszystko w normie. Mechanik stwierdził luźny górny łańcuch. Zamówię komplet rozrządu mam nadzieję że stukanie ustąpi. Jednak zastanawia mnie dlaczego nie słychać tego przy ciepłym silniku.

Mam obecnie 290 tys km trzaśnięte, łańcucha nie słychać, przy 190 tys była ściągana głowica i łancuch nie wykazywał zużycia.
Pokusił bym sie w twoim przypadku o wymianę samego napinacza łąńcucha bo być może w nim tkwi problem, zapewne jest hydrauliczny i mógł stracić swoją moc. Być może są nawet dwa ale aż tak w mechanice suzuki nie siedzę ale jak mówię winny może być napinacz.
Ale z tego co tu czytałem to rozrząd 650 pln - nie tragedia.


Na górę
Post: 23-08-2017, 05:28 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Wg mnie lepiej dołożyć parę stówek i za jedną robotą zrobić cały rozrząd. Przynajmniej jeśli stukanie nie ustąpi będę mógł wykluczyć rozrząd.

katar14 pisze:
łancuch? dziwne, ja mam obecnie 290 tys km i łąncuch nie tykany, głowica robiona przy 190 tys km po sciągnieciu cały rozrzad był w idealnym stanie.
może to nie łancuch ci stukał.

A co się stało że musiałeś naprawiać głowicę?


ModEdit - połączyłem posty. Proszę używać opcji edycji, a nie pisać post pod postem. Czoboki


Na górę
Post: 23-08-2017, 22:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
zawory wypaliło na lpg


Na górę
Post: 09-10-2017, 17:45 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Trochę odgrzeję temat. Stukanie w silniku samoistnie ustąpiło jakiś miesiąc temu :skoczek: być może jakiś nagar zszedł lub inne czary zadziałały :uznanie: napewno to nie wina luzu zaworowego. Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie rozrządu i jeśli chodzi o kulturę pracy silnika jest o 90% lepiej i ciszej. Mam nadzieję że ten stan będzie trwał jak najdłużej :ok:


Na górę
Post: 21-09-2021, 09:36 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
To ja napiszę coś od siebie:
po zakupie 2,0 benzyny z 2006r doszedłem do wniosku że czas by był sprawdzić luzy zaworowe bo właściciel poprzedni twierdził że nic nie robił z autem przez kilka dobrych lat
przebieg 195000 km, dokopałem się do zaworów i dokonywałem pomiaru kilka krotnie aby wymiary były najbardziej wiarygodne.
Zmierzyłem raz po stygnięciu silnika jak był lekko ciepły, a następnie kilka razy na drugi dzień z rana po nocy: otóż wyniki:
luzy zaworów ssących mierzone od przodu silnika:
1 cyl
0,35 - 0,40
0,30 - 0,35
2 cyl
0,35 - 0,37
0,35 - 0,35
3 cyl
0,35 - 0,35
0,35 - 0,35
4 cyl
0,30 - 0,30
0,30 - 0,30
luzy zaworów wydechowych- pomiar w tej samej kolejności:
1 cyl
0,20 - 0,22
0,20 - 0,22
2 cyl
0,20 - 0,20
0,20 - 0,20
3 cyl
0,25 - 0,25
0,23 - 0,23
4 cyl
0,20 - 0,20
0,19 - 0,20
Starałem się możliwie dokładnie to zmierzyć możliwie dokładnym szczelinomierzem, więc tak to wyszło.
Odpuściłem sobie jakiekolwiek korekty bo niby po co. Auto bez gazu.
A wy jak to skomentujecie ?? proszę o rady i sugestie. Zdjęcia z kartki z pomiarami nie zamieszczę bo coś nie wchodzi (plik zbyt dużo waży)...

_________________
J.K.


Na górę
Post: 21-09-2021, 09:39 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
Dodam tylko że uszczelka pod klawiaturą nowa i udało mi się też dostać uszczelniacze na gniazda świec. Złożone na pastę reno-coś tam. Czy bedzie ciekło??? nie wiem na dniach sprawdzę czy cewki są mokre. U mnie sączyło na 3 i 4 cylindrze....
pozdrawiam...

_________________
J.K.


Na górę
Post: 22-10-2021, 06:08 
Offline

Rejestracja: 20-08-2021, 13:11
Posty: 102
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka
Suzuki: Grand Vitara II
Tak dla uzupełnienia tematu


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
J.K.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]