Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 16:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-03-2016, 07:15 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
jak stuki nie ustanie po regulacji to dam znać
a co do regulacji własnie czy lepiej robić każdy tłok oddzielnie i tu szlifowac te płytki albo podmienic z gdzie śa ciasne zawory czy odrazu zdemonotwac wszystkie 16 płytek i tu próbowac zamieniac je na właściwe normy szczelin??
dlatego właśnie chiałbym się z toba skontaktować katar 14


Na górę
Post: 31-03-2016, 07:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
NIe demontuj od razu wszystkich, wpierw mierzysz szczeliny i wyciagasz tylko te co dobiegają od normy, jak wyciagnniesz wszystkie to potem nie dojedziesz do ładu składu.
Opisujesz ładnie kazda płytkę ile brakuje do górnej ranicy (ja zawijałem kazda osobno w papierke i opisywałem o ile obniżyć i tyle - potem te same płutki wkładasz w te same zawory i musi wszystko grać. jak by coś dzwoń- 530 022255 (jak nie odbiore to spię ale oddzwonie - jestem po nocce)


Na górę
Post: 31-03-2016, 15:44 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
jeszcze jedno jaka s\średnica zewnętrzna płytek regulacyjnych do SVG II bo jak się pytałem w sklepie czy są to pytali się własnie o srednice i powiedzieli ze jest kilka srednic
najmniejsza to jest chyba fi 31 mm a potem 32 i 33, a swoich płytek jeszcze nie wyciągałem


Na górę
Post: 01-04-2016, 06:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Z tego co mi wiadomo płytek do GV II 2.0 PB czyli od 2005 r w zwyż nie ma zamienników, chyba że sie pojawiły bo rok temu na 100% nie było. tylko i wyłącznie ASO.
Piszecie że koszt płytki około 20 pln tak wam mowili miechanicy , napewno nie do GV II bo koszt płytki w ASO to 50 plon sztuka a zamienniikó rok temu nie było i nie sądze by sie pojawiły.
Z tego co mi wiaodmo doGV II jest jeden rodzaj i jedna średnica ale jak wczesniej pisalem tylko dostępne w ASO.


Na górę
Post: 01-04-2016, 07:57 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
są dostępne płytki np. w intercars tylko tu chodzi o srednicę zewnętrzną płytki bo są jak pisałem chyba 3 rodziaje srednic i tę zależy jaka grubość tych sredni koszt to ok 12 zł-20 zł
o tym że tylko w serwise to wiem
i jeżeli to prawda to dziwne czemu taka rozbieżność cen ???


Na górę
Post: 01-04-2016, 14:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Spróbuje znaleźc swoje stare (gdzieś mam i płytki i zawory), jak znajdę dam znać.
p.s faktycznie w internecie są takie płytki czyli pewnie już wypuscili zamienniki albo tak zeszli z ceną w dół
12892-65J10-234 (tu numer części przy czym 234 (2,34mm) to grubość wiec tym numerem sie nie sugerować bo on jest zmienny w zależnoscci jaką potrzebujemy))


Na górę
Post: 02-04-2016, 10:40 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Średnica płytki w GVII to 30,5 mm także o zamienniku możecie zapomnieć.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 02-04-2016, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
chopin pisze:
Średnica płytki w GVII to 30,5 mm także o zamienniku możecie zapomnieć.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

No i waśnie, dlatego zdziwiłem się że chłopaki pisali o cenie 20 pln - Tylko ASO i 50 PLN sztuka


Na górę
Post: 02-04-2016, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Jesteś pewnien 30,5 ? - to średnica jak w toyotach z lat 80 robiła to freccia - mam nawet jakiś stary nr w komputerze 01-643 i cene 13zł kilka lat temu.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 03-04-2016, 17:52 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160403/ffbf03a091c05959b768b23db0ba90be.jpg[/img][img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160403/d3af8b1826c9f249da9463bf7a8b781c.jpg[/img]

Jestem pewien :-)


Na górę
Post: 05-04-2016, 06:49 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
jestem już po regulacji luzu zaworowego na wydechowych. udało mi się z 5 płytek dac do szlifu 3 szt, 2 poszły na podmianę. i jestem po wstępnym pomiarze luzów na wydechowych. wszystko wykonywane wg opisu kolegi katar 14
i troche jestem zdziwiony po pomiarze. akurat opisze to na 4 tłoku gdyz tu byłą ciekawa sytuacja. pierwszy zawór miał płytkę 255 a luz był że szczelinomierz 0,28 wchodził b. ciężko , an drugim zaworze była płytka 260 a luz taki ze 0,26 wchodził w miarę, a 0,28 prawie nie chciał wejść. więc tu zrobiłem podmianę na płytki: 255 poszła na 260 (gdyż tu przyjąłem brak 0,05 do górnej granicy bo 0,26-0,27 przyjąłem luz) a 260 poszła do szlifu na 250 bo na tym zaworze tak samo zrobiłem brak 0,05 do górnej granicy i jeszcze dodatkowe 0,05 trzeba było zebrać.
i jak po tym pomierzyłem ponownie luz to wychodzi ze wchodzi tylko szczelinomierz 0,28 w miarę z oporem a 0,3 niechce wejsc mimo tego ze brałem wymiary pod górną granicę luzu zaworowego
uważam chyba że dobrze zrobiłem


Na górę
Post: 05-04-2016, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Ja robiłem pod górne granice + 1 setka, na kilka szlifowanych płytek pod jedną wchodziło o,32 , reszta 0,3 - gdzieś te setki uciekają.
Po zamontowanu trzeba zakręcic kołem pasowym by się to trochę ułożyło i wtedy pomierzyć.


Na górę
Post: 05-04-2016, 09:27 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
to niema czym się przejmowac
po południu pare razy wezmę pokręcę ręcznie silnikem i zobaczymy co z tego wyjdzie
dzięki za info


Na górę
Post: 05-04-2016, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Dokładnie tak i napisz co wyszło.


Na górę
Post: 06-04-2016, 10:18 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
juz po zamontowaniu wszystkich płytek na wydechowych zaworach, pomiary wyszły takie że parwie na wszystkich zaworach wyszedł luz 0,28 i może na 2szt luz 0,3. takz etego juz nie ruszam.
najgorsze to ze ten zawór ssący , który miał luz ponad 0,23 już ma mniejszy 0,22 .
niesty nadal mi stuka na zimnym silniku
jak nagram ten odgłos to wrzucę na forum, aby moze spróbowac to zdjagnozowac


Na górę
Post: 05-11-2016, 20:10 
Offline

Rejestracja: 17-08-2016, 12:17
Posty: 148
Suzuki: Grand Vitara II
znacie dobrego mechanika z woj. pomorskiego( człuchów, chojnice, tuchola, drawsko pomorskie) , sprawdzonego który sprawdzi i ewentualnie wyreguluje te luzy zaworowe?


Na górę
Post: 23-11-2016, 17:22 
Offline

Rejestracja: 18-04-2016, 20:34
Posty: 87
Lokalizacja: Puławy
Też szukałem dobrego, znającego się na rzeczy... i sobie odpuściłem.

Żeby jakiś Miecio dłubał mi przy silniku, bo się zna na tym... zostaw Pan auto na kilka dni.... a wymienił ileś tam płytek... a ile roboty przy tym... więc będzie wszystko kosztować... mogło tak się skończyć :zly: więc sobie darowałem...

Za regulację w ASO zapłaciłem 250 zł :D co prawda wystarczyła tylko zmiana płytek miejscami.

Zadzwoń do kilku ASO w swoim regionie i zapytaj o ceny: regulacji, płytek, ewentualnie uszczelki. Bywa różnie, nawet dwukrotne :szok:


Na górę
Post: 06-02-2017, 21:30 
Offline

Rejestracja: 17-08-2016, 12:17
Posty: 148
Suzuki: Grand Vitara II
od marca przebywam 2 miesiace we wrocławiu i to akurat bedzie termin na sprawdzenie i ewentualna regulacje luzów wiec szukam fachowc sprawdzonego we wrocławiu na marzec/kwiecien;-))


Na górę
Post: 21-05-2017, 20:05 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 18:47
Posty: 7
Suzuki: grand vitara II
Podłączam się do tematu, bo proszę o opinię.
W skrócie - w innym poście szukałem namiarów na jakiegoś fachowca z mojej okolicy. Szukałem, szukałem i pocztą pantoflową polecono mi speca, który co prawda nie jest najtańszy, ale się na tym zna, robi tego dużo itp. Więc byłem u speca, regulację zrobił na zasadzie, że miał dużo szlifowanych płytek o różnych wymiarach, co się dało to pozamieniał, a co się nie dało to dał co miał. Właśnie taki stan rzeczy wzbudził moją podejrzliwość co do rzetelności przeprowadzenia tej regulacji. Poprosiłem Pana specjalistę o jakąś kartę pomiarów i jak ją analizuję to delikatnie mówiąc jestem zaniepokojony.
Proszę więc o o waszą opinię.
Zdjęcie "karty z pomiarami" w załączeniu.

1. to co wydaje mi się najbardziej podejrzane to pomiary luzów (Wiersz 2 i 6) - rzuca się w oczy, że praktycznie nie ma nic pomiędzy 0,15 a 0,2mm i jeden 0,05. Myślę, że spec używał tylko 2 listków szczelinomierza, ewentualnie zmieniał listki co 0,05mm - czy taka "dokładność" jest dopuszczalna?
2. pod pomiarem jest podana grubość płytki, jaka była, a jeszcze niżej jaka zostało włożona z obliczeń wynika, że na zaworach 3 i 6 ssących, po wymianie płytki luz został ustawiony na 0,25 - czyli 0,03 za dużo (zakładając, że pomiar był dokładny, w co wątpię). Zwróciłem na to uwagę już po wymianie na co otrzymałem odpowiedź: "więcej może być, to nawet lepiej jak jest na gazie"

Czy faktycznie jak luz będzie większy o te 0,03 do 0,05 to można tak jeździć, nie pytam czy nawet lepiej, tylko czy nic się od tego nie uszkodzi.
Nie wiem za bardzo co z tym faktem robić, czy jeździć, czy walczyć żeby to jeszcze raz regulował, czy jechać w inne miejsce i robić to jeszcze raz.
Co Panowie (i Panie) radzicie?

