Czytamy cały temat, a nie tylko pierwszy post. W tym temacie podaję kilka kluczowych informacji dla wszystkich nowych posiadaczy GV II 4x4 (zarówno w wersji 5d jak i 3d), dzięki którym powinniście uniknąć zrobienia krzywdy autu i swojemu portfelowi.
Polecam również korzystanie z instrukcji użytkownika.
"10 przykazań" kiedy używać poszczególnych trybów napędu, aby zapewnić bezstresowe, komfortowe i bezpieczne korzystanie z auta oraz aby zbyt szybko nie naprawiać mostów, przegubów itp. Przerobiony z oryginału, którego autorem jest
Blizzard 1. Napędy zmieniamy na włączonym silniku (instrukcja jak zmieniamy jest niżej, w kolejnym poście).
2. Między 4H a 4HL, zmieniać można w czasie jazdy na wprost i przy prędkości nie większej niż 100 km/h, na 4L
tylko po zatrzymaniu (koła na wprost)
3. Po czarnym (tępym, mokre od deszczu = tępe) jeździmy tylko na 4H
4. Przy niskiej przyczepności (śnieg, błoto, piasek) na 4HL
5. Ciężki teren (głębokie błoto i śnieg, piach) na reduktorze (4L)
6. Ostre podjazdy - 4L, rozpęd i z buta, uwaga na to, co za szczytem
7. Ostre zjazdy - 4L, jedynka, nie jechać na sprzęgle
8. W wodzie, reduktor, powoli, jedynka bez rozbryzgów. Jak zalewa maskę, lepiej samemu wyłączyć silnik niż dać mu wciągnąć wodę.
9. Możesz brodzić tylko do wysokości 40 cm. Mowa o aucie seryjnym.
10. Gwałtowne manewry przy szybkiej jeździe lub trawersy - grożą kalectwem.
Holowanie GV II z napędem 4x4 i przełącznikiem napędów, skrzynia manualna:Nie wolno holować GV II 4x4 za jedną oś.Na lince/sztywnym holu (4 koła na jezdni): przełącznik napędów na "N" wrzucony 2 bieg - doczytać w instrukcji obsługi.
Uwaga, GV II z napędem 4x4 i bez przełącznika napędów, nie wolno w ogóle holować, trzeba użyć lawety!!!Uwagi? Zapraszam na PW lub do dyskusji w innym temacie
_________________
Pozdrawiam, Marek"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't"
I już bez klekocika