Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

Stukanie na zimnym 2.0 16v 2005
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12444
Strona 2 z 3

Autor:  Szpeniek [ 09-09-2015, 20:22 ]
Tytuł: 

Kolego
Cytuj:
cebularz
mechanik ustawiał zawory, potem niedowierzając mu pojechałem do ASO Suzuki.
Stwierdzili, ze regulacja jest idealna.
Po wymianie rozrządu nie wymieniłem tulei środkowego koła. Po czym kupiłem ją w ASO i wymieniłem.
Dziś dzwoniłem do ASO, uciąłem sobie pogawedkę z gościem z ASO.
Podsunał mi pomysł wyczyszczenia tłoków ponieważ mogł na nich stworzyć się nagar.
Jutro dam znać co wynikło z czyszczenia...
Zobaczę czy stuki będą rano ... Dam Znać..

Autor:  cebularz [ 10-09-2015, 09:23 ]
Tytuł: 

W jaki sposób ma przebiegać to czyszczenie? W dawnych czasach, pamiętam że robiło się takie rzeczy np. w maluchach przy remontach co 100tys. km.

Autor:  czolg [ 13-09-2015, 08:50 ]
Tytuł: 

Witam
Chciałbym przyłączyć sie do wątku wymiany rozrządu i wszystkiego co z tym związane,w mojej gv 2 j20a coś stuka przy 900 obrotach przez 4-5 sekund gdy obroty spadną do 800 cisza silnik chodzi równo nie szarpie.Po wizycie w aso Radom wymienili mi olej na 10w60 poprzedni 5w30 i kazali obserwować ale po tysiącu kilometrów znowu stuka,wymiana w aso odpada 2800 części same +robocizna 1400 i tu zasadnicze pytanie jakiej firmy rozrząd (a może wcale nie ruszać)myslałem o zestawie BGA no ale teraz odpada(ps cena tego zestawu to od 650 do 1100zl mają rozmach w kasowani klijentów) zestaw OSK brak jednego kola gdzie go kupić w firmowym sklepie cz w aso. może zostawić stare kolo no i jeszcze tulejka pod nim wymieniac czy nie.Na alledrogo znalazłem jeszcze dwóch producentów ale brak jest opini o firmie albo producent zamiennik,na koniec jak przebiega proces wymiany co trzeba wymontować co do kupić
Ps O co ten nieszczęsny łańcuch obciera o ślizga cz o dekielek

pozdrawiam wszystkich forumowiczow i tych co myśleli że łańcuch jest wieczny

Autor:  kipulo [ 13-09-2015, 14:22 ]
Tytuł: 

Trzeba by kupic odrazu uszczelkę pod dekiel zaworóe najlepiej z oringami do swiec.Reszta to jest dekiel rozrządu idzie na silikon,w nim jest uszczelniacz wału korbowego tez należałoby wymienic.Ja wstawiłem u siebie ten BGA nie było w nim,tulejki,uszczelki pod napinacz i klina.Ten niesczesny klin mi scieło i musiałem robic głowice ale to raczej mój błąd że wkładając stary nie zauważyłem że był uszkodzony.U mnie na nowym rozrządzie i oleju 5w30 przez 20 tys była cisza, przy odpalaniu teraz pojawiają się stuki pare minut i cisza.Nie wiem czy to zawory czy rozrząd

Autor:  Szpeniek [ 14-09-2015, 22:36 ]
Tytuł: 

Wałkuję ten temat już od ponad miesiąca...
Rozrząd firmy BGA odpada !!!! Założyłem, zrobiłem 4500 km na oleju 10w40, mechanik wyjął rozrząd i po obejrzeniu go powycierały się ślizgi i zjechane było pośrednie koło rozrządu więc jeżeli ktoś ma ten rozrząd to radzę go SZYBKO wymontować i wyrzucić. Ja zareklamowałem i oddali mi kase. Potrzebne do reklamacji było:
-kwit od mechanika, że wymienione do zostało w warsztacie
-faktura czy paragon ze sklepu
Jeżeli chodzi o tuleje pod pośrednie koło rozrządu to kupiłem w serwisie (111zł ).
Ja pośrednie koło rozrządu założyłem ze starego rozrządu. Nowy rozrząd firmy OSK. Koszt około 960zł bez pośredniego koła rozrządu.

I teraz panowie Wasze i moje nieszczęsne stukanie na zimnym....
Cóż to jest :)
Byłem na regulacji zaworów, byłem w serwisie, zmieniłem olej i rozrząd i dalej stuka na zimnym przez kilka minut...
I oto proste i banalne rozwiązanie :)
Wyjmijcie świecie :), sprawdźcie odleglości ,,przerwy iskrowej".
Czy przypadkiem nie macie różnych wartości na każdej świecy?
Jeżeli macie ustawcie na 0,8mm i zobaczcie czy działa... ( piszą na forum żeby dać na 1.1mm ) ale ja ustawiłem na 0,8mm stuki przestały...
Ja mam świece irydowe NGK
Jeżeli Wam to pomoże a na pewno nie zaszkodzi... Warto spróbować...
Pozdrawiam...

Autor:  czolg [ 15-09-2015, 19:16 ]
Tytuł: 

Może nie w temacie bo to silnik H ,wyciągnięty a nie pęka bo z tytanu
https://www.youtube.com/watch?v=rD-a6GUNEbY

Autor:  leniwiec [ 15-09-2015, 21:21 ]
Tytuł: 

czolg pisze:
Może nie w temacie bo to silnik H ,wyciągnięty a nie pęka bo z tytanu
https://www.youtube.com/watch?v=rD-a6GUNEbY

Wiadomo,że łańcuchy będą luźne,bo przecież silnik jest niezapalony i napinacze hydrauliczne go nie naciągają...

Autor:  czolg [ 16-09-2015, 07:42 ]
Tytuł: 

Wydaje mi się że napinacze nie pracują jak siłownik,tylko wysuwają się i nie wracają tylko utrzymują stały naciąg do momentu aż zakres pracy się kończy wtedy łańcuch lata jak szalony..
https://www.youtube.com/watch?v=32TT48km35M

Autor:  kipulo [ 16-09-2015, 14:23 ]
Tytuł: 

Napinacz ma taką zapadkę ,wysuwa się i blokuje.Jak się konczy regulacja to zostaje wysunięty na maxa i wtedy jest taki efekt.Wymieniałem sam w w 2 swoich vitarach i wtedy można porównac napinacze jaka jest różnica ,oprócz tego łancuchy się wyciągaja i juz tego nic niie napina.

Autor:  czolg [ 21-09-2015, 19:21 ]
Tytuł: 

Na stronie firmowego sklepiku pojawił się rozrząd do j20a firmy dakuji za 960 zł co myślicie w porównaniu go z niekompletnym zestawem osk
ps firma dakuji ma fajna stronę internetową
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 44QvRebpIQ

Autor:  Szpeniek [ 03-10-2015, 12:12 ]
Tytuł: 

Wziąłbym ten za 2000zł Oryginał Suzuki.
Broń boże BGA automotive.
Miałem i reklamowałem... Nie oszczędzaj na rozrządzie... Wymienisz go raz !

Autor:  mariuszj [ 03-10-2015, 13:04 ]
Tytuł: 

A tak z ciekawości - przy jakich przebiegach wymieniacie te rozrządy ?

Autor:  Szpeniek [ 03-10-2015, 13:38 ]
Tytuł: 

170,000 km

Autor:  mariuszj [ 03-10-2015, 14:06 ]
Tytuł: 

dzięki za info - czyli jeszcze 40 000 mi zostało

Autor:  czolg [ 03-10-2015, 14:36 ]
Tytuł: 

122,000 według licznika i stuka,kupiony już dokuji ale z braku auta zastępczego wymiana za dwa tygodnie

Autor:  leniwiec [ 03-10-2015, 19:32 ]
Tytuł: 

Szpeniek pisze:
170,000 km


Skąd masz takie info?
U mnie dobija 200tyś póki co rozrządu nie słychać ...

Autor:  Szpeniek [ 03-10-2015, 19:41 ]
Tytuł: 

U mnie bylo slychac

Autor:  mariuszj [ 05-10-2015, 23:21 ]
Tytuł: 

no dobra - coś słychać - ale jakie są tego konsekwencje jak się trochę pojeździ ?
Zerwał się komuś kiedyś ten łańcuch ?

Autor:  Szpeniek [ 08-10-2015, 16:27 ]
Tytuł: 

Na zimnym słuchać czy na ciepłym?

Autor:  Lesiorip [ 08-10-2015, 18:44 ]
Tytuł: 

Kurde to jak to musi u mnie wyglądać po 260000 :]

Autor:  Szpeniek [ 10-10-2015, 18:57 ]
Tytuł: 

Zerknijcie i skomentujcie co może tak stukać. Stuka przez minutę na zimnym. Potem cisza.
Auto po wymianie rozrządu i ustawieniu luzów zaworowych.
Czekam na komentarze
https://youtu.be/BtBIj9mjPWE

Autor:  Nissman [ 19-01-2016, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Stukanie na zimnym 2.0 16v 2005

Czy ustaliłeś już przyczynę tego stukania ,pytam bo po zakupie swojej GVII ,oglądałem jeszcze 3 inne dla Teścia ,bo też chciał kupić GV i jedna z nich tak właśnie stukała jak twoja na filmie z odległości ok 8 m przy podniesionej masce było słychać stuki .Auta nie kupiliśmy ale podejrzewałem że rozrząd może stukać ewentualnie panewki .

Autor:  Mohinder [ 12-06-2016, 18:42 ]
Tytuł:  Re: Stukanie na zimnym 2.0 16v 2005

Witam
Czytam o tym stukaniu z zainteresowaniem bo u mnie również stuka. Wydawało mi się, że to zawory ale z tego co czytam to widzę, że nie ma pewności co do przyczyny stukania. Na jednym z filmików gdzie koleś ruszał łańcuch i on uderzał o blaszkę to właśnie mi przypomniało ten dźwięk stukania, więc może to łańcuch uderza w blaszkę podczas pracy? Będę wymieniał wszystkie oleje jutro i może wymiana oleju coś zmieni.
Co do samego łańcucha rozrządu, to myślałem, że jest to trwałe a tu widzę, że wymieniacie to prawie tak często jak paski. Hmmm.
Pozdrawiam

Autor:  DanKrakow [ 12-06-2016, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Stukanie na zimnym 2.0 16v 2005

Czy ktoś rozwiązał problem stukania, u mnie jest to samo !!! Rozrząd wymieniony tydzień temu, założone nowe łańcuchy DID, napinacze OSK na wszystkim wybite Made in Japan, wymienione wszystko oprócz koła pośredniego, luzy zaworowe ok! Olej 5w30 Castrol

Autor:  czoboki [ 13-06-2016, 07:33 ]
Tytuł:  Re: Stukanie na zimnym 2.0 16v 2005

Ja mam klekota (DDIS), lecz z tego co kojarzę (co wyczytałem przez kilka lat na forach) to te silniki tak mają, stukają na zimno i lubią mieć dużo oleju. Spróbujecie przeszukać pod tym kątem również forum KSP: http://forum.klubsuzuki.pl/index.php

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/