Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl http://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Kontrolka DPF http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=16700 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | zydon [ 14-07-2020, 07:35 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka DPF |
Tak, też zauważyłem że czasami wskaźnik chwilowego spalania żyje swoim życiem. |
Autor: | pablo78 [ 12-12-2020, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka DPF |
Witam Ja też miałem problem z DPF i to tak że samochód w trakcie jazdy osiągał max 2000 obr/min Zatankowałem paliwo bp ultimate i w trasę na eske po przejechaniu blisko 350 km na wysokich obrotach 3200-3500 obrotów szarpnęło lekko autem kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy |
Autor: | maks4444 [ 30-08-2021, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka DPF |
Radze sprawdzidz tylny czujnik spalin jak jest problem z wypalaniem dpf podpiac kompa i przy proceduzrze wypalani temperatura na czujniku powinna byc okolo 600 stopni wtedy szybko sie wypali dpf jezeli jest uszkodzony czujnik to koszt nowego to 1200-1500zl |
Autor: | maks4444 [ 30-08-2021, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka DPF |
Podstawowa rzecz to podpiac komp i sprawdzic czujniki temperatury spalin jezeli sa oki to sie nie martw jak bedziesz jezdzil z zapalona kontrolka dpf to po jakim czasie auto przejdzie w tryb awaryjny odlaczy turbine wtedy jest jescze mozliwe samoczynne wypalenie poprzez ciagla jazde ale warunek musza byc sprawne czujniki ostatni czujnik przy procedirze wypalania powinien wakazywac wartosc okolo 600 stopni |
Autor: | czoboki [ 02-09-2021, 07:42 ] |
Tytuł: | Re: Kontrolka DPF |
Jeśli kontrolka DPF się pali, to trzeba się martwić i koniecznie wypalić DPF. Nie wypalenie DPF może spowodować zapchanie go na "amen". Przejście auta w tryb awaryjny to sygnał, że jest już bardzo źle. Poza tym trzeba ustalić przyczynę zapchanego DPF. Jeśli to z powodu krótkich odcinków lub jazdy tylko po mieście, to nie ma problemu, bo to normalne, ale jeśli auto robi też dłuższe odcinki w trasie, to znaczy, że coś jest nie tak (wtryskiwacze, zjadanie oleju, nieszczelność IC, itp). Te czujniki, o których wspomina kolega, to bardzo częsta przyczyna. Informacyjnie - można je stosować zamiennie, to znaczy ten "z przed" DPF będzie działa w miejscu tego "za", trzeba tylko podmienić wtyczkę ze starego i przedłużyć przewód. Używane czujniki, to koszt 150 pln. Nowy DPF (zamiennik) to koszt około 700-800 pln. W instrukcji auta jest opisana procedura wypalania DPF - warto się jej trzymać. Jeśli auto jeździ głównie w mieście lub na krótkich odcinkach, to warto też, co jakiś czas, wybrać się na wycieczkę z równą prędkością, tak z pół godziny do godziny S-ką lub autostradą w jedną stronę i tak samo wrócić. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |