Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 07:28

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29-03-2015, 12:47 
Offline

Rejestracja: 29-03-2015, 12:19
Posty: 4
witam problem pojawia się przy około 2800 obrotów silnik jak by nie palił na jednym garze i przez chwile nie może wejść na obroty .wymieniłem świece i cewki - nie pomogło

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2015, 10:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Luzy zaworowe wyregulowane ?

_________________
GV I 04 2,5 V6 A/T-była i znowu jest, wielki powrót :takjest:


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2015, 13:53 
Offline

Rejestracja: 29-03-2015, 12:19
Posty: 4
Nie robiłem bo silnik jest po remoncie a dopiero przejechałem 8 tys

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-04-2015, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
Zdecydowanie zacząłbym od sprawdzenia luzów zaworowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-04-2015, 09:09 
Offline

Rejestracja: 29-03-2015, 12:19
Posty: 4
Dzieki za podpowiedź po świętach sprawdzę. A jaką wartość powinny mieć luzy

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-04-2015, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
daniel to gdzieś jest na forum. Pamiętam tylko, że zalecają ustawianie w górnej granicy tolerancji (dla lpg). Suzuki nie jeżdżę już od jakiegoś czasu i zapomniałem, co to regulacja luzów zaworowych. Sentyment do modelu jednak pozostał. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-04-2015, 14:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Tak wszędzie piszecie o tych luzach zaworowych - czym to się objawia?
Kiedy trzeba je sprawdzić?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2015, 13:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Nie wiem jak ma się trwałość zaworów (luzów) na PB w tym silniku ale na LPG wygląda to tak:
nie wiem jak na benzynie (ale w ASO mi powiedzieli że zaleca się kontrolę co 50 tys km przy jeżdzie na PB) ale na LPG sprawdzanie luzu co 30 tys km obowiązkowe, piszę to z własnego doświadczenia, wypalają się zawory wydechowe, ssące nie, na początku słyszałem że gniazda się wypalają i trzeba je wymienić potem na utwardzone pod LPG co też nie jest prawdą gdyż przynajmniej w przypadku tego silnika wypalają się jedynie same zawory wydechowe, czyli kupujesz czelinomierz na allegro za 30 pln , sciągasz pokrywę zaworów (kilka śrubek) i w 30 min jesteś sprawdzić jakie masz luzy pomiędzy wałkiem a płytkami szklanek, wartości te na zimnym silniku to tolerancja 0,28-0,32 , ssące to przedziła 0,18-0,22 na zimnym slilniku ale ssące raczej się nie wypalają (oczywiście przy położeniu krzywki wałka ku górze mierzy się ten luz) czyli jeżeli okaże się że na wydechu masz 0,23 (5 setek poniżej dolenej granicy) to już warto ją szlifnąć do górnej granicy czyli do 0,32 (koszt szlifowania płytki w zakładzie gdzie regenerują głowice to jakeis 5 pln za sztukę chyba że masz dostęp do dokładnej szlifierki magnesowej tak jak ja wtedy masz to za darmo), zakładasz wtedy taką płytkę szlifowaną powierzchnią do dołu a oryginalną powiewrzchnią do góry czyli do wałka, jeżeli zbyt długo się jeździ bez regulacji efetk wypalania zaworów jest znacznie szybszy wiec nie warto. Płytkę łatwo się wyciąga wystarczy wcisnąć szklankę np. śrubokrętem i magnesem z elastyczną rączką wyjąć płytkę (prosta operacja, wykonujesz ją samemu za free, na youtube jest pokazany filmik jak w fordzie wyciągają płytki, w suzuki stosujesz dokładnie taki sam patent) a znam magików co kasują od 500 do 1000 pln za regulacje bo twierdzą że płytki wymienili a tak naprawdę tylko je zeszlifowali.
Moja Grand Vitara 2009 rok 2.0 v16 od nowowsci założona istalacja gazowa przejechała 190 tys km na LPG z lubryfikatorem i wyzionąła ducha - efekt jak by praca na 3 cylindrach, ostatni przebieg bez regulacji na płytkach (to 70 tys km) piszę że ostani bo już nie było co zbierać z płytek gdyż już były cieniutkie dlatego jezdzilem do końca aż stanie i tak się stało, już nie miała siły jechać tzn jechała ale nie miała przyspieszenia i pracowała jakby na 3 gary, po rozebraniu głowicy okazało się że to nie gniazda zaworowe są wypalone (jak sądziłem bo tak czytałem na forach że są niby miękkie gniazda i się wypalają) lecz same zawory były wypalone, gniazda zaworowe są w bardzo dobrym stanie i nie były wymieniane choć byłem na to przygotowany że będą wymieniane na utwardzone odporne na LPG ale chłopaki od głowic powiedzieli że nie ma sensu bo są dobre a jedynie zawory do wymiany ale tylko wydechowe (8 sztuk, cena jednego 130 pln aso bo nie ma zamiennika no i 8 płytek cena jednej to 51 pln) i się teraz zastanawiam i powiedzcie mi drodzy mechanicy bo słyszałem o szlifowaniu trzonka zaworu wiec czy mogłem zeszlifować trzonki zaworów i ich nie wynieniać na nowe? pytam bo zaoszczędził bym wtedy na samych zaworach czyli jakies 1040 pln, czyli szlifuje trzonki (robię luz), dobieram odpowiednie płytki i wio dalej na tych samych zaworach kolejne 190 tys km??


Na górę
Post: 14-04-2015, 08:03 
Offline

Rejestracja: 17-11-2014, 18:53
Posty: 2
daniel pisze:
witam problem pojawia się przy około 2800 obrotów silnik jak by nie palił na jednym garze i przez chwile nie może wejść na obroty .wymieniłem świece i cewki - nie pomogło


Witam

potwierdzam sprawdzenie luzów zaworowych, w mojej GV zagazowanej miałem te same objawy- naciągnęli mnie na czyszczenie przepustnicy, na wymiane cewek już się nie zgodziłem i pojechałem do serwisu - tam diagnoza natychmiastowa i usunięcie awarii.
check świeci niestety dalej ale to już jak mi powiedziano błąd od katalizatora.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-04-2015, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
błąd chec engine - błąd - wydajność katalizatroa poniże progu - niestety te katalizatroy wytrzymują 100 tys km i koniec , miałęm to samo, problem roziwązałęm za 35 pln - kupujesz emulatro sondy lambda (w tym przypadku musi być kontowy bo inaczej nie da się go wkręcić gdyż jest zbyt mało miejsca dlatego musisz kupić kątowy - taki łamany) wiec kupujesz na allegro taki amulator, jest to taki dystans z otworkiem przy czym ten otworek jest mały ma jakies 4 mm średnicy i w moim przypadku musialem go rozwiercić na fi 6 mm bo zgłąszało błąd ale nie już wydolności katalizatora ale błąd - nie wykryto aktywności sondy lambda - amulatro odsadza po prostu sondę lambda i mniej spalin dostaje się do nie i wskazuje ze niby wszystko ok - tak wiec 35 pln allegro i problem roziwązany - montuje się go na drugiej sondzie czyli za katalizatorem

warto kupic na allegro także interefejs najporstrzy ELM 327 (kosztuje z 50 pln) - wystarcza - sciagasz programik darmowy np. ScanMaster-ELM 1.6 - podpinasz i już masz na tacy jaki błąd pokazuje , potem sobie już możesz rozwiercac emulator i dopasować srednice otworku tak by błąd już nie występował - ja roziwercalem stopniowo najpierw na 4,5 potem chyba 5,5 i dalej pokazywalo check engine z błędem braku aktywności sondy i na kocnu i cos około 6-7 mm wtedy już błąd mi znikł na stałe - do dzisiaj nie mam błędu od sondy a minęło już jakies 2 lata


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 08:51 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
daniel pisze:
Nie robiłem bo silnik jest po remoncie a dopiero przejechałem 8 tys

W 7 letnim aucie silnik po remoncie ???????

_________________
GVII + BRC


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 10:55 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Jesteś pewny, że prosty emulator + sonda = brak miejsca?

U mnie weszło wszystko, możesz zobaczyć TUTAJ

ELM-a lepiej kupić na aliexpress za 5$ z wysyłką, czyli jakieś 18-19 zł a nie 50 zł. Dwa tygodnie i masz przesyłkę w domu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 11:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
jestem pewny - sam to robiłem - prosty emulator nie wejdzie bo jest za długi i nie ma szans go wkręcić tzn wkręci się już ale sondy lambda nie wkręcisz bo całość już jest za długa a tam nie ma miejsca bo blisko jest podwozie, musi być kątowy na 100% i nie pisze tu bajek bo samo to sobie robiłem co do ceny interfejsu to tak strzeliłem ze 50 pln ale sądze ze teniej już jest, nie wiem jak u ciebie wszedł prosty ale pewnie nieźle się ktoś namęczył, pewnie wyciągał katalizator bo z moich przymiarek wyglądało to tak - emulatro się wkręcił ale sonda już wadzila bo przecież ona tez ma dość długi gwint , prościej jest kątowy


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 13:45 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Sam to robiłem, żaden mechanik. Nie musiałem nic wyciągać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2015, 19:05 
Offline

Rejestracja: 29-03-2015, 12:19
Posty: 4
już po problemie :] okazało się jednak że to pierdoła -pęknięty przewód .
Ale luzy też sprawdziłem były ok. Teraz można cieszyć się z jazdy :)

_________________
Daniel


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2015, 21:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Jaki wam wcześniej wyskakiwał błąd przed założeniem tego emulatora?
Mi wyskakuje co chwile P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshhold (Bank 1).
I teraz sie zastanawiam czy wystarczy taki emulator by się go pozbyc?


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 07:38 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Dokładnie taki błąd pojawia się i większości użytkowników.

U mnie pomogło zastosowanie przedłużki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 17:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
u mnie wyskakiwał p0420 ale bank numer 2 - to druga sonda zszczytuje spaliny za katalizatorem a nie pierwsza nie wiem czemu u ciebie jest bank 1 , być może masz nieszczelny układ np. na łączeniu kata z kolektorem i zasysa lewe powietrze stad skład mieszanki inny i sonda 1 zczytuje błąd, według mojej wiedzy nie jest to za dobre bo to właśnie sonda 1 reguluje skład mieszanki paliwa przez co może ci zakłocic poprawną pracę silnika np. zubozyc mieszanke a to niekozystnie wpływa na zaworym, sonda 2 zas tylko zczytuje i nie regulje mieszanki

p.s. jeżeli kogos intersuje to naprawa głowicy, nowe zawory wydechowe 8 szt + nowe płytki 8 szt, + planowanie głowicy, szlifowanie gniazd, sprawdzanie płaskości, nowe prowadnice zaworowe 16 szt + nowe uszczelniacze 16 + robota + płyn chłodniczy itp. - oóglnie chłopki od regeneracji kompleksowej głowicy wzięli 900 pln, części (zawory oryginał _ płytki 1460 pln) robota mechanika który to poskładał (nowe uszczelki itp.) 1100 -w sumie wyszło mnie 3500 btutto z fakturą- tyle mnie to kszotowało - remont po 190 tys km przebiegu


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 19:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
katar14 pisze:
u mnie wyskakiwał p0420 ale bank numer 2 - to druga sonda zszczytuje spaliny za katalizatorem a nie pierwsza nie wiem czemu u ciebie jest bank 1 ,


Jestes pewny? bo wyczytałem ze komp rozdziela katalizatory na bank1 i 2 bo w V6 są dwa. I tam Ci może wyskoczyć blad na jednym albo drugim. Ale w 4 cylindrowym powinno wyskakiwać BANK1 bo jest jeden katalizator - tak wyczytałem na hamerykańskim forum..

Nic zobaczymy, emulator założyłem. Jutro zobaczę czy coś wyskakuje:-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
po podpięciu kompa w diagnostyce silnika mam bank 1 i bank 2 - czyli dwie sondy lambda i pokazuje mi działanie na zapalonym silniku (parametry) dwóch sond, czyli ich wartości , jedna przed katem druga za katem, u mnie na 100% poazywało błąd bank 2 , po zastosowaniu emulatora błąd znikł - tak to wyglądało u mnie


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
kupiłem ELMa i potestuje. Na razie wsadziłem emulator kątowy na drugą sonde i zobaczymy... mam nadzieje ze bedzie spokój choć z tą lampką bo dochodzą do mojego ucha jakies dziwne odgłosy z maski... i mam nadzieje ze to nie skrzynia;-/

Co do Bank1 i Bank2 o którym wcześniej pisałem...
http://www.suzuki-forums.com/1g-1999-2005-vitara-grand-vitara/38247-code-p0430-again.html

https://service.gm.com/gmspo/mode6/pdf/Metro_Tracker/2002%20Tracker%202.5L.pdf


Na górę
Post: 02-04-2016, 06:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Problem rozwiązany???


Na górę
Post: 09-08-2017, 12:18 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 17:52
Posty: 22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do remontu silnika który robiłeś - faktycznie wystarczyło zeszlifować trzonki koszt 10zł od sztuki tylko tyle że wtedy musisz ściągnąć wałki


Na górę
Post: 09-08-2017, 14:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
kto ci szlifował trzonki bez sciągania głowicy, jak zabezpieczył opiłki b y nie dostały sie do obiegu??? jaki na to jest patent czyli na szlifowanie trzonków zaworowch bez ściągania głowicy???? i gdzie to robią???? (to że trzeba zdjąć wałki to akurat nie problem) zastanawiam się jednak nad sensem szlifowania trzonku kiedy skonczy sie zakres na płytkachm, bo zawory się wypalają i są tak cienkie jak żyletki, osobiście je widziałem z mojej grand vitary, obawiam się że może wystąpić możlwość ukruszenia sie zaworu i wtedy po klockach, pozatym jak już zawór się wypali to co będzie domykało gniazdo - obawiam się że to patent do bani, tak mi sie wydaje. Patent ten ma sens w samochodach gdzie nie ma płytek zaworowych tylko pełne szklanki i jakiś tam zakres na tych trzonkach jest do momentu aż sie zawory nie wypalą, ale jak sie zawory wypalą to zakresu juz nie ma.
czekamy na info!!!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]