Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 08:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 21-09-2015, 18:09 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jestem nowym na tym forum dlatego chciałbym się przywitać z wszystkimi. Witam!
Jestem posiadaczem Suzuki Grand Vitara 2.0 16v z 2006 roku mój problem polega na tym iż czasami podczas jazdy na trybie 4h przy dodawaniu gazu zaczyna napęd tak jakby rozłączać, przerywać i za którymś razem zapalają się na chwile trzy kontrolki napędów jednocześnie czyli H L i blokada. Nie raz jest tak że jade i nic się nie dzieje a nie raz pojawia się ten problem pare razy podczas wycieczki np. 30 kilometrowej. Mam jeszcze jeden problem dałem auto do wymiany rozrządu i po jego wymianie silnik chodzi cichutko ale z tyłu silnika sciana grodziowa jest upocona od oleju nie jestem pewien czy to może źle założona uszczelka pod deklem pokrywy zaworów czy może ten półksiężyc....

proszę o pomoc :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 14:39 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzisiaj jak jechałem kontrolki 4l n i blokady zapaliły się gdy chciałem dodać gazu na piątym biegu przy prędkości 70km/h zauważyłem że właśnie ten błąd pojawia się na wysokich biegach 4 czy 5 gdy chcę dodać gazu czy możliwe że to czujnik czy raczej coś z napędami?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 15:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-04-2011, 15:00
Posty: 436
Lokalizacja: podkarpacie
raczej coś z elektroniką bo jak by ci się reduktor podczas jazdy zapiął to coś by było czuć


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2015, 16:50 
Offline

Rejestracja: 07-09-2015, 16:28
Posty: 18
Lokalizacja: kozienice
Napęd w suzi jest na stałe nic się nie zalącza,a jeśli jakimś cudem zapioł by się reduktor miałbyś potężny zgrzyt i natychmiastowy spadek prędkości o połowe.Jak kolega wyżej stawiam na elektryke możesz wjechać na kanal i porozpinać kostki dochodzące do reduktora psiknąc wd40 na styki [może kabel gdześ się przetarł i masuje]co do oleju to wytrzyj szmatką zapal silnik i obserwuj może żeczywiście to uszczelka
ps jakiej firmy zakładałeś rozrząd i jakie mialeś objawy


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-09-2015, 14:35 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
dzisiaj błąd trzech kontrolek napędów zapalił mi się w momencie gdy wyprzedzałem przy redukcji z 4 na 3 wtedy pojawiły się kontrolki i napęd tak jakby przerwał i po chwili jakieś 4 sekundy kontrolki zgasły i wróciło do normy, pocenie się silnika z tyłu to wina delikatnie podwiniętej uszczelki dekla pokrywy zaworów już naprawione :] rozrząd wymieniłem na firmy bga gdyż trafiałem na dobre komentarze dopiero teraz widzę ile jest komentarzy negatywnych :| ja rozrząd miałem oryginalny niestety zaczął już grzechotać na biegu jałowym pomiędzy 800 a 1000 obrotów coś jak siadająca rolka prowadząca, łańcuch nie był jakoś mocno wyciągnięty po wymianie jest cicho ciekawe jak długo..... :? jeśli rozpadnie się po 4000km to mnie chyba szlak trafi, że sprzedają taki [cenzura] na klubowym sklepie "suzuki części" ile jest tych wtyczek które muszę wyciągnąć i przeczyścić? byłem pod autem i oglądałem napędy nie mam żadnych wycieków wtyczka którą muszę rozpiąć to ta przy tym silniczku od zmiany napędów?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2015, 17:34 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
wtyczki wyczyszczone wd 40 nic to nie dało.... może to wina modułu od napędów?


Na górę
Post: 12-10-2015, 10:12 
Offline

Rejestracja: 12-10-2015, 09:54
Posty: 1
witam, nawiązując do tematu zapalających się kontrolek od napędu ja wymieniłem świece i napędy przestały się zapalać, nie wiem co ma jedno do drugiego ale proponuję pierwsze zacząć od świec


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2015, 12:15 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja bym sprawdził jeszcze panel przedni pod radiem. Od wewnętrznej strony panelu klimatyzacji znajdują się trzy złącza (dochodzą trzy wiązki). Jedna z nich jest od napędów. Jeżeli ją rozłączysz, to zapalą się kontrolki napędów i auta już nie odpalisz. Sprawdź wtyczkę, czy jest do końca wpięta.

