Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 03:17

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-01-2015, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-10-2008, 21:06
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Witam kolegów,

GV 2.4 - oryginalne sprzęgło zajeżdżone totalnie przez żonkę - stopniowo zabierało coraz wyżej, aż w końcu całkiem przestało przenosić napęd i skończyło się na zwiezieniu lawetą z trasy do serwisu (ASO).

Po wymianie tarczy, docisku i łożyska sprzęgło wróciło na swoje miejsce, natomiast "nic nie jest jak dawniej".

To że sprzęgło zabiera nisko (jakieś 2 - 3 cm od podłogi), to sobie mogę jeszcze wytłumaczyć - grube okładziny, mniejsze luzy - szybciej łapie. Niepokoją mnie natomiast dwa inne objawy:

- w sumie bardzo miękki pedał sprzęgła - niewielki nacisk na pedał wystarcza na wepchnięcie go w podłogę. Pierwsze wrażenie jest jakby płyn uciekł i w ogóle nie było oporu od sprężyny docisku, po paru testach udaje się ustalić pozycję pedału, kiedy opór się nieznacznie zwiększa. Jednak w porównaniu z tym co było i z innymi autami nacisk na pedał jest bardzo niewielki.

- po parogodzinnym postoju trzeba dwa - trzy razy nacisnąć na sprzęgło żeby wrzucić luz. Wygląda jakby układ hydrauliczny był troszkę zapowietrzony i trzeba go podpompować żeby prawidłowo wysprzęglił. Później zachowuje się jednak stabilnie - działa przy tej samej pozycji, biegi wchodzą łatwo, przy wysprzęgleniu nie ciągnie auta itp.
Poziom płynu w zbiorniczku prawidłowy, przecieków pod autem nie stwierdzono.

Wg faktury do auta włożono oryginalne części, docisk 22100-78K00, tarczę sprzęgła JB424W-4 22400-78K01, czyli wg tego co znalazłem w necie odpowiednie dla GV II 2.4 z 2008 r.
Skąd więc ten miękki pedał?
Nieoryginalny docisk czy lekko zapowietrzony układ?
Jeździć z tym licząc że się ułoży, czy reklamować?

Pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2015, 22:10 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
Poza tym, że musisz "podpompować" sprzęgło na zimno, żeby wrzucić bieg, to lekko chodzący pedał to raczej nie jest wada.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2015, 22:16 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
A tak swoją drogą to może warto olej w skrzyni wymienić.
U mnie na zimnym silniku, jak odpalam auto z nogą na sprzęgle (wiem, że to nie poprawnie) też jedynka ciężko zaskakuje. Trzeba puścić sprzęgło i dać "rozpłynąć" się olejowi po skrzyni. Wtedy wchodzi bez problemowo


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2015, 14:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-10-2008, 21:06
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za odzew!

Rano pojeździłem trochę i sytuacja się nie zmieniła - pierwsze dwa wciśnięcia pedału nie rozłączają całkowicie sprzęgła, dopiero kolejne działają prawidłowo.
Ale w czasie jazdy wszystko funkcjonuje już bez zastrzeżeń.
Pedał wygląda że się zrobił nieco twardszy, a sprzęgło zabiera wyżej - tak mniej więcej w 1/3 skoku od podłogi.

Chyba zostawię wszystko tak jak jest, może się rozchodzi.
Najwyżej w weekend podjadę na kanał i spróbuję odpowietrzyć układ, tam DOT3 wchodzi, tak?


Na górę
Post: 22-05-2017, 10:35 
Offline

Rejestracja: 03-05-2017, 19:07
Posty: 4
hej,

U mnie w 2.4 tez juz bardzo wysoko bierze sprzęgło.
Gdzie jeśli nie w ASO wymienialiście sprzęgło (Wrocław)?
I jaki to orientacyjnie koszt?

Pozdrawiam,
Andrzej


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]