Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 00:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 22-01-2014, 11:20 
Offline

Rejestracja: 30-10-2012, 11:18
Posty: 12
Jaki olej lejecie do reduktora i dyferencjałów?

Tutaj w różnych manualach jest to różnie opisane - w nowej wersji manuala [1] polecają GL5 80W-90 do obu, za to w starszej wersji manuala (z 2006 roku) [2] do reduktora polecają to co do manualnej skrzyni czyli GL4 75W-90.

Nie ukrywałbym, że wolałbym kupić jeden typ oleju zamiast dwóch - czy będzie z tym jakiś problem (olej do manualnej skrzyni mnie nie interesuje bo mam automat)?

Jakich olejów używacie?

[1] http://www.c-suvs.com/gear_oil-5479.html
[2] https://www.dropbox.com/s/qy6390by5js5qa2/vitara_olej_reduktor.png


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-01-2014, 17:44 
Offline

Rejestracja: 22-10-2011, 16:37
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Reduktor API GL-4 SAE 75W-90
Dyferencjal przod i tyl API GL-5 SAE 80W-90


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-01-2014, 08:53 
Offline

Rejestracja: 26-10-2013, 20:59
Posty: 16
Zalecenia według Mobila http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... h-oil.aspx


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2014, 11:29 
Offline

Rejestracja: 30-10-2012, 11:18
Posty: 12
No tutaj dla GV 2005-2010 wychodzi (dla wszystkiego)
Mobil Delvac Synthetic Gear Oil 75W-90
który jest zgodny z GL5


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-01-2014, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2012, 14:10
Posty: 99
Lokalizacja: Przyjaźń
Suzuki: Vitara Long 2.0TD
kolega kowiak podał dane z książki obsługi pojazdu więc ja bym nie brał tego co podaje producent oleju tylko auta...
Po za tym sam zrobiłem duży przegląd swojej Suzi i wlałem:
do skrzyni biegów i skrzynki rozdzielczej: CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90
a do przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego: CASTROL AXLE EPX 80W90


Na górę
 Tytuł: Oleje
Post: 07-02-2014, 18:01 
Offline

Rejestracja: 04-11-2013, 10:32
Posty: 26
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: Swift
Ja osobiście robiłem w swojej Vitarce dużą wymianę i wlewałem:
VALVOLINE GL-5 80W90 1L AXLE OIL GL5
VALVOLINE MaxLife MTF GL-4 75W90 1L GL4
Po wymianie przynajmniej moje odczucie jest takie ze biegi lepiej wchodzą a dyfry chodzą lepiej ciszej. Tak ze takie mogę polecić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2014, 10:36 
Offline

Rejestracja: 02-01-2014, 04:49
Posty: 8
ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2014, 18:53 
Offline

Rejestracja: 27-12-2013, 18:29
Posty: 11
to lepiej zmień ten co wlałeś do skrzyni bo tam nie można lać gl-5


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2014, 19:44 
Offline

Rejestracja: 29-11-2012, 18:09
Posty: 356
A konkretnie chodzi o środku uszlachetniające zawarte w olejach GL-5 które mogą niszczyć powierzchnie synchronizatorów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2014, 21:22 
Offline

Rejestracja: 13-12-2012, 20:54
Posty: 6
80w90 najlepiej Suzukowski, ale Valvoline też nie jest zły


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2014, 11:16 
Offline

Rejestracja: 02-01-2014, 04:49
Posty: 8
nie wiem skąd takie wiadomości ale kontaktowałem się z dwoma serwisami suzuki o oni nie mają złych doświadczeń z tym olejem. Poza tym producent chyba wie co sprzedaje - biorąc na siebie jakąs odpowiedzialność. Na razie jeżdżę. Jak coś się spier..li to dam znać na forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2014, 16:37 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
datos pisze:
ja zalałem mobilube 75w90 SHC1 w/g producenta spełnia on GL-4 i GL-5 wiec wylądował w mostach skrzynce i skrzyni. Potrzebowałem 5l


Ja ostatnio trochę się doktoryzowałem w tym temacie :] . Jeśli olej spełnia wymogi GL-4/5 to śmiało możesz lać. Samego GL-5 bym nie lał (no chyba, że producent zaleca). Mi ostanio w InterCarsie w Płocku polecił pewien palant 5 a ja ciemniak jak usłyszałem jak zachwala to kupiłem. Niestety następnego dnia zaczęły się problemy. Biegi ciężko wchodziły, na 2 i 3 zaczęły zgrzytać. Natychmiast wymieniłem na zalecany GL-4 i wszystko wróciło do normy.
Nie wspomnę o kwestii o której pisze kolega gajowy.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2014, 20:40 
Offline

Rejestracja: 28-02-2014, 17:24
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Ja także wlałem Valvoline GL-4 , i po 10km jest już lepiej.
Biegi 2,3 wchodzą nadal z oporem, ale przynajmniej już nie zgrzyta przy zmianie biegów.

_________________
Suzuki GV I 3D 2.0 16V J20A


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-03-2014, 20:57 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Bartek ja jeszcze (taj jak polecałeś) dodam LiquiMoly troszkę czytałem na rożnych formach i jest szansa na poprawę. Generalnie ludzie chwalą.

_________________
PŁOCK4x4
Suzuki GV I 2.0 16V
Suzuki V II 1.0 boosterjet


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-03-2015, 15:32 
Offline

Rejestracja: 30-09-2010, 11:19
Posty: 30
Lokalizacja: mławskie
Witam - czy taki olej będzie OK - VALVOLINE DURABLEND GL-4 75W-90 - do skrzyni - a jaki do mostów??

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2015, 12:29 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja mam następujące informacje:
engine oil ............ 5.1l............ SAE 5W-30 ACEA standard C3 grade. Low ash
Transmission oil ............ 2.0l............ API GL-4 SAE 75W-90
Front diff oil ............ 0.95l........... API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90
Rear diff oil ............ 0.8l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90
transfer box oil ............ 1.5l............ API GL-5 hypoid gear oil SAE 80W-90

a więc API GL4 tylko do skrzyni biegów (ze względu na synchronizatory). Do skrzynki rozdzielczej i mostów API GL5.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2015, 13:14 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42
http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail

Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90

Czyli według tego LiquiMoly odpada ?

Przy GL4
LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42
Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36
Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2015, 14:11 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
RSSYSTEM pisze:
LiquiMoly w specyfikacji GL5 ma 75W-90 - Temperatura krzepnięcia - 42
http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 259-detail

Valvoline GL5 80W-90 - Temperatura krzepnięcia - 27
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... l-5_80w-90

Czyli według tego LiquiMoly odpada ?

Przy GL4
LiquiMoly - Temperatura krzepnięcia - 42
Valvoline - Temperatura krzepnięcia - 36
Ma znaczenie te 6 stopni mniej dla LiquiMoly ?


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C. Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2015, 15:44 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-03-2015, 22:12 
Offline

Rejestracja: 14-10-2013, 09:06
Posty: 119
Lokalizacja: Kwidzyn
RSSYSTEM pisze:
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz?

W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto).


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-03-2015, 16:24 
Offline

Rejestracja: 22-01-2015, 22:21
Posty: 92
krudnik78 pisze:
RSSYSTEM pisze:
A różnica przy GL5 ? jednak to już inna specyfikacja


Jeżeli planujesz jechać na Syberię to wlej olej, który krzepnie poniżej -40 st. C (czyli 75W90). Na Polskę wystarczy olej do -30 st. C (czyli 80W90). Teraz rozumiesz?

W pierwszym poście tego wątku masz link do manuala Suzuki. Tam jest rysunek, na którym widać, że Suzuki dopuszcza zarówno 75W90 jak i 80W90 (Ty decydujesz na jakie temperatury może być narażone auto).


Ale czy to nie jest tak że jeśli mamy krzepnięcie oleju od -42 to przy -20 będzie on dużo rzadszy od oleju który ma krzepnięcie od -27 i w ten sposób będzie rzadszym olejem przy tej temp. a co za tym idzie będzie lepsze smarowanie, mniejsze opory itp :?: o to mi właśnie chodzi 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
wymieniał ktoś z was samodzielnie olej w skrzyni automatycznej?
Skomplikowane to jest czy wystarczy tylko spuścić i nalać świeży?
Czy trzeba tam jakiś filtr wymieniac?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-05-2015, 13:10 
Offline

Rejestracja: 14-07-2014, 16:58
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
W ostatnim okresie coraz trudniej wchodzi mi jedynka, pozostałe biegi ok. Problem jest większy na zimnej skrzyni, po rozgrzaniu jest nieco mniejszy... ale jest, dzisiaj w drodze do pracy nie mogłem ruszyć z pod świateł... nie chciała wejść jedynka, więc poszedł z dwójki.
Co może być przyczyną takiej sytuacji. Mam ją od nowości - GV jest z 2006r. i ma przejechane 102 tyś. km. Pomocy please.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 11:25 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
Witam
mam też własnie dylemat z olejami do skrzyni biegów , reduktora i mostów
jakiej marki byście polecali
jeżeli chodzi o symbolikę oznaczeń to już wiem
tylko ma dylemat właśnie dylemat, której firmy. myśle miedzy mobil a castrol


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 17:33 
Offline

Rejestracja: 22-10-2011, 16:37
Posty: 68
Lokalizacja: Poznań
Skrzynia biegów, reduktor Valvoline max life gl-4 75w-90
Mosty K2 gl-5 75w-90
Pozdrawiam!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]