Inna możliwość to padający ECM (BOSCH EDC16) tzw. komputer. Któryś chipset może padać. Ja tak miałem u siebie. Problem jednak objawiał się na postoju. Nie można było auta odpalić, bo po przekręceniu kluczyka zapalały się i migotały napędy. Podczas jazdy tego nie zauważyłem, zresztą dość szybko wymieniłem komputer na "nowy".

kolego informuj nas, jakie pojąłeś kroki i czy rozwiązałeś ten problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2015, 05:24 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
A więc tak jeśli chodzi o złącze za panelem klimatyzacji to na 100% jest ok gdyż było sprawdzane przy okazji wymiany radia, bardzo możliwe że mogą być to świece więc je wymienię i oczywiście dam znać


Na górę
Post: 22-04-2016, 10:12 
Offline

Rejestracja: 22-04-2016, 09:53
Posty: 1
Suzuki: GV 2006
Panowie, dołączam się do tematu. Mam GV 2006 i problem z napędem. Na 4h wszystko jest ok ale gdy przełączam na 4h lock zaczyna mrugać 1 kontrolka (ta prawidłowa) standardowo po chwili powinna zapalić się na stałe niestety u mnie zaczynają mrugać wszystkie diody napędów i zapala się kontrolka esp z prawej strony słyszę "cykanie" co kilka sekund tak jak by próbował przepiąć napęd ale coś mu przeszkadzało w tym. Macie jakieś pomysły? styki przeczyszczone bez poprawy.


Dodatkowo czytając posty w temacie znalazłem rozwiązanie grzechotania silnika którego nie moglem nigdzie zlokalizować a bylem pewny ze to będzie któraś rolka przy pasku :)


Na górę
Post: 07-07-2016, 21:34 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
hej nowak.robson
jaki jest dalszy ciag tematu? Czy wyjasnilo Ci sie? Jestem ciekaw.
Pozdrawiam

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Post: 12-07-2016, 13:01 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam po wymianie świec i wyczyszczeniu wszystkich wtyczek problem z kontrolkami zanikł jeżdziłem tak około pół roku i wszystko ok i nie stety od około tygodnia kontrolki znów zaczęły się zapalać...... nie chcę znów wymieniać świec bo to troszkę kosztowne irydowe ngk może jeszcze raz bym przeczyścił te wtyczki tylko jakim preparatem najlepiej..?


Na górę
Post: 20-07-2016, 13:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Witam
temat wałkuję pół roku
moje ustalenia w wątku:
viewtopic.php?t=13089
POMOCY !!!!


p.s. na elektrodzie ktoś wspominał o cewce - cewkach - niby komp powinien wykryć wypadanie zapłonu ale w jego przypadku tego nie było. :sciana:
p.s.2 dziś dowiedziałem się, że faktycznie przyczyną mogą być świece (np.zachlapane olejem od walniętej uszczelki od pokrywy lub po prostu walnięte i one powodują szalenie prądu po silniku). Świece szły irydowe, do tego coś jeszcze muszą mieć-( slang mechaników) do Suzuki należy kupić konkretne irydowe po vin, ale zależy do którego modelu bo w niektórych szły niklowe - bosz... nie po Polsku ale może zrozumiale :aniolek:
p.s.3 Świece szły w zależności od wyposażenia, w moim przypadku świece irydowe z wyprzedzeniem zapłonu - tak to wyjaśnił mechanik lub coś przekręciłem :D możliwe że dziś zamontuję to dam znać czy pomogło.


Na górę
Post: 22-07-2016, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
Zatem zrobione : wymiana świec pomogła - przynajmniej jak na razie.
Spostrzeżenia : ostatnia świeca licząc od przodu samochodu zabrudzona olejem. Delikatnie ale jednak. Olej znalazł się tam nie z uszczelki ale z dolewek i poprzedniej wymiany oleju. dolewając olej można lekko nie wcelować a wtedy dróżka prowadzi prosto do świec. Możliwe że olej był powodem zniszczenia świecy i tym samym spadku napięć, możliwe też, że po prostu któraś ze świec walnęła.
Dla mnie tym czasem temat zamknięty :)


Na górę
Post: 21-02-2017, 16:20 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przyczyną tego stanu rzeczy jest olej na świecach do wymiany oringi pod pokrywą zaworów oraz świece gdyż od oleju dostają po d...pie. Jeśli to będzie zrobione zapomnijcie o migających kontrolkach i szarpaniach. będzie śmigać!


