Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
GV II - olej do reduktora i dyferencjałów http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11405 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | jkan997 [ 22-01-2014, 11:20 ] |
Tytuł: | GV II - olej do reduktora i dyferencjałów |
Jaki olej lejecie do reduktora i dyferencjałów? Tutaj w różnych manualach jest to różnie opisane - w nowej wersji manuala [1] polecają GL5 80W-90 do obu, za to w starszej wersji manuala (z 2006 roku) [2] do reduktora polecają to co do manualnej skrzyni czyli GL4 75W-90. Nie ukrywałbym, że wolałbym kupić jeden typ oleju zamiast dwóch - czy będzie z tym jakiś problem (olej do manualnej skrzyni mnie nie interesuje bo mam automat)? Jakich olejów używacie? [1] http://www.c-suvs.com/gear_oil-5479.html [2] https://www.dropbox.com/s/qy6390by5js5qa2/vitara_olej_reduktor.png |
Autor: | kowiak [ 22-01-2014, 17:44 ] |
Tytuł: | |
Reduktor API GL-4 SAE 75W-90 Dyferencjal przod i tyl API GL-5 SAE 80W-90 |
Autor: | szklanka82 [ 23-01-2014, 08:53 ] |
Tytuł: | |
Zalecenia według Mobila http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx |
Autor: | jkan997 [ 24-01-2014, 11:29 ] |
Tytuł: | |
No tutaj dla GV 2005-2010 wychodzi (dla wszystkiego) Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90 który jest zgodny z GL5 |
Autor: | G0 Mułek [ 30-01-2014, 10:05 ] |
Tytuł: | |
kolega kowiak podał dane z książki obsługi pojazdu więc ja bym nie brał tego co podaje producent oleju tylko auta... Po za tym sam zrobiłem duży przegląd swojej Suzi i wlałem: do skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej: CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 a do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego: CASTROL AXLE EPX 80W90 |
Autor: | Romanha [ 07-02-2014, 18:01 ] |
Tytuł: | Oleje |
Ja osobiście robiłem w swojej Vitarce dużą wymianę i wlewałem: VALVOLINE GL-5 80W90 1L AXLE OIL GL5 VALVOLINE MaxLife MTF GL-4 75W90 1L GL4 Po wymianie przynajmniej moje odczucie jest takie ze biegi lepiej wchodzą a dyfry chodzą lepiej ciszej. Tak ze takie mogę polecić. |
Autor: | datos [ 09-02-2014, 10:36 ] |
Tytuł: | |
ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l |
Autor: | sybirak [ 09-02-2014, 18:53 ] |
Tytuł: | |
to lepiej zmień ten co wlałeś do skrzyni bo tam nie można lać gl-5 |
Autor: | gajowy [ 09-02-2014, 19:44 ] |
Tytuł: | |
A konkretnie chodzi o środku uszlachetniające zawarte w olejach GL-5 które mogą niszczyć powierzchnie synchronizatorów. |
Autor: | suzuk [ 09-02-2014, 21:22 ] |
Tytuł: | |
80w90 najlepiej Suzukowski, ale Valvoline też nie jest zły |
Autor: | datos [ 19-03-2014, 11:16 ] |
Tytuł: | |
nie wiem skąd takie wiadomości ale kontaktowałem się z dwoma serwisami suzuki o oni nie mają złych doświadczeń z tym olejem. Poza tym producent chyba wie co sprzedaje - biorąc na siebie jakąs odpowiedzialność. Na razie jeżdżę. Jak coś się spier..li to dam znać na forum. |
Autor: | UBOOT [ 19-03-2014, 16:37 ] |
Tytuł: | |
datos pisze: ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l
Ja ostatnio trochę się doktoryzowałem w tym temacie . Jeśli olej spełnia wymogi GL-4/5 to śmiało możesz lać. Samego GL-5 bym nie lał (no chyba, że producent zaleca). Mi ostanio w InterCarsie w Płocku polecił pewien palant 5 a ja ciemniak jak usłyszałem jak zachwala to kupiłem. Niestety następnego dnia zaczęły się problemy. Biegi ciężko wchodziły, na 2 i 3 zaczęły zgrzytać. Natychmiast wymieniłem na zalecany GL-4 i wszystko wróciło do normy. Nie wspomnę o kwestii o której pisze kolega gajowy. |
Autor: | B@rtosz [ 19-03-2014, 20:40 ] |
Tytuł: | |
Ja także wlałem Valvoline GL-4 , i po 10km jest już lepiej. Biegi 2,3 wchodzą nadal z oporem, ale przynajmniej już nie zgrzyta przy zmianie biegów. |
Autor: | UBOOT [ 19-03-2014, 20:57 ] |
Tytuł: | |
Bartek ja jeszcze (taj jak polecałeś) dodam LiquiMoly troszkę czytałem na rożnych formach i jest szansa na poprawę. Generalnie ludzie chwalą. |
Autor: | robcio [ 11-03-2015, 15:32 ] |
Tytuł: | |
Witam - czy taki olej będzie OK - VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W-90 - do skrzyni - a jaki do mostów?? |
Autor: | krudnik78 [ 12-03-2015, 12:29 ] |
Tytuł: | |
Ja mam następujące informacje: engine oil ............ 5.1l............ SAE 5W-30 ACEA standard C3 grade. Low ash Transmission oil ............ 2.0l............ API GL-4 SAE 75W-90 Front diff oil ............ 0.95l........... API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90 Rear diff oil ............ 0.8l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90 transfer box oil ............ 1.5l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90 a więc API GL4 tylko do skrzyni biegów (ze względu na synchronizatory). Do skrzynki rozdzielczej i mostów API GL5. |
Autor: | RSSYSTEM [ 12-03-2015, 13:14 ] |
Tytuł: | |
LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42 http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27 http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90 Czyli według tego LiquiMoly odpada ? Przy GL4 LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42 Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36 Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ? |
Autor: | krudnik78 [ 12-03-2015, 14:11 ] |
Tytuł: | |
RSSYSTEM pisze: LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42
http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27 http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90 Czyli według tego LiquiMoly odpada ? Przy GL4 LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42 Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36 Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ? Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C. Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C. |
Autor: | RSSYSTEM [ 12-03-2015, 15:44 ] |
Tytuł: | |
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja |
Autor: | krudnik78 [ 12-03-2015, 22:12 ] |
Tytuł: | |
RSSYSTEM pisze: A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja
Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz? W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto). |
Autor: | RSSYSTEM [ 13-03-2015, 16:24 ] |
Tytuł: | |
krudnik78 pisze: RSSYSTEM pisze: A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz? W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto). Ale czy to nie jest tak że jeśli mamy krzepnięcie oleju od -42 to przy -20 będzie on dużo rzadszy od oleju który ma krzepnięcie od -27 i w ten sposób będzie rzadszym olejem przy tej temp. a co za tym idzie będzie lepsze smarowanie, mniejsze opory itp o to mi właśnie chodzi |
Autor: | uciu [ 22-04-2015, 13:09 ] |
Tytuł: | |
wymieniał ktoś z was samodzielnie olej w skrzyni automatycznej? Skomplikowane to jest czy wystarczy tylko spuścić i nalać świeży? Czy trzeba tam jakiś filtr wymieniac? |
Autor: | marco-999 [ 18-05-2015, 13:10 ] |
Tytuł: | |
W ostatnim okresie coraz trudniej wchodzi mi jedynka, pozostałe biegi ok. Problem jest większy na zimnej skrzyni, po rozgrzaniu jest nieco mniejszy... ale jest, dzisiaj w drodze do pracy nie mogłem ruszyć z pod świateł... nie chciała wejść jedynka, więc poszedł z dwójki. Co może być przyczyną takiej sytuacji. Mam ją od nowości - GV jest z 2006r. i ma przejechane 102 tyś. km. Pomocy please. |
Autor: | michu1978 [ 22-06-2015, 11:25 ] |
Tytuł: | |
Witam mam też własnie dylemat z olejami do skrzyni biegów , reduktora i mostów jakiej marki byście polecali jeżeli chodzi o symbolikę oznaczeń to już wiem tylko ma dylemat właśnie dylemat, której firmy. myśle miedzy mobil a castrol |
Autor: | kowiak [ 22-06-2015, 17:33 ] |
Tytuł: | |
Skrzynia biegów, reduktor Valvoline max life gl-4 75w-90 Mosty K2 gl-5 75w-90 Pozdrawiam! |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |