Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
http://www.suzukiklub.pl/forum/

GV II - olej do reduktora i dyferencjałów
http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11405
Strona 1 z 4

Autor:  jkan997 [ 22-01-2014, 11:20 ]
Tytuł:  GV II - olej do reduktora i dyferencjałów

Jaki olej lejecie do reduktora i dyferencjałów?

Tutaj w różnych manualach jest to różnie opisane - w nowej wersji manuala [1] polecają GL5 80W-90 do obu, za to w starszej wersji manuala (z 2006 roku) [2] do reduktora polecają to co do manualnej skrzyni czyli GL4 75W-90.

Nie ukrywałbym, że wolałbym kupić jeden typ oleju zamiast dwóch - czy będzie z tym jakiś problem (olej do manualnej skrzyni mnie nie interesuje bo mam automat)?

Jakich olejów używacie?

[1] http://www.c-suvs.com/gear_oil-5479.html
[2] https://www.dropbox.com/s/qy6390by5js5qa2/vitara_olej_reduktor.png

Autor:  kowiak [ 22-01-2014, 17:44 ]
Tytuł: 

Reduktor API GL-4 SAE 75W-90
Dyferencjal przod i tyl API GL-5 SAE 80W-90

Autor:  szklanka82 [ 23-01-2014, 08:53 ]
Tytuł: 

Zalecenia według Mobila http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx

Autor:  jkan997 [ 24-01-2014, 11:29 ]
Tytuł: 

No tutaj dla GV 2005-2010 wychodzi (dla wszystkiego)
Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
który jest zgodny z GL5

Autor:  G0 Mułek [ 30-01-2014, 10:05 ]
Tytuł: 

kolega kowiak podał dane z książki obsługi pojazdu więc ja bym nie brał tego co podaje producent oleju tylko auta...
Po za tym sam zrobiłem duży przegląd swojej Suzi i wlałem:
do skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej: CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90
a do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego: CASTROL AXLE EPX 80W90

Autor:  Romanha [ 07-02-2014, 18:01 ]
Tytuł:  Oleje

Ja osobiście robiłem w swojej Vitarce dużą wymianę i wlewałem:
VALVOLINE GL-5 80W90 1L AXLE OIL GL5
VALVOLINE MaxLife MTF GL-4 75W90 1L GL4
Po wymianie przynajmniej moje odczucie jest takie ze biegi lepiej wchodzą a dyfry chodzą lepiej ciszej. Tak ze takie mogę polecić.

Autor:  datos [ 09-02-2014, 10:36 ]
Tytuł: 

ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l

Autor:  sybirak [ 09-02-2014, 18:53 ]
Tytuł: 

to lepiej zmień ten co wlałeś do skrzyni bo tam nie można lać gl-5

Autor:  gajowy [ 09-02-2014, 19:44 ]
Tytuł: 

A konkretnie chodzi o środku uszlachetniające zawarte w olejach GL-5 które mogą niszczyć powierzchnie synchronizatorów.

Autor:  suzuk [ 09-02-2014, 21:22 ]
Tytuł: 

80w90 najlepiej Suzukowski, ale Valvoline też nie jest zły

Autor:  datos [ 19-03-2014, 11:16 ]
Tytuł: 

nie wiem skąd takie wiadomości ale kontaktowałem się z dwoma serwisami suzuki o oni nie mają złych doświadczeń z tym olejem. Poza tym producent chyba wie co sprzedaje - biorąc na siebie jakąs odpowiedzialność. Na razie jeżdżę. Jak coś się spier..li to dam znać na forum.

Autor:  UBOOT [ 19-03-2014, 16:37 ]
Tytuł: 

datos pisze:
ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l


Ja ostatnio trochę się doktoryzowałem w tym temacie :] . Jeśli olej spełnia wymogi GL-4/5 to śmiało możesz lać. Samego GL-5 bym nie lał (no chyba, że producent zaleca). Mi ostanio w InterCarsie w Płocku polecił pewien palant 5 a ja ciemniak jak usłyszałem jak zachwala to kupiłem. Niestety następnego dnia zaczęły się problemy. Biegi ciężko wchodziły, na 2 i 3 zaczęły zgrzytać. Natychmiast wymieniłem na zalecany GL-4 i wszystko wróciło do normy.
Nie wspomnę o kwestii o której pisze kolega gajowy.

Autor:  B@rtosz [ 19-03-2014, 20:40 ]
Tytuł: 

Ja także wlałem Valvoline GL-4 , i po 10km jest już lepiej.
Biegi 2,3 wchodzą nadal z oporem, ale przynajmniej już nie zgrzyta przy zmianie biegów.

Autor:  UBOOT [ 19-03-2014, 20:57 ]
Tytuł: 

Bartek ja jeszcze (taj jak polecałeś) dodam LiquiMoly troszkę czytałem na rożnych formach i jest szansa na poprawę. Generalnie ludzie chwalą.

Autor:  robcio [ 11-03-2015, 15:32 ]
Tytuł: 

Witam - czy taki olej będzie OK - VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W-90 - do skrzyni - a jaki do mostów??

Autor:  krudnik78 [ 12-03-2015, 12:29 ]
Tytuł: 

Ja mam następujące informacje:
engine oil ............ 5.1l............ SAE 5W-30 ACEA standard C3 grade. Low ash
Transmission oil ............ 2.0l............ API GL-4 SAE 75W-90
Front diff oil ............ 0.95l........... API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90
Rear diff oil ............ 0.8l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90
transfer box oil ............ 1.5l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90

a więc API GL4 tylko do skrzyni biegów (ze względu na synchronizatory). Do skrzynki rozdzielczej i mostów API GL5.

Autor:  RSSYSTEM [ 12-03-2015, 13:14 ]
Tytuł: 

LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42
http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail

Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90

Czyli według tego LiquiMoly odpada ?

Przy GL4
LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42
Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36
Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ?

Autor:  krudnik78 [ 12-03-2015, 14:11 ]
Tytuł: 

RSSYSTEM pisze:
LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42
http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail

Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90

Czyli według tego LiquiMoly odpada ?

Przy GL4
LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42
Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36
Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ?


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C. Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C.

Autor:  RSSYSTEM [ 12-03-2015, 15:44 ]
Tytuł: 

A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja

Autor:  krudnik78 [ 12-03-2015, 22:12 ]
Tytuł: 

RSSYSTEM pisze:
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz?

W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto).

Autor:  RSSYSTEM [ 13-03-2015, 16:24 ]
Tytuł: 

krudnik78 pisze:
RSSYSTEM pisze:
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz?

W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto).


Ale czy to nie jest tak że jeśli mamy krzepnięcie oleju od -42 to przy -20 będzie on dużo rzadszy od oleju który ma krzepnięcie od -27 i w ten sposób będzie rzadszym olejem przy tej temp. a co za tym idzie będzie lepsze smarowanie, mniejsze opory itp :?: o to mi właśnie chodzi 8)

Autor:  uciu [ 22-04-2015, 13:09 ]
Tytuł: 

wymieniał ktoś z was samodzielnie olej w skrzyni automatycznej?
Skomplikowane to jest czy wystarczy tylko spuścić i nalać świeży?
Czy trzeba tam jakiś filtr wymieniac?

Autor:  marco-999 [ 18-05-2015, 13:10 ]
Tytuł: 

W ostatnim okresie coraz trudniej wchodzi mi jedynka, pozostałe biegi ok. Problem jest większy na zimnej skrzyni, po rozgrzaniu jest nieco mniejszy... ale jest, dzisiaj w drodze do pracy nie mogłem ruszyć z pod świateł... nie chciała wejść jedynka, więc poszedł z dwójki.
Co może być przyczyną takiej sytuacji. Mam ją od nowości - GV jest z 2006r. i ma przejechane 102 tyś. km. Pomocy please.

Autor:  michu1978 [ 22-06-2015, 11:25 ]
Tytuł: 

Witam
mam też własnie dylemat z olejami do skrzyni biegów , reduktora i mostów
jakiej marki byście polecali
jeżeli chodzi o symbolikę oznaczeń to już wiem
tylko ma dylemat właśnie dylemat, której firmy. myśle miedzy mobil a castrol

Autor:  kowiak [ 22-06-2015, 17:33 ]
Tytuł: 

Skrzynia biegów, reduktor Valvoline max life gl-4 75w-90
Mosty K2 gl-5 75w-90
Pozdrawiam!

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/