Na górę
Post: 25-09-2017, 10:58 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 20:54
Posty: 10
Lokalizacja: KRK
Suzuki: GV II 2.0 benz man
Podpinam się do tematu. GV II 2.0 benzyna z 2007. kontrolki napędów zaczęły się włączać i mrugają przy ciepłym silniku najczęściej przy ruszaniu. do tego świeci się ESP. wyłączenie auta i zapalenie powoduje zgaśnięcie kontrolek. włączają się przy ruszeniu w większym gazem lub nie. losowo. w napędach nic nie chrupie więc nie włącza się raczej ani blokada ani reduktor :)
świece dzisiaj zmienione na nowe NGK Irydowe (wprost z instrukcji obsługi auta). na 2 skrzyżowaniu kontrolki się zapaliły. co to może być ? Ktoś pisał o spadającym napięciu na instalacji wtryskowej ?


Na górę
Post: 26-09-2017, 10:38 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
u mnie tez to było
pomogła wymiana swiec jak narazie jest ok
ale ten problem dobrze jest opisany na drugim forum


Na górę
Post: 01-10-2017, 11:58 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 20:54
Posty: 10
Lokalizacja: KRK
Suzuki: GV II 2.0 benz man
chemiczny pisze:
Podpinam się do tematu. GV II 2.0 benzyna z 2007. kontrolki napędów zaczęły się włączać i mrugają przy ciepłym silniku najczęściej przy ruszaniu. do tego świeci się ESP. wyłączenie auta i zapalenie powoduje zgaśnięcie kontrolek. włączają się przy ruszeniu w większym gazem lub nie. losowo. w napędach nic nie chrupie więc nie włącza się raczej ani blokada ani reduktor :)
świece dzisiaj zmienione na nowe NGK Irydowe (wprost z instrukcji obsługi auta). na 2 skrzyżowaniu kontrolki się zapaliły. co to może być ? Ktoś pisał o spadającym napięciu na instalacji wtryskowej ?



1. Dodaję nowe info. podczas gdy kontrolki mrugają - skrzynia rozdzielcza przestała działać - nie blokuje napędu i nie ma możliwości włączyć reduktora, jeździ się jak na 4H
jak silnik wyłączę i kontrolki zgasną - skrzynia działa i wszystko się uruchamia można włączyć 4H lock i 4L. do momentu zapalenia kontrolek.
czyli chyba odpada problem zapłonu a zostaje komputer sterowania 4wd?

2. sprawdziłem aku i ładowanie, jest książkowo 12,5 V na wyłączonym i 14,3 na włączonym silniku (ktoś pisał gdzieś że to wina aku)


Na górę
Post: 08-10-2017, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2016, 05:36
Posty: 18
Suzuki: GV2
chemiczny pisze:
Podpinam się do tematu. GV II 2.0 benzyna z 2007. kontrolki napędów zaczęły się włączać i mrugają przy ciepłym silniku najczęściej przy ruszaniu. do tego świeci się ESP. wyłączenie auta i zapalenie powoduje zgaśnięcie kontrolek. włączają się przy ruszeniu w większym gazem lub nie. losowo. w napędach nic nie chrupie więc nie włącza się raczej ani blokada ani reduktor :)
świece dzisiaj zmienione na nowe NGK Irydowe (wprost z instrukcji obsługi auta). na 2 skrzyżowaniu kontrolki się zapaliły. co to może być ? Ktoś pisał o spadającym napięciu na instalacji wtryskowej ?

Nie dodałem: wymiana jednej cewki wyleczyła na dobre moją Vikę. Spadki napięcia powodowały u mnie zapalanie kontrolek - winę ponosiła cewka i świece (świece były u kresu przebiegu zatem i tak do wymiany) - ciemny garaż spryskiwacz z wodą z płynem odpalenie silnika i mgiełka na przewody i cewki - jak będzie się świecić jak choinka na święta to masz przyczynę - jak nie to nadal bym szukał w prądzie. U mnie do usterki doszedł gazownik jak podpiął kompa i się przejechał - od razu wywaliło że napięcie spadło poniżej 11v ale spadało tylko na gazie bez gazu spadało do 11,5v i kontrolki się nie zapalały.