Z góry dziękuję za opinie i pozdrawiam.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 21-05-2017, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Na LPG nawet zalecane jest dać większy luz, 0,03 jest ok, wiecej bym nie dawał, możesz być spokojny, ja u siebie płytki szlifowałem i dawałem 0,01 luzu wiecej od górnej granicy.
Bez obaw. Ssące lecą dużo wolniej niż wydechowe, np na ssąscyh bez regulacji przejedziesz 100 tys km i może ze dwa trzeba regulować ale przy wydechowych to tragedia, co 30 tys km trzeba mieżyć nie ma co.


Na górę
Post: 21-05-2017, 22:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Najgorsze jest to że jak skonczy się zakres regulacji (czyli grubośc płytki przekroczy poniżej 2mm , 1,9mm to już ostateczna grubosc jaką można założyć choć serwis przewiduje lekko powyżej 2 mm )potem już tylko wymiana zaworów czyli głowica do ściągniecia - koszt w granicach 3500 pln)


Na górę
Post: 22-05-2017, 07:02 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 18:47
Posty: 7
Suzuki: grand vitara II
Dzięki za szybką odpowiedź, poniekąd mnie uspokoiłeś.
W przypadku mojego auta to jestem świeżo po jego zakupie więc postanowiłem to zrobić.
Poprzednia właścicielka przy przebiegu około 100 tys km (jakieś 50 tyś km temu) robiła remont głowicy, widziałem rachunek to było na nim ok. 2500zł. Trochę wcześniej i chyba jedyny raz zrobiła regulację przy przebiegu 92tyś km (w historii z ASO) było wymieniane 16 płytek i kosztowało to ponad 1900zł.
Od remontu do teraz, raczej regulacji nie robili, a spece głowicowi którzy robili ten remont uważają że dali 0,05 więcej luzu z uwagi na lpg - wydawało mi się to pomyłką.
Po pomiarach widać mniej więcej jak luzy się zmniejszyły na przestrzeni około 50 tyś km., choć niestety obawiam się że nie było to mierzone rzetelnie.
W zasadzie to sprawdzę sam te luzy, ale akurat teraz nie mam czasu bo czeka mnie wyjazd.
Czy biorąc pod uwagę niepewne pomiary tego luzu, gdyby np. faktycznie był ustawiony nawet 0,05mm powyżej granicy to może mi się coś przydarzyć na przestrzeni około 1000km?
Tyle przejadę zanim będę miał okazję to dokładnie sprawdzić.


Na górę
Post: 22-05-2017, 11:09 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Ryhuj pisze:
Poprzednia właścicielka przy przebiegu około 100 tys km (jakieś 50 tyś km temu) robiła remont głowicy, widziałem rachunek to było na nim ok. 2500zł. Trochę wcześniej i chyba jedyny raz zrobiła regulację przy przebiegu 92tyś km (w historii z ASO) było wymieniane 16 płytek i kosztowało to ponad 1900zł.

Coś tu nie gra... Skoro poprzednia właścicielka przy 92kkm wywaliła 1900zł za regulację luzu w ASO, to znaczy, że wymienili jej wszystkie płytki co może świadczyć o tym, że przy 92kkm luzy były prawidłowe. Skąd więc przy 100kkm (raptem po 8kkm od regulacji) remont głowicy?


Na górę
Post: 22-05-2017, 14:55 
Offline

Rejestracja: 08-05-2017, 18:47
Posty: 7
Suzuki: grand vitara II
Też się nad tym zastanawiałem, ale Pani, którą ta przygoda spotkała nie potrafiła dokładnie powiedzieć przy jakim przebiegu ten remont był. W dokumentach miała karteczkę z wyceną tej usługi na jakieś 3000zł, a podczas rozmowy wspominała, że kosztowało to około 5000zł. Jak zapytałem jakie były objawy to powiedziała, że bardzo głośno zaczęło pracować i były duże wibracje, więc najpierw stwierdzili ze to luzy do regulacji, a potem, że jednak zawory.
Podejrzewam, że wyglądało to tak - najpierw dali auto do ASO na regulację, która nic nie dała, lub pomogła na krótko.


Na górę
Post: 23-05-2017, 09:49 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Swoją drogą jeśli była robiona głowica i wymieniane zawory, to nasuwa się pytanie czy zostały zrobione utwardzone gniazda i zawory.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]