Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 21:48

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 22-06-2015, 18:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
ja do reduktora i przedniego mostu lalem Motula, a w tylnm moscie nie umialem odkręcić dolnej śruby do spuszczania oleju:-/


Na górę
Post: 16-07-2016, 22:18 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Witam.mam takie pytanie .czy coś złego może się stać gdy do dyfrow przedniego i tylnego wkleję olej 80w90 GL4 zamiast GL5? W skrzyni biegów i skrzynce rozdzielczej to jest problem ale czy tu coś może pójść nie tak?


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: 30-01-2017, 23:16 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
uciu pisze:
wymieniał ktoś z was samodzielnie olej w skrzyni automatycznej?
Skomplikowane to jest czy wystarczy tylko spuścić i nalać świeży?
Czy trzeba tam jakiś filtr wymieniac?

Podpinam się pod pytanie :)

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 24-03-2017, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2017, 21:07
Posty: 35
Lokalizacja: Lubuskie
Suzuki: grand vitara jt
A ja zalałem do skrzyni Shella SPIRAX G 75W-90 syntetyk i biegi wchodzą o niebo lepiej do reduktora zaleje SPIRAXA AX 80w-90 na razie walczę z korkiem spustowym he


Na górę
Post: 06-07-2018, 10:38 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
Albo ja czytać nie umiem, albo czegoś tu nie rozumiem :niewiem:

W instrukcji, którą otrzymała moja żona wraz z zakupem auta jest napisane, że do reduktora powinien iść olej o specyfikacji GL-5, natomiast ściągając z forum instrukcję w ojczystym języku jest napisane GL-4. Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości i podpowiedział, jaki faktycznie ma iść olej do reduktora, chodzi konkretnie o SV 2.0 benzyna 2007 rok napęd stały 4wd


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 06-07-2018, 23:14 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 11:24
Posty: 33
Suzuki: GV II 2.0
Właśnie przejrzałem instrukcję napraw strona 742. Jest GL 4 do skrzyni rozdzielczej. Tak jak w polskiej wersji instrukcji obsługi. Osobiście 2 lata temu zalałem gl 4 i wszystko jest ok.


Na górę
Post: 07-07-2018, 12:03 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
smoki1, dziękuję za odpowiedz :piwo: . Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy w GV II jest tylko jeden typ reduktora ? Jeżeli byłyby różne typy, to wytłumaczenie tej rozbieżności miałoby sensowne wytłumaczenie, jeżeli jednak nie, to bardzo zastanawiająca jest ta różnorodność w specyfikacji olejowej i raczej nie najlepiej świadczy o firmie Suzuki.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 08-07-2018, 19:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Trzeba by sprawdzić katalog Suzuki i porównać numery reduktorów. Osobiście nie kojarzę aby były różne przynajmniej pod względem przełożenia.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-07-2018, 22:37 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
Nie mogę znaleźć nr całego reduktor, są nr samych części, więc wrzucam cały schemat. Czy ktoś mógłby porównać ze swoim, dobrze by było, gdyby to był rocznik 2005, mojej żony jest z 2007 2.0 benzyna, skrzynia manualna napęd stały 4wd, porównalibyśmy starą i nową instrukcję.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4V00214502

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 09-07-2018, 23:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
witam niestety jest więcej wersji reduktorów, pomijając różnice wewnątrz (2 rodzaje mechanizmów różnicowych, obecność bądz nie dolnego wałka = przełącznika 4h/4l) to różnią się obudową - jedne mają np uszczelniacz od str reduktora montowany od wewnątrz (do wymiany nie wystarczy rozłączyć skrzyni i reduktora a trzeba jeszcze rozebrać reduktor) inne mają uszczelniacz dostępny zaraz po rozłączeniu...

generalnie tam gdzie jest centralny mechanizm różnicowy LSD trzeba olej dobierać staranniej bo niepotrzebnie się klei... i nie ma tu błędu w instrukcji zwykły centralny dyfer wymaga GL5.
moje typy to np RAVENOL TGO SAE 75W-90 API GL 5 oraz RAVENOL VSG SAE 75W-90 do LSD

jak sprawdzić - jeśli w naszym aucie występuje część 29710-66J00 - to jest LSD

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 10-07-2018, 00:09 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
drysiek, dziękuję bardzo za Twoją podpowiedz :piwo: . Nie będę więc ryzykował i zaleje reduktor w/g wskazań instrukcji angielskojęzycznej, czyli przedni i tylny most, oraz reduktor GL-5 80W-90, natomiast skrzynie biegów GL-4 75W-90.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 10-07-2018, 08:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Jeśli link do partsouq - rozdział 77 transfer - podany powyżej dotyczy Twojego nadwozia to teoretycznie masz LSD


Na górę
Post: 10-07-2018, 11:24 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
Tak, jest to link konkretnie do schematu auta mojej żony. Szukałem w nim wskazany przez Ciebie nr części oznaczający LSD (29710-66J00), ale go tam nie znalazłem :niewiem:

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 10-07-2018, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Zbynio pisze:
Tak, jest to link konkretnie do schematu auta mojej żony. Szukałem w nim wskazany przez Ciebie nr części oznaczający LSD (29710-66J00), ale go tam nie znalazłem :niewiem:



https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 4V00214502

:-) nr 16 na rysunku


Na górę
Post: 10-07-2018, 14:01 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
To zmienia postać rzeczy, ja szukałem LSD w tylnym dyferencjale. Coś mi się jednak wydaje, że przy takim rozwiązaniu lanie do reduktora oleju z dodatkiem LS nie ma sensu, chociaż nie zaszkodzi. LSD stosowane w tylnym moście, a LSD w reduktorze to jednak dwa różne zagadnienia i dwie odrębne zasady działania. W moim Mule (nie jest to Suzuki) mam LSD w tylnym moście i tam faktycznie producent zaleca olej z dodatkiem LS ze względu na przeniesienia i obciążenia napędu, oraz satelity, natomiast w reduktorze, który również ma mechanizm różnicowy idzie zwykły olej, bez dodatku.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 10-07-2018, 23:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
LSD w reduktorze nie wymaga dodatków LS a dobrego oleju przekładniowego - tam nie ma ani tarcz ciernych ani ślimaków tylko śmieszny mechanizm z "kamyczkami" przy pełnym skręcie niemalże luzuje się całkowicie natomiast przy poślizgu jednej osi kleszczy - niewłaściwy stary olej/zużyty mechanizm powoduje np, że zimą podczas ruszania na pełnym skręcie auto jedzie prosto. Zabrudzony mechanizm trudno wypłukać - znajduje się na górnym wałku praktycznie powyżej poziomu oleju i jest smarowany rozbryzgiem. Kiedyś był dostępnym olej Castrola TAF-XS który się pienił dzięki czemu docierał w górę w tego typu przekłądniach niestety był w opakowaniach 20L..

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 11-07-2018, 02:16 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 11-07-2018, 06:46 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
za baradzo się nie doktoryzuj. do skrzyni biegów i skrzynki redukcyjnej leje się olej z oznaczeniem GL4 a mosty tył i przód GL5 i tyle z tej całej. filozofii.
dobierz sobie tylko olej dobrej firmy
ja lałem Mobil


Na górę
Post: 11-07-2018, 07:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Zbynio pisze:
To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.


dokładnie tak, czyli jak jest LSD to GL4 jeśli nie ma to można lać GL5 :-). W LSD warto lać oleje z górnej półki.


Na górę
Post: 11-07-2018, 18:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Zbynio pisze:
To mówisz, że Suzuki w swoich reduktorach nie stosuje tarczek sprzęgłowych ?, czyli mam rozumieć, że napęd stały 4wd jest w proporcji 50/50 ? Jeżeli chodzi o olej, to do reduktora polecasz GL-4, czy GL-5, bo już się pogubiłem w tym co piszesz.

W GV II w trybie 4H jest 47 przód 53 tył, w 4HL i 4L jest 50/50

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 12-07-2018, 16:02 
Offline

Rejestracja: 04-07-2018, 22:15
Posty: 22
michu1978, czasami warto się doktoryzować, aby dojść do prawdy, a wygląda ona tak. Zasadnicza różnica pomiędzy starymi olejami GL-4, a GL-5 jest taka, że w GL-5 jest więcej dodatków EP, a jednym z nich jest siarka, która atakuje bardziej metale miękkie zwane żółtymi, a konkretnie brąz i mosiądz, który jest stopem miedzi, a który jest używany do produkcji takich podzespołów jak pierścienie synchroniczne. Były zazwyczaj stosowane do mechanizmów różnicowych, skrzyń biegów, lub przekładni hipodialnych, gdzie kąty pracy wałków wynosiły 90 stopni i potrzebowały wydajnego smarowania , który wytrzymywałby wysokie ciśnienie wytworzone działaniem ciernym przekładni. Natomiast nowe olej GL-5 zostały sformułowane również z dodatkami EP, które już nie wiążą się z metalami żółtymi i są bezpieczne do użycia w przekładniach stąd różnica między starą, a nową instrukcją obsługi Suzuki. Nie ma więc sensu kurczowo trzymać się tego co było, tylko czytać i kupować nowy typ GL-5, który również można stosować w skrzyniach biegów, jeżeli ktoś chce się zabezpieczyć może wziąć olej klasy GL-4/GL-5, lub pozostać przy oleju niższej specyfikacji, czyli GL-4. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, z mojej strony temat uważam za wyczerpany.

czoboki, dotarłem do tej informacji, ale i tak dziękuję Ci za nią :piwo:

_________________
GV II 2007r 2.0 B M/T 4wd


Na górę
Post: 23-07-2018, 21:34 
Offline

Rejestracja: 17-02-2011, 17:38
Posty: 62
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: GV II 2,4 2011r.
A Wy jak często wymieniacie olej w dyfrach? W instrukcji jest szereg przypadków w zależności od warunków jazdy, zapylenia, dystansów, ciągnięcia przyczepy itp., a mi chodzi statystycznie, bo olej też ma jakąś swoją żywotność, nawet jak mosty są suche...

_________________
Grand Vitara II, 2.4, 2011r.


Na górę
Post: 15-09-2018, 22:22 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
Panowie jakie trzeba mieć klucze aby wymienić oleje?


Na górę
Post: 16-09-2018, 18:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Kwadrat 10mm lub ostatecznie 3/8" - trochę luźny...

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 16-09-2018, 18:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
angler83 pisze:
A Wy jak często wymieniacie olej w dyfrach? W instrukcji jest szereg przypadków w zależności od warunków jazdy, zapylenia, dystansów, ciągnięcia przyczepy itp., a mi chodzi statystycznie, bo olej też ma jakąś swoją żywotność, nawet jak mosty są suche...

Ja wymieniam co drugi przegląd.
W mostach zawsze po brodzeniu w głębszej wodzie (koszt wymiany nieduży w porównaniu do kosztu potencjalnej naprawy). Jak wreszcie wyprowadzę odpowietrzenie do góry to potrzeba zniknie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]