Na górę
Post: 09-10-2017, 22:42 
Offline

Rejestracja: 15-03-2015, 20:54
Posty: 10
Lokalizacja: KRK
Suzuki: GV II 2.0 benz man
Kakti pisze:
Nie dodałem: wymiana jednej cewki wyleczyła na dobre moją Vikę. Spadki napięcia powodowały u mnie zapalanie kontrolek - winę ponosiła cewka i świece (świece były u kresu przebiegu zatem i tak do wymiany) - ciemny garaż spryskiwacz z wodą z płynem odpalenie silnika i mgiełka na przewody i cewki - jak będzie się świecić jak choinka na święta to masz przyczynę - jak nie to nadal bym szukał w prądzie. U mnie do usterki doszedł gazownik jak podpiął kompa i się przejechał - od razu wywaliło że napięcie spadło poniżej 11v ale spadało tylko na gazie bez gazu spadało do 11,5v i kontrolki się nie zapalały.


update:
auto po diagnostyce w salonie Suzuki - Kraków Powstańców Śląskich. Jedyny serwisant który mnie nie wyśmiał.
Faktycznie napięcie spada poniżej 11V - alternator szaleje - właśnie jest w regeneracji (koszt nowego 1990 PLN w ASO).
Do tego najprawdopodobniej rozwalił akumulator (mimo, że trzyma napięcie to komp pisze, żeby go wymienić)

komputer podpięty w salonie pokazał pół strony błędów.
Jeśli alternator pomoże to mam dziada w garści.

W salonie powiedzieli, że to na bank elektryka...

edit nr 2
Alternator sprawdzony - jest w idealnym stanie,
Akumulator ma 84% sprawności rozruchowej.

teraz czas na cewki ....


Na górę
Post: 19-10-2017, 18:27 
Offline

Rejestracja: 04-01-2011, 13:32
Posty: 61
Lokalizacja: PODKARPACIE
Witam
Sprawdź masę akumulator nadwozie auta , kolega w innym samochodzie też miał kilkanaście błędów , mechanicy rozkładali ręce , usterka banalna , " ugnita masa " aku - nadwozie samochodu , pozdrawiam Tomasz


Na górę
Post: 31-10-2017, 11:25 
Offline

Rejestracja: 30-10-2012, 11:18
Posty: 12
Witam, też mam problem z migającymi kontrolkami (na razie zapaliły mi się raz) i profilaktycznie zacznę od wymiany świec.
Jak dobrać odpowiednie świece do modelu - ktoś tutaj pisał o magicznym dobieraniu po VIN?
Czy NGK IFR5J-11 są odpowiednie?
Czy świece można wymienić samemu, czy nie warto bo są jakieś problemy z dostępem wykręceniem?


Na górę
Post: 31-10-2017, 12:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Bardzo proszę kwestie doboru świec poruszyć w oddzielnym temacie. :) Tu piszemy o przyczynach zapalania się kontrolek i co było przyczyną, ale nie piszmy proszę o szczegółach. Wystarczy np. "wymieniłem świece i jest ok" :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-11-2017, 18:33 
Offline

Rejestracja: 01-11-2017, 20:22
Posty: 15
Lokalizacja: Mazowieckie
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Wracając do tematu miałem te same objawy zapalające się kontrolki napędów w czasie jazdy okazało się że cewka była niedokręcona tzn gwint obrobiony w śrubie .Zmieniłem śrubę, cewka trzyma i gitara :-) :skoczek:


Na górę
Post: 18-10-2020, 12:01 
Offline

Rejestracja: 10-10-2019, 10:37
Posty: 4
Cześć.

Odgrzeję kotleta.
Grand Vitara 2.7, 2007 rok. Mam ten sam problem. Kontrolki napędów mrugają przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Do tego dochodzi dźwięk cykania z okolic prawego przedniego koła. Zapala się również kontrolka ESP, która gaśnie po ponownym włączeniu silnika.
Wywaliło też engine check. Wypadanie zapłonu na 6 cylindrze. Poza tym jakieś błędy hamulców.
Jutro będę wymieniał świece i dam znać czy pomogło.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]