Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

GV II - olej do reduktora i dyferencjałów
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11405
Strona 2 z 4

Autor:  uciu [ 22-06-2015, 18:28 ]
Tytuł: 

ja do reduktora i przedniego mostu lalem Motula, a w tylnm moscie nie umialem odkręcić dolnej śruby do spuszczania oleju:-/

Autor:  kfinto01 [ 16-07-2016, 22:18 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Witam.mam takie pytanie .czy coś złego może się stać gdy do dyfrow przedniego i tylnego wkleję olej 80w90 GL4 zamiast GL5? W skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej to jest problem ale czy tu coś może pójść nie tak?

Autor:  nifimev [ 30-01-2017, 23:16 ]
Tytuł:  Re:

uciu pisze:
wymieniał ktoś z was samodzielnie olej w skrzyni automatycznej?
Skomplikowane to jest czy wystarczy tylko spuścić i nalać świeży?
Czy trzeba tam jakiś filtr wymieniac?

Podpinam się pod pytanie :)

Autor:  macieks [ 24-03-2017, 21:40 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

A ja zalałem do skrzyni Shella SPIRAX G 75W-90 syntetyk i biegi wchodzą o niebo lepiej do reduktora zaleje SPIRAXA AX 80w-90 na razie walczę z korkiem spustowym he

Autor:  Zbynio [ 06-07-2018, 10:38 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Albo ja czytać nie umiem, albo czegoś tu nie rozumiem :niewiem:

W instrukcji, którą otrzymała moja żona wraz z zakupem auta jest napisane, że do reduktora powinien iść olej o specyfikacji GL-5, natomiast ściągając z forum instrukcję w ojczystym języku jest napisane GL-4. Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości i podpowiedział, jaki faktycznie ma iść olej do reduktora, chodzi konkretnie o SV 2.0 benzyna 2007 rok napęd stały 4wd

Autor:  smoki1 [ 06-07-2018, 23:14 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Właśnie przejrzałem instrukcję napraw strona 742. Jest GL 4 do skrzyni rozdzielczej. Tak jak w polskiej wersji instrukcji obsługi. Osobiście 2 lata temu zalałem gl 4 i wszystko jest ok.

Autor:  Zbynio [ 07-07-2018, 12:03 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

smoki1, dziękuję za odpowiedz :piwo: . Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy w GV II jest tylko jeden typ reduktora ? Jeżeli byłyby różne typy, to wytłumaczenie tej rozbieżności miałoby sensowne wytłumaczenie, jeżeli jednak nie, to bardzo zastanawiająca jest ta różnorodność w specyfikacji olejowej i raczej nie najlepiej świadczy o firmie Suzuki.

Autor:  czoboki [ 08-07-2018, 19:50 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Trzeba by sprawdzić katalog Suzuki i porównać numery reduktorów. Osobiście nie kojarzę aby były różne przynajmniej pod względem przełożenia.

Autor:  Zbynio [ 08-07-2018, 22:37 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Nie mogę znaleźć nr całego reduktor, są nr samych części, więc wrzucam cały schemat. Czy ktoś mógłby porównać ze swoim, dobrze by było, gdyby to był rocznik 2005, mojej żony jest z 2007 2.0 benzyna, skrzynia manualna napęd stały 4wd, porównalibyśmy starą i nową instrukcję.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4V00214502

Autor:  drysiek [ 09-07-2018, 23:17 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

witam niestety jest więcej wersji reduktorów, pomijając różnice wewnątrz (2 rodzaje mechanizmów różnicowych, obecność bądz nie dolnego wałka = przełącznika 4h/4l) to różnią się obudową - jedne mają np uszczelniacz od str reduktora montowany od wewnątrz (do wymiany nie wystarczy rozłączyć skrzyni i reduktora a trzeba jeszcze rozebrać reduktor) inne mają uszczelniacz dostępny zaraz po rozłączeniu...

generalnie tam gdzie jest centralny mechanizm różnicowy LSD trzeba olej dobierać staranniej bo niepotrzebnie się klei... i nie ma tu błędu w instrukcji zwykły centralny dyfer wymaga GL5.
moje typy to np RAVENOL TGO SAE 75W-90 API GL 5 oraz RAVENOL VSG SAE 75W-90 do LSD

jak sprawdzić - jeśli w naszym aucie występuje część 29710-66J00 - to jest LSD

pozdrawiam Adrian

Autor:  Zbynio [ 10-07-2018, 00:09 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

drysiek, dziękuję bardzo za Twoją podpowiedz :piwo: . Nie będę więc ryzykował i zaleje reduktor w/g wskazań instrukcji angielskojęzycznej, czyli przedni i tylny most, oraz reduktor GL-5 80W-90, natomiast skrzynie biegów GL-4 75W-90.

Autor:  drysiek [ 10-07-2018, 08:42 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Jeśli link do partsouq - rozdział 77 transfer - podany powyżej dotyczy Twojego nadwozia to teoretycznie masz LSD

Autor:  Zbynio [ 10-07-2018, 11:24 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Tak, jest to link konkretnie do schematu auta mojej żony. Szukałem w nim wskazany przez Ciebie nr części oznaczający LSD (29710-66J00), ale go tam nie znalazłem :niewiem:

Autor:  drysiek [ 10-07-2018, 12:57 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Zbynio pisze:
Tak, jest to link konkretnie do schematu auta mojej żony. Szukałem w nim wskazany przez Ciebie nr części oznaczający LSD (29710-66J00), ale go tam nie znalazłem :niewiem:



https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4V00214502

:-) nr 16 na rysunku

Autor:  Zbynio [ 10-07-2018, 14:01 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

To zmienia postać rzeczy, ja szukałem LSD w tylnym dyferencjale. Coś mi się jednak wydaje, że przy takim rozwiązaniu lanie do reduktora oleju z dodatkiem LS nie ma sensu, chociaż nie zaszkodzi. LSD stosowane w tylnym moście, a LSD w reduktorze to jednak dwa różne zagadnienia i dwie odrębne zasady działania. W moim Mule (nie jest to Suzuki) mam LSD w tylnym moście i tam faktycznie producent zaleca olej z dodatkiem LS ze względu na przeniesienia i obciążenia napędu, oraz satelity, natomiast w reduktorze, który również ma mechanizm różnicowy idzie zwykły olej, bez dodatku.

Autor:  drysiek [ 10-07-2018, 23:38 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

LSD w reduktorze nie wymaga dodatków LS a dobrego oleju przekładniowego - tam nie ma ani tarcz ciernych ani ślimaków tylko śmieszny mechanizm z "kamyczkami" przy pełnym skręcie niemalże luzuje się całkowicie natomiast przy poślizgu jednej osi kleszczy - niewłaściwy stary olej/zużyty mechanizm powoduje np, że zimą podczas ruszania na pełnym skręcie auto jedzie prosto. Zabrudzony mechanizm trudno wypłukać - znajduje się na górnym wałku praktycznie powyżej poziomu oleju i jest smarowany rozbryzgiem. Kiedyś był dostępnym olej Castrola TAF-XS który się pienił dzięki czemu docierał w górę w tego typu przekłądniach niestety był w opakowaniach 20L..

pozdrawiam Adrian

Autor:  Zbynio [ 11-07-2018, 02:16 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.

Autor:  michu1978 [ 11-07-2018, 06:46 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

za baradzo się nie doktoryzuj. do skrzyni biegów i skrzynki redukcyjnej leje się olej z oznaczeniem GL4 a mosty tył i przód GL5 i tyle z tej całej. filozofii.
dobierz sobie tylko olej dobrej firmy
ja lałem Mobil

Autor:  drysiek [ 11-07-2018, 07:04 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Zbynio pisze:
To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.


dokładnie tak, czyli jak jest LSD to GL4 jeśli nie ma to można lać GL5 :-). W LSD warto lać oleje z górnej półki.

Autor:  czoboki [ 11-07-2018, 18:27 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Zbynio pisze:
To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.

W GV II w trybie 4H jest 47 przód 53 tył, w 4HL i 4L jest 50/50

Autor:  Zbynio [ 12-07-2018, 16:02 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

michu1978, czasami warto się doktoryzować, aby dojść do prawdy, a wygląda ona tak. Zasadnicza różnica pomiędzy starymi olejami GL-4, a GL-5 jest taka, że w GL-5 jest więcej dodatków EP, a jednym z nich jest siarka, która atakuje bardziej metale miękkie zwane żółtymi, a konkretnie brąz i mosiądz, który jest stopem miedzi, a który jest używany do produkcji takich podzespołów jak pierścienie synchroniczne. Były zazwyczaj stosowane do mechanizmów różnicowych, skrzyń biegów, lub przekładni hipodialnych, gdzie kąty pracy wałków wynosiły 90 stopni i potrzebowały wydajnego smarowania , który wytrzymywałby wysokie ciśnienie wytworzone działaniem ciernym przekładni. Natomiast nowe olej GL-5 zostały sformułowane również z dodatkami EP, które już nie wiążą się z metalami żółtymi i są bezpieczne do użycia w przekładniach stąd różnica między starą, a nową instrukcją obsługi Suzuki. Nie ma więc sensu kurczowo trzymać się tego co było, tylko czytać i kupować nowy typ GL-5, który również można stosować w skrzyniach biegów, jeżeli ktoś chce się zabezpieczyć może wziąć olej klasy GL-4/GL-5, lub pozostać przy oleju niższej specyfikacji, czyli GL-4. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, z mojej strony temat uważam za wyczerpany.

czoboki, dotarłem do tej informacji, ale i tak dziękuję Ci za nią :piwo:

Autor:  angler83 [ 23-07-2018, 21:34 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

A Wy jak często wymieniacie olej w dyfrach? W instrukcji jest szereg przypadków w zależności od warunków jazdy, zapylenia, dystansów, ciągnięcia przyczepy itp., a mi chodzi statystycznie, bo olej też ma jakąś swoją żywotność, nawet jak mosty są suche...

Autor:  wincenty [ 15-09-2018, 22:22 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Panowie jakie trzeba mieć klucze aby wymienić oleje?

Autor:  drysiek [ 16-09-2018, 18:12 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Kwadrat 10mm lub ostatecznie 3/8" - trochę luźny...

pozdrawiam Adrian

Autor:  czoboki [ 16-09-2018, 18:24 ]
Tytuł:  Re: GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

angler83 pisze:
A Wy jak często wymieniacie olej w dyfrach? W instrukcji jest szereg przypadków w zależności od warunków jazdy, zapylenia, dystansów, ciągnięcia przyczepy itp., a mi chodzi statystycznie, bo olej też ma jakąś swoją żywotność, nawet jak mosty są suche...

Ja wymieniam co drugi przegląd.
W mostach zawsze po brodzeniu w głębszej wodzie (koszt wymiany nieduży w porównaniu do kosztu potencjalnej naprawy). Jak wreszcie wyprowadzę odpowietrzenie do góry to potrzeba zniknie.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/