Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 14:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 29-11-2017, 22:43 
Offline

Rejestracja: 26-11-2017, 21:28
Posty: 14
Suzuki: GV ii 2,4
Ja mam dokładnie ten sam komunikat a chciał bym żeby w tej pozycji "4h" można było wyłączyć esp

Tobiasz powiem jaki masz rocznik i silnik u siebie


Na górę
Post: 29-11-2017, 23:23 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 08:28
Posty: 46
Suzuki: GV 2.4 VVT 3d
2011 2.4 VVT


Na górę
Post: 29-11-2017, 23:26 
Offline

Rejestracja: 26-11-2017, 21:28
Posty: 14
Suzuki: GV ii 2,4
No to mamy tą samom obcej moja to 2011 listopad i 2.4 bar manual

Musi nam ktoś z wcześniejszego rocznika podpowiedzieć

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 30-11-2017, 06:56 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 08:28
Posty: 46
Suzuki: GV 2.4 VVT 3d
Szczerze mówiąc zastanawiam się czy nie przełączyć na 4HL, włączyć ESP i przełączyć znowu na 4H.
Co sądzicie?

Znalazłem taki artykuł: http://www.c-suvs.com/_iesp_off_switch-5412.html
Cytuj:
ESP® is a registered trademark of DaimlerChrysler AG. The “ESP OFF” switch is located on the center of the instrument panel. You can turn the ESP® systems (other than ABS) on or off using this switch. To turn off the ESP® systems (other than ABS), push and hold the “ESP OFF” switch until the “ESP OFF” indicator light comes on. To turn on all of the ESP® systems, push the “ESP OFF” switch again. The “ESP OFF” indicator light will go out.

NOTE:
• If the vehicle speed is greater than approximately 30 km/h (19 mph), the ESP® systems (other than ABS) will turn on automatically.
• If the transfer switch (if equipped) is turned to the “4L LOCK” position, the ESP® systems (other than ABS) will be canceled automatically.
• If the ESP® systems operates continuously, such as when driving on slippery roads, the traction control functions of the ESP® systems may be canceled temporarily to avoid overheating the brake pads. After a short period of time, the ESP® systems (other than ABS) will turn on automatically and the “ESP OFF” indicator light will go out.


Co teoretycznie wskazuje, że wszystko jest ok moim zdaniem :)


Na górę
Post: 30-11-2017, 09:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Pewnie włączy się ponownie. Powiedzcie mi proszę, po co chcecie wyłączać ESP przy 4H lub 4HL? :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-11-2017, 10:41 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 08:28
Posty: 46
Suzuki: GV 2.4 VVT 3d
bardziej chodzi o to, że teraz na ekranie komputera wyświetla się info ESP OFF - więc chcemy je włączyć :D


Na górę
Post: 30-11-2017, 10:50 
Offline

Rejestracja: 26-11-2017, 21:28
Posty: 14
Suzuki: GV ii 2,4
Wyłączyć dla zabawy, w niektórych warunkach drażni mnie działania esp

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 30-11-2017, 11:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ale i tak się włączy powyżej 30 km/h, tak więc z zabawy nici. Jedyne położenie napędów kiedy ESP jest wyłączone na stałe to 4L.

tobiasz pisze:
bardziej chodzi o to, że teraz na ekranie komputera wyświetla się info ESP OFF - więc chcemy je włączyć :D

Masz wyłączony ESP na stałe?

Czegoś chyba nie rozumiem. :D

Moim zdaniem masz ESP włączony, a komunikat którego zdjęcie wrzuciłeś, informuje iż przełącznik ESP OFF działa tylko w trybie 4HL.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-11-2017, 14:17 
Offline

Rejestracja: 15-10-2017, 08:28
Posty: 46
Suzuki: GV 2.4 VVT 3d
czoboki pisze:
Ale i tak się włączy powyżej 30 km/h, tak więc z zabawy nici. Jedyne położenie napędów kiedy ESP jest wyłączone na stałe to 4L.

tobiasz pisze:
Moim zdaniem masz ESP włączony, a komunikat którego zdjęcie wrzuciłeś, informuje iż przełącznik ESP OFF działa tylko w trybie 4HL.


Zgadza się, pytanie czy ESO OFF oznacza, że jest on aktualnie wyłączony?


Na górę
Post: 30-11-2017, 14:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Wyłączenie ESP sygnalizowane jest na 99,9% kontrolką, która zapal się po wyłączeniu systemu. Włączony system nie jest w żaden sposób sygnalizowany, to wartość domyślna i tylko jego wyłącznie jest sygnalizowane (tak jak w wielu innych autach).

"ESP OFF switch" - oznacza włącznik/wyłącznik (przełącznik ;) ) ESP.

Komunikat u Ciebie na desce mówi o tym, że przełącznik ESP (ESP OFF Switch) działa tylko w trybie 4HL.

Sprawdź sobie jakie kontroli się świecą przełączając napęd na 4HL i wciskając przycisk ESP OFF.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-12-2017, 20:02 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
U mnie w instrukcji piszę, że przy 4H nie da się wyłączyć ESP i rzeczywiście się nie da (komunikat na wyświetlaczu + przyhamowywanie kół przy poślizgu, czyli ESP działa). Przy 4LL wyłącza się automatycznie i zapala kontrolka ESP OFF przy 4HL na żądanie.

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Ostatnio zmieniony 13-12-2017, 06:05 przez angler83, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 12-12-2017, 09:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
A to ciekawe. W moim aucie (2007) ESP można wyłączyć ręcznie w trybach 4H i 4HL (załączy się powyżej 30 km/h), a w trybie 4L jest całkowicie wyłączone.
Możesz wrzucić skan stron instrukcji?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-12-2017, 12:54 
Offline

Rejestracja: 26-11-2017, 21:28
Posty: 14
Suzuki: GV ii 2,4
Angler83 który masz rocznik i na jaki rynek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-12-2017, 14:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Rocznik ma w podpisie ;) Ale brak rynku :) Ma ktoś instrukcję do auta 2011+ w pdf?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-12-2017, 14:15 
Offline

Rejestracja: 26-11-2017, 21:28
Posty: 14
Suzuki: GV ii 2,4
Sory przez tapatalk nie widać podpisów

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-12-2017, 21:35 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
Auto chyba na rynek europejski bo kupione w polskim salonie. W załączniku skan strony z instrukcji.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 13-12-2017, 09:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli w polski salonie to na rynek europejski. Dzięki za skan, dorzucę tą stronę do tematu o działaniu napędów.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-12-2017, 22:14 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
czoboki pisze:
Dzięki za skan, dorzucę tą stronę do tematu o działaniu napędów.


Polecam się. Ja coś to pisać to będę skanował po trochę...

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 20-12-2017, 08:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Już wiem. W autach po lifcie czyli od 2008 roku, ESP można wyłączyć przyciskiem tylko gdy przełącznik napędów jest w pozycji 4HL.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-04-2018, 17:39 
Offline

Rejestracja: 09-04-2018, 08:25
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII 2.4 LPG
Czyli [cenzura] blada :(
Wczoraj chciałem trochę bokami po polnej drodze pojeździć i ciagle ESP blokowało, guzik na 4H nie wyłączał ESP na 4HL przy 30km/h włączało się znowu ESP tym bardziej jak na 4HL nie powinno się skręcać to nie idzie poszaleć tym autem :(
Może da się ESP jakimś bezpiecznikiem odpiąć? :)


Na górę
Post: 25-04-2018, 19:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Da się. Musisz poszukać na forum.
Ewentulanie na FB (na naszej grupie ;) ) poszukaj Roberto Rogal i podpytaj.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 25-04-2018, 21:54 
Offline

Rejestracja: 09-04-2018, 08:25
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII 2.4 LPG
Bajer z płynem hamulcowym?


Na górę
Post: 26-04-2018, 11:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Nie, odcięcie czujnika. Tyle, że jak odłączysz czujnik, to wyskoczy błąd i nie przełączysz napędów. Czyli najpierw przełączasz napędy, potem przełącznik i nie masz ESP. Jeśli chcesz wrócić do 4H to musisz włączyć czujnik, wyłączyć zapłon, włączyć i dopiero będzie wszystko działać. :) Pogadaj z Robertem, on z tym walczy bo w rajdach ESP i ABS mu bardziej przeszkadza niż pomaga.
Ja czekam, aż wymyśli (lub ktoś inny) jak zrobić taki wyłącznik działający w trakcie jazdy. Bo też chętnie wyłączałbym ESP i ABS jeżdżąc po miękkim podłożu